Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yöllisistä hampaiden narskuttelusta?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

4v poika narskuttelee hampaitaa ihan älyttömästi öisin, itse herään monesti siihen, onko tästä jotain haittaa pojalle, että olisiko syytä soittaa ja kysyä hammashoitajalle/lääkärille? Vai onko mitään kotikonstia tähän?

Kommentit (4)

Vierailija

Minulla on 5-vuotias poika, joka myös narskuttelee hampaitaan, toisina öinä enempi, toisina vähempi. Viikko sitten käytin poikaa hammastarkastuksessa ja mainitsin asiasta hammaslääkärille. Lääkäri sanoi, että toiset lapset vaan narskuttelee hampaitaan nukkuessaan ja se jää aikanaan pois, maitohampaille siitä ei ole mitään haittaa. Ei siis ole tarvetta käydä sen takia lääkärissä, on ihan normaalia!

Vierailija

Se oli lähes joka yö lähes jatkuvaa niin, että muistan etten kesällä saanut mökillä nukuttua pojan kanssa samassa huoneessa ;-) Sitten se vaan loppui ja nyt ekaluokkalainen poika ei ole narskutellut hampaitaan ainakaan vuoteen.

En tiedä onko siitä haittaa, meidän pojalla on oikomishoidot edessä, mutta se johtuu leuan kapeudesta. Mitään muuta huomautettavaa hammaslääkärillä ei ole pojan hampaista ollut.

Vierailija

epileptinen oireilu, joten lääkärissä on syytä käydä. Lääkäristä ohjataan hammashoitolaan, jos ongelman epäillään olevan purennassa.

Vierailija

narskuttelen itse hampaita joka yö joskus niin paljon että hampaista lentelee palasia. Olen itse saanut purentakiskon. joka auttaa asiaa.

Oireita narskuttelusta voi olla leukanivelten kipeys ja niska ja hartaiseudun lihasjännitys.

Minä kysyisin kyllä hammaslääkäriltä ettei vaan tule myöhemmällä iällä mitään ongelmia/haittoja.

Minulla esim ilmenee narskuttelu pahampana jos on stressi/jännitän jotain.

Muuta en voi sanoa, sorry

Uusimmat

Suosituimmat