***** HELMIMASSUT MAANANTAIHIN *****

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hyvää viikonalkua kaikille! Tampereen reissu tehty ja vitsi mä olin väsy... Onneks tämä viikko lomaa. Tuli eilen viel syötyä karkkia autossa ja mulla oli huono olo koko loppuillan, jeejee...

Ihanaa kun sai nukkua kunnolla, vaavikin alkoi aikaisin jo potkia, ihmetteli tietty, että kuinkas kauan se mamma aikoo oikein kuorsata ;)

Nyt sitten pitäs ottaa pikku siivouoperaatio ja huomenna alan kasaamaan isukille isyyspakkausta.

Ei ihmeempiä tässä vaiheessa, kirjoittelen illalla sitten lisää.

Sasuliini ja hajuherne 24+3

Kommentit (12)

Vierailija

Moikka!

Taas on uusi viikko alkanut. Ilmakin on nyt ihan jees, ainakin täällä Lahdessa. Tosin aika kylmältä näyttää, mutta aurinko paistaa. Meikätyttö oli äidin ja isän luona hoidossa viikonloppuna, kun mies piti kavereilleen saunailtaa. Ai, että miten mukava oli loikoilla vaan sohvalla ja mutustella äidin ihania herkkuja. Juuri tuossa viime viikolla pohdin, kun ei kiloja ole tullut, mutta taisipa nyt korjaantua sekin asia :)

Napero kyseli sairaslomista. Mä olen ollut 5.10. alkaen ja nykyinen lappu on kirjoitettu 30.10. saakka. Mullahan oli sitä istukkavuotoa ja supistelua. Neuvolan täti tosiaan vähän antoi ymmärtää, että mun ei ole pakko mennä enää töihin, jos musta tuntuu siltä, etten jaksa. Edellen supistelee, jos erehdyn touhuamaan liiaksi tai kävelen liian pitkän matkan. Samoin istukka alkaa tihkumaan, jos huitelen liiaksi hommia. Paikat mulla ei ole ruvenneet pehmenemään eikä aukeamaan. Ainakaan viime tarkastuksen mukaan. Ja kyllä musta nyt tuntuu, etten halua palata töihin enää. Voi olla, että käyn liian herkillä kierroksilla tän vauvan suhteen, mutta me emme voi ottaa miehen kanssa mitään riskiä. (no eihän kukaan tietenkään halua ottaa, en sitä tarkoita) Tätä vauvaa on toivottu 4,5 vuotta, hän on saanut alkunsa koeputkessa viimeisestä hoitoyrityskerrasta ja takana kummittelee kaksi keskenmenoa. Että se lienee myös selittää osaltaa tätä super-varovaisuutta. Toisaalta mun pomo sanoi mulle ihan suoraan, että hänen mielestään olisi parempi etten tulisi enää töihin ennen synnytystä. No kyse ei varmpaan ollut sympatiasta eikä empatiasta, vaan puhtaasti työvuorojen järjestelystä, rahasta ja sijaisen hankkimisesta.

No joo. Nyt pitäisi ottaa tuolta yritysverotuksen ja tilinpäätössuunnittelun tenttikirja ja koittaa saada ajatukset sen verran kasaan, että saisi vähän luettua. Pikku-Kaveri pomppii kanssa siihen malliin, että täytyy kai mennä juomaan. Olen huomannut, että se vähän rauhoittaa menoa.

" juusopetteri" ja Pikku-Kaveri 21+5

Vierailija

Tänneppä ei erikoista, vauva viettänyt pari rauhallista päivää, pari kertaa päivässä pikkuisen töytäisee vain.

Musta on tullut oikein suursyömäri. Ruokaa uppoaa ja sen lisäksi makeaa. Tuntuu ettei voi hillitä syömistään.

Päänsärky vaivaa aamuin illoin, onko muilla? Myöskin nenästä (toisesta sieraimesta vain) on tullut verta niistäessä koko raskausajan. Tuli mieleen kun puhuitte poskiontelontulenhduksista. Voisko oireilla vain nenän tukkoisuutena/verenvuotona/päänsärkynä? Vai onko nämä vaan jotain uusia raskausoireita?

Nyt nukkumaan.

matilda &taimi 24 tasan

Vierailija

vaikka pinosta löydyn, no, kuitenkin, saikulla ollaan, poskiontelotulehdus... krooninen.

syyskuussa olin jo kaksi viikkoa lomalla, sitten vähän aikaa töissä ja nyt taas toista viikkoa saikulla. nyt vinguin antibiootit kun ei olo ala tokenemaan vaikka on huuhdottu kerran viikossa. mulle on tehty aukot joten huuhtelu on helppoa, ei tarvi punkteerata, lavaatioksi kutsutaan.

masussa potkitaan ja myllerretään, supistuksia tuntuu jos tekee jotain raskasta, kantaa puita sisään tms.

mukavat kelit on ollu tänä syksynä, nyt alkoi sitte kylmenemään, ikkunat pitäs pestä ennen kunnon pakkasia, josko huomenna aloittais ja menis ikkunan per päivä, jaksais paremmin?

terveisin lapanen rv 24+

Vierailija

En täällä koko viikonloppuna kerinnyt käymään, perjantaina lähdettiin laivalle ja eilen tultiin kotiin, enkä jaksanut aukaista konetta... Olin ihan puhki koko eilisen päivän, nukuttiin miehen kanssa koko ilta. Vaikka mentiin jo klo 00 nukkumaan molempina iltoina ja nukuttiin noin 8 tuntia. Tais pikkuinenkin tajuta että oltiin reissun päällä, lauantaina kun käveltiin Tukholmassa koko päivä niin masussa oltiin tyytyväisiä, mutta eilen ja tänään ollaankin jo sitten painettu lauantainkin edestä...

Onneksi olin kaukaa viisas ja otin tämän päivän vapaaksi, ja huomenna sitten pitäis raahautua töihin, ei kyllä kiinnostais tippaakaan...

Onko helmisläisiä jo pitkillä sairaslomilla? Itse täällä olen miettinyt kuinka kauan jaksan käydä vielä töissä, maha ei ole onneksi vielä kovin suuri, eikä ole tiellä, mutta väsymys on valtava. Viimeksi viikko sitten kun kävin neuvolassa, sanoi että kannattaa ruveta napsimaan rautatabletteja, mutta ei ne vielä ole ainakaan virkeyteen vaikuttanut...

Napero ja masukki 23+4

Vierailija

Täällä on myös valvottu taaperon kanssa kun heräsi keskellä yötä nenä tukossa ja lämpöisenä ja itkuisena... Lohduttelin aikani kunnes päätin laittaa nenään tippoja ja antaa särkylääkettä. Sitten nukuttiin aamuun saakka.

Mahassa pikkuinen myllertää kokoajan voimakkaammin, potkuja tulee alas ja välillä ylös, taitaa päästä tosi hyvin liikkumaan... Eilen istuin autossa jo melko suorassa ryhdissä kun potkujen takia ei voinut yhtään istua kumarassa. Tuli heti muistikuvat niistä raskauden viimehetkistä kun ei enää taivu tippaakaan eteenpäin : )

Luin äsken paikallislehti Kalevaa ja alkaa jo inhottaa kun joka lehdessä on lasten hyväksikäytöstä. Lopetan kohta lehtien lukemisen kun ahdistun alhaisista tuomioista ja aina vaan uusista tapauksista. Eikä tää varmaan johdu raskaudestakaan, en ymmärrä miten niitä tapauksia vaan on nyt niin paljon vai kirjotetaanko niistä enemmän??? Toivoisin ettei niistä kirjoitettais vaan annettais kamalia tuomioita ettei samat ikinä pääsis uusimaan tekoja.

Kävin tänään tytön kanssa neuvolassa ja unohdin pyytää äitiysavustushakemuksen, olisin saanut hakea äitiyspakkausta. Harmittaa... Aion ottaa pakkauksen vaikka kahdella vanhemmalla lapsellakin on, tai ehkä juuri siksi! Laittelin aamulla pieneksi käyneitä 70 senttisiä vaatteita laatikkoon, vaikka kohta ne saa ottaa uudestaan käyttöön = ) Paljon on vaaleanpunaista, vaikka nyt on poika tulossa, mutta paukkausten vaatteet on kyllä aina olleet enemmän poikamaisia.

Taidan mennä vähän lepäämään kun tyttö nukkuu pihalla... Sekin vielä että alan pelätä pihalla nukuttamista jos vaikka joku ryöstää pienen rakkaan aarteeni minun huomaatattani. Kamala painajaismainen ajatus.

Mymmeli ja pienet kullannuput 9,5kk ja rv 23+1

Vierailija

Minäkin täällä sairaslomalla olen. Poskiontelotulehdus ollut 4 viikkoa päällä, 2 antibiootti kuuria ja tänään sitten vielä huuhdeltiin. Nyt pitäisi helpottaa mutta nenä on niin kipeä ja valuu etten tänään vielä voinut mennä töihin. Ehdinpähän kirjoitella tänne kerrankin ennen yötä :D

Viime yö oli meillä ihmeen hyvä! Poika nukahti kiltisti vähän 20 jälkeen enkä kuullut kertaakaan sen yöllä kitisevän. Ihanaa. Viimeiset 4 yötä olleet taas vähän hankalampia nimittäin, ekana yönä oli ihan hysteerisenä ja oli pakko antaa maitoa että rauhoittui, itkeskeli sen jälkeenkin vähän mutta nukahti. Seuraavana yönä huuteli vähän sängyssä mutta nukahti onneksi itsekseen, tunnin verran meni valvoessa kun ei tullut uni. Sitten nukkuikin jo ihan hyvin mutta pari kertaa heräsin pieneen huuteluun. Jos nyt taas vähän aikaa menisi paremmin...

Masukki Tiippana voi hyvin. Eilen oli hiljainen päivä ja yritinkin illalla nukkumaan mennessä vähän herätellä mutten saanut kuin pari pientä potkua. Nyt on taas aamulla myllätty niin on rauhallinen mieli. Huomenna mennään taas ultraan, toivottavasti nyt selviäisi että kaikki on ok. Maha kasvaa, mutta välillä se tuntuu niin onnettoman pieneltä silti. Vielä olis varaa kasvaa 15cm että menis esikoisen odotuksen mahan ympärys rikki ;) Mutta eiköhän se ala kasvaa... Tosin, sf-mitta oli nyt pienempi kuin esikoisesta, painoakaan ei ole tullut, mutta tuota löllä kyllä on. saa nähdä millainen reppu talvella tuossa edessä sitten köllöttää. Mutta oma iso masu on ihana :D JA kaikki muutkin masut.

Shoppailin perjantaina itselleni vaatteita, nyt on talvivaate ongelma hoidettu kun löysin anttilasta tarpeeksi ison kevyttoppapuvun. Vielä kun löytäisi muutaman hyvän t-paidan ja pitkähihaisen paidan, sekä lisäksi parit sukkikset (lindeksissä on ihania pehmeitä sukkiksia, ne on hyvin kun laittaa jalkaan nurin päin, vinkkivinkki! tässä kaupungissa vaan ei ole kokoja) ja vaikka jonkin kivan mekon. Sit pärjäis.

tässäpä löpinää multa vähäksi aikaa!

t. Tuuliina ja Tiippa 23+0

Vierailija

Kaikki oli hyvin. Verenpaine 112/62 ja hb 142. Se oli noussut ekasta mittauksesta, joten mun ei tartte vielä alkaa syömään rautaa. Esikoisen odotusaikana se oli tässä vaiheessa laskenut 114, jolloin aloin raudan syönnin. Painoa oli tullut viime käynnistä 533 g/vko, joka oli neuvolatädin mielestä ihan hyvä. Itsestä tuntuu, että sitä on tullut jo liikaa, kun yhteensä on tullut noin 6 kg. SF-mitta oli 18 cm eli tasan keskellä käyrää. Syke oli 140. Viime neuvolakäynnillä se oli 150. Mulla oli muuton takia uusi terveydenhoitaja ja oli kyllä tosi mukava. Kivempi kuin aikaisemmat, jotka myöskin olivat kivoja. Tämä oli jotenkin rempseämpi ja puheliaampi ja kuunteli ihan kunnolla, mitä sanoin.

Meillä myös esikoinen kipeänä. Tai yskää on ollut 2 viikkoa ja nuha melkein yhtä kauan. Perjantaina käytiin lääkärissä ja toisesta korvasta löytyi korvatulehdus. Nyt on poika saa sitten neljää eri lääkettä: antibiootti, yskänlääke, särkylääke ja jotain ihmeen nuhalääkettä. Huomenna meillä on jännä päivä, kun pojalta leikataan nukutuksessa liian kireä kielijänne.

Nyt pitäisi varmaan lähteä ulos, kun on niin upea (vaikkakin kylmä) ilma.

T:Fassiloora rv 22+1

Vierailija

Kiitos kun kerroit mymmeli tarinasi. Se on kyllä inhottava tuo kipu ja toivon koko ajan että loppuisi pian, kun muuten raskaus on edennyt hyvin ja ongelmitta. Ehkä se on sitä vatsan venymistä sitten.

Vierailija

raskaana ollessa limakalvot on turvoksissa ja se tuntuu ainakin mulla nenässä, vaikka ei olis allergiaoireita eikä flunssa tms. päällä, niin nokka on tukossa. siitä se päänsärkykin johtuu ja verta voi vuotaa.

sitte jos ihan selvästi tulee vihreää räkää (sori) niin se on poskiontelotulehdus, takuuvarmasti. siihen ei auta muu kuin antibiootit, lepo ja huuhtelut.

mulla on " sarvikuono" jolla huuhtelen itse päivittäin, sillä tosin ei saa kaikkea huuhdeltua kun pitäs saada paine aikaiseksi, mutta on sekin vähentänyt turvotusta. kannattaa kokeilla.

Vierailija

Elikkäs olen seuraillut sivusta, mutta nyt vasta rohkenen kirjoitella. Tosiaan laskettuaika on 7.2.2006 eli tänne helmisimpukoihin kuulun., raskausviikkoja " Masukilla" on kasassa 23+6.

Tuossa aloitin uuden keskustelun kun napakipi, mihin toivon vastauksia.

Minulla napakipu on tullut nyt viimesinä viikkoina ihan sietämättömäksi ja siksi nyt olen sairaslomalla, ainakin tämän viikon. Flunssaan sairastuin myös viikonloppuna, että ei tämä ole helppoa.

Kuinkas teillä muilla onko teillä napa tullut kipeäksi, kertokaa siltä pohjalta tuntemuksia, nimittäin mielelläni haluaisin kuulla, kun ei neuvolassa osattu siihen sanoa muuta kun että se olisi jonkinlaosta liitos kipua. Tänään kävin lääkärissä ja sain lähetteen ultraan, epäili lääkäri ensin napatyrää, mutta ei kai se sitä ole. Jään odottelemaan vastauksianne!!

Vierailija

Täällä ollaan taas kotosalla tämä päivä. Viime yönä ei tullut juuri nukuttua, taaperolla kova yskä ja jotain ihme näppylöitä joita raapii, sitten vielä pissasi sängyn märäksi, pompin siis noin tunnin välein ylhäällä viime yönä... jäätiin sitten suosiolla kotiin vaikkei kuumetta tms. olekaan. Ehdin jo iloita kun poika heitti perjantaina tutin vessanpönttöön ja la-su yö nukuttiin jo heräämättä kertaakaan, eipä ollut sitten pitkäaikainen tuokaan ilo... No, toiveissa elelen, että ensi yö olisi taas helpompi. Nyt poika tuolla katselee Lelumaan Niksua, ärsyttää vaan kun mies on vissiin sitä mieltä että nyt mun pitäis siivota koko kämppä yms. kun kerran olen kotona..arrgh.

Masussa ei uutta, mulla ei noita supistuksiakaan tule vaikka eilenkin käytiin ihan kunnon lenkillä. Edellisessä raskaudessakin ensimmäiset supistukset tunsin sairaalassa 5 tuntia ennen pojan syntymää =)

Mä vieläkin pähkäilen sen äitiyspakkauksen kanssa, mies sanoi kyllä eilen kantaessaan vauvan vaatteita huoneesta toiseen, että jospa otettais edes se pakkaus ihan rahana kun on noita vaatteita kertynyt..katsotaan, ensi viikolla saan neuvolasta ne paperit.

Eipä muuta tällä kertaa, mukavaa viikkoa!

Manna ja eekuli 21+3

Vierailija

Hei sulle jonka nimimerkin jo unohdin... raskausdementiaa ; )

Mulla oli ekassa raskaudessa kamalan kipeä napa ja neuvolantätiä nauratti... Ja kaikkia taisi naurattaa... Olin (onneksi!!!) raskaana kesällä jolloin sain puettua päälleni kevyitä vaatteita, mutta silti tuntui että jos T-paita koski ohimennen napaani, niin sattui ihan kamalasti. Kipu loppui kun napa " venyi" , siis maha kasvoi isommaksi. Mun napa on aina ollut jotenkin herkkä, mutta muuttunut tunnottomammaksi nyt kun olen jo kolmatta odottamassa. Nyt ei navan venyminen siis enää tunnu missään, mutta muistan tunteen. Toivottavasti loppuu pian, onneksi vaivasi on otettu vakvavasti ja olet päässyt sairaslomalle!

Mymmeli jonka taapero itkee ulkona vaunuissa.....

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat