***MARRASKUISET maanantaina***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Viikonloppuna reissattiin 400km. Hyvin meni, ainoastaan väsytti autossa ihan hirveästi ja puolinukuksissa matka taittu. Anoppilaankin oli vauvakuume iskenyt, huoneesta löyty yllättäen pinnis valmiiksi laitettuna =D

Sairaalakassi on pakattu. En ottanut vauvan vaatteita, tuokoon mies sitten kun hakee meidät kotiin. En myöskään ottanut miehelle vaatteita, kun ei tiedä saako perhehuonetta vai ei. On turhaan raahattavaa jos mies tuleekin kotiin nukkumaan. Se kun joka tapauksessa käy töissä ja kissoja ruokkimassa täällä kotona, voi samalla reissulla hakea itelleen tavaraa jos perhehuone saadaankin.

Mies asensi eilen kaukalon autoon. Täytyy sanoa, että jalustallinen malli on kyllä meidän juttu! Sen verran noitumista autosta kuulu, kun saikkas turvavöitä oikeista rakosista. Koitin lohduttaa, että kun kerran sen saat köytettyä niin jatkossapa ei tarvi enää taistella =D Alustavasti kaukaloa piti vaan kokeilla autoon, mutta se olikin niin söpön näkönen siinä takapenkillä että siihen se sitten jäi. Muutenkin alkaa olla valmista, aattelin tosin hankkia kantoliinan ja kestovaippoja vielä.

Supistuksista ei tietoakaan. Yöllä heräsin kovaan pistävään alamahan kipuun, kylkeä ei saanu käännettyä kun henki salpaantu ja oli melkonen työ päästä sängystä ylös veskiin. Luulin jo, että nytköhän alkaa mullakin viimein jotain supistuksen tyyppistä esiintyä. Vielä mitä! Pöntölle kun pääsin niin kivun syy pärähteli posliinit kaikuen ilmoille tuoksujen kera. Kaasuvaivaa se vaan olikin. Mies tuumi, että olipa äänekäs supistus...

Kitty rv 35+4

Vierailija

...täällä minä vielä! Supistaa " säännöllisen epäsäännöllisesti.." tosi hermostunut ja levoton olo, tuntuu että jos liikaa kuvittelen pääseväni synnyttämään, niin oon täällä vielä marraskuussa...

Piti kokeilla kävelyllä käyntiäkin tänään, ei kiihdyttänyt supisteluja mutta vihloi koko ajan. Mietinkin, että voiko tuo pelkkä kipeä " vihlonta" olla kuitenkin myös sitä supistelua / paikkojen avautumista, kun käyrätkin näytti niin hurjalta...?? Välillä kyllä kärventää mahasta ja selästä niin järkyttävästi, että huh huh! Ja takapuolessa tuntuu kamalalle... Limaa tulee koko ajan, yyyööks!! Tässä istuskellessa supistelee, ja ne tuntuu tuolla alapäässä kummasti.

No, tuli yksi " ikuisuusprojekti" romukaappikin melkein siivottua kun en enää muutakaan keksinyt, imurointi ei aina jaksa iskeä. Vielä saunaan ja sitten " nukkumaan" ...

Katsotaan mitä yö tuopi tullessaan:O)

Ai juu! Mitäs ootte ihan tosissaan mieltä siitä, että vauva " kutistuu" ?!:D Niin kovasti koko ajan puhuttu yli 4kg syntymäpainosta, ja viime viikolla oli käsikopelolla jo n.3,6kg!! Nyt oli arvio ultran perusteella siis 2900g ja kuukausi sitten ultrassa neiti oli muistaakseni 2300g. Eli olisi viikossa 700g laihduttanu tuo masukki, ei tällä suklaan syönnillä!:D Hmm...

Huomisiin, ellen poksahda;D

Vierailija

Kirjoitampa minäkin pitkästä aikaa tänne. Olen tässä sairaslomalla äippälomaan asti, joka alkaa torstaina. Ihanaa, sit saa vaan odottaa vauvan tulemista, eikä tarvii murehtia työasioita.

Saatiin jo pinnasänky ja hoitopöytä kasattua ja vaatteitakin laitoin paikoilleen.

Sairaalakassia en ole vielä ehtinyt edes miettimään ja mietinkin, että kuinka kiire tässä oikein vielä tuleekaan. Esikoinen kun on, niin ei oikein osaa tehdä mitään etukäteen. Vauvan kotiutumisvaatteetkin pesemättä ja villapukuun napit ompelematta..voi voi.

MITES MUUT MARRASMASUT ??? JÄNNITTÄÄKÖ JO TULEVA SYNNYTYS ?

Itseäni jännittää kamalasti. Joskus teininä olenkin äidille sanonut, että minä en lapsia halua, un en uskalla synnyttää... ja nyt se on edessä pian. AAAAAAAAPPPPPUUUUUAAAAAAAAAAA.

Nyt huoma, että supistuksia tulee jo ihan kivasti, mutta vielä ne ei oo ollu kipeitä, epämukavia kylläkin. Mistämä tiedän koska täytyy lähteä synnyttämään ??? Vai tietääkö sen kyllä ?!

Hui kamalaa.

No olo on kyllä niin kömpelö ja valas jo, että harmittaa ihan ku nyt olis aikaa, mutta mitään ai jaksa ja saa tehtyä.

Varasin perheen yhteisen talvilomamatkankin jo. Kuusamon tropiikki -kylpylään maaliskuulle. Ihanaa kun on jotain mitä odottaa. Saa nähdä miten vauvan kanssa sit pärjää. Ja meiltäkin on ajomatkaa sinne yli 500km..

Mutta on kyllä mukava lueskella teidän muiden kuulumisia ja vointeja. Että samoja vaivoja tässä on muillakin jo ;)

Hyvää viikon alkua marrasmasut.

-marica28 ja elmeri 34+3 (vasta...)

Vierailija

...luin kyllä tekstin läpi ennen lähettämistä, mutta ei auttanut.

siis en nyt ihan tarkoittanut, että mies tulisi *minua täältä töistä* hakemaan, vaan siis... no, heh, etteköhän te ymmärtäneet =) Tuli vain hassusti kirjoitettua.

Vierailija

Huh, meni viime viikko vähän " paniikissa" kun oli tosiaan viimeinen työviikko ja sitä hommaahan sit riitti :( Ei oikein ehtinyt/jaksanut täälläkään kuin piipahtaa välillä lukemassa. Viikonloppukin meni hujauksessa, mutta NYT: ... hyvänen aika. Olen kotona. Ei tarvinut mennä aamulla töihin. Aivan kummallista!

Äippäloma alkaisi vasta viikon päästä, mutta onneksi oli noita lomapäiviä, niin nyt se sitten koitti -ja jo oli aikakin! :) Olo kun on enempi ja vähempi tukala, niin ihan kiva jos ehtis olla kotona edes jonkin aikaa sillain, että saa jotain tehtyäkin.

Tosin lauantaista saakka on sitten supistellut ihan kummallisen paljon :( Kivottomia ne pääasiassa ovat olleet, mutta varsin kenkkuja :( Täytyy vissiin koittaa ottaa aika rennosti, etteivät ainakaan pahentuisi.

Turvotuskin on ihan omaa luokkaansa, sormet on kuin mitkäkin nakkimakkarat. Mun pikkusormi taitaa olla sen paksuinen mitä keskisormi on normaalisti, HUH.

Mutta on tää olo muuten ihan jees :) Tosin välillä keljuttaa enempikin, kun ei meinaa kyykystä päästä ylös ja sängyssä tekee joka asennossa kipeää jonnekin. Mutta onneksi nyt sentäs saa olla kotona, että eiköhän se silläkin jo vähän helpota :)

Nyt aion viimein aloittaa vauvanvaatteiden pesun :) :) Sitten täytyisi vielä miettiä loput puuttuvat tavarat ja hankkia ne. Ei pitäis kyllä paljoa enää puuttua. Kai sitä sairaalakassiakin jossain vaiheessa pitää kasailla, eihän sitä koskaan tiedä...

Marica kyseli, joko jännittää. No nyt alkaa pikkuhiljaa hiipiä mieleen sellaisiakin aatoksia... HUI! Laskettuun aikaan on vielä 1,5kk jäljellä (tai vähän alle) ja tosiaan fakta on se, että (jos ei mitään järkyttävää satu), niin kahden kuukauden päästä meillä on jo vauva kotona :D :D

...ja jollainhan se on tuolta ulos saatava... iik... ja mistä sen ihan tosiaan sitten tietää, koska pitää lähteä... täältäkin on aika pitkä matka sairaalaan ja ihan yhtä pitkä matka on miehellä tulla mua täältä töistä hakemaan, jos tilanne alkaa päivällä. Hui...

No, johan tulikin tekstiä. Taidan tästä lähteä tutkailemaan tilannetta, että mitäs sitä seuraavaksi alkaisi puuhailla. Täytyy vissiin ainakin kylällä lähteä käymään, uskaltaiskohan sitä mennä kävellen.

Aurinkoista maanantaita marrasmasuille! =)

-Delian 33+5

Vierailija

Heips!

Hormoonihirviö: mulla la 28.11 ja varmasti olen täällä vielä joulukuun puolella, että pidetään pinoa pystyssä yhdessä sitten loppuun asti :)

Mä olen kanssa ollut melko oireeton *koputtaa puupäätä* ainoo mikä vaivaa in iskias ja sekin vaan silloin tällöin. Eilen olin pelaamassa koripalloa ja jalkapalloa.. vähän nyt nivusissa tuntuu, mutta muuten olo mitä loistavin!

Eli tänään kasassa rv 34! eikä vieläkään mitään vauvaa varten valmiina.. no kaikki on onneksi hankittuna ja kohta pitäisi tätä luukkua alkaa siivoomaan siihen kuntoon, että tänne mahtuu kolmaskin asukki tavaroineen :)

No onneks tääkin ahtaus jossain välissä helpottaa kun saadaan se omakoti valmiiksi ja päästään sinne muuttamaan, sitten on sata neliöö enemmän tilaa kuin tässä luukussa..

mutta hyvää viikkoa kaikille!!!

Vierailija

Kävin tänään neuvolassa ja vauvan painoa arvioitiin ekaa kertaa. 3,6 kg nyt sanoi terkka ja tässä on vielä neljä viikkoa laskettuun aikaan. Ja ymmärsin vielä niin että tämän viimeisen kuukauden aikana vauva kasvaa nopeasti. Kyllä minua alkoi pelottaa miten " isoksi" se meidän pikkuinen vielä ehtii. Muutenkin olen pelännyt synnytystä, vaikka nyt pelko onneksi on laantunut siitä mitä se oli alussa.

Odottaako täällä joku muu isoa vauvaa? Siitä on kyllä varmasti ollut täällä juttua mutta en muista nyt enkä varmaan ole kiinnittänyt huomiota kun ei ole omalle vauvalle niitä painoarvioita tehty.

Joku kyseli niistä öisistä kivuista. Minulle kävi myös niin että yhtenä yönä heräsin tosi kovaan kipuun, se oli minulla tosin alavatsalla keskellä. Ei voinut tehdä muuta kuin olla ja valittaa. Lämpöpussi auttoi sitten kun sitä tajusi kokeilla. Itse en kyllä olisi päässyt hakemaan mutta mies toi. Sen yhden kerran jälkeen kipu tuli samana yönä vielä kaksi kertaa, mutta niillä kerroilla sen jälkeen kun olin käynyt pissalla. En tiedä mitä se oli mutta kun ei jatkunut enää sen jälkeen niin en ole aiasta puhunut neuvolassakaan. Toivottavasti ei vakavaa. Vauveli liikkui ihan normaalisti sen jälkeen niin en ollut huolissani.

Nyt alkoivat myös minulla univaikeudet. Tähän asti on ollut helppoa nukkua mutta nyt ei enää meinaa mitään asentoa löytyä missä voisi olla niin ettei satu.

Voimia vaan kaikille muillekin " vaivaisille" :)

Vierailija

Mukava viikonloppu takana, oli vähän vaihtelua arkeen =) Oltiin miehen kanssa kahdelleen pk-seudulla, lapset (5v ja 3v) olivat mummon ja ukin kanssa kotona. Yövyttiin hotellissa, syötiin hyvin ja käytiin Phil Collinsin konsertissa. En oo koskaan mikään suuri fani ollut, mutta onhan hänellä tosi paljon kauniita kappaleita. Vaavi melskasi koko illan, taisi ihmetellä mistä moinen meteli...Toisaalta matka väsytti, kahden päivän aikana tuli istuttua autossa melkein 1000 km. Hyvin kuitenkin meni eikä supistellutkaan sen ihmeemmin. Välillä tuntuu hassu paineentunne alapäässä, mut en uskokaan että vaavi syntyisi etuajassa.

Viime viikolla oli neuvola, kaikki ok siellä. Sf-mitta huitelee edelleen yläkäyrällä (rv 34 33,5cm) ja hemppakin oli noussut hurjan hyvin, kiitos " mehulitkun" . Vaavi on rt:ssa ja terkka tuumi ettei pää enää liiku, joten tarkoittaneeko sitä, että on jo kiinnittynyt...? Mulla kun on sama pää kesät talvet niin enpä älynny kysyä tarkemmin ;o) Torstaina onneksi äitipolille, siellä selvinnee taas jotain uutta.

Nyt syömään jotain ja nauttimaan miehen vapaapäivästä =) Hyvää vointia kaikille mammoille!

Neilikka ja Tiitiäinen rv 34+4

Vierailija

ja vielä ainakin yhtenä kappaleena, mutta nyt tuntuupi kovasti siltä että tunneista lähtö kiinni!!!! Supsupsupsupsuuupistelee ja vihloo ankarasti!!!!

Johan oli kuulkaas reissu!!!

Ensin oltiin käyrillä, ja kas, supistuksia!! Mulla taitaa olla ajoittain tuntoaisteissa jotain vikaa... reipasta supistuskäyrää piirtyi, mies niitä siinä ihmetteli ja mulla ihan vähän vaan vihloi...

Sitten tutkimuspöydälle... lääkäri totesi että vauva on pää alaspäin (!!!) ja vaan reippaasti " painoi" tuosta mahan päältä vauvaa alemmas. Vähän vihloi, ei muuta. Sitten tarkistettiin onko paikat auki... juu no jotain siellä oli tapahtunut, eikun tositoimia odottamaan!! Tulppaakin tuli jo yöllä ja aamulla, ja nyt oli tosiaan mukavasti jo paikat kypsänä ja auennu, yes!

Ja sitten se kohokohta... ULTRA!!! (räkänaurua! 8-)

Neidin koko ~2900g, että repikää siitä sitten isoa vauvaa!!!!! :D

Tosin aika hutaisten mitattu, sinne päin, mutta kuitenkin!!!!

ELI: Nyt supistaa jatkuvasti, sellainen olo että pian tulee lähtö, ja pieni neiti pylleröinen tulossa pää edellä!!!!!

Tällainen reissu, nyt syömään...

palailen ehkä vielä:o)

pylleröisen mamma 37+0

Vierailija

Voi Pylleröinen miten jännää! Aivan mieletöntä, että vauva oli kääntynyt, jes =D Mulla on tuo kääntämisyritys edessä huomenna aamulla kahdeksalta. Toivottavasti meidänkin Onni olisi kääntynyt itsestään.

Mies yllätti minut ihanasti. Huomasi, että olin aivan jumissa kaiken kääntämisen ja sektioimisen keskellä ja oli varannut meille yön kylpylässä. Olen nyt sitten rentoutettu huomista koitosta varten. Ihana olo.

Mutta pitemmittä puheitta, hauskaa illan jatkoa, tulen huomenna kertomaan miten kävi!

Noema ja Onni 36+1

Vierailija

Pylleröinen voi vitsit sulla on jännät paikat! Mua ihan alkoi jänskättää sun puolesta että joko saadaan kohta uusi vauva marraskuisten poppoosta. tuli hirmu iloinen fiilis. =) Hyvä juttu että ei tarvinnut sitten käännellä vauvaa, eikä ole sitten valtavan isokaan. ilmoittelehan miten siellä tilanne etenee...

meillä alkaapi tänä iltana muuttohommat ja koitetaan keskiviikkona saada kutakuinkin loput tavarat siirrettyä. tuun toki mahdollisuuksien mukaan tänne lueskelemaan kuulumisia...tähän kun jää jostain syystä koukkuun, et vaikkei jaksais kirjottaa niin ainakin lukemassa pitää käydä :o)

huomenaamulla neuvola.

gerda 35+5

Vierailija

Tulipa jo " piipahdettua" äitipolilla - oli ns synnytystapa-arvio. Odoteltiin yli tunti, lopulta sitten pikapikaa huiskaistiin painoarvio (n. 3kg) ja tunnusteltiin lantio. Se sattui!!! Kyyneleet puski silmistä ja lääkäri tuumi vaan, että " eihän tämä vielä mitään." Sokeriasioissa huolehdin kuulemma liikaa, paastoverensokerin mittaus kahdesti viikossa riittää. (diabeteshoitajan ohjeet on 5 mittausta päivässä kahtena päivänä viikossa.) Lantiostani kuulema " mahtuu," vauva on rt:ssä ja kohdunsuun tilannetta en muistanut kysyä eikä siitä sanottu mitään... no siis kaikki kai on ok ja normisynnytys alakautta toivottavasti edessä.

Ottaa kyllä kupoliin, että ei edes vointia kysytä ja lääkäristä poistuessa on kaikki asiat ovat edelleen yhtä kysymysmerkkiä... edes neuvolakortissa ei ole mitään muuta merkintää kuin verenpaineet (138/82), pissatulokset (puhdas) ja tuo vauvan painoarvio. Liikkeitä pitää laskea ja verenpainetta mitata, " kiitos ja hei hei."

Tänä iltana ois ensimmäinen perhevalmennus, toivottavasti päivä tästä vielä paranee. Kauhea flunssakin on. Valitusta, valitusta...

Vierailija

PYLLERÖINEN : rutosti onnea käännytykseen ja täällä eletään hengessä mukana jouduitpa sitten synnyttää tai et tällä käynnillä ja tuleppa kertoilemaan kuulumiset tuoreeltaan =).

Täällä ei supistele ei yhtään mitään =(. Ja tuo kirottu kohdunkaulakin oli yli 2 cm viime torstaina, tosin pehemnny ja auki sormelle.... Ihmettä sentään että kolmessa edellisessä olen ollut jo useita viikkoja auki 2-4 cm ja tytöt syntyneet reilusti yliajan ja yhdessä on ollut em. tilanne (epätoivoinen siis) ja tytsi synty 3 päivää ennen la:aa kun vedet meni !

Tein tässä suunnitelmaa että kun la on 9.11 niin tytöthän ovat isällään 11-13.11 ja sit jos exä vois jäädä maanantaihin yöks meille niin anopin vois " tilata" meille maanantaiks 14.11. En kuitenkaan usko että pikkuinen syntys ennen aikojaan =).

No katellaan miten homma etenee. Kuulin muuten eilen illalla mieheltäni yhden KAUHU-uutisen : hää oli vähän ottanu vettä väkevämpää ja tulipa siinä hälle mieleen että onko hää kertoillu että sairastaa synnynnäistä sydänvikaa !!! No eipä oo kertonu ja tällä vauvallahan on se jokin jutska sydämessä =(((. Mitä ihmettä ? Täytyypä tänään illalla perustella tarkemmin että mikä hitto sillä on ja miten sitä tutkittu jne.

Vaavi liikkuu hyvin ja pontevasti potkii. Nyt täytyypi lähtä laittelee tyttöä perhekerhoon ja itteä kanssa.

Aurinkoista syyspäivää

Rapuäiti ja neiti-Töppönen 36+5

Vierailija

Mä voisin kans nyt ekaa kertaa kirjoitella, tähän saakka vaan lueskellut.

Meille tulossa toinen lapsi, esikoinen syntynyt 12/03. Laskettuaika on tän naperon kohdalla 28.11, synnytyspaikkana vanha tuttu K-HKS.

Ikää mulla 23 ja miehellä 31.

Mä en ees muista et onko mulla äippäloma alkanut :D. Oon ollut tässä esikoisen kanssa kotosalla, joten eipä tuo mitään muutosta, paitsi isommat rahat.:D.

Esikoinen on tyttö, ja tästä toisesta odotellaan pojua. Tai sellaisen arvion heittivät tuossa kaksi viikkoa sitten ultraäänessä. Kyllä maalikonkin silmä sen siellä näki :D.

Meillä on taas keskiviikkona ultra, johtuen esikoisen pienestä syntymäpainosta, eli 2.9kg. Syntyi viikolla 40+6, lapsivesien menolla. Kaikki oli hyvin ja on ikäistänsä pidempi tällä hetkellä, paino on mennyt myös aina ylärajoilla.

Noh, kaks viikkoa sitten pikkuveikalla oli isosiskoonsa samoilla viikoilla eroa 3 grammaa. Eli samoissa mennään. Täytyy vaan tyytyä lääkäreiden siihen et meikäläinen tekeepi sellasia " hyvän kokoisia synnyttää" vauvoja. Vaikka oonkin tälläinen hujoppi itse. (176cm)

Keskiviikkona siis taas, ja siitä sitten taasen 2 viikon päästä.

Kaikki on mennyt tähän saakka hyvin, mut viimeiset kaks viikkoo oon nukkunut kai keskimäärin 3-4 tuntia yössä. Korkeintaan. Hengittäminen ahistaa, liitoskivut ja närästys vaivaavat isosti. Harkitsinkin jo eilen et nyt nuijanukutus et saisin eet kerran nukuttua putkeen vaikka sen 4 tuntia, eikä pienissä pätkissä.

Alkaa jo pikkasen ahdistamaan:(. Silti pitää esikoisen kanssa jaksaa herätä aamusta ja lähteä puistoon ja pitää huushollia kunnossa. Pakkohan se ei ole, mut mun pää vaatii sen kuitenkin.

Onneksi esikoinen ei enää kaikenlisäksi heräile öisin..*KOPKOPKOPKOP*

Mutta näin, toivottavasti pääsen edes vähän juttuihinne mukaan vaikka näin myöhäisesti olenkin liikenteessä:(

Mum, 34 tasan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat