**JOULUTähtöset uuteen viikkoon (maanantaikasa)**

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kasautukaa...olkaa hyvä!!! ;)

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

..ja muutkin joilla rauhallinen vauveli.Tosta liikelaskennasta:mun käsittääkseni se EI tarkota että JOKA tunti pitäis tulla se 10.Vaan laskennat pitää tehdä sinä aikana vuorokaudesta kun vauva yleensä liikkuu..Niin ja kylkimakuulla tietty.

Vaikka mulla on vilkas vauva niin toisinaan ei kyllä tuu sitä kymmentä liikettä per tunti koska vauva uinuu sillon pidemmän pätkän..ja hikkaa ei lasketa ' liikkeeks' .

Nasu on muuten ihan mahdoton kaveri hikkailee :D tänäänki jo ainaki 4krt tuntenu!!

Että tällasta tällä kertaa.. *lisää aivopieruja* ;)

-Tiggr

Vierailija

Tuli taas vedeltyy 11 tuntia unta! :)

Oltiin viikonloppuna Vesileppiksessä miehen kanssa rentoutumassa! Lähdettiin torstaina ja tultiin pois lauantaina. Ihana oli päästä omaan sänkyyn nukkumaan. Katkonaisten hotelliyöunien jälkeen. Lilluttiin oikein urakalla vedessä, käytiin ulkoilemassa ja syötiin, syötiin ja syötiin! =) Ei tullut kahdessa päivässä kun 3 kiloa lisää, mutta kun masun sain toimimaan lähti niistä heti 2 kiloa pois! Mutta masu turvoksissa vieläkin ruuista! :)

Tänään olis taas uimaan lähtö, eli minä ainakin uiskentelen lähes viikottain ja olen kovasti tykännyt. Helpoimpia liikuntamuotoja tän " suloisen" massun kanssa =) Kyllähän sitä pesutiloissa saa aika suuria katseita, mutta huvittaa vaan :)

Mulla tuntuu tuolla masussa olevan nyt taas ikiliikkuja... yöllä kun herään saa heti oivan tervehdyksen... bung bung... Illalla nukahtaminen vaikeeta kun jatkuva bung, bung, bung, bung päällä :) Aamusin on sitten hiljaista puolille päiville asti. Vauva masussa valvoo tonne 12:sta asti illalla ja herää uudelleen kuudelta ja sitten heräilee kahdentoista aikaan. Nyt on taas jatkuva bung bung päällä, tuntuu, että koko mahanahka kuplii pikku jalkojen toimesta. Yleensä ottaen ihanaa, mutta nyt välillä potkasee niin kovaa, että sattuu.

Mutta mie tästä taas vaikenen!

Kikero ja pikkuinen ikiliikkuja 33+2

(hui, arvioitua raskausaikaa jälellä enää 6 viikkoa ja viispäivää, en mie laskeskele viikkoja... eeen!!) ;)

Vierailija

Uutta viikkoa taas kaikille jouluisille :)

Tulin juuri neuvolasta, jossa kaikki oli kunnossa. Pissa on edelleen puhdas eikä painokaan ole noussut edellisestä käynnistä kuin 300 grammaa. Saan siis syödä suklaata mielin määrin tai ainakin melkein :) Verenpainekin oli laskenut viime kerrasta. Tällä kertaa sain kuitenkin jotain uutta: Joudun rautakuurille! Kokemushan se voi olla sekin... Ei vaan, minulla on aina ollut niin hyvä hemoglobiini, etten ole tainnut koskaan olla rautakuurilla. Vauvelin sydämensyke oli taas 150:n hujakoilla. Maha-asukki järjestänee hieman jännitystäkin, koska on nyt perätilassa tai poikittain. Toivottavasti se päättää kääntyä, onneksi on aikaa.

Eikö muuten ole ihanaa, että sää on kylmennyt? Neuvolani on samassa rakennuksessa koulun kanssa ja ekaluokkalaisilla näkyi olleen liikuntatunti. Nyt päässäni soi heidän laulamansa " Karhu nukkuu, karhu nukkuu talvipesässään" .

Kuinka moni teistä käy uimassa näillä viikoilla? Ja jos käytte, mitä olette tykänneet? Yksi kaverini houkutteli uimaan, joten pitäisi hankkia äitiysuikkarit.

SnowApple 31+5

Vierailija

Kylläpäs oli ihana taas nukkua omassa sängyssä:) Ei kyllä ole oman sängyn voittanutta!! Esikoinen nukkuu edelleen välissä, kun on tuo nuha edelleen päällä:( No ehkä se rippikouluun mennessä siitä siirtyy omaan sänkyyn;)

Mulla on tainnut vatta alkaa laskeutumaan, oon meinaan saanu olla ilman närästystä jo muutaman päivän:DD Ja mulla on välillä tuo navan vierusalue ihan sairaan kipee:(( Porukoilla tsiikailin peilistä ja huomasin et arpia on tullut ihan sikana lisää:' ( Kohta on koko vatta täynnä salamoita!! No eipä niille mitään mahda, kovasti kyllä rasvailen, mut eihän se rasva mitään nahkaa lisää, kun alkaa oleen tuosta keskivartalolta jo nahka niiiiin kireenä että kohta varmaan repee kokonaan auki:O

Vattan ympärys oli nyt 118cm ja viikkoja 29+2, et kyl ainakin 120cm menee rikki!

Ihanaa perjantaina on ultra, aina kyl vähän jänskättää et jos onkin jotain " pahaa" tapahtunu, mut kun olokin on kumminkin suht hyvä niin kai tuolla masussakin hyvin menee;)

Nyt tuli kyllä sellanen aukko ajatuksiin että tökkii ihan urakalla!!

Joten palailen jos tuo aukko tosta vielä täyttyy jollakin hyödyllisellä asialla:)

Rölli-peikko ja tylpykät 29+2

Vierailija

Luin tuossa eilisia pinoja ja Quarra kirjoitti vauvan liikkeista, mulla sama tilanne mielestani vauva on koko ajan ollut tosi rauhallinen ei mikaan ikiliikkuja. Valilla ma oon tosi huolestunut ja pokin ja pukin mahaa ja vauveli vastaa parilla potkulla mutta ei sen enempaa. enimmikseen vauveli liikkuu ei potki siis kaantyilee tai moyrii rauhallisesti.Yleensa iltaisin kylla vauva potkii enemman. Musta kans toi laskeminen on ihan peesta ma en ainakaan saa 10 liiketta/h ehka silloin illalla kun vauva alkaa liikkua mutta paivalla niin ei tule tayteen, minuakin arsyttaa etta miten ihmeessa sita jaksaa olla murehtimatta koko ajan kun tuo asia vaivaa mielta. Neuvolassa sanottiin etta ota yhteytta vaan heti jos liikkeita ei tuu tarpeeksi mista hemmetista mina tiedan mika on tarpeeksi ja tuota kymmen laskutekniikka ei voi kayttaa kun se ei meilla tayty!!!!Miten ihmeessa sitten loppuaikana kun vauva ei liiku sitakaan vahaa mita nyt, sitten sita vasta murehditaan????Olen laittanut itselle oman mittarinetta jos tunnen vauvan liikkeita paivan mittaan niin kuin yleensakin niin han on kai sitten ok? mutta jos en tunne niin sitten kai soittaisin neuvolaan sairaalaan??Muita joilla vauva liikkuu vahan??

Tanaan kirjoittelitte siita etta yolla heraa ja pissattaa mina kanssa. nyt viimeviikkoina mulle on tullut ihan ihme pirteys oisin??Siis meen nukkuun joskus klo23 ja nukun tonne klo 3-4 mutta sitten ei uni tule ja olen pirtea kun mikakin pakko nousta ylos, vessaan ja viela yleensa syodakin jotain siina sitte nmenee valvoessa pari tuntia sitten klo 6 jalkeen nukuttais ja nukkuisin mutta heraan klo7 kun lahden kurssille ja meno jatkunut viikon siis ma luulin etta kun jatan ton klo6 jalkeen nukkumisen tuntiin(heraan 7) niin saisin nukuttua yolla muta ei aina klo4 pystyyn pirteana kun pepponen kai tama sitten on sita etta keho valmistaa vauvan yo heraamisiin en ainakaan muutakaan syyta keksi???Janottamisesta etta iltaa kohti mua janottaa aina vaan enemman ja kun pitaa menna sankyyn on pakko ottaa vesilasi mukaan ja juoda just ennen nukkumista ja sitten kayda koko ajan vessassa no tallasita tama elama on kun hormoonit jyllaa!!

Eipa muuta kun mukavaa viikkoa kaikille

Annora ja maha-asukki rv 31+4

Vierailija

Quarralle osanotto, tälläkin kertaa tiedän mistä puhut... Tai no, en tiedä siitä kivusta mitään kun viisaudenhammas on tulehtunut ja kipeä mutta sen leikkauksen jälkeisen helvetin olen kokenut ja sanon vaan että se löi kyllä synnytyskivut laudalta ihan täysillä. Kolme viisaudenhammasta on vedetty mutta tuo vihoviimeinen leikattiin nyt viime helmikuussa, jos se olisi tehty ensin niin niihin kolmeen muuhun ei olisi ikinä koskettu!.....ei se kipuillut mutta kasvoi toisen hampaan alle yms. niin se katottiin parhaaksi leikata. panadol ei tuohon kipuun auta, toivottavasti löytyisi joku muu käyttökelpoinen voimakkaampi lääki!! Koitahan jaksella!!!

Rölli-Peikkohan se tuossa puheli mahan laskeutimisesta, itelläni oli aamulla masu ihan hellänä ja jotenkin näytti omaan silmään, että sehän tippuu...Vein tytön kerhoon niin pari äitiä siinä alkoi katella ja sanoivat, että maha taitaa alkaa laskeutua?? siis eihän tämä ole kovasti korkealla ollutkaan, selvä poikamaha joka kasvaa ihan eteenpäin(voi kun näkisitte minun navan.. karsee näky, sinipunaisia viiruja navanympärys täynnä ja napa itekin liila...).

Jos muuten tympiikin olla tällainen persjalkainen niin raskausaikana se on ihan ok.. vauva mahtuu olemaan alhaalla lantiossa eikä minua ole koskaan närästänyt, ei kahta edellsitäkään odottaessani. silloin jos syön jotain huonosti sulavaa närästää mutta niin käy muuloinkin kun raskaana.

Yöllä kun kävin veskissä(onneksi pärjään yhdellä vessa kerralla per yö) ja uni ei heti tullut niin välähtipä yksi hankinta mitä en ole ollenkaan muistanut. vauvalle kaikki alkaa olla mutta pussillinen siteitä itelleni on vielä ostamatta... Pitää koittaa muistaa kun ei ole jokuseen kuukauteen tarvinnut moisia rättejä edes ajatella.

Juu mutta Lahja lähtee happihyppelylle ja vie hepan talliin, palaillaan!!

Lahja rv 31+3

Vierailija

9.00 OIS neuvola,.ja lapset vielä nukkuu,.kääks,.kiire tulee,vien 3-ja 1v8kk ikäset mun kotio,.esikoisen otan mukaan,.lupasin et saa lähtä kerranki äitin mukaan,.ku on se syyslomaki,.saa viettää " laatuaikaa" hetken kaksin,.no mut tuun kertoon nla kuulumiset ku kerkeen ))))))))))))

mukavata pvää ))))))))))))

t;ama 31+1

Vierailija

Tukivyöstä heti ekaks kun muistan: ostin paikallisesta alusvaateliikkeestä Anita-merkkisen - on kokoa L, joten on sopinut jopa minunkin ison pötsin ympärille. Mutta en ole tykännyt pitää sitä; luulen, että toimisi erittäinkin hyvin seisoessa + kävellessä, mutta esim. töissä, jossa enimmäkseen istun, se painoi nivusiin kipeesti. Joten olen pitänyt sitä 2-3 kertaa ja se maksoi 40 euroa eli ei mikään nappiostos.

Minustakin tuntuu, että närästys olisi alkanut helpottamaan - tähän asti myös 1-2 Rennietä per ilta on ollut ihan vakiojuttu. Muuta positiivista on, että aivan kuin kädet eivät enää puutuisi niin paljon öisin, ehkä hierojasta oli apua (se tykkäs itse, että ongelman hoitoon tarvittaisiin naprapaatti, koska hän voi vain hieroa lihaksia, mutta ei poistaa lukkoa)- anyway, apua on ollut. Mullakin on vauvan liikehdintä vähän laantunut, mutta sinänsä kyllä saan makuulla aika helposti ne 10 liikettä eli melko aktiivinen kaveri. Välillä tuntuu kuin se kävelisi pitkin mahaani, kun olen kyljelläni.

Mutta sitten näitä ikävämpiä vaivoja kyllä myös riittää. Ihanaiset suonikohjuni vaan lisääntyvät - nyt olen todellakin havainnut niiden levinneen nivusesta muuallekin alapäähän + myös reisiin ja tilanne on pahentunut myös nilkoissa. Ennen kaikkea kipua aiheuttaa tuo alapää. Välillä meinaa palaa pinna, kun jomottaa jatkuvasti ja aamulla sängystä nousu on järkyttävää. En tiedä kenen puoleen kääntyisin, että saisin neuvoja asiassa. Neuvolasta en ole saanut mitään järkevää irti, työterveyslääkäri on sen oloinen mies, että tuntuu ihan ok:lta kertoa selkävaivoista ja vielä nivusestakin, mutta muut alapään jutut ei musta oikein kuulu sinne paikkaan. Pitäiskö tilata aika yksityiselle? Menisittekö muuten hiivan takia gynekologille tässä vaiheessa? Pikkuisen on fiilis, että sitäkin taas hiippailisi kehiin.

Musta tuntuu, että mun vauvavalmistelut ovat aivan vaiheessa ja heti kun hitusen uurastaa, niin kyllä iskee supparit, selkäsärky ja tuo jatkuva alapään kolotus. Lauantaina sain kyllä hankittua vauvalle toppapuvun, muutamia joululahjoja kummilapsille yms. ja ihania kukkia itselleni (80 euroa humpsahti Plantageniin). Onko kellään muuten sitä Vauva-lehden hoitolaukkua? Mulle pitäis tulla, kun tilasin lehden - toivottavasti menettelee. Ai niin ja ostin vauvatyynynkin ja nyt koneessa hurisee pehmusteet äitiyspakkauksen laatikkoon, josta on tuleva ensisänky (tein ne esikoiselle ja olivatkin kivemmat kuin muistinkaan eli en tarvinnut uusia). Varastoa pitäisi kaivella, että löytyisi vielä muutkin tavarat ja vaatteet - pakko pyytää mies nostelemaan laatikoita. Toivottavasti jaksan vielä käydä jossain vaiheessa Ikeassa. No pikkuhiljaa... tänään ainakin haen linnuille siemeniä, talitinttejä on ilmestynyt tsiljardi pihaan + orava.

Hippomama 31+5

Vierailija

Minä täällä taas..(suprise,suprise) ;)

En jaksanut viikonloppuna pinoutua ja muutenkin yritin olla koko aika roikkumatta tässä päätteen edessä.Ihan hyvin tuo ' vieroitus' meni :) (Luin kyllä pinon läpi)

Kyllä vaan taas supisteli tätä massua eilen illalla aika tiuhaan (n5-10min välein).Tuli sellaisia semi-kipeitä..ei varsinaisesti sattunu mutta tuntu keljulta :( lievä sanoisinko menkkamainen pössis alavatsalla..ei mukava!!Mies höhlä oli jo että eikai tuu lähtöö ja mä naurahdin perään että TUSKIN!Viisaammat sanoo että kyllä sen sitte TIETÄÄ kun ne on NIITÄ ;)

Eikös se kipuilu usein näillä viikoilla ala jatkuu sitten hamaan tulevaisuuteen..Eli en oo huolissani.Lähinnä ärsyttää.

On alkanu toi vessassa ravaaminen saamaan jo naurettavia mittasuhteita!! Koko ajan tuntuu että kusettaa vaikka just kävi..Ihan tyhmää edes lähtee mihinkään kun aina saa olla miettimässä:Missä se lähin huussi nyt on? :O Ja vauva painaa välillä tosi ikävästi rakkoa,samoin supistukset. Yöllä en kyllä jaksa nousta kun yhden kerran..joskus tarvii 2.Ja yhtenä yönä tässä heräsin karmeeseen närästykseen.Tuntu että olisin voinu liekittää jonkun seuraavalla ' röyhtäsyllä' :OOO Joka ilta saa popsia renniee kuin karkkia.Auttaa onneks hetkeks ;)

Mitäpä muuta?Mulla oli satatriljoonaa juttua mutta kun vauvasivuille pääsin,hävis kaikki ajatukset taas ku pieru saharaan *aivopieru*

Hei,kertokaapas viisaat mistä saa ostettuu tukivöitä??

Ehkä mä palaan astialle sitten kun taas polla leikkaa ;) nyt sutii ihan tyhjää..

-Tiggt&Nasu 33+4

Vierailija

Quarra: Mulla oli viime helmikuussa sama tilanne ja hitto, että oli kipeä! En saanut suuta kunnolla auki. Sit antibiootit ja Burana helpotti ja viikon päästä oli poisto. Hammas jouduttiin lohkomaan, koska ei tullu muuten pois. Kävin onneksi yksityisellä, joten hoito oli kaikesta karmeudestaan huolimatta todella hyvää (ja kallista!).

Joulumöhis: Voitas kyllä kahvitella joku päivä vaikka ens viikolla. Lähden aamulla pariksi päiväksi reissuun ja loppuviikolla on miehen mummin synttärit, mutta ensi viikoksi ei ole mitään sen kummempaa ohjelmaa. Mulle voit laittaa mailia: minttuloora@luukku.com.

Kävin tänään neuvolassa ja kaikki oli ok. Painoa oli kyllä tullu pari kiloa kahdessa viikossa, mutta nyt mulle on tullu ekaa kertaa turvotusta, joten terkka epäili sen olevan pääsyy. Fysioterapeutin kanssa katsottiin venyttelyohjeita yläselkä jumiin, joka aina näin iltaa kohti hiipii paikalle. Onko teillä muilla alkanut kädet puutua? Mulla on nyt parin viikon ajan yöllä alkanut mennä kädet turraksi ja välillä päivälläkin, jos esim. puhuu puhelimessa kauan. On kuitenkin kuulema ihan normaalia. Johtuu turvotuksesta ja vauvakin voi painaa hermoja. On vaan ikävä yöllä herätä monta kertaa ravistelemaan käsiä kaikkien niiden miljoonan pissareissun lisäksi! Tämä tyttö ravaa kans 3-5 kertaa yössä vessassa ja päivälläkin suht ahkerasti. Onneksi saan yöllä helposti uudestaan unesta kiinni.

Minäkin näen todella värikkäitä unia ja painajaisia. Toissa yönä näin unta, että vauva tippui pinnasängystä lattialle, kun sen reuna oli alhaalla ja minä otin vaatteita kaapista. Lamaannuin täysin. En älynnyt yhtään mitä pitäisi tehdä tai tarkastaa. Olin vaan polvillani vauvan vieressä ja ajattelin " Minun pitäisi osata auttaa!" .

Samana yönä näin toisen unen, jossa jääkaapin ovi lähti irti ja kaatui päälle. Huusinmiestä apuun, koska en päässyt sen alta muka pois ja miehellä ei ollut mikään kiire tulla olohuoneesta apuun, kun katsoi jalkapalloa!! Tämä uni varmasti juontaa juurensa oikeasti meidän jääkaapin oveen, joka toisinaan ilman näkyvää syytä, ei tahdo mennä kiinni..

Olen tosiaan pari päivää nettipimennossa, koska lähden käymään äipän ja ispän luona, joten mukavaa viikon alkua kaikille!

Minttu

Vierailija

Vaihteeks taas erittäin huonosti nukuttu yö takana. Mies taas lähti töihin siinä neljän aikoihin, ja mä siitä pomppasin ylös enkä saannu enää unta. No, nukahin mä kuitenkin joskus kolmen pintaan, että tunti tuli nukuttua. Kokoajan saa ravata vessassa, ja joka paikkaa kolottaa kun yrittää olla sängyssä makuullaan. nyt sitten kiskon kahvia , jos vaikka pysyis hereillä. Eilen sitten onnistuin hajottamaan nuorimman rattaatkin:( Kiva lisälasku taas tulee, kun joutuu hommaamaan uudet. (mies sano, että tahallaan hajotin, kun haluan muka kiireesti vaunuostoksille)..ei pidä paikkaansa;) Kaksostenvaunutkin yhä vielä hommaamatta, joten ei kivaa. Toi poika nyt ei kuitenkaan vielä kävele kun niin haparoiden, että hyvä jos jaksaa 50 metriä liikkua. Joten rattaat on ihan pakko olla. Huomenna oliskin taas neuvola, mut saas nähän pääseekö sinne menemään, kun on kamalan nuhanen olo, ja vanhimmalla mukelollakin nenä vuotaa. Taas jää neuvolat sitten väliin, jos täs joku flunssa nyt iskee päälle:( Pitäs kait koittaa jossain välissä lepäillä, mut kaikkea hommaa on tiedossa. Siivota pitäs, ulkoilla pitäs ja yks huone vielä maalatakkin. Touhua riittää... Nyt kuitenkin alotan vaikka siitä siivoamisesta kun pistän noi vanhemmat lapsukaiset pihalle. Joten mukavaa maanantaita.

lilla79& vimpulat 32+5...?

Vierailija

Mä pikana vaan,miehellä alkoi syyslomaviikko ja luvassa.....siivousta,koneella piipahdan siis vaan,autan tietty siivouksessa sen verran mitä pystyn.

Tukivyö-asiaa...voi että mua harmittaa,esikoiselta oli tukivyö,se jäi yllättäen (heh) pieneksi jo alkuraskaudessa ja ostin netistä toisen jonka piti mennä loppuraskauden niin arvatkaa mahtuuko se mulle enää?EI MAHDU!

Oon oikeasti niin jättimäinen tän mahani kanssa(näkisittepä vaan heh).Tilasin sen vyön kuitenkin Taikapilvestä,mutta mikä osoite?ööö...

tässä joku osoite:

http://www.pienokainen.com/verkkokauppa/tuotelista.tmpl?ryhma id =16:paaryhma=odotusaika

mutta olikohan tuolla aika kalliita.Taisin googlella hakea:äitiysvaatteet ja löysin tuon taikapilven sieltä.mun vyö kokoa:L(Carriwell) ja sen piti olla sopiva kun mahanympärys 106 cm-120 cm mutta ei mahdu enää...kääk!(menee mittaamaan mahaa kauhuissaan...)

oma tila OK mutta menen nyt...neuvola keskiviikkona!

äitiliini jättimaha rv 33+3=)

Vierailija

Viisauden hampaan kanssa taisteltu koko riivatun viikonloppu, panadolia panadolia kun särkee niin megana.. :(( Ja tänä aamuna heräsin siihen jomotukseen ja soitin heti hammaslääkärille, et nyt *elvetti tää on saatava pois. Kuinka ollakaan klo12 kun menin niin selvisi että A) se on liian tulehtunut, pitää ensin saada tulehdusta alas--> antibioottia, panadolia, hieman poltettiin ientaskua, että pääsee paremmin hammas esille ja B) se pitää leikata, kun on niin piilossa ikenen alla, eli ei siksikään voi nyt ottaa ja C) yksi ja ainoa hammaslääkäri täällä leikkaa viisauden hampaita ja se palaa töihin takaisin vasta ensi viikolla. Jätte kiwa! >:( Eli tässä nyt sitten naama turhasta puuduksissa istutaan ja odotetaan milloin se jomotus taas palaa.. Voi vettu sanon minä. Kun on vähän pirun vaikea syödä ja nukkua kun jatkuvasti jomottaa.. Välillä se onneksi sen verran helpottaa että pystyy olemaan, ja pandol auttaa hetkeksi..

ANNORA: Muistelinkin yhdessä vaiheessa että sullakin oli rauhallinen vauva. Kun ei tää napero tiedä mitään sellasista potkumaratooneista, tai kunnon potkuista.. 8-/ Se vain painaa persauksellaan tuonne ylös, pyörittää ihteänsä vähän suuntaan jos toiseen ja silloin tällöin pari kertaa potkaiseekin. Ja samat sanat sano neuvolantäti mulle, että heti jos tuntuu ettei liiku tarpeeksi ja huolestuttaa, niin tänne vain käymään.. *niin siis tällä vauvan liiketahdilla joka päivä saisin rampata siellä* Ja kun tosiaan on niin sikeä uninen kaveri että vaikka kuinka tönii ja läpsyttää ja painaa sitä mahaa, niin ei se aina herää siltikään. *prkl* Monesti oon oikeasti hermostunut koko hommaan, kun en oo saanut sitä hereillä ja antanut asian olla. Ehkä se sitten on vain jotenkin pirskatin hyvä uninen kaveri..? :)*isäänsä tullut, ilmiselvästi* Mutta ensi kerralla neuvolassa ylihuomenna otan kyllä asian puheeksi, ihan vain koska ihteäni vaivaa niin mielettömästi se kun toiset hehkuttaa miten maha hytkyy puolelta toiselle..?? Mulla nousee kyllä pieni pahkura mahaan joka liikku, mut pashat se hytky mihinkään. :( *mies mulle sanoi että älä nyt, ne ihmiset joilla se sitten liikkuu jatkuvalla syötöllä, sanoo että voi kun se olis välillä edes rauhassa..*

Mutta nyt mä suoriudun jääkaapille, vaikka en oikein mitään voikaan syödä puudutuksen vuoksi. Mutta pakko yrittää, kun nyt ei jomota, niin tohtii vähän koettaa syödäkin. Sit kun jomotus palaa, kärvistelen sängyn pohjalla ja toivon pikaista kuolemaa.

Quarra ja tirriäinen rv32+5

Vierailija

Viikonloppu meni hujauksessa kyläillessä. Vinkki noihin liikkeisiin, niin neuvolatäti sanoi, että kevyesti kun sitoo esim. kylpytakin vyön mahan ympärille niin jo alkaa liikkeet eli vauva hermostuu siitä kun jokin siinä mahan ympärillä painaa (ei liian kireälle). Itse kun noita liikkeitä joudun laskemaan (poika todella rauhallinen) niin muutaman kerran olen tuota kokeillut ja aina toiminut. =)

Tällä viikolla ei erikoisempaa tekemistä (kuin opinnäytetyö) niin ajattelin aloittaa vauvan vaatteiden pesun. Olen saanut kaikki vaatteet siskoltani ja päätin sitten ahkerana tehdä perus excell-taulukon vaatteista, että osaa ihmisille sanoa mitä on ja mitä saa tuoda jos haluaa. No lajittelin kaikki " tuotteen" ja koon mukaan ja tulos on aikamoinen. Meillä on mielettömästä vaatteita (ja kaikki todella hyvä kuntoisia) esim. pitkähihaisia bodeja koot 50-80 niin 38 kpl ja vauvan pieniä sukkia 31 kpl =) Ei siis vaatteita todellakaan tarvitse ostella.

Kaikille loistavaa maanantai päivää =)

TSM ja Jeppe 31+0

Vierailija

Esikoinen tuossa juuri heräs ja pitää sellaista suloista selitystään :)) Sen tietää kun hän on hyvällä päällä herätessään että tarpeeksi tuli nukuttua.

Viikonloppu meni mukavasti leväten. Esikoinen oli yöhoidossa mun vanhemmillani ekaa kertaa, miehelle tuli kaksi ystävää tähän ja pelattiin Rappakaljaa sekä he ottivat vähän. Mulla oli hauskaa selvinpäinkin!! Toinen miehen ystävistä on fysioterapeutti ja myöskin akupunktioita tekee.. hieroi mun kipeää selkää mutta ei suostunut laittamaan neuloja kun voi kuulemma käynnistää synnytyksen! :O Mutta lupas synnytyksen jälkeen laittaa jotta saadaan munuaiset toimimaan paremmin jne :))

Mulla siis kankku ja selkä niin kipeät etten voi paljon kävelläkään. Jokainen askel sattuu ja kaikkeni olen yrittänyt mutta mikään ei auta :( Jos tää koko loppuaika on tällaista niin mulla on todella kamalaa olla.

Mukavaa viikkoa kaikille.

t. beal rv 30+2

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat