***ELOKUISET MAANANTAINA***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (14)

Vierailija

Poika on partsilla unilla, joten on taas sopiva hetki rynnätä koneelle ja nettiin. :) Meidänkään 9-viikkoinen poju ei vielä kääntyile mihinkään suuntaan. Nyrkki menee suuhun koko ajan ja välillä peukkukin, mutta sen otan aina hellästi pois ettei peukun imemisestä tule tapa.

Viikonloppu meni tosi väsyneenä, Matias kun heräili muutamana yönä 2 h välein. Aattelin jo kauhulla, että mitenköhän monta yötä tätä jatkuu, mutta viime yö menikin sitten onneksi tosi hyvin eli maratonimetyksen jälkeen nukkumaan 21.45, syöttö 2.30, 6.00, 8.30 ja heräsi klo 9.30. Poju nukkui viime yön ekan kerran omassa pinniksessään. Tähän asti se on nukkunut äitiyspakkauksen laatikossa, mutta viime viikkoina boksi on käynyt pieneksi. Pikku kätöset kun alkoivat osua boksin reunoihin, kun poju viuhtoi öisin käsiään.

Joku kyseli harrastusten aloittamisesta. En ole aloittanut pojan kanssa vielä mitään aktiviteettia. Aattelin katsella alkaisko tammikuussa esim. äiti-vauvajumppaa. Jumppaan tekis muutenkin mieli lähteä, mutta poju on vielä niin mun tississä kiinni ja syökin illalla niin usein, ettei siihen ole mahdollisuutta. Eipä kyllä varmaan energiaakaan vielä riittäisi jumpassa käyntiin. Onneksi vaunuilukin nostaa kuntoa (meikäläisen nykyistä rapakuntoa nyt nostaa mikä tahansa liikunta! :-) ).

Mukavaa viikon alkua!!!

tosca

Vierailija

" VÄHÄN" oon kateellinen teidän öistä...meillä herätään TUNNIN välein jatkuvasti. aina ei tieteskään voi olla nälkä mutta poika tarvii hyssytystä tai jotain päästäkseen takas uneen...

meillä vieläkin mietitään tissiä vai pulloa milläkin syötöllä... poika syö hirmu vähän tissiä mutta en ole jaksanut pulloa tarjota silloin kun ei jää kitisemään syötön jälkeen. pieniruokainen on. painoa oli tullut 370g 2,5 viikossa, se on riittävä. en vieläkään raatsis kokonaan korvikkeille siirtyä kun maitoa vähän tulee. mutta pian varmaan.

poika on ku ikiliikkuja sylissä joten se tästä.

Vierailija

Vaikean synnytyksestä toipumisen ja vaavin koliikin takia palstailu kuten kaikki muukin vähemmän pakollinen toiminta oli katkolla viimeiset 8 viikkoa... Nyt monen antibioottikuurini ja pojun vyöhyketerapioiden, hieronnan, maitohappobakteerikuurin yms. jälkeen viimein tuntuu että pahin on takana. Silti en voi väittää olleeni onneton, se on uskomatonta miten vaavin puolittaisestakin hymystä saa voimia!

Anemos, meillä sama unirytmi: eka 4 tuntia, sitten 1-2 tunnin välein kaivataan tissiä. Olen ollut alun yöhuutojen jälkeen ihan tyytyväinen tähän, mutta aion silti yrittää syöttää aamuyöllä maitoa pullosta, jospa jaksaisi syödä muutamaa huikkaa enemmän ja sitten myös nukkua pidempään... (Meillä muutenkin koliikkituttipullo päivisin käytössä ilmansaannin estämiseksi) Ja kääntymään ei nyt 8 viikkoinen poju ole oppinut, ellei muutamaa vahingossa tapahtunutta pyörähdystä lasketa.

Mukava kuulla muiden elokuisten kuulumisia. Kauniita kylmeneviä syyspäiviä!

T: Taimi-Lempi ja poika

Vierailija

Kiva lukea teijän juttuja, tosin olis ihan kiva saada joskus jotain itekkin kirjotettua! Yritetäänpäs...

Meillä menee mukavasti, tosin yhdestä yösyötöstä ollaan siirrytty takaisin kahteen syöntiin. Ikävä ottaa takapakkia mutta ei tääkään nyt niin paha oo! Suloinen ja kiltti tyttö kaikinpuolin.

Itsellä menkat alkaneet täysimetyksestä huolimatta! Olipa outoa ostaa tampaxeja kun kahteen vuoteen ei oo ollu kun yhet menkat (kaksi raskautta putkeen...)

Jäipä taas lyhyeksi kun isompi vaatii aamupuuronsa ilmeisesti nyt eikä heti!!!

jekkuli

Vierailija

Toivottavasti luet tätä vielä kun huomasin että otet keltarauhashormoonit piikeinä... Minä kun en sterilisaatiota vielä saa niin ehdottivat hormoonikierukkaa jossa on keltarauhashormoonia. Mutta halusivat varmistaa että hormooni minulle sopii niin sain CERAZETTE nimiset pillerit,joissa on vain sitä keltarauhashormoonia. Näin siis varmistetaan että sopii koska on ikävä laittaa kierukkaa jos ei vaikka sovi. Eikös noiden piikkien kans ollu jotenkin niin ettei sais sitte kesken jättää vai miten se meni...? Ja sitten se pointti oli se että sain nuo pillerit ilmaiseksi neuvolasta että voin kokeilla. Jos nyt yhtään ymmärsit mitä ajoin takaa...

Vierailija

Eipä ihmeempiä muutoksia. Ollaan ukon kaa jurotettu useampi päivä, tänään varmaan rupee homma toimimaan, on semmoset ennusmerkit. Hassua kun tuntee toisen (ja tietysti itsensä) jo niin hyvin, että osaa jo odottaa milloin mökötys alkaa loppuun...=)

Mulla on ylävatsa tosi kipeä. Jotain epämääräisen väristä vuotoa tuli ihan vähän. Ei oo ikinä imetyksen aikana alkanu menkat, mutta oiskohan se sitä. Selkääkin jomottaa. Jotenkin outo olo. Otin puolitoista panadol-poretta, toivottavsti alkaa kohta vaikuttaa.

Torstaina olis se jälkitarkastus. Saan sit reseptin siihen keltarauhashormooniin, joka pistetään kolmen kuukauden välein. Toivottavasti sopii mulle. Sit paperit vetään sterilisaatioon. On se kyllä (vaikka haikeetakin) helpottavaa kun voi ajatella, että nyt on sit lapset saatu. Vauva-aika on nyt paljon raskaampaa kuin esikoisen aikoihin. Olen varmaan tullut vanhaksi...=)

Mutta nyt tämä ämmä lähtee nukkumaan kun Ennikin nukkuu...

Kukka ja Enni 2 kk

Vierailija

Täällä on tapahtunut ihan kummia, nyt viikonloppuna Sofian unijaksot ovat pidentyneet ja viime yönä tyttö nukahti siinä puolilta öin ja aamulla heräsi kuudelta! Minä oli ihan ihmeissäni eikä vaippakaan ollut märkä. Muuten tytön rytmi on siirtynyt tunnin eteenpäin, tainnut ottaa isästään mallia, että aamulla on mukava nukkua pidempään. Nyt vaan jännään, että ovat päiväunet vielä kolmen tunnin mittaiset, kuten aikaisemmin.

Tuosta kääntyilystä, Sofia on pari kertaa päätynyt selältään kyljelleen, mutta nekin ovat tainneet olla lähinnä vahinkoja, ensimmäisellä kerralla tyttö ainakin oli kovin hämmästyneen oloinen tapahtuneesta.

Noista jumpista, mun piti eilen mennä ensimmäisen kerran pumppiin, mutta jäi väliin päiväkävelyn vuoksi. Tällä viikolla olisi tarkoitus tosiaan käydä vähän etsimässä lihaksia, jos vaan haava ei hermostu, eilen tuli äkillinen viiltävä/polttava kipu autossa istuessa, olisiko ollut joku kiinnike mikä sen aiheutti.

Mutta nyt hyssytelemään vaunuissa koisaavaa neitiä. Mukavaa alkanutta viikkoa!

Vierailija

Aloitetaanpa taas pino tälle päivälle ja TAAS uudelle viikolle! Kyllä aika kuluu nopeaan...

En tajua minkä takia Emilia on nyt yht´äkkiä alkanut heräämään tarkalleen kahden tunnin välein yöllä. Eka unijakso on melkein minuutilleen 4 tuntia (alkaa viimeistään klo 21, eli vähän turhan aikaisin että minä vielä nukkumaan silloin pääsisin) ja sen jälkeen ähinä ja vikinä kuuluu kahden tunnin välein, aamuyöstä jopa tunnin välein. Viimeyönä yritin vaan vaihtaa tytölle asentoa ja vähän taputtaa pepulle, mutta parkuhan siitä vaan tuli. Tissille ruvettiin, muutama imu ja taas tyttö nukkui. Mutta pakko oli siis nostaa ylös sängystä ja antaa tissiä. Luulin että olis tiheän imun kausi, mutta päivällä sitten taas ei sen tiuhemmin imutella. Hoh hoijaa, vähän vaan tässä äitiä nyt nukuttaa.

Piti kysellä, että joko muiden vauvat on kääntyneet?? Meillä kun ei olla vielä käännytty kyllä yhtään mihinkään suuntaan vielä. Jotenkuten pääsee kyljelle jos on mahallaan makaamassa, sekin ehkä vähän vahingossa kun niin kovin potkii ja huitoo. En kyllä edes tiedä, että minkä ikäisenä vauva oppii kääntymään?!

Nyt kahvin keittoon, tyttö koisii jo taas kopassaan! Mukavaa uutta viikkoa kaikille! :)

Anemos & Emilia ensi viikolla 3kk

Vierailija

Taas viikonloppu oli täynnä kaikenlaista tohinaa enkä kerennyt kirjottamaan mitään, lueskelin kyllä muiden kuulumisia.

Minä olen aloittanut jumpan viime viikolla eli 3x on nyt takana. tänään menen taas pumppiin. Kyllä tekee hyvää olla hetki pois kotoa.

Enni nukkuu edelleen samalla tavalla, 22-5-8 eli itsekin saa nukkua sopivasti.

Meidän koko perhe on sellaisia kuumakalleja että en voi Ennillekään pukea ulos paljoa päälle. Eilenkin oli kamala tuuli ja vaunuissa neidillä oli sisävaatteiden (=body ja housut) lisäksi vain fleece-haalari ja makuupussi, sekin puoliksi auki ja hikihän siellä tuli. Ei tulisi kuuloonkaan että laittaisin jo talvivaatteita.

Nyt neidin viereen lepäämään että jaksaa illalla jumpata =)

Iloisin syysterkuin Sini ja Enni n.7vkoa

Vierailija

ANEMOS:Ei käänny meidänkään vauva vielä mihinkään suuntaan ja neljän lapsen äitinä en kyllä vielä hätäile,ei ole muutkaan meidän lapsista näin pienenä kääntyneet.

Käytin eilen tytön puntarissa,painoa nyt 5600g,hyvin on kasvanut tissimaidolla.

Joko muut olette alkaneet jumpata tai harrastaa?

Minä tilasin crosstrainerin kotiin,kun en ole vielä valmis jättämään tyttöä isille hoitoon(yksinkertaisesti six että pumppaamalla ei tule maitoa,käsin en jaksa lypsää ja korviketta haluan antaa vasta jos oma maito ei riitä)

heti kun hennon jättää memmukan hoitoon ilmoittaudun pilates-kurssille löytäkseni vielä jonain päivänä lihaksiakin tästä kropasta,toinen mihin haluaisin mennä on bodypump(sitä harrastin raskaana aina 7kk asti,tosi tehokasta)

Joko muiden vauvat ovat löytäneet nyrkin?Meillä memmukka hoksaa ne ihan näinä päivinä..se on hauskan näköistä kun pieni ihmettelee tuntitolkulla päivän mittaan omaa kättään!

Jokos olette miettineet millaisen turvaistuimen hankitte turvakaukalon jälkeen?Minä olen päätymässä BeSafe izi kid istuimeen,toisena vaihtoehtona näkisin Akta Grako Cosmic istuin,onnex on vielä muutamia kuukausia aikaa päättää,tuollaiset tärkeät ostokset haluan miettiä ajan kanssa...

Iloista maanantaita jokaiselle!

Tämä äitee alkaa lämmittämään leivinuunia...

Katja ja Memmukka,jonka viikoista äitin laskut on mennyt jo sekaisin

Vierailija

Kateellisena lueskelen niitä kirjoituksia, joissa vauvat jo nukkuu liki koko yön heräämättä. Meillä herätään lähes tarkalleen aina neljän tunnin välein yöllä syömään.Huoh! Mulla on tämä kilpirauhasen vajaatoiminta itsellä ja sen vuoksi olen näin syksyisin aivan totaalisen puhki ja väsynyt ilman yöherätyksiäkin, niin nyt tuntuu, että alkaa kuuppa olla aivan sekasi kohta.

Huonona nukkujana mulla menee aina aikaa ennenkuin nukahdan uudestaan syötön jälkeen. Mies on onneksi niin kultainen, että varsinkin viikonloppuisin ottaa syöttövastuun lähes kokonaan öisin itselleen, aamulla nousee tytön kanssa touhuileen, jotta saisin edes silloin levähtää.

Meillä ei myöskään kääntyillä vielä, vaikka pitkän aikaa on merkit ollut ilmassa, että kohta käännytään...mahalleen ei myöskään viihdy ollenkaan. kauhea vinkuminen ja kitinä alkaa, jos vatsalleen joutuu. Nyrkit on siis löydetty (kirjoitinkin siitä yks päivä) eräänäyönä alkoi sellainen ihmeellinen ääni kuulumaan kehdosta ja neitihän siellä lupsutteli unissaan nyrkkejään, sitä jatkui läpi yön, että eipä äiti paljoa nukkunut sinäkään yönä.

Harmaita hiuksia taas aiheuttaa tämän neitokaisen pukeminen näin syksyisin. Aina pitää miettiä mitä laittaa päälle, kun menee ulos ettei raukka tukehdu/ jäädy vaunuihin,

kutsuhuuto kuuluu...

Vierailija

Nukkumisesta : Meillä nukutaan aika tarkkaan 22.30-05 ja sitte syödään, herätään klo 8, syödään ja nukutaan klo 10.30 asti. Päiväunet normaalisti on noin 4 tuntia, mutta eilen meni rytmi sekaisin, kun ei saanu nukkua normaalisti, oltiin reissussa koko päivä.. Joten tämä päivä taas kituutettiin, ja nyt normaalista poiketen on kitisty ilta. Mutta tänään on kyllä kakkapäivä, joten saattaa sekin aiheuttaa sen. Meillä kakataan jokatoinen päivä, ja se sitte aiheuttaa pientä itkua.

Mutta muuten ihan hyvin menee, neiti syö hyvin ja kasvaakin kohtuullisesti. Pelkkää tissimaitoa vielä. Nyt lähen laittaa videot valmiiks, että saan nauhoittaa illan leffan, kun sitä ei oo mahdollista katsoa..

Mukavaa syksyistä maanantai-iltaa!

-Minttu & viivi 2kk 2pv

Vierailija

Meillä yö meni taas vain yhdellä syötöllä (jee), tosin Janina meni yöunille vasta klo23 valvottuaan ensin iltapäivä kolmesta siihen nukkumaan menoon asti, kerran nuokahti hetkeksi koko illan aikana!!! Itse maltoin mennä nukkumaan vasta yhdeltä. seitsemältä aamulla mies lähti töihin ,isommat tytöt ryntäsi makkariin ja pisti kaikki valot päälle, tulivat pomppimmaan meidän sänkyyn ja herättivät sekä Janinan ja minut...Huoh! vauvaa en ole saanut sen jälkeen unille takas ja se on itkuinen, väsynyt ja nälkäinen, nukahtaa lähes heti tissille ja sit herää hetkenpäästä nälkään... =(

No, täytyy olla kuitenkin iloinen että itse saa nukkua näinkin hyvin, moni muu täällä joutuu öisin heräilee tunnin parin välein, joten sympatiat sinne! (tiedän millaista se on, kun kaksi ekaa lastamme olivat sellaisia)

Lintu75: Aivan mahtavaa, kiitokset vielä! mistä sä saat ton kaiken energian? =)

nyt täytyy mennä hytkyttää tota pientä kun mikään paikka tai asento ei oo hyvä...kitisee vaan...táitaa olla yliväsynyt

Elokuunvauva ja Janina 6vkoa ja 2päivää

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat