%%%SYYS04taaperoiden MAAMANTAI%%%

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

HUOMENTA

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

bertta on tästälähtien äitikuu.... Tyhmää tai ei, mä olen aina inhonnut tota niciä, se vaan piti nopeesti joskus keksiä ja mitään muuta ei tullut mieleen... Mulle tulee siitä itelle mieleen iso lihava ja haiseva vanhahko täti, joten oman itseni takia oli pakko vaihtaa tuota niciä...

Oli muuten aikas vaikeeta löytää vapaana olevaa käyttäjänimeä, joka olis kuitenkin jotenkin helppo sekä itsen että toistenkin muistaa ja kirjottaa. Kaikki mitä olin aatellu jo jo varattu...:( Olin ennen joskus Kuutar naikkarin puolella, mutta koska sekin oli jo viety ja omalla nimellä en haluu täällä kirjottaa, joten jotain piti keksiä....

Palaan myöh. takasin

äitikuu

Vierailija

Vaikka meidän pinoon ei pariin tuntiin kukaan kirjoita, se ei katoa mihinkään:) Toista oli vauvapuolella mutta onhan se selvää, ettei tän ikäisten lasten äiteet ehdi niin paljon kirjotellakaan. Paitsi miten ihmeessä kukaan useamman lapsen äiti ehtii tehdä mitään muuta kuin hoitaa lapsia:)

Aikaisesta aamusta huolimatta mentiin uimaan tänään Onnin kanssa. Kivaahan se taas oli. Oli vaan kylppärissä sen verta viileä, että Onni ihan tärisi mun sylissä. Vesi oli onneksi lämmintä. Onni oli taas ihan onnessaan menossa altaan reunaa kohti kerta toisensa jälkeen, kun sieltä on niin kiva " hypätä" veteen ja sukeltaa.

Ryhmässä on ihan vasta-alkajiakin, pieniä vauvoja siis. Tai no, 4kk ikäinen tyttö painoi melkein saman ku Onni vuoden neuvolassa mutta siis nuoria vauvoja ainakin. Onniakin kaikki vielä luulee vauvaksi kun on niin sirppana. Yksikin täti kovasti taivasteli, että sitäkö jo yritetään pystyyn, kun Onni nousi eteisessä tuolia vasten seisomaan:/ Mutta sitä olin sanomassa, että onhan ne vauvat ihania mutta on tuommonen taapero sitten kuitenkin vielä ihanampi, kun se jo tajuaa mitä sille puhuu ja onnessaan haluaa uida pallojen perässä:)

Nyt olis mahikset nukkua, kun Onni viimein meni unille. Kovasti on koittanut taas punnertaa kakkaa tuleen tuloksetta. Mikä lie taas kovettanut ja sekö vaivas yöllä...

Jospa löisin itseni latalleen tuohon lattialle nyt.

Tuuliina, kiva kun pistäydyit!

T-P

Vierailija

En ole aikoihin kirjoitellut, enkä kertaakaan tällä puolella. Nyt olen sairaslomalla ja aikaa on istua koneella :) Poskiontelotulehdus ollut 4 viikkoa ja nyt helpottamaan päin, tänään huuhdeltiin ja olo ei ole häävi, mutta huomenna jo töihin.

Ihan järkyttävää miten lapset kasvaa niin nopeasti. Ei sitä vuosi sitten uskonut. Riiko kävelee jo täyttä häkää, oppi 3pv ennen 1v synttäreitään ja nopeesti konttaaminen vaihtui kävelyksi. Jonkin verran on opetelty myös itse syömistä ja sehän sujuu jo tosi hyvin! Eilen söi lounaan melkein kokonaan itse (äidiltä ei enää kelpaa ruoka...) ja suurin osa meni jopa suuhun. Ja äiti on ylpee :)

Yöt on meillä tuottaneet päänvaivaa kun Riiko sitten taas tottui saamaan maitoa yöllä :( mutta nyt näyttää taas paremmalta, viime yönä en herännyt kertaakaan. Ehkä tästä taas selvitään.

Masu vauva kasvaa ja voi hyvin, viikkoja tänään tasan 23+0. Aika menee hurjan nopeasti, ihan varmaan paljon nopeammin kuin Riikoa odottaessa. Mutta silloin olinkin tässä vaiheessa kesälomalla ja kotona loppuun asti. Mulla on hurja into ommella itselle vaatteita, monta suunnitelmaa jo, kun ei täällä oikein ole äitiysvaatteita kaupoissa hm on ainoa joka niitä myy.

Talvi alkaa tulla tännekin, oli tosi kylmää aamulla ulkona. Mutta nyt laskujen maksuun...

t. Tuuliina, Riiko 1v ja Tiippana 23+0

Vierailija

Oltiin Jyväskylässä vikonloppuna,katseltiin vähän asuntoja ja alueita, sikakalliita ne on sielläkin!! saas nahdä sitten miten asiat järjestyvät.

Sairaita on kovin kovin paljon,pikaista paranemista kaikille duhadenille ja korvakipuisille. ja kuumeileville.

tiivii

Vierailija

Meilläkin on tosi pitkävartiset lapaset ja ne takin alla. Silleen pysyy kädessä ja ehkä pikkurinsessa on tottunutkin lapasiin, kun ei yritä enää kiskoa niitä pois. Meillä myös haalarissa suht tiukat hihansuut.

Paranemista sairastaville! Jatu, olikohan se lauantai sittenkään hyvä idea? Minäkin pääsen kannattamaan lähiapteekkia kolmen reseptin voimin:)

Nyt kävi jotain alhaalla...

T: Ynis

Vierailija

Mummulasta palattu. Mukavasti meni, mutta yöt hirveää huutoa ja heräilyä. Eli ei ainakaan tullut levättyä. Lisäksi molemmat ollaan mustelmilla naamasta: Minä paukasin nenänvarteni pinnasängyn laitaan yöllä pilkkopimeässä. Tuloksena nenä ruhjeilla, mutta onneksi ei murtunut, eikä näytä pahemmin mustuvankaan. Kepa taas kaatui mun jalkojen välistä päin puuhellaa, tuloksena kuhmut päälaella, otsassa, nenässä ja poskessa, lisäksi poski kai vähän paloi. Minkä ihmeen systeemin senkin hellan eteen keksii, ettei pieni enempää itseään polta?

Yöt ovat meilläkin aivan kamalia. Kepa herää jatkuvasti itkemään. Olen pohtinut, että jospa se on tuo unipussi syynä. Se kun kiertyy Kepan ympärille sen veuhtoessa, eikä Kepa saa oikein enää jalkojakaan kunnolla liikuteltua siellä sisässä. Täytyy kokeilla, josko se olisi siirryttävä peittoon.

Ai niin, perhepäivähoitaja tavattiin perjantaina. Se oli tosi mukavan tuntuinen, varmaan sellainen reilu 35, eli ihanan nuori. Hoidossa on sisarukset 5 ja 2 v, sekä oma lapsi vajaa 2 v. Eli aika monta pientä on sitten, mutta hän oli sitä mieltä, että kyllä homma sujuu. Päivärytmi osuu aivan yksiin Kepan kanssa, joten ei tartte miettiä, että sitä joutuu rukkaamaan. Kepa saa nukkua ulkona vaikka 15.00 saakka, kuulemma nukkuu muutkin. Ensi viikolla sitten harjoitellaan!

Laskettiin kyllä, että ei tolla 3 päivää viikossa työssä ololla paljoa tienaa, mutta Kepan kannalta se on parempi näin. Odottelenkin tässä pomon soittoa, että saisi asiat sovittua.

Lillille, Typylle + Jatulle, Tuuliinalle, T-Plle ja kaikille muille sairaille pikaista paranemista!

Nyt pitää lukea nuoi viikonlopun turinat,

Leppis

Vierailija

Meidän aamu alkoi 6.20 ja yö oli vähän levoton myös. Itselläni meinas yökki tulla yöllä kun flunssaa pukkaa ja erinäiset eritteet valui kurkkuun ja tuntui ikävälle. Ja muutenkin oli jotenkin outo yö. Täysikuukin näytti olevan taivaalla eilen, joten sekin lienee osa syy mun huonoihin öihin.

Kuuhullulla ei tämän kummempia näin aamutuimaan.

T-P

Vierailija

Ei taida täälläkään olla mitään asiaa mut piti ihan pinoa täyttää :)

No sen verran asiaakin että kävin lauantaina " ulkoilemassa" . Työporukan mukana Teatteriravintola Kahdessa Kanassa oltiin syömässä ja nauttimassa huisin hauskasta Mitä sais olla -improvisaatioteatteri-esityksestä. Ruoka oli taivaallisen hyvää ja esitys aivan tajuttoman hauska. Voin siis tosiaan suositella!

Tänään meidän asukaspuistossa sai lapset tehdä (lähinnä äidit teki...) itelleen ns. ritarikypärän. Siis ilmapallon päälle sanomalehti-suikaleita monta monta kerrosta ja liisteriä väliin ja päälle... Ne sit maalataan ja tehdään silmän reiät jne. Hyvin harvoin siellä on mitään tollasta ohjattua askartelua.

Ensi sunnuntaina oon menossa 4v pojan kanssa sirkukseen. Pojan eka reissu Sirkus Finlandiaan. Eikä äippäkään ole käyny kertaakaan aikuisiällä. Viime vuonna olisin jo hinkunu mut eihän Sassan hoidosta voinu kuvitellakaan lähtevänsä mihkään lähikauppaa pidemmälle...

Ruokavalio edelleen nollassa. Nuhaa ja ihme näppyä kokoajan ni en uskalla oikeen alkaa uuttakaan kokeilla... Kait se taas olis pakko... Kurjaa vaan jos sit taas yöt menee ihan pe....eelleen. Lauantai-aamuna Sassa löysi äipän jäljiltä grilli-sipsiä lattialta... Ja oireita tuli. Että " hiukka" herkkis tuo neiti on...

Tänään on taas Sassan taapero-jumppa. Ai että neiti tykkää siitä!

Olin muuten eilen elämäni ekoilla kynttilä-kutsuilla. Ja lupasin pitää sitten sellaset kanssa. Joulukuun 1. pv. Että jos jotakuta kiinnostaa PartyLite-kutsut ni laitappa privaa :)

Tässähän tätä...

Syssyä toivotellen,

Kerppu

Vierailija

Mistä lie tuokin vanha lastenlaulu tullut mieleen. Lillillä oli joka tapauksessa eilen illalla lämpöä 38.3. Yöllä Lilli ei saanut kunnolla nukuttua, tissin piti olla suussa oikeastaan koko yö joten itse en ole nukkunut senkään vertaa. Aamulla Lilli oksensi, kuumetta 40.2, laitoin supon ja nyt Lilli jaksaa hetken leikkiäkin. Lillillähän on nuhaa ollut jo toista viikkoa, toivottavasti tämä on täsmäkuume joka vie flunssan pois.

Viikonloppuna on juhlittu ja hauskaa oli. Oltiin hotellissa yötä, pojat oli mummun ja vaarin kanssa joten vain Lilli oli meidän hotellihuoneessa. Sekin silti haittasi kyllä parisuhteen hoitoa pahasi, mutta ei voi mitään.

Lillillä pysyy hanskat kädessä kun minä jaksan olla vielä itsepäisempi kuin hän eli heti kun hän ottaa ne pois niin minä laitan takaisin. Lillin haalarissa on myös aika tiukat hihansuut ja pujotan hanskat sinne alle joten ihan helposti ei Lilli niitä edes saa kiskottua pois. Joistain neulehanskoista Lilli on kyllä järsinyt paloja pois.

Nyt pikkupotilas kaipaa huomiota, menen.

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija

pakkohan nyt on vielä ennen nukahtamista jotain kirjoittaa kantaakseni korteni pinoon.

Ensiksi paranemistaparanemistaparanemista ~~~~~~>>>>>>

Sittis: meillä esikoinen hakkasi päätä milloin mihinkin, seinään, lattiaan, pöytään, rintakehääni (siinä oli kestomustelmat pitkään). Sitten oli ainakin itkun aihetta! On kyllä onneksi jo loppunut, ettei tartte ensi vuonna opettajalle selitellä. Mutta tiedän, näyttää kurjalta ja hurjalta!

Iltarituaaleista: puuro, pesu - nykyään myös hampaiden kun vain muistan - pinnasänky, jossa etsii mukavan " peppu pystyssä" -asennon, uni. Useimmiten nukahtaa ilman isoja huutoja, vaikkakin pinnikseen vietäessä itku raikaa. Ei kyllä ollut näin helppoa esikoisen kanssa, todellakaan *kop,kop,kop* Pieni herää muutaman kerran öisin ja vinkaisee tuttia, mutta kun vielä nukkuu makkarissamme, on helppo itse puolinukuksissa etsiä tutti (minulla varatutteja yöpöydällä liuta). Joskus itkee enemmän, mutta mielestäni tilanne kokolailla rauhottunut imettämisen lopettamisen jälkeen.

...olenko joskus imettänytkin...

Leppis: ihanasti sanoit 35-vuotias nuori hoitaja:DDD Kiitoskiitoskiitos!

Olen lähdössä torstaina työmatkalle, hui, ulkomaille. Ekaa kertaa monta yötä erossa Pienestä. ai kamalaa, nyt jo suren.

Karsea kylmyys iskenyt. Kesää ikävä,jo nyt!

hyvikset melukylään,

s. ja äidin kullat

Vierailija

Hui kun alkaa tuntua jo haikealta, viimeisiä kotipäiviä viedään... kaksi viikkoa enää! Aamulla nukuttiin 9 asti (klo 6 annetun maitopullon voimin - jos sänkyyn annetulla maidolla saa ostettua 3 h unta ja virkeän lapsen koko päiväksi, niin kaupat tuli!!)

Aavis :) ei taida ihan sen näköistä keittiötä tulla... Mulla on hirmu yksinkertainen maku: valkeat kaapistot, rosteria koneisiin ja puiset tasot tulee. Kaappien välilaatoitus vaihtuu mosaiikkiin, luultavasti vaaleanharmaaseen. Itsekin ihailen aina rohkeata ja värikästä sisustamista, mutta omaan (ja vanhempien) kotiin valitsen simppeliä ja neutraalia. Verhoilla, tyynyillä yms voisi irrotella, mutta nekin on meillä hyvin hillittyjä. Kyllä oon tylsä!

Rahapolitiikasta. Meillä ei oo yhteistä tiliä, paitsi lainanlyhennystili johon kumpikin laittaa oman osuutensa. Kauppakuitit kerätään vihon väliin ja kerran kuussa tasataan maksut niin, että kumpikin maksaa yhtä paljon. Typyn vaatteet yms maksan minä, koska lapsilisät tulee mun tilille. Tytöllä ei olekaan vielä omaa tiliä, koska nyt rahat menevät elämiseen.

Meillä taitaa asustaa hanskojen suhteen outo lintu, koska pitää niitä tosi mielellään. Aina käsi ojossa kun puetaan. Pitäisi kyllä löytää lämpimämmät hanskat, ei noissa villalapasissa näemmä ihan tarkene. Mutta kun paksuissa toppakintaissa ei pysty tekemään mitään! Seuraavaksi kokeilemme kerrospukeutumista, puuvilla alle ja villa päälle.

Tiivii, mihin ratkaisuun päädyit töitten suhteen? Sori jos oon lukenut huonosti! Mulle maistuisi parhaiten joku sellainen ratkaisu, että olisin puoli päivää ja vaikka yhden illan viikossa töissä ja miehellä myös puolipäivätyö, niin että kummallakin ois sekä kotonaoloa että töitä. Mulle puolipäivätöitä löytyisikin, mutta miehelle ei kovin helposti. Kesään asti mennään nyt sitten näin, että minä oon töissä ja mies kotona. Lisäksi mies etäopiskelee, joten tämä ratkaisu on meille nyt paras.

PiLe, meillä kotona oli aikoinaan villamatto (paimentolais! eli tosi pölyävä) lähtenyt samantien kun oltiin koko porukka tukossa maton tultua taloon.

Kohta typy heräilee, meen laittamaan astianpesukoneen päälle ennenkuin innokas apuri tulee " auttamaan" ;)

Lillille pikaista paranemista!

- tea -

Vierailija

Menin eilen jo puol12 nukkumaan,mut ei tullu uni vaik tenoxin otin.Tunnin pyörin ja sit alko typy yskimään.Mies tuli yhen jälkee ja laski mut toisee huoneesee ja sit nukuin hyvin!

Tänää lääkärissä,typyllä koravatulehus ja mulla poskiontelo :-( On taas lähiapteekin toimintaa kannatettu!!

Tuuliina:Kiva kuulla teidänkin kuulumisia :-)

Sittikselle voimia väsyyn!Meillä typy mielenosotuksellisesti puree jotain kovaa,nii että suuhun sattus ja sit tulis huomioo..

Lapaset ei pysy kädessä täälläkään!Nyt ostin sellset mis on varsi kyynärpäähän asti ni ei välttämättä jaksa kokonaan repiä,jos laittaa víel kaikkien hihojen alle..Mut raivoohan se niitten kans ku ei irti lähe!!

Tänää oli toppapuku ekaa kertaa,olipa söpö neiti :-)

G:Mistä HYVÄT jarrusukat????Hennesin ei pysy jalassa.Vendit oli pojan aikaa hyvät,mut nyt ostin ja ei pysy..onko huonontunu vai olikohan joku hullujen päivien versio??

JA toinen vaateongelma???Onko kukaan nähny missään vuorellisia,ihan paksuja samettihousuja,siis typylle????Ois kiva kauppahouskuks talveks sellaset..

Nyt ruoanlaittoo..

jatu

Vierailija

iltarituaaleista meillä: kylpy, iltapala, hampipyykki, laitetaan rauhallista aa aa musiikkia (sama levy joka ilta) ja luetaan muutama kirja, sitten kiivetään yläkertaan (neiti itse kiipee) ja nukahdetaan tissille viereen, jossa nukutaan aamuun asti.

Nyt nuttumaan, söpösiä unia

Vierailija

Onneksi joku muukin kantaa huolta pinomme hiljaisuudesta;) No, onneksi moni meistä pääsee kuitenkin silloin tällöin kertomaan kuulumisia.

Onni on jo yöunilla. Mies sählyä pelaamassa, joten nukutusnakki iski mulle, kuten aina maanantaisin. Ja lauantainakin oli mun huki. Melkoinen sissi tuo poikanen, heräs 13.30 päikkäreiltä, nukkui vain vajaa 1,5h ja nyt sitten unille eikä edes simahtanut pullolle. Ei se ollut tarkoituskaan tosin, vaan iltaisinhan Onni nukahtaa aina omaan sänkyyn. Kohtuu helpolla.

Jospa kysyisin näin kertauksen vuoksi syyspaaperoiden iltanukutusrituaaleja?!?! Eli mitkä metodit kenelläkin käytössä? Meillä juodaan maito sylissä, joskus se 2dl kahdessa erässä ja sitten siinä välissä kikkaillaan sängyssä. Lopulta, kuten äsken, useampi tutti kädessään Onska nukahtaa unilauleluunsa. Ei juuri tarvi silittelyä. Nytkin katsoi vaan välillä mua, että olenko lähellä. Toisinaan saattaa kaivata rauhoittelua sylissä.

Nyt pitää katsoa töllöä ja sitten ajoissa nukkumaan.

T-P

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat