Askarteluvinkkejä ihan pikkaisille lapsille????

Vierailija

Löytyykö sellaisia, joihin alle parivuotiaskin voi osallistua? Netistä löytyy isommille lapsille ja oma pää on aika hutera tällaisissa asioissa. Olen jäämässä vähäksi aikaa kotiin lasten kanssa ja jonkinlaista päiväjärjestystä yritän tässä kehitellä, jotta lasten ja omakin pää kestää.

Pääsen illalla vasta tarkistelemaan vastauksia, joten jos joku viitsii nostaa tätä pyyntöäni päivällä suutelen hänen jalkapohjíaan kiitokseksi =)

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

eikä sen lopputuloksen niin väliä ole.. eli ihan sama mitä liimaa ja mihin.. Meillä esim tyttö teki taidetta makarooneista ja spaketeista! Liimasi niitä kartongille. Siis erivärisiä ja muotosia pastoja. Tluli muuten ihan kivoja!

Vesivärimaalauskin jo sinällään on ihan kivaa!

Ja silkkipaperista kun antaa tehdä pieniä myttyjä, niitä on kanssa kiva liimata!

Tiimarin sivuiltakin olen löytänyt ohjeita, vähän muunnellen niisträ on saanut yksinkertaisempia!

Vierailija

Ja saivat suuren suosion.

Tein ilmeisesti jonkin mokan silppuamisessa, koska jouduin surrauttamaan sauvasekoittimelle massasta tasaista, mutta runsaan vesimäärän kanssa se onnistui.

Massaa oli helppo käsitellä, vaikka se näyttikin aika iljettävältä. Sanomalehti on hyvä alusta, se imee ylimääräisen veden pois, pyyhekin käy varmasti hyvin. Nyt tuotokset ovat kuivumassa ja huomenissa varmasti maalataan.

Nyt ulkoilemaan ja haravoimaan pihaa.

Vierailija

Leikkaa valkoisesta pahvista pieniä kortin kokoisia pohjia ja anna lapsen töpsötellä ne täyteen vihreää maalia. Kun pohja on kuivunut, anna lapsen painella sormiväreillä mustikoita ja puolukoita pohjan päälle. Näihin voi ostaa valokuvakehykset ja ripustaa seinälle.

Vierailija

Oma lapseni tykkää liimata kiiltokuvia yms. Piirtäminen on myös todella in. Samoin sormivärit (molemmista kannattaa etsiä myrkyttömät versiot, niin kynistä/vahaliiduista kuin sormiväreistä). Tarratkin on suosittuja. Helpoimmalla itse pääsen, kun istutan lapsen pöydän ääreen piirtämään. Ei tarvitse koko ajan itse päivystää sotkeeko tms.

Mummolassa kokeili muotoiluvahaa ja sekin oli tosi hauskaa. Kun jaksan jossain vaiheessa itse panostaa, tehdään taikataikinaa.

Vierailija

Tänään askarrellaan niistä kivisiilejä, eli liimataan ison kiven selkään pikkukiviä " piikeiksi" . Tussilla piirretään sitten vielä silmät.

Vierailija

Meillä on askarreltu maisemia sekatekniikalla :) Ensin on maalattu yhdessä vesiväreillä taustaa paperille, kuten sinistä ja vihreää mereksi. Sen kuivuttua (ei kestä kauaa) on paperille liimattu kotiloita, hiekkaa sun muuta merellistä, sekä kimalletta. Anna taaperon ottaa itse liimaa siveltimeen ja sutia sitä paperille ja opasta sitten esineen liimaamisessa (kuten: nyt liimataan tää kotilo, mihinkäs haluaisit sen liimata? ...nyt ota liimaa tosta ja laita se tuohon... ja nyt laita kotilo liiman päälle...) Lopuksi maisema viimeistellään monella, monella tarrakalalla.

Lehtiä ja puunpalasia voi myös liimata kollaasiksi.

Hmm, pitäisköhän tehdä tänään taas jotain tuollaista? :)

Vierailija

Ohjeitakin tuli niin paljon, että pääsemme aloittamaan ja jatkamaan pidempäänkin. Kiitos kaikille, lisääkin saa kertoa, jos jollakulla vielä on.

Ja tässä niitä luvattuja suudelmia *pus* *pus* *pus* *pus*

ap.

Vierailija

Taustapaperin maalaaminen onnistuu pienelläkin lapsella, kun antaa hänelle huokoisen sienen välineeksi. Eli paljon vettä ja väriä sieneen ja sitten vain töpöttelemään.

Muitakin olemme testanneet, huovutus on vuorossa ensi viikolla.

Lisätäkin saa, mikäli haluaa ja ideoita löytyy.

Ap.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat