Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**Jyväs-mammojen (KOLMAS - 17-23.10) lokakuinen viikko**

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kopsaan eilisestä pinosta, jos sitä ei tullu luettua... (sori, jos joudutte nyt lukeen sen toiseen kertaan!!! [b] Mut vähän muutettuna toi loppu osa... [/b] )

[b]Virve1979:[/b] Juu käytiin miehen kanssa messuilla. Ja onneksi sainkin liput ilmaiseksi, kun ei siellä ollut mielestäni paljon nähtävääkään. Tai ei sitten vaan jaksanut kiinnostaa siinä ihmis paljoudessa. Ärsytti oikeesti tosi paljon, kun siellä oli niin paljon ihmisiä ja ne töni eikä huomaa isomahaista!

Ei meillä mennyt kuin noin 7-10 min. ku nopsaan kierrettiin vaan sieltä kauempaa, eikä joka pöytää jääty tutkimaan.

Paras paikka oli sit ilmaiset kahvit ja kakkupala ;D.

[b]Oksaska:[/b] Mä olen kanssa jouluihminen!!! Rakastan sitä aikaa vuodesta ja paljon!! :)

Siinä vaan on jotenkin sellaista taikaa.

Se tunnelma ja lämpö, olla perheen kanssa ja viettää aikaa yhdessä. Tuoksuu ihanalle (ruoka ja kuusi), kynttilät luo tunnelmaa, jne.

Ja nyt pääsen sitten nauttimaan siitä eri tavalla, kun saan oman vauvan, joka alkaa tykkäämään joulusta myös :)

Ihanaa, kun kohta on taas joulu!!!

Ja sitten omasta [b] ( . ), [/b] oireita ei nyt tosiaan ole, mut voihan se alkaa kaikki nopsaan tuleenkin ihan yhtäkkiä. Kun mistä sitäkään tietää milloin tulee lähtö.

Tai no.... on mulla pieniä särkyjä kyllä, mut ei mitään kamalia!! Vähän särkee jalkoja, mut ei sisäpuolelta. (ja just tuli kipee supistus mikä meni selkään asti... hmmm =-/ ) Ja välillä särkee alamahaa, mut tosiaan ei pahasti... ellei ne nyt just sit ala, kun tosiaan äsken tuli kipempi...

Kaisa 39+1 !!! Hui...

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Supistuksia alkoi tuleen...

Maha kovettuu ja sit tulee kova kipu, eli tod. näk. SUPISTUKSIA...!!!

Tullut jo muutama... eli aletaas seuraamaan vaikka kelloa! ;)

Ellen nyt sit ihan turhaan innostu...heh...

(Kopsasin tuon laiskana loka-pinosta)

Saas nähä tuleeko nyt sit lähtö tänä yönä?? Vai vasta myöhemmin...

Vähän jo alkaa jänskättään, kun sanoit vielä et tuosta se alkaisi... hui :)

Mut tuun kertomaan huomenna jos oon edelleen kotona :)

Kaisa 39+3

Vierailija

[b]OKSASKA[/b]kin niin odottelee musta tietoja :)

Joten tässä tulee, vaikkakin kopioituna lokapinosta...(laiska, kun olen)

Täällä on koitettu nukkua yö, mut supisteluihin on tullut herättyä aamuyöstä! Ja ihan tuntuvia ne onkin.

Aloin tuossa klo 8:39 katsomaan kellosta aikaa ja niitä tuntui tulevan 10min. välein.

Testasin taas pissin ja muut ok, mut nyt näkyi selkeesti olevan verta joukossa!! Eli kaippa se enteilee jo aikalailla!!

Ja nyt väliä oli suppareissa vaan 7min.

Ja sit tuossa klo 10 jälkeen ne loppui!!! :(

Kävin kuumassa suihkussa rentoutumassa ja oli ihanaa olla siellä... Ja olisin edelleenkin, mut tuli yhtäkkiä ihan kamala olo. Meinasin oksentaa suihkukoppiin! Ja äkkiä sieltä sit pois etten oksenna sinne.

Tässä nyt hetken olen koneella ja mietin et mitäs teen... nälkä olis, mut ei kuitenkaan tee mieli mitään. Oksettaa ja on jano! Eli juon jotain... hyvin yksin kertaista ;)

Ja voisin mennä päikkäreille, kun kerran nukuttaa ihan kamalastikin, et jaksaa sit lähteä synnyttämään, jos lähtö tulee tänään.

Täällä on jo muuten ensi lumi maassa!!! Ihan hullua, että jo nyt. Mut onneksi kerkee sulamaan pois, kun miehen piti haravoida takapihakin vielä.

Kaisa [b]40+0[/b] (en olis uskonut saavuttavani tuota lukua!)

PS. Kiva kuulla sinustakin Mamma21 =)

Vierailija

En tiiä luetko tätä enää, mut mä tuolla lokakuisten palstalla huomasin sun äsken kirjoittamasi jutun. Ja ekanakin hyvä et sul on aamulla neuvola, kun sulla oli ollu niitä muitakin oireita ton pikkurillin puutumisen lisäksi. Oliko verenpaineet koholla jne? Toiseks että se menkkamainen jomotus on juuri sitä mikä saattaa hyvinkin olla merkki lähenevästä synnytyksestä! Mulla ainakin sillai alkoi eka synnytys. Ja varsinkin jos sulla niitä kipeitä suppareitakin on. Toivotaan että tosiaan se alkaisi pian. Mua ihan jännittää ajatuskin. Toi on niin jännää aikaa.

Eli siis onnea ja tsemppiä ja voimia sinne kovasti milloin nyt pääsetkin synnyttämään:)

Mutta tulehan kertoilemaan tännekin pinoon niitä kuulumisia kun kerkeät:) Ehkä kirjoitat just nyt, hehe, mistä tiedän.

Oksaska rv 32+1 ja selkä edelleen kipeä, mutta muuten ehkä paremmalla ja positiivisemmalla mielellä, ainakin juuri nyt:)

Vierailija

Ihanaa että Pips pääsi tositoimiin. Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin. Ja Kaisalle toivotaan että pääsisi myös tositoimiin pian. Ellet jo ole?!

Itselläni on koko ajan tuskaisempi olo. Ihan kauhea ajatus että tässä vielä pitäisi kahdeksan viikkoa(saati sitten pari viikkoa pitempään) olla mahan kanssa. Selkä on ihan järkyttävän kipeä... Huomenna ontaas vyöhyketerapia ja todella toivon apua sieltä. Liitoskivut on pahentunu ja tekee kävelyn välillä tosi tuskaiseksi(selkäkivun kanssa yhdessä varsinkin). Sitten kun on noita kipuja ja niistä tulee tuskainen olo niin alkaa supistelee. Siis ei kivuliaasti, mutta sillai et tekee olon tukalammaksi ja tuntuu ettei mitään jaksa. Että sillä tavalla. Valitusta(anteeksi), mutta tämä on nyt vain todellista tällä hetkellä, valitettavasti. Olisin niin mielelläni oikein reipas ja hyväkuntoinen, mutta en voi tälle mitään. Aamupäivät on usein ihan hyviä, jos lepäilee rauhassa kotona, mutta jos lähden tytön kanssa ulos niin siitä se alkaa. Eli siis jos ole pystyssä paljon. Illat on jokatapauksessa selän kanssa kauheita, saati sitten jos on menoja. Miehenikin on monta kertaa tässä miettinyt että miten selviän loppuun saakka jos tämä näin jatkuu, tai pahenee... Sanoin sille sitten että kyllä mä tän jotenkin pukaan pihalle ennen laskettua aikaa, en vain kykene sinne saakka pitämään mahaani, jos se tälläisen olon mulle tekee.... Saa nähdä miten uhkailuni toteutuvat...Mutta en vain pysty tällä hetkellä ajattelemaan että menisi jonnekin viikolle 41 tai 42.

Anteeks kauheesti tälläinen valitusviesti, mutta ajattelin että täällä mua ehkä ymmärretään... Onneksi on parempiakin hetkiä:) Ei tämä koko ajan näin tuskaista ole.

Valitusvirteni lopetan nyt. Menen taas selkäkivuissani makaamaan, ennen kun itku tulee.

Toivottavasti muut voitte paljon paremmin!!!!

Oksaska rv 32+1

Vierailija

Tää tuli vaan ilmottamaan, että mulla meni aamulla lapsivedet. :o) Kyllä me Virven kanssa varmaan ainakin nähään sitten synnärillä. :)

Nyt vaan odotellaan supistuksia ja iltapäivällä pitää käydä näytillä.

Pips rv 38+2

Vierailija

Kiitti peukutuksista teille. :)

En mä varmaan itekään kotosalla enää ois, mutta kun synnäriltä neuvoivat vaan odottelemaan rauhassa kotona. Vauva on kiinnittynyt, vesi oli normaalin väristä, vauva liikkuu hyvin jne. niin ei ole hätää. 4-6 tuntia kuulema voi ihan huoletta olla kotona odottelemassa suppareita. :) Kun vaan tulis niitä niin tietäs et homma etenis hyvin. Eilisen illankin mulla oli vaan kivuttomia mut silti tuntuvia suppareita säännöllisesti, ei muita. Nyt on alaselkä ja alamaha vähän kipeenä ja reisiä vähän juilii. Kunnon supparit puuttuu. Mut iltapäivästä sit lääkäri kattoo tilannetta ja päätetään mitä tehään. :)

Itseasiassa mä oon omasta mielestänikin yllättävän rauhallinen. Pitäs kai alkaa pakkailemaan omaa sairaalakassia täällä. En odottanu et lähtö tulis näin pian ja se on edelleen pakkaamatta. ;)

Pips malttamaton

Vierailija

Oksaska: Tosi kurjaa, että sua koitellaan tommosilla oloilla :(, toivotaan kuitenkin, että se tästä helpottuu tai sitten ,että vauva syntyisi heti kun se vaan on turvallista..! Tsemppiä!

Kaisa1977: Hyvä, että sulla kaikki ok, varmaan ehti jo säikäyttää vielä tuo raskausmyrkytys epäily.. Saa nähdä innostutko sinäkin tänä viikonloppuna synnytyspuuhiin..:)!

Kaikille muille Jyväsmammoille myös tosi paljon onnea, jaksamista ja hyvää loppuodotusta!

Itsellä huomenna siis se suunniteltu sektio edessä. Jännittää aika tavalla.. Onneksi sairaalaan meno on jo 7 aamulla, niin ei tarvitse koko päivää hermostuksissaan kärvistellä kotona.. Taidan olla senverran hermoheikkotapaus, että ihan säälittää jo etukäteen koko sairaalahlökunnan puolesta..

Taidan lähtee jo nukkumista yrittään.. Terveisiä siis kaikille tasapuolisesti!

Virve + muutama tunti jäljellä..

Vierailija

Pitääköhän käydä ettimässä lokakuisten pino että tietää mitä Kaisalle kuuluu;) Vai onkohan lähtö jo tullut.hui.

LauraKoo, voi sun anoppias... Voin kuvitella kuinka rasittavaa. Ja kyllä se on aika törkeetä, jos tietää että sä et tykkää siitä. En kyllä oikein neuvoja osaa antaa. Ootko sä ite puhunu sen kanssa? Sanonu siitä että se on sun koti ja haluat itse pitää siitä huolen. Että pyydät jos kaipaat apua...tai jotain...??? Vaikka ehkä ei tehoa vaikka puhuisitkin.

Ja tohon sairaalaremppaan vielä. Että enpä tullutkaan ajatelleeksi asiaa tuolta kannalta kun Laura. Eli siis siinä saa hyvän rauhan kun ei kaikkia vieraita voi päästää sinne. Meillä ainakin viimeksi kävi vähän turhan paljon vieraita. Vaikka itse lähes kaikki hyväksyin, siis etten kieltäny tulemasta, mutta eipä tartte nyt kieltää ite vaan sanoa hyvä syy;) Mutta on toisaalta sit harmi jos ei pääse muita kun ihan oma perhe. Kun mulla asuu sisko täällä ja haluaisin ehdottomasti että se vois tulla kattomaan. Ja kyllä haluaisin itseasiassa anopin ja appiukonkin käymään. Omat vanhemmat kun ei nyt pääse, asuvat toisella puolella maapalloa...luulen että mulle se on sit aika kova pala et ne on siellä niin noi varavanhemmat, eli appivanhemmat olis pieni lohtu siinä. Mulla siis loistavat välit niihin, kun ollaan alettu seurustelee jo lukioaikoina niin tunnetaan tosi hyvin. Ne on vähän kun kakkosvanhemmat tosiaan. Rakkaita ihmisiä. Toki osaa usein ärsyttääkin, kuten anopit varmasti aina:)

Nyt menen ettii sen lokakuisten pinon ja mahdollisesti Kaisan;) Olen niin innolla mukana muitten viimehetkillä....yks hyvä ystävä on tässä ihan lähiaikoina menossa synnyttämään, ellei jo ole, ja haluaisin koko ajan sille soitella, en jaksaisi odottaa millään....

Oksaska rv 32+5(jee, niin ne viikot ja päivät kuluu...)

Vierailija

Sitten pukkaa pari kysymystä.

Onko KSKS vielä rempassa. Olen kuullut villejä huhuja että äidit yritetään kotiuttaa 1-2 päivän jälkeen ja että jollekin osastolle ei isovanhemmat pääse vauva katsomaan koska vierailitilat on rempassa. Eli isät ainoastaan pääsee osastolle. Mihinkähän asti moiset muutokset kestää?

Järjestetäänkö jossain JKLn alueella kestovaippailusta infoiltoja, esim neuvolassa ym.? Nythän niitä suositellaan oikein neuvolan oppaissa mutta netin tietotulvaan ja valikoimana hukkuu...

Karpalo viikolla 14

Vierailija

Ja Virveäkin voi varmasti jo onnitella:)

Kiva kun Mamma21 kerrot vielä tällä puolella meille kuulumisia. Ja hyvä kun kerroit hieman tuosta sairaalan remppahommasta. Hyvä varautua siihen että luultavasti aika pian kotiutetaan varsinkin tälläiset uudelleensynnyttäjät...?!

En enää muista mitä piti kommentoida... Eliinako se oli joka kyseli rakenneultrasta. Mä en valitettavasti osaa sanoa tuohon oikein mitään, kun itse en käynyt. Paitsi vastaavassa ä-polilla, kun oli sinne muuten asiaa siinä rv20 tienoilla.

Köllille että lepäile nyt vain sitten kunnolla, ettei supistelisi. Onneksi ei kuitenkaan olleet saanu mitään vielä aikaan kohdunsuulla.

Omaa napaa...selkä on edelleen kipeä. Vaikka melkein voisi sanoa(samalla puuta koputtaen) että ehkä on hieman parempaan päin??? Siis että kipeä on selkä, muttei nyt ole pariin päivään ole ollu niin järkyttävää kipua kun oli aiemmin tällä viikolla. Eli ehkä voisin uskaltaa sanoa että josko tuosta vyöhyketerapiasta olisi jotain apua...En kuitenkaan vielä uskalla innostua kovin.

Supisteluista, mullakin kyl tosi herkästi supistelee sillai siis että maha pinkeeks, ja tukala olo. Ei tartte paljoo tehä, esim autoon kun ährää ittensä. Jos nostaa tyttöä, saati sitten kantaa... tai jos menee rappuset ylös, tai kävelee kovempaa, eli siis kaikesta rasituksesta. Sit välillä ihan vähän menkkajomotusta ja supistelua, ei siis missään nimessä mitään kipua, vaan pientä jomotusta. En muista et viime raskaudessa olis ollu edes pientä jomotusta ennen kun sit ihan pari päivää ennen synnytystä. Varmaan siis eri toisessa raskaudessa. En siis kuitenkaan usko et noi supparit ja jomotukset mitään olis aikaan saanu. Toivottavasti ainakaan. Ensi viikolla on neuvola, tosin vasta perjantaina. Oliskohan sit seuraava käynti siitä jo vika lääkäri?? Saa nähdä.

Mutta nyt mun pitää valmistelee iltaa varten, kun on tulossa kavereita saunomaan. Laitan lämpimiä voileipiä ja dipattavaa(kukkakaalia, porkkanaa, naurista ja tietenkin sipsiä). Ihan vaan tiedoks kaikille mitä tänään meillä syödään, haha. Ostettiin me myös lakumix-pussi:) Eli siis herkkuja tälle herkkuperseelle ja muille tiedossa...lisäkiloja...apua.

Hei, mitä Kaisalle kuuluu? Sua saa ihan jännittää kun on niin viimoiset hetket käsillä. Tule taas kertomaan kuulumisia.

Oksaska rv 32+4

Vierailija

Moi!

Meikäläisellä on nyt vihdoin se kauan kaivattu syysloma, ja " yllättäen" olen flunssassa. Ärsyttää tällainen kiltin tytön syndrooma, että loma-aikana pitää sairastaa kun olis kiva tehdä omia juttuja... olis tuota joutanut tavallisena arkenakin sairastamaan - vaikka heti ensi viikolla.

Viime yö meni kurkkukivun kanssa kärvistellessä, kun meillä ei sattumoisin ollu edes mehua mitä lämmittää juotavaksi ja mitään lääkkeitä (Bafucin, Strepsils ym.) ei saa syödä. Ja teehen en uskalla koskea enää iltapäivän jälkeen, kun masuvaavi rupeaa heti yöhumppaamaan ihan hulluna. No mutta, tuli se aamu kumminkin.

Vielä olis laatikoita nurkissa purettavana. Pistää kyllä miettimään, että mistä hemmetistä tuota tavaraa oikein kertyy... aika paljon ollaa kyllä nyt muuton yhteydessä heitetty pois ja viety kierrätykseenkin, kun lisäneliöistä huolimatta kaikki ei tunnu millään mahtuvan kaappeihin. Pitäis nyt viikolla koittaa tsempata sen verran, että sais kodin kuntoon. Tuntuu, että yhtään muuttolaatikkoa ei enää sietäis nähdä silmissään!

Masuun ei kummempaa kuulu, edelleenkään. Säännölliset aamu- ja iltajumpat pikkuinen pitää, mutta muuten on aika rauhallinen. Sitten oon kärsinyt kummallisista alapään " kivuista" , jotka iskee aina erityisesti pitkän istumisen jälkeen. Tunne on niinku ulkosynnyttimet olis turvonnu tai jotain. Ja häpyluu tuntuu toisinaan aralta. Vaikeaa selittää... Mut jos joku tunnistaa vaivan ja osaa sanoa, mistä vois olla kyse, kertokaa pliis. Mulla olis neuvola vasta viikon päästä torstaina, en tiedä jaksanko kärvistellä sinne asti vai soitanko Paulalle jo aiemmin. Tän viikon tortaina meen sokerirasituskokeeseen; yäk. No, kai siitäkin selviää.

Jep. Eipäs tänne muuta - rupean joulufiilistelemään minäkin. Teidän juttunne siihen virittivät :). Varmaan tässäkin joulussa on oma eritysifiiliksensä, kun se on meille viimeinen kaksistaan... Viime joulu oli todella hieno, kun se oli eka yhteinen. Ja seuraava on sitten pikkuisemme eka joulu <3. Ja joulu on muutenkin mieletöntä aikaa - mä rakastan sitä lämpöä ja rauhaa...

Voikaa hyvin kaikki - erityistsempit teille, joilla h-hetki on käsillä.

:) SolAngel & masuaarre 25+4

Vierailija

En oo sitten viime viikon käyny netissä...

Täällä onkin monella jännät paikat, Pips jo lienee tositoimissa! Onnea matkaan jos vielä luet tätäm ja muillekin tsemppiä!

Tosi kurja kuulla, että Oksaskalla on noin surkea olo. Jaksamista mahan ja kipujen kanssa!

Mulla oli viime viikolla töissä maha kireenä vähän koko ajan, se kiristys ei siis oikein lauennut millään. Perjantai-iltana sitten tuli kipeempiä supistuksia 10 min välein jonkun vajaan tunnin. Ei onneks mitään tosi kipeitä, mutta ihan napakoita kuitenkin ja vähän säikäytti tuo säännöllisyys. Onneks kuitenkin loppuivat. Satunnaisesti tullu supistuksia ja maha kovettuu inhasti vähän joka asiast. Tää viikko mulla ollu lomaa ja eilen neuvolalääkäri, joten aateltiin että ei kai sitä viitti mihkään lääkäriin lähteä kun kerran loma edessä ja lääkäri samoin. Ei ne supistukset onneks oo mitään pahaa vielä saanu aikaan, mutta lääkäri silti kirjotti pari viikkoa sairaslomaa ja sanoi ettei viitti riskeerata nyt, pitää ottaa rauhallisesti. Tuntuu jotenkin hullulta olla taas sairaslomalla, kun tosiaan mitään isoja muutoksia vielä alapäässä ei ole tapahtunut...

Eipä tässä kai sitten muuta, täytyy lähteä kohta välipalalle tytön kanssa.

Kölli rv 27+1

Vierailija

Aika hiljaista täällä pinossa... Ei paljon Jyväskyläläisiä pinoutumassa niin ahkeraan, kuin OKSASKA :)

Neuvola kuulumisia;

Verenpaine oli nyt ihan ok, 139/90.

Painoa tullut alas (tiistaista 18.10) -200g.

Vauvan sydän äänet oli hyvät, +140.

Pissa hyvä, mutta hieman verta siinä seassa (??).

Vauva jo ihan hyvin kiinnittymässä, muuta ei siis tainnut olla vielä ihan kiinni?!

Vähän veikkailtiin neuvolatädin kanssa, et voi olla että viikonloppuun mennessä alkaisi tapahtua?...!! =) Joten saas nähdä!!

Jos synnytykseen pääsen niin tod. näk. pikkusiskoni tulee kertomaan uutiset tänne palstalle! :)

Ai niin... Tosiaan silloin sairaalassa epäilivät, että mulla olisi raskausmyrkytys ja siksi mun pitää käydä nyt tarkkailussa neuvolassa!!

Koska ne oireet oli siihen viittaavia. Ja nyt oli jo hyvä merkki se, et RR tullut alas ja painoa tullut alas, jolloin turvotus laskee...

Kun menin nukkuun viime yönä niin vauva oli aika levottoman oloinen masussa ja samaan aikaan tuli ilkeitä kipuja alamahaan/alapäähän.

Silittelin masua ja sanoin vauvalle et " kaikki on hyvin ja ei tarvii pelätä, kun kohta synnyt sieltä vaan ulos. Ja kaikki menee hyvin,

äiti lupaa!" Ja samassa vauva rauhoittu mahaan <3 <3 <3

Tosiaan tuntui siltä et vauvalle tuli paniikki mahassa kipujen aikaan ja et se ikäänkuin " liikkui" alemmas...

Voisin tästä mennä kohta (EHKÄ) päikkäreille...

Kaisa 39+3

Vierailija

Kaisa, toivottavasti alkoi tulee kunnon supistuksia. Kyllä ne sit tietää oikeiksi supistuksiksi(ainakaan itselläni ei ollut epäilystä).

Mä kun pelkään tosiaan sitä että tää menee yliaikaiseksi ja sitten joudun tekemään jonkun jättivauvan ja sitten taas murtuu häntäluu jne. No näin sitten viime yönä unta että menin painoarvioon viikoilla 37+2 ja arvioksi tehtiin yli neljä kiloa jo sillon! Erityisesti mainittiin iso pää! Ja siis esikoisella oli syntyessään 36.5cm, eli aika iso?! No lääkäri siinä unessa kyllä vähän itsekin oli kauhuissaan painoarviosta ja sanoi että harkitaan käynnistystä, siinä sitten soittelin miehelle kuulumisia. Sitten heräsin... Hui.

Niin ja siis esikoinen oli syntyessään(rv 41+2) 3660g ja 52cm. Eli aika keskivertopaino. Mutta siis niilä mitoilla häntäluu murrettiin, joten mä ymmärsin äpolin lääkärin sanoista että jos olis tulossa isompi niin sit kyllä mietitään sitä että käynnistettäis aiemmin. Siksi siis painoarvioon menossa... Joo, siinä siis taustatietoa, jos jotakuta kiinnostaa.

Huvittaa kyllä kun mä täällä taas olen aktiivisin kirjoittelija, onneksi Kaisakin kirjoittelee :) Mutta tosiaan kuten aiemminkin olen sanonu, en oikein muualle pinoudu ja kun tähän jotenkin jää koukkuun, että jonnekin tekee mieli kertoilla kuulumisia. Ja kun täällä saa kaiken purkaa, siis valittaa ihan rauhassa, vai saako? :)

Mutta nyt valmistautumaan, kun pitää lähteä tossa tunnin päästä sinne vyöhyketarapiaan.

Oksaska rv 32+2

Vierailija

Sain eilen laitokselta viestin:

Kymmenen pientä varvasta

pienen pientä ja somaa

kymmenen pientä sormea

nyytin ikiomaa

Kaksi silmää, korvat, nenä ja suu

voi kuinka siihen rakastuu

Syntynyt uusi kukka

tyttö pieni silkkitukka

20.10. klo 10.42

Mitat 3210g ja 48cm

Sekä äiti että vauva voivat hyvin eikä isikään kuulemma pyörtynyt :)

Tiedon teille välitti Mami kera nukkuvan pojan (mies ja esikoinen ovat mummolassa)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat