Voiko joku auttaa,kuka tietää verojutuista jotain..!!!

Vierailija

Mitä tarkoittaa kun verolipussa on ensin palkat ja luontoisedut niin kun sen alapuolella lukee KUSTANNUSTEN KORVAUKSET???

..Mulla on siinä alla meinaa yli 2500 summa enkä käsitä mistä se tulee...??

Kommentit (11)

Vierailija

Kustannusten korvaus ei ole mikään vähennys, vaan nimen omaan lisäys tuloon. Eikä tule kaikille automaattisesti, vaan ainoastaan jos työnantaja on korvannut työntekijälle kustannuksia.

Vierailija

ja mun verolipussa ne on laskettu ansiotuloihin... Osaako joku sanoa, että eikös siinä nyt ole virhe???? kun tämän mukaanhan mun olisi niistäkin pitänyt veroa maksaa...

Vierailija

Eli ap, kyse on juuri niistä hoitokulukorvauksista, mitä ekassa vastauksessani laitoin. Eli kaupunki maksaa sinulle verollista kulukorvausta. Saat kuitenkin vähentää saman summan veroilmoituksesi kohdassa " tulonhankkimisesta aiheutuneet kulut" . Eli jos siinä verolipulla näkyy ko. kohdassa suurin piirtein sama summa, niin kaikki on ok! Jos ko. kohdassa on vähemmän vähennyksiä, niin ota yhteys verotoimistoosi.

Vierailija

Jos on, niin nämä ovat niitä korvauksia. Ne lisätään veronalaiseen palkkatuloon. Näitä ovat mm. perhepäivähoitajille maksetut hoitokulukorvaukset (ja näistä korvauksista aiheutuneet menot voidaan vähentää tulonhankkimiskuluina, joten tulos on verotuksen kannalta +-0).

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat