Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

oletko käsityöihminen?

Vierailija

mitä töitä sinulla on kesken? itselläni juuri menossa villapaita ja villatakki. vaihdan aina kutimet toisiin kun alkaa kyllästyttää..

olen opetellut varmaankin ensin kutomaan ennenkuin lukemaan(vitsi!), onko muita samanhenkisiä?

Kommentit (9)

Vierailija

Ennen mullakin oli aina monta työtä samaan aikaan meneillä, nyt työtahti on hidas, koska taloudessa on myös taapero, joka on loppumattoman kiinnostunut lankojeni sotkemisesta ja ompelukoneen hurinasta. Odotan aikaa, kun lapset ovat niin isoja, että pysyvät pois kimpustani tehdessäni käsitöitä.

Vierailija

Teen sen virkkaamalla. Lisäksi useissa töissä on viimeistely kesken.

Olen tykännyt aina tehdä käsitöitä ja laidasta laitaan teen kaikennäköistä eri tekniikoita käyttäen. Mutta virkkaus on kaikista tärkein " tekniikka" minulle.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Ennen mullakin oli aina monta työtä samaan aikaan meneillä, nyt työtahti on hidas, koska taloudessa on myös taapero, joka on loppumattoman kiinnostunut lankojeni sotkemisesta ja ompelukoneen hurinasta. Odotan aikaa, kun lapset ovat niin isoja, että pysyvät pois kimpustani tehdessäni käsitöitä.

Rakas ompeluharrastus on tosiaan jäänyt vähemmälle tästä syystä -eikä sitä " vapaa-aikaa" taaperon kanssa muutoinkaan niin hirveästi ole. Jotain pientä saan aikaan kuitenkin silloin tällöin. Viimeisin innostukseni on konekirjonta :)))

Vierailija

Osaan kyllä neuloa, mutta ainoastaan jos minulla on ohjeet. Tykkään tehdä yksinkertaisia malleja, jotta voin katsoa tv:tä samalla kun neulon. Ja mieluusti paksulla langalla, jotta tulee nopeasti valmista ;) Ommella en osaa ollenkaan.

Minä jotenkin jännitän koko hartiat kun neulon, joten jos esim. teen villapaitaa, niin ennen kuin kappaleet on valmiit, minulla on hartiat jumissa. Siksi pidän pitkiäkin taukoja töiden välissä. Joulupukin konttiin yritän aina neuloa jotain.

Nyt olisikin sen aika, mistä saisin hyviä ohjeita lasten neuleisiin?

Vierailija

Juuri ompelin itselleni pitkän samettitakin ja lupasin tehdä kahdelle tytöllekin pitkän goottihenkisen takin. Myssyjä alan neuloa piakkoin ja jouluksi teen ristipistotöitä joululahjoiksi. Villapaitoja olen neulonut kouluikäisestä asti. Lasten villahaalarit olen tehnyt itse ja vieläkin on hengissä esikoiselle neuloma 18 vuotta vanha villahaalari, vaikka se on kiertänyt sukulaisillakin välillä. Niska on ompelemisen jälkeen aivan juntturassa ja naama puuduksissa, mutta neulominen ei aiheuta edes niskavaivoja.

Uusimmat

Suosituimmat