~MAALISMAHAT - It´s Monday~

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Enpäs ole kirjoitellut aikoihin, mutta nyt taas mukana. On hassua aina lueskella juttuja , kun tuntuu, että tuntee kaikki joiden juttuja täällä käy lukemassa!

NIMET: Tytöille taitaa olla helpompi keksiä. Meillä on pari ideaa, mutta lopullinen nimi tulee kunhan pikkusen naaman näkee.

KUMMIT: Tiedossa omassa mielessä, mutta ei kysytä ennen syntymää.

TAVARAT: Kävin ostamassa kirpparilta uuden veroisia vaatteita. Kevyt toppapuvun, pari paitaa, pari bodya ja pari hattua. Tänään selvis KELAsta, että KELA maksaa sotilasavustuksen erityisavustuksena vaunut ja turvakaukalon, koska avomies on intissä vielä huhtikuuhun.

PAINO JA MAHA: Painoa on kertynyt vähäsen, mutta tarkan määrän tiedän 24 pv, jolloin on neuvola. 28 pv on äitiyspoliklinikkakäynti sairaalassa ja siellä näkee tarkasti mitä vaaville masuun kuuluu. Neuvolassakin katotaan ultralla, mutta laite on paljon huonompi.

Liikkeitä ei vielä tunnu eikä maha kovin paljon näy.

Jatkoja kaikille...nyt täytyy palata töihin.

-Bambi ja perhonen rv 17+4-

Vierailija

Pikaisesti kirjoittelen...

Nimiä ollaan vähän ohimennen toisillemme miehen kans ehdoteltu, mutta ei vielä mitään nimeä siis päätetty. Täytyis käydä lainaa kirjastosta joku nimikirja, on se niin vaikeeta löytää mistä molemmat tykkää!

Kummeista ei olla vielä päätetty.

Ja sit niistä liikkeistä!!! Vihdoinkin torstaina tunsin ekat kunnon liikkeet (silloin rv 19+5) ja ne on samantien tuntunut päivittäin. Kunnon muksahduksia ja muljahduksia ihan alavatsassa. Tuntui samantien vatsan päältäkin kun näin " myöhäiseksi" meni liikkeiden tunteminen. Olin yksin kotona menos nukkuu ja makasin selälläni ja havahduin kun jotain tuntu ja alkoi ihan naurattaa ääneen kun oli niin ihana ja onnellinen hetki.

Mulle iski viime yönä puolenyön aikaa ja ihan hirveä kipukohtaus oikean kylkikaaren alla. 1,5h sinnittelin kotona ja sit miehen kans mentiin päivystykseen. Luultavasti sappikiviä... ylävatsan ultraan sain ajan torstaiksi jolloin asia sit varmistuu. Litalgin tabletteja määräsi jos vielä tulee samanlainen kohtaus.

Kun paineli vatsaa niin ihmetteli olenko tosiaan viikolla 20+2 kun kohtu ei ole läheskään navassa asti. Samalla ultras nopeasti vauvaa ja näytti mullekin (käänsi kuvaruutua) ja vauvelilla kaikki hyvin, vaikka en epäillytkään, että vauvalla jotain hätää olis kun kipu oli täysin ylävatsalla. Siellä se vauveli oli sellaisessa asennossa, että peppu jäi häpyluun alla piiloon... on se mun kohtu tosiaan alhaalla. Rakenneultrassahan pää oli silloin häpyluun alla piilossa. Kuinkakohan 4d ultra pystyttäis tekee kun ei vauvaa saa täysin näkyviin vatsan päältä? Nouseekohan myöhemmässä vaiheessa ylöspäin kun vauva kasvaa vai mahtuukohan silloinkin olee osittain piilossa? Täytyy kysyä neuvolalääkärilta ens viikon perjantaina.

Oho, ja tästä kun piti tulla pikaviesti. No nyt hommiin... Vaikka silmät on kyllä ihan ristissä kun nukuin vain 1,5h ennen töihin lähtöä...

Vierailija

[color=crimson]Ja sikäli niin ihana, että kuusi vaapaapäivää edessä ja miehellä syysloma :) En ole pitkään aikaan pinoja lukenut, enkä nytkään oikein ehtinyt syventymään. Mutta jotain jäi mieleen...

NIMET: Etunimistä ollaan keskusteltu ja ehkäpä saadaan niistä sitten jotain aikaan vauvan synnyttyä. Kaksi nimeä enimmillään tulee. Ja lapselle tulee miehen sukunimi, koska kunhan naimisiin päästään vaihtuu sukunimi koko perheelle. Otetaan käyttöön miehen äidin harvinainen tyttönimi, tällä hetkellä vain 9:llä sukunimenä.

TAVARAT: Ja yhtään mitään ei ole hankittuna vielä. Isää olen pyytänyt maalaamaan kakskyt vuotta vanhan vauvan sänkymme, siitäpä sitten sänky meijän vaaville. Kehtojakin ois tarjolla pari kappaletta. Kellään kokemusta onko hankala sänkynä vauvalle??? Kylläpä tässä ehtii...

Huominen neuvola peruuntui ja siirtyy viikon päähän. Sitten on jo ultrakin sitä seuraavana päivänä. Aika menee ihan kamalan nopeasti! Hyvin olen voinut ja issias välillä vaivailee kun illalla laittaa maaten. Liikkeitä kovasti odotan ja masu alkaa pullahtaa esiin :)

Ihanaa odotusta kaikille, täällä tuntuu ihanalta tämä keskiraskaus :) Koetan käydä taas joskus paikan päällä, ei oikein vapailla ehdi kun ei olla kotosalla...

~cadavera~ rv17+1

Vierailija

[color=green]viikonloppu mennyt sairastaessa. flunssa iski kunnolla päälle perjantaina, ja vieläkin ollaan sen kourissa, tosin yritän pärjätä töissä.. odotin että kuume nousisi ja tappaisi pöpön, mutta ei - mittari näytti pikemminkin alilämpöä. toivottavasti keskiviikkoon mennessä ohi ettei tarvi jäädä meidän ekoilta treffeiltä pois.

browniette kyseli kohjuista. meillä on kohjut sukurasite ja yritän kyllä tehdä kaiken mahdollisen ettei ne pullahda esille tässä raskauden aikana.. paljon jumppaa ja liikuntaa, jalat ylös säännöllisesti (päivän aikanakin jos mahdollista), tukisukat käyttöön, virkistäviä kylmä-kuumasuihkuja jotka vilkastuttaa verenkiertoa yms.

pirpana tuntuu vatsassa jo usein. päivän aikana tunnen jotain muljahduksia silloin tällöin, mutta illalla kun rauhoitun pötkölleen, tuntuu liikkeet ja potkut selvästi, oikein mukavaa kun pieni pökkii :)

nimiä ollaan mietitty sekä tytölle&pojalle ja varmaan päädytään kolmeen nimeen. eka annetaan " ihan oma" ja loput kaksi tulee suvusta. vaihtoehtoja on muutamia, lopullinen päätös tehdään sitten kun pieni syntyy. kummiasiaa ollaan pyöritelty ja varmaankin miehen veljeä&vaimoa pyydetään ja lisäksi yhtä kaveripariskuntaa. pyydetään varmaan heitä ennen syntymää kunhan vaan ensin tehdään se lopullinen päätös keitä kummeiksi halutaan.

hankintoja ei ole tehty yhtään. käytettyjä vaunuja haeskelen koko ajan, vaatteita ajattelin ostaa vuodenvaihteessa; sekä joulumatkalta että sitten alkuvuoden alennusmyynneistä.

mulla on alkanu jaloista vetää suonta tai jotain vastaavaa, täytyy kipaista apteekkiin ostamaan magnesiumia.

palaan vielä!

Caddie ja Pirpana, rv 18+6 [/color]

Vierailija

En olekaan aikoihin kirjoitellut! Lukenut olen silloin tällöin kyllä.

Nimiä meillä on alustavasti mietitty, mutta tosi vähän. Kaikkein huonoimmat vaihtoehdot on vasta saatu karsittua. Tästä saattaa tulla vielä päänvaiva.

Kummeja ei ole mietitty pätkääkään.

Liikkeitä en ole tuntenut, tai ainakaan varmaksi tunnistanut tiitiäisen " urheilusuorituksia" . Välillä menee arvailuksi, jotta oliko tuo vauva vai suoliston kurinoita ;D.

rv 18.

Vierailija

Nimiä ollaan mietitty ja esikoinenkin on kuuluvasti tuonut omat ehdotukset esiin:) Kaksi nimeä luultavasti vaan ei se kolmekaan ole pois suljettu jos tulee sellainen kiva nimi vastaan. Eikä siis haluta esikoisen nimen kanssa sointuvaa vaan ihan omansa.

Kummeiksi ollaan mietitty miehen siskoa ja minun veljeä + kaksi hyvää ystävää.. Kysytään sitten myöhemmin. Luultavasti vasta syntymän jälkeen.

Vauvalle ollaan jotain hommattu. Lähinnä ne vaunut kun saatiin silloin niin halvalla hyvät ja ehjät. Itse tykästyin tosi paljon niihin ja sehän on vain plussaa, että ne ei tosiaan kamalasti maksaneet niin ja esikoiselta on tallessa syöttötuoli ja sänky+ paljon vaatteita ja leluja! Turvakaukalo ja itkuhälytin on sitten seuraavat hankinnat vaan niiden kanssa ei pidetä mitään kiirettä.

Omaa napaa: Muillakin on supistellut kuten täällä aika useinkin vaan ei onneksi enää kipeästi. No, huomenna silti se lääkäri. Hyvähän se on, että ne tutkii. Nyt pitäis se pissatesti kiikuttaa valmiiksi ja onpa kyllä todella tuskaista yrittää neljä tuntia olla käymättä vessassa! Yöllä ei onnistunut millään neljän tunnin väli. Nykyään saa ravata kokoajan wc:ssä. No, vielä tunti kärvistelyä jäljellä..

Olikohan sitä muuta.. No, iloiset päivän jatkot kaikille!

Toukotar ja piipiäinen rv 19+6

Vierailija

Täällähän ollaan tänään ahkerasti kirjoiteltu kun minä olen ollut poissa. :) Töistä tulin tuossa hetki sitten ja ruokaa pitäisi ruveta laittamaan että saisi syödäkin jotain. Sen jälkeen on pakko ottaa vielä viimeinen spurtti huomiseen tenttiin lukemisessa.

Jalat ovat ihan turvoksissa kun on tullut oltua tänään niin hurjasti jalkojen päällä. Muuten olo onkin ihan hyvä. Nappo on ilahduttanut potkuillaan pitkin päivää. Nyt tuntuisi tosin olevan hiljaista. Taitaa nauttia kun minä istun hetkenkin paikallani. :)

Aamulla oli ihan julmetun kylmä kun lähti töihin. Mun oli ihan pakko tulla takaisin sisälle etsimään toisenlaista takkia päälle. Arvatkaapa vaan näyttikö yksikään takki hyvältä? Ei tietenkään. Kaikki tuntuivat kiristävän jostakin.. Eli takkiostoksille pitäisi munkin päästä. Eikös täällä muutamat muutkin pohtineet takin ostoa vai muistanko omiani?

Unohdin vastailla aikaisemmin nimi-, kummi- ja vauvan tavarakyselyihin. Parempi myöhään kuin ei silloinkaan. :) Eli nimiä ollaan pohdittu mutta mitään ei olla päätetty. Kummiasiassakaan ei olla lopullista päätöstä tehty vielä. Ja mua pikkuisen hävettää myöntää ettei meillä ole juuri mitään tavaroitakaan tai muutakaan hankittuna vauvelille.. Täällä kun tuntuu monet hankkineen jo yhtä sun toista ja monilla on tietysti vanhempien lapsien jäljiltä kaikenlaista. Muutamat vaatteet olen ostanut mutta miehen kanssa sovittiin että suuremmat hankinnat (kaukalo, pinnis, vaunut ym.) tehdään tuossa rv 30 tienoilla. Silloin minäkin toivottavasti vielä jaksan hypellä kaupasta toiseen. :)

Joku kyseli kohjuista. Minulla ei ole ainakaan vielä ilmennyt semmoista. Onneksi! Tosin pelottaa kuinka käy kun töissä tulee oltua paljon jaloillaan ja yliopistolla taas pitää istua monta tuntia putkeen.. Mä ostin parit tukisukat ja niistä on ollut apua ainakin tuohon turvotukseen. En tiedä sitten onko niistä hyötyä kohjujen suhteen..

Suppareita tuli tuossa päivällä muutama. Siis näitä harjoitus-sellaisia. :) Ikävä tunne kun vatsaa kiristää.. Onneksi niitä ei tullut kuin muutama.

Nyt mä painun ruoanlaittoon ja sitten otan kirjan kauniiseen käteeni. Mukavaa päivän jatkoa kaikille! Ja mukavaa alkanutta viikkoa!

Lily & Nappo 20+5

Vierailija

Todellakin nyt tuntuu, että ei tarkene millään. Eilen illalla kun lähdin koiran kanssa ulos niin piti tulla takasin hakemaan pipo ja hanskat kun olikin tod. kylmä. Ja täällä kun vielä tuo merituuli oikein puhaltaa.

Mutta nimiasiaan. Me ollaan jo päätetty nimi sekä pojalle, että tytölle. Kolme nimeä ja molemmissa yksi nimi tulee suvusta ja muut sitte omia suosikkeja. Tosin eihän sitä sitten tiedä jos vaavi ei " olekaan yhtään simon näkönen" :) No mutta se ei ole nyt vielä ajankohtaista.

Kummeja ollaan kovasti mietitty ja hirmu vaikeeta päättää ketä pyytää. Mulla on monta sisarusta ja miehelläki pari veljeä. Me ollaan molemmat erittäin läheisiä omien sisarustemme kanssa ja nyt sitte pitäis valita et ketä niistä pyytää. Kuitenkin ollaan päätetty et 4 kummia halutaan. Ehkä sitte valitaan mun vanhin veli ja miehen vanhin veli ja hänen avovaimonsa ja sitte molempien hyvät ystävät... Tosiaan kuitenkin sellaset jotka säilyis meidän ja tulevan lapsemme elämässä tiiviisti. Mun omat kummit ainakin on eronnu ja karannu ja vaikka ne on sukua niin jotenki etäisiä... Mut ehtiihän tässä vielä suunnitella. Niin ja kummeiksi pyydetään sitte kun " nestori" on syntyny. Tiedän, että ainakin mun pikkusiskot(2kpl) miettii, et ketä pyydetään. On kiva pitää niitä jännityksessä ;)

Omassa navassa kaikki ihan ok. " Nestori" harjottelee kick-boxingia iltasin ja nyt jo useemmin potkut näkyy masun päälle. Välillä tunnen itteni ihan höynäpääks kun tuijottelen tosi pitkään masua, et näkisin ees vilaukselta yhden liikkeen. Ei varmaan kovin fiksun näköstä ulkopuolisen silmin :)

Seuraava neuvola on ens viikolla ja sitte saadaa kuulemma se Kelaan vietävä lappu ja voi alkaa oottelemaan äitiyspakkausta. Ihanaa päästä hypistelemään niitä vaatteita :)

Mutta nyt kotitöiden pariin (tosin evvk..) ja sitte lenkille tonne virkistävän kylmään tuuleen.

kati ja nestori -rv20+5

Vierailija

vaikka meenkin vasta yhteen mutta vielä pitäis touhuilla kaikkee..Selkä jymähti jotenki viimeyönä ja nyt sitä kolottaa koko ajan! Lähinnä tuota issias vaivaa.Taidan huomena käydä lääkärissä jos ei ohi mee. Enkä kyllä pahitteeksi laittais vaikka jäisin sairaslomalle kun mielenkiinto töitä kohtaan edelleen puhdas nolla. Noh eipä se nyt ole syy sairaslomalle mutta kun ei kertakaikkiaan jaksa ja fyysinen hoitajan työ ei selkää ainakaan paranna.

Vauvalle oon tehny jo isommat hankinnat kun halvalla tutuilta sain. Eli vaunut, sitteri ja turvakaukalo. Vaatteita onkin jo jäänyt vanhemmilta lapsilta sekä tytölle että pojalle. Sitten kun äitiysavustus tulee (otan siis rahana tällä kertaa) niin ostan vielä muutamat potkarit, sideharsoja, vaippoja ja niitä muita pikku vauvan tarvikkeita. Ja vaunuihin pitäs ostaa sadesuoja ja hyttysverkko. Meillä kahdesta pakkauksesta jäänyt kaikki kynsisakset, vaatteet sun muut niin hyvinä etten nyt tarvi pakkausta vaikka rahallisesti häviänkin paljon kun otan avustuksen rahana. Nimistä kirjottelinkin jo eilen että on muutamia vaihtoehtoja mietitty pojalle ja tytölle. Jos poika tulee niin toinen nimi on joko mieheni toinen nimi tai isäni toinen nimi tai vaarini toinen nimi. Riippuu nyt siitä mikä etunimeksikin tulee. Ja kaksi nimeä olemme ajatelleet antaa kun kahdella lapsellammekin on " vain" 2 nimeä. Kummeina meillä ehdolla 16 ja 17 vuotiaat serkkutytöt molempien puolelta, mutta mietinnässä nekin on vielä.

Masuasukki tosiaan ollu hiljaisempi muutamia päiviä mutta kyllä toki välillä aina vähän antaa merkkejä itsestään joten ei kai syytä huoleen?! Nyt kotihommia tekeen viä hetkeks. Palaan vasta huomenna asiaan seuraavan kerran. Moido! T.Lyytikki 18+2

Vierailija

Projekti06:lle minäkään en ole vielä kertonut töissä raskaudesta vaikka olen 15v. ollut täällä töissä..

Gallupeja la-ma: Maha kasvanut kovasti, painoa 3,4kg alusta. Nimet hakusessa vielä. Kaksi nimeä tarkoitus antaa. Kummit valittu. Oli vaikeaa, koska moni ei kuulu kirkkoon ja esikoinen sai jo läheisimmät kummeikseen.

Ke on rakenneultra ja toivon kovasti saavani sukupuolen selville. Ymmärrän kyllä täysin myös niitä, jotka eivät halua tietää!

Odotan ke, koska silloin ainakin osa meistä tapaa H:gissä;=)

rv18+6

Vierailija

Huh, onpa ilma mennyt kirpakaksi, ihan on joutunut vetämään pipon päähän ja hanskat käteen ku lähtee koissun kanssa ulos.

Nimistä laitoinkin jo pari päivää sitten, että ovat aika hyvin jo hanskassa molemmille. Lopullinen päätös tulee tietysti tehtyä vasta sitten kun on saanut vauvan syliin ja ihmetellyt sitä muutaman viikon.

Kummit on jo pyydetty: miun paras kaveri, miehen sisko ja miehen miespuolinen serkku. Saa aika paljon tapahtua, että nää ihmiset meidän elämästä häviäis mihinkään, joten sillälailla varmoja valintoja.

Sukunimestä joku kyseli (hankalaa, kun ei samalla voi lukea jo olemassaolevia viestejä, en ikinä muista nimiä). Meillä myös eri sukunimet (tulee olemaan vielä papin aamenen jälkeen), mutta miusta on jotenkin kohtuullista, että lapsilla on sama sukunimi kuin isällään. Jotenkin kun olen ne itse kantanut ja synnyttänyt, niin ne on minusta lähtöisin, sitä ei mikään miksikään muuta. Isäänsä joutuvat rakentamaan suhteen toiselta pohjalta ja tämä ehkä auttaa siinä. Kuulostaa tyhmältä, mutta näin mie asian olen ajatellut.

Vierailija

Yritetäänpä heti vastailla kysymyksiin.

Nimiä on mietitty ja molemmille sukupuolille on kaksi vaihtoehtoa, joihin kuuluu kaksi nimeä.

Kummeja mietittiin viikonloppuna ja tämä vauveli saa kolme tai neljä kummia lähipiiristä. Mutta emme vielä kysy kummeja, jos vaikka mieli vielä muuttuu lähempänä ajankohtaa tai ihmisten elämän tilanteet muuttuvat... =)

Omasta navasta sen verran, että liikkeitä on alkanut tuntua melko säänöllisesti ja masukin on alkanut kasvaa. " Ylämakkara" on noussut korviin ja alamasu alkaa kivasti pömpöttää.

Huomasin myös viikonloppuna, että rinnoista on alkanut erittyä ns. esimaitoa. Ei niin kovin kivaa! Ja muutenkin rinnat ovat todella kylmänarat.

Huomenna on rakenneultra, ihanaa! Tarkemmat kuulumiset sen jälkeen ja mahdollisesti sukupuolen paljastuminen. Jee.

AliisaS rv 19+0

Vierailija

Hyrr hyrr... Aamulla herätessä oli niin kylmä että höyryä tuli hengityksestä töihin lähtiessä, ääää :( Niin se talvi vaan tulee, kohta on jo marraskuu ja sitten joulukuu ja sitten... Pian on se maaliskuu... :o

Tulin sitten vielä vastailemaan noihin päivän kysymyksiin ja kertomaan neuvolakuulumiset... :)

Nimistä... Tytölle ja pojalle on nimi keksitty (molemmille noin 6 vaihtoehtoa, joista yksi vahva suosikki), mutta lopullisen nimenhän sitten näkee vasta vauvan synnyttyä... Aiomme antaa lapselle vain yhden nimen ja sitä eilen kyselinkin, että onkohan ihan tyhmää? Toisaalta parempi yksi hyvä nimi, kun monta huonoa... ;)

Kummeista... Meille tuo asia ei ole ajankohtainen, sillä mieheni on muslimi ja emme siksi aio lasta kastaa... Lapsi saa tulevaisuudessa itse päättää mihin uskontoon liittyy, molemmat vanhemmat opettavat hänelle oman uskonnon (sitten kun lapsi on kykeneväinen sen sisäistämään) ja tekee omat ratkaisunsa sen mukaan!!

Hankinnoista... Itsellä on takana 2 km, joten tässä on ollut vuosi aikaa hankkia tavaroita ja esikoisen saajaksi niitä on kertynytkin jo jonkun verran... Esim. sähkökäyttöinen rintapumppu löytyy, imetystyyny, itkuhälyytin, 2 pehmolelua, toppapuku, makuupussi, fleecehaalari ja sitten bodeja, puolipotkareita, myssyjä, sukkia, yöpukuja, veluuripukuja jne. Yhtään 50cm vaatetta tosin ei vielä ole... :/ Kaikki mitä olen ostanut ovat 56-62cm!! Isommat hankinnat ovat kaikki siis vielä edessäpäin!!

No sitten neuvolakuulumiset... Kaikki mallillaan ja pikkuinen sai kovasti kehuja neuvolantädiltä potkuista ja liikkeistä... Potki kokoajan anturiin ja oli muutenkin liikekannalla koko ajan, niin että ensin ei meinannut sydänääniä edes kuulua, potkuja vain... HB 132 (viimeks 130) ja verenpaine vähän laskenut ja painoa tullut järisyttävät 5kg!! Aarg!! Seuraavan ajan sain vasta rv22+0, eli 5 viikon päähän, mutta väliin jää rakenneultra... Seuraavassa neuvolassa saan sitten laput kelaa varten!! Jihuu!!

Tämän viikon kova sana on TALVITAKKI! Yritin lauantaina etsiskellä jotain sopivaa, mutta kun kaikki ovat niin pirun isoja :/ En oo kasvanut vielä mahasta juurikaan, joten en viitsisi ostaa mitään viis kokoa liian isoa ihan " varalle" . Onko muilla hyviä ajatuksia, mihin meinaatte talvikuukausien aikana verhoutua??

Huomenna varmaan lähdetään kanssa vähän kiertelemään, jos tuolta jostain lähistön kauppakeskuksista löytyisi jotain.

Hyvää maananatai iltaa maalispoppoolle! Palaillaan asiaan myöhemmin, jos aihetta on...

Mellu 17+0 (jaiks)

Vierailija

[color=pink]melkein takana ja flunssa edelleen tosi kova. Räkää riittää *atsiih* ja yskittää. Yöt on tosi inhottavia, kun vähän väliä herää siihen, että suu on kuin hiekkapaperia. Viime yönä mulla olikin vesilasi sängyn vieressä, että sai suuta kostutettua ja sitten sitä saikin rampata vessassa. Toivottvasti flunssa helpottuu keskiviikkoon mennessä, että pääsen kahvittelemaan (vaikken kahvia juokaan =)).

Meillä neiti heitti eilen tutin roskiin ja ihmeen kivuttmasti meni koko homma. Illalla nukkumaan käydessä hieman itkeskeli, eikä kuulemma voinu laittaa silmiä kiinni, kun heti rupee itkettää. Voi pientä! Nukahti kuitenkin itekseen, kun ensin olin silitellyt ja rauhoitellut ja koko yönä ei herännyt kertaakaan. Tänään käytiin sitten juhlistamassa tätä tutittomuutta jäätelöillä. Toivottavasti jatkuu edelleen helposti tää elo ilman yötuttia...

NIMISTÄ on ollut puhetta. Meilläkin vauvalle annetaan kaksi nimeä. Mitään varmoja ehdotuksia meillä ei vielä ole, mutta eiköhän tässä aika helpolla yhteisymmärrykseen päästä. Sukunimi meillä on miehen mukaan, mulla yhdistelmäsukunimi, joten ei sitä olisi lapselle edes saanu antaa. Mullakin suojattu sukunimi, niin halusin sen itselläni säästää jollain tapaa. Esikoisen etunimen keksin minä ja mies sitten keksi toisen nimen (hänen äitinsä toinen nimi). Minä olisin halunnut toiseksi nimeksi silloin neidille Jemina, mutta miehestä se on kauhea nimi =). Pojalle esikoisen aikaan suunniteltiin Kasperi, Oskari, Valtteri tyylisisä, mutta saa nähdä, ovatko enää nyt ajankohtaisia...

KUMMEISTA myös ollut puhetta. Me ollaan ajateltu neljää kummia, joista kolmea ollaan jo pyydettykin ja neljättä pyydetään, kun marraskuussa nähdään. Sylikummiksi tulee mun serkku ja muut kummit ovat miehen ja mun opiskelukavereita (ollaan tavattu toisemme miehen kanssa samalla luokalla opiskeluaikoina). Esikoisenkin kummit pyydettiin jo ennen syntymää. Esikoisella viisi kummia.

(.) ei edelleenkään ihmeempiä. Kovasti kasvaa, mutta mustakin (kuten ainakin [b]Lyytikistä[/b]) tuntuu,että liikkeet ovat vähentyneet ja siitähän olen ehtinyt luoda jo ison paniikin itselleni. Pitäs varmaan käydä neuvolassa kuunteluttamassa sydänääniä, niin sais itselleen rauhan. Äskenkin painelin mahaa ja yritin kuulostella vastausta " mosselta" , mutta eipä kuulunut.

Nyt neiti iltapesulle ja iltapalalle ja sitten nauttimaan omasta ajasta...

Monkey ja mosse rv. 17+5

Vierailija

Mä rakastan kaikenlaisia nimipohdintoja ja tällekin pienokaiselle on nimeä kovasti mietitty. Jos tulokas on tyttö on tällä hetkellä kaksi vaihtoehtoa, joissa molemmissa on kaksi nimeä. Poika onkin sitten ongelmallisempi. Toinen nimi todennäköisesti on keksitty, mutta etunimestä ei ole hajuakaan. Ongelma on se, että mielestäni nimien tulisi jotenkin olla samaa sarjaa muiden lasten nimien kanssa. Ja meidän esikoisella ja kakkosella on molemmilla aika erikoinen etunimi, joten ehkä pitäis keksiä tällekin sellainen... vai pitääkö? Toinen tyttönimivaihtoehto on kyllä ihan kalenterista löytyvä, jopa viime aikoina aika yleiseksi tullut. Mutta se tulisi suvusta. Nimen miettimistä hankaloittaa vielä sekin, että mulla ja miehellä on aika erilainen maku. No, ehkä jokin nimi löytyy.

Kummeja ei olla vielä oikein edes mietitty. Kaikki parhaat yhteiset kaverit on jo käytetty, mutta täytyy miettiä tätäkin.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! Mä YRITÄN nyt keskittyä töihin.

Jarna

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat