** TAMMIKUISTEN viikko 42 **

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Aloitan nyt koko viikolle pinon, kun ei kuitenkaan olla täällä joka päivä kirjoittelemassa, pysytään sitten ajan tasalla toisistamme :)

Hui kun järkytyin eilen illalla, kun luin MTV 3:n teksti tv:n sivun 111. Siinä kerrottiin kuinka poliisi on voimaton netin välityksellä tapahtuvien kirjoitusten valvomisessa. Näillä Vauva-lehden sivuilla oli uutisen mukaan ollut lapsen seksuaalisen hyväksikäytön OHJEITA, eikä poliisi tietenkään voi selvittää mistä viesti on lähetetty kun siihen tarvis vissiin oikeudelta luvan. Törkeetä, kyllä pitäis olla valtuudet tollasessa tapauksessa ilman oikeusistuimiakin selvittää mistä viesti on lähetetty. Paitsi jos on langaton verkko niin sitten kai on ihan mahdotonta saada selville viestin lähettäjää. Ihan perseestä, mut kai tämä on nyt sitten tällainen tämä meidän maailma. Miten sitä opettaa omallekin lapselle, ettei saa luottaa aikuisiin ihmisiin kun voi sattua mitä vaan... ja kuitenkin pitäis luottaa. Huh mikä homma meillä kasvattaa näitä pikkuisia!

Meillä on muuten menny YÖT ihan mahdottomiksi! Poika on ottanut tavaksi väsähtää jo seiskan aikaan illalla ja sitten nukkuu levottomasti, ehkä herää jo ennen kahtatoista ja neljän aikaan herää ihan kunnolla huutamaan, niinkuin nyt viime yönäkin. Huusi ihan älyttömästi yli puoli tuntia ja nukahti uudestaan vasta kun hain maitoa ja nostin viereen. Mikään muu ei toiminut. Ei kyl huvittais alottaa taas yösyöttöjä uudestaan...Siis onko meillä nyt joku 9 kuukauden koliikki alkamassa vai mitä ihmettä!?!?! Hampaat? Ilmavaivat? Allergia??? Siis hirveä itkukiukku vain iltaisin ja öisin. Muuten on niinkuin ennenkin, iloinen ja reipas. Paitsi nyt on alkanut puremaan äitiä, ja sitten naureskelee päälle... ihan riiviö ;) Tänä aamuna kun sitten poika päätti herätä lopullisesti 6:30, äitiä herätettiin hakkaamalla päätä leukaan, vetämällä tukasta, läiskimällä avokämmenellä silmään, poskille ja korville ja sitten lopulta puremalla käsivartta niin että koko poika tärisi! Ihan hullu... täytyy tänään etsiä, jos löytyis jostain hiusten alta se kolminumeroinen koodi joka tän selittäis.....

Ai niin, nyt on siis opittu nousemaan ihan kunnolla itse istumaan, ja seisomaan kammetaan aina kun mahdollista. Sekin saattaa olla yölevottomuuden syy.

Annan nyt tilaa muillekin, mitäs kuuluu?

Vierailija

Tervetuloa joukkoomme! Täällä me jutskaillaan iloista ja murheistamme lähes päivittäin tai ainakin viikottain.

Tammiäideillä on myös oma ystävänikirja, josta voit käydä lukemassa meistä vanhoista tammiksista ja johon voit kirjoittaa itsestäsikin esittelyn. Nostin ystävänikirjan esiin kaikille muillekin uusille, tässä myös linkki:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=4140835&p=&mpage=1&tmode=1...

Viivi1973; etkö sinäkin seurannut Holby Cityä? Kuinkahan monta uutta jaksoa multa on mennyt ohitse, huomasin vasta viime lauantaina uuden esitysajan! Ja nyt BB:n uutisiin.. terveisin nimim. tv:n orja!

Vierailija

Enpäs olekaan kerennyt nettiin moneen viikkoon.

Meillä myös oli yöt n. kuukauden ajan yhtä kitinää, Julia kiersi puolinukuksissa sänkyään ympäri. Nyt kun tuo tukea vasten kävely on jo vanha juttu, niin yötkin on rauhoittuneet...ja pidentyneet! Tyttö nukkuu miltei joka yö klo 19.30-7 ja yleensä herää vain kerran, jolloin pitä silitellä uneen. Minulle tuo 7 herätys sopii oikein hyvin, olen itsekin aamuvirkku ihminen ja kerkeen siinä just syöttää ja kuivittaa Julian ennenkuin pitää eskarilainen herättää aamupalalle.

Hampaita Julialla ei oo vielä ainootakaan, joulukuulle on sovittu hammashoitajakäynti. Esikoiselle meillä tuli eka hammas 6kk iässä ja kakkoselle 1v3kk iässä, joten lienee Julia tossa välissä..kai.

Tänään on uusi juttu ollut seisominen. Siis tukea vasten Julia on noussu 6kk iästä ja kävellyt 7kk iästä, mutta nyt tänään monta kertaa on heittänyt molemmat kädet irti ja huojunut sitten paikallaan jotain 15sek ennenkuin tarraa uudestaan kiinni TAI kaatuu. Huh, eikait se meinaa vielä mitään kävelemään lähtee!!?? Toivottavasti ei, kerkee myöhemminki. Esikoinen lähti meillä kävelemään 1v2kk iässä ja kakkonen 11kk iässä...

Miten muilla ruokahommat? Julia on syönyt nyt 4vkon ajan lähes päivittäin viiliä / jugurttia ja hyvin on mennyt. Muutoinki syö koko ajan enemmän samaa kuin me (suolatonta toki). Ruokahalu on loistava, kiva nähdä sitten 10kk iässä, paljonko on kasvanut. Jotenkin mulla on semmoinen tutina, että painoa ei oo tullu paljoo, mutta pituutta enemmän. No, sen näkee kuukauden päästä.

Julia on aika paha vierastamaan ja siis en muista, millon oisin käyny *kakalla* rauhassa, ettei ois neiti kontannu oven taa vikisemään. On niiin äitin tyttö, että välillä hieman rasittaa. No, vanhempi tyttö oli samanlainen..

Vierailija

Niin, päiviä!

Me ollaan oltu tänään ahkeria :o)! Santtu nukkui upeasti klo 9.00 asti ja siitä puuron jälkeen sitten pistettiin hösseliksi. Imuroitiin ja pestiin lattiat -tosin minä hoidin ne ja santtu pomppi hyppykiikussa. Sitten tyhjennettiin apk ja keitettiin lihaa santulle ja tehtiin piirakka uuniin.

No, syynä kyllä se, että menen iltapäivällä töihin ja tänne tulee kummit santtua hoitamaan... Ja meillä oli hieman karvaista ja hiekkaista. JOten tulipa putsattua.

Mitäs viikonloppusuunnitelmia?

Me teemme koko lauantain aitaa ja muita pihatöitä ja illalla menemme elokuviin. Mummi hoitaa santtua. Ja sunnuntaina menemme maalle sahaamaan lisää aitalautoja ja hakemaan aitatolppia. Ja mä pääsen synttärilahjaksi lännenratsastusvaellukselle :o) JIPII!

Mutta nyt, santu kutsuu jo lounas hommiin, joten bye bye!

Pinoutukaas mammat!

Terkuin Jepuli + santtu

Vierailija

Eilen oltiin lastenklinikalla sydäntä tutkimassa, ja ihan ok on kuulemma. HUH! Siis normaali fysiologinen 1. asteen suhahtava sivuääni, ei kuulu selkäpuolelta. Ottivat kuitenkin sydänfilmin ja röntgenin varmuuden vuoksi. Hyvää hoitoa, todella!!!

Seuraava askel onkin sitten pään kuvaus, johon tarvii sen nukutuksen. Saatiin nukutukseenkin lupa eilen kun ei ollut kummosempaa sydämessä. Samalla käytiin läpi GER -epäily, joka ilmeisesti on vain epäily, koska pulauttelu on nyt taas vähentynyt. Siis seuraillaan...

Poika leikkii lattialla vuoren valloittajaa, laitoin isoja sohvatyynyjä pinoon, ja niiden päällä on niiiiin kiva kiipeillä! Kovasti olis pystyyn tarve nousta:) Uusia tavuja kuuluu pup-pup-te-te-teä.... Äitikin sieltä kuuluu ihan selvästi välillä ;)

Tänään illalla lähden tyttökaverin kanssa ulos, ihanaa, pitkästä aikaa!

Kohta pitäis myös käydä pojan ja koiran kanssa kävelyllä tuolla -yök!- syksyssä. Hauskaa viikonloppua säästä huolimatta kaikille!!!

Vierailija

Hiljaista on juu... toivottavasti johtuu siitä, että kaikki fiksut matamit on ulkona vaaviensa kanssa! Minäkin olin, haravoitiin puoli pihaa. Tai siis minä haravoin ja santtu pyöri koiran kanssa kilpaa lehtikasassa. Nyt toin santun sisälle päiväunille kun naapuri rakentaa pihaansa tuollaista pientä vajaa ja naulaa kokoajan. Ei siis tuu ulkona unista mitään.

Noista öistä vielä...

Meillä on nyt pari viikkoa menty niin, että santtu nukahtaa aika tasan 20.00 ja ilman inahdustakaan nukkuu aamuyöhön. Sitten tai viimeistään kun mies nousee, santtu pyörii ja hihkuu ja olis ehkä jopa valmis nousemaan. Mutta silloin annamme tutin, joskus parikin kertaa, ja uni jatkuu. Tänän aamuna tuli enkka -minä heräsin 9.00 ja santtu nukkui 9.10 asti! Ihan hassua.

Eipä meille muuta ihmeellistä.

Koettakaas muutkin mammat päästä pinoon kun kiireiltänne ehditte.

Minä lähden nyt ulos kerään pois niitä lehtikasoja!

Jepuli + santtu

Vierailija

Tämä viikkopino on mielestäni ihan ok juttu. Mä nyt melekin kerkeen tänne joka päivä, mut ei joka päivä jaksa uutta aloitusta... Joten tämä hyvä.

Mä luin tuosta lastenhyväksikäyttö-ohjeet-jutusta tämän aamun lehdestä ja tuli oikein inhottava olo. Siis silleen likainen ja syyllinen vaikken tietenkään ole millään tavalla osallinen niihin juttuihin. Mutta siis se jotenkin tuli niin lähelle, kun itsekin kirjoittelee täällä ja nyt mietinkin, että mitähän esimerkiksi oma äitini mahtaa ajatella. Hän kun tietää minun kirjoittelevan täällä ja pitää tätä vähän kyseenalaisena hommana. Ja nyt tuo julkisuus... Voi sentään.

Mutta mielestäni tuollaisessa tilanteessa poliisien pitäisi EHDOTTOMASTI saada käyttöönsä teletunnistetiedot ja kaikki muukit data. Ällöttävää, että tuollaista voi tehdä eikä kukaan voi puuttua. Toivottavasti palstan pitäjät ovat valppaina ja poistavat aina HETI tuollaiset ketjut!

Voi offe teidän öitä...! Otan osaa. Kylä meilläkin santtu silloin tällöin nukkuu levottomasti ja tekee juuri samaa: heräilee huutamaan keskellä yötä. Olen miettinyt, että näkeekö pahaa unta vai mikä ihme. Kuitenkin sitten aamusta nukkuu ja on päivällä aurinkoinen itsensä... Tiedä noista sitten. Tsemppiä teille kuitenkin. Ei se loputtomiin kestä! Ja nuo kehitysasteet lisää levottomuutta, joten syy lienee siellä. Uskoisin.

Meillä ukkeli hermostuu nyt, joten lopettelen ja poistun lounaspuuhiin.

Päikkyjen jälkeen onkin muskari, kivaa!

Mukavaa päivää tammiset ja pinoilkaas ahkeraan!

jepuli + santtu

Vierailija

Täällä ollaan pirteinä(?) ylhäällä. Mulla on vissiin tuo haravointi jumittanut hartiat siihen malliin, että illalla alkoi särkeä päätä ja yön aikana se kehittyi mojovaksi migreeniksi. Valvoskelin säryissäni sitten koko aamuyön ja nukuin pari tuntia ennen kuin santtu heräsi. ONNEKSI ukkeli nukkui taas 9.00 asti niin ehdin minäkin saada vielä unta kun särkylääke vähän alkoi vaikuttaa.

Mut olo siis kuin jyrän alle jääneellä... No, ulos lähdemme juuri, joten jospa ulkoilma auttiais. Ainakin raikasta se on, hrrrr....!

Frankie kyseli vierastamisesta. Meillä ei ole vierastettu lainkaan! Neuvolassa täti kyseli silloin 8kk, etä eikös lainkaan vierasteta. Ei ole ja kuulemma se ei näin myöhällä iällä juuri iskekään enää. Yhden kerran meillä kävi niin, että poika (ikää 5kk) oli juuri syömässä sitterissä kun mieheni siskon mies käveli sitterin takaa istumaan viereeni ja murahti leikillään karhealla äänellä " moi" ! No santtu säikähti tätä tummapiirteistä miestä niin, että itki 10 minuuttia. Että se oli ehkä meidän vierastusvaihe, tiedä häntä!

Meillä kanssa on musa kova juttu. Vauvakasettia kuuntelee mutta eniten kyllä viihtyy esimerkiksi sellaisen dvd-laitteen testilevyn seurassa. Siinä kun on kaikenmaailman ääniä aina lehmän ammunnasta lentokoneen nousukiidon hyrinään. Sitä santtu jaksaa kuunnella ja hihkua. Ja itse soitettu musa on parasta. Tamburiini on parasta mitä olla voi!

Ja meilläkin noustaan jo hurjasti ylöspäin. Polvillaan on kokoajan vasten milloin mitäkin. Pinniksestä löytyy nykyään aina polvillaan laitaa vasten. Portaille nousu on kanssa kivaa -paitsi mun mielestä. Siksipä portti onkin kiinni oikeastaan koko ajan. Kävelytys on hauskaa ja samoin ihan pelkkä seisotus sylissä ja lattialla. Ilman apua/tukea ei vielä seiso.

Jaanhas, nyt aletaan painua ulos. Tarttee kiinnittää sellaiselle kukkalaatikolle teline seinään niin saan kanervat esille. Ja yhden pihalyhdyn paikka tarvis katsoa. Haravoinnin siirrän huomiselle, on niin kipeä olo. Santtu on muuten superhauska näky kirkkaan punaisissa kurahousuissaan kun se konttailee pitkin pihaa ja komentaa milloin mitäkin... lehtiä...jen. SÖPÖ!

Mukavata päivää ja viikon jatkoo!

Jepuli + santtu

Vierailija

Tervetuloa joukkoon rapu! Pinoudumme täällä säännöllisen epäsäännöllisesti. Taitaa tällainen viikkopino toimia parhaiten.

Piti jo eiliseen viestiin laittaa sympatiahalit kaikille yökukkujille. Kyllä tunnin välein heräily varmasti verottaa molempien voimia.

Me kotiuduimme mammatapaamisesta, jossa oli tänään vain Viivi ja tyttökaveri. Siinä meinasti homma vähän karata käsistä kun ei ollut miehistä seuraa erotuomarina. Molemmat tytöt repivät toisiaan hiuksista ja naamasta, varastivat lelut käsistä ja tönivät toisiaan. Oli siinä taas naurussa pitelemistä meillä äideillä. Kahvipöytään sentään rauhoittuivat syömään kaurakeksiä, hih.

Mä kävin eilen vähän kyläilemässä tuolla taaperopuolella ja löysin hyvän ketjun siitä mitä on otettava huomioon perhepäivähoitopaikan valinnassa. Eihän se meillä vielä ajankohtaista ole, mutta ensimmäisen lapsen kanssa mä ainakin olen ihan pihalla näistä hoitoasioista. Mä laitan sen teille linkiksi.

Mutta nyt täytyy poistua ulkoilemaan koirien kanssa. Ollaankin oltu sisällä koko päivä. Pää tulee ihan pöpiksi.

Palaillaan.

Frankie. Mä tunnustan katsoneeni Holby Cityä. Viime lauantainen jäi väliin. Ja BB:n viimeiset luen netistä ja katson sunnuntaina sen Talk Shown. Se on siihen aikaan, että jaksaa valvoa, hih.

Viivi ja äippä

Vierailija

Meillä on tänään 9kk synttärit ja yllätykseksi tyttö oli yöllä tehnyt ensimmäisen hampaansa! Kyllä täällä nyt äippä ihmettelee kun ei mitään ylimääräisiä kitinöitä ollut. Kahden-kolmen viikon nuhastakin alamme olla voitolla ja vaikuttaisi siltä että korvaatkin säilyivät jälleen kerran.

Meillä on samanlaista liikunnallista harjoittelua käynnissä, kuin monella muillakin teistä. Kiinni vain pitäisi muistaa pitää ettei muksahdeta. Istumaankin tyttö tänään melkein nousi kyljen kautta, eli kohta sekin jo onnistuu. Kontata ei osata, mutta yrityksiä karhun kävely -asentoon on kovasti. Jospa siitä lähtisi sitten konttaamaan tai nousisi suoraan jaloilleen. Talutettaessa kivointa on juosta pitkin eteisen käytävää...Voi kuinka aika rientää juurihan nuo oli avuttomia toukkia!

Frankie se GER =Gastroenteraalinen refluksi, eli hapanta mahansisältöä pääsee nousemaan vatsalaukusta takaisin ruokatorveen joka ärsyttää sitä ja siksi pulauttelut. Hoitona useasti vatsansuoja lääkkeet, joita varten täytyy tehdä mahdollisesti erinäisiä tutkimuksia. Esim: Ruokatorven pH-mittaus, jossa laitetaan pH-anturijohto nenän kautta ruokatoveen (kuulostaa pahalta, mutta on pikku juttu) ja sitten se kytketään esim. repussa olevaan mittauslaitteeseen. Mittaus kestää max. 24h ja voi tapahtua kotona, eli ei vaadi sairaalakäyntiä kuin laiton ja poiston yhteydessä. Tarvittaessa ottavat myös sydänkäyrän koska se pitää yhtä lääkettä varten olla otettuna. Pahimmillaan jos lääkehoito ei riitä, niin mahanporttia siinä ruokatorven ja vatsalaukun välillä voidaan kirurgisesti kiristää, mutta se on melko harvinaista.

(Näköjään voisin palata töihin, vaikka ajattelin, että olisin unohtanut jo kaiken.)

Nyt kuuluu kutsu täytyypi mennä ;)

Vierailija

No jopas on hiljasta!

Sekavista öistä......

Nyt en tajuu, rytmit on menny i h a n sekasin. Eilen poika nukkui vaan yhdet päikkärit ja oli taas illalla kiukkuinen, niin että meni nukkumaan (tai isi laittoi nukkumaan, vaikka iso poika onkin ei ihan vielä osaa itse mennä...) 19:30. No sitten aamusella heräs taas huutamaan 5:30 johon auttoi siis vain maito. Taas. Sitten nukkuikin 09 asti!!! Mitä täällä nyt oikein tapahtuu?!?!?!?!?!?!??????

Kauheasti vesseli opettelee seisomaan nousemista, että olisko se sitten syynä. Jotenkin musta tuntuu että on ihan mahdotonta muokata noita unirytmejä, kun ei voi kuitenkaan väkisin laittaa päiväunillekaan.

Eilen oli kuulemma laskeutunut takaperin meidän parivuoteelta lattialle seisomaan (isi oli turvaamassa selustaa) ja sit oli taas ihan riemuissaan kun tajus mitä tapahtu (jos tajus... ;)).

No, kai tämä tästä tasottuu..... joskus.... jos vaikka siihen mennessä kun meen töihin helmikuussa.

Tänään on pakko lähteä taas kaupungille kun on shampoo loppu. Menen Hair Storeen ja ostan koko vuodeksi shampoot ja hoitoaineet niin ei tarvi miettiä sitäkään enää sitten. Jotain naamarasvaakin tarvis kun alkaa tuuli kuivattaa ihoa, mutta ei taida rahat riittää. Ens kuussa sitten.. ;) Tällästä tämä on. Kirjotelkaahan tytsyt kuulumisianne!!!

Vierailija

Niin viisaiden mammojen pitäisi olla ulkoilemassa näillä hienoilla ilmoilla... Tämän viestin jälkeen mennäänkin haravoimaan pihaa. Lehtiä kyllä riittää.

Me olemme täällä viihdyttäneet viikonlopun yli ukkia ja Mari-tätiä. Meillä ei Viivi kyllä vierasta pätkääkään. Aluksi vähän katseli kauempaa ja sitten kiipesi syliin. Hyvä niin. Näyttää siltä, että pahin vierastusvaihe meillä käytiin 4-5 kk iässä. Silloinhan tyttö-parka ei suostunut edes isänsä syliin. Mites muut tammiset? VIERASTETAANKO TEILLÄ?

Viivin nuha jatkuu jo toista viikkoa ja itse kävin hakemassa antibioottikuurin poskiontelontulehdukseen. Eli kovin räkäisiä äippä sekä tyttö. Lääkäri vilkaisi myös Viivin korvat, joissa ei onneksi löytynyt mitään tulehdukseen viittaavaa. Toivottavasti menisi tuo räkätauti ohi kun ruokahalu on tällä hetkellä ihan olematon (äippä saa taas painonmenetys-paniikkikohtauksen...).

Nyt tyttö lähestyy taas näppäimistöä. Taitaa olla parempi siirtyä taustalle...

Viivi 9 kk 1 viikko ja äippä

Vierailija

Ihana ilma, ja minulla omantunnontuskia liiasta sisällä olemisesta! Ei muka nyt ehdi.. Koko ajan kyllä tuntuu olevan jotain menoa.

Kävin tänään poikasen kanssa neuvolalääkärillä niiden yökkäilyjen takia. Kuten arvata saattaa, lääkäri ei ollut ollenkaan huolissaan. Epäili mahaportin olevan vähän löysä ja alkavaa GER-oireilua. Jaa mitä? Sysäsi taas kaikki ongelmat yksityisen allergologin ratkaistavaksi kuukauden päähän olevaan kontrollikäynnille. Painon takia ei kyllä tarvitse olla huolissaan, sitä oli tullut kuukaudessa 0.5kg lisää! Poikanen painoi nyt 8,4 kg ja oli 71,7 cm pitkä. 10kk-neuvolassa katsotaan tilannetta myös uudestaan.

VIERASTAMISESTA. Ei meilläkään poikanen juurikaan vierasta. Tänään tuli kyllä ihme itku siellä lääkärissä, kun piti mitata ja punnita, mutta rauhoittui heti syliin päästyään ja sylistä katsellen hymyä kyllä riitti. Kävimme myös työpaikalla ottamassa osaa työkaverin suruadressiin, eikä poikanen sielläkään vierastanut yhtään. Hajanaisia vierastamiskertoja on muutama, mutta siinäpä ne. Onkohan se sitten vielä edessä päin, jos vielä ei vierasta, mitä luulette?

MUSIIKISTA kyselin viime viikolla ja nyt vastaan siihen itse :o) Poikanen sai serkultansa hänen vanhoja lasten cd-levyjä ihan omaksi (serkun mielestä tärkeä pointti, hänhän kuuntelee nykyään vain Antti Tuiskua sun muita pikkuG:tä). Niissä oli paljon tuttuja lauluja, Maija Mehiläinen, TaoTao, Tohtori Sykerö, Peppi Pitkätossu, Peukaloinen. Niitä ollaan nyt mielenkiinnolla kuunneltu pari päivää, ja tuntuu kyllä tykkäävän!

Poikanen olisi kovasti nousemassa ylös, mutta vähän tuskastuu, kun ei istuma-asennosta oikein onnistu. Konttausasennosta olisi varmasti helpompi, mutta sitä tyyliä ei meillä vielä osata. Mutta ihan pikkuisen kun tukee, niin hienosti hän nousee jaloilleen. Pysyy myös tuetta hetken aikaa pöytää vasten, muttei oikein tahdo muistaa, ettei pysy pystyssä ilman käsillä pitämistä kiinni.. Keskivartalo vielä vähäsen notkuu edestakaisin, mutta edistystä on kyllä tapahtunut nopeasti, ihan muutamassa päivässä! Tykkää myös kun kävelytetään käsistä kiinni pitäen. Askeleetkin ovat tulleet nyt sen jälkeen, kun se kävelytuoli saatiin koottua oikein.. ;o)

Aurinkoisia syysilmoja toivotellen!

Vierailija

" Eksyin" näille sivuille kun surffailin. Kiva kun täältä löytyy saman ikäisten lasten äitejä. Meillä on yöt menneet aivan mahdottomaksi. Syynä lienee lyhyen ajan sisällä opitut uudet taidot + ne pari hammasta. Kontataan kovaa vauhtia ja noustaan puuta vasten. Monen monta kertaa päivässä kaadutaan, vaikka äiti yrittää parhaansa mukaan vahtia.. Päiväunia ei nukuta kuin pitkän tappelun jälkeen max 1 - 2 h päivässä. Yöllä n.10 h jolloin heräillään lähes joka tunnille..:( Rintamaidolla pärjättiin ensimmäiset 6 kk:ta. Nyt näiden yöheräilyjen ja väsymyksen vuoksi tuntuu, että maitoa ei ole ollenkaan. :( Voikohan maito loppua näin yhtäkkiä?? Mitä hyviä keinoja olette huomanneet maidon lisäämiseen?? Aikaisemmin kun maitoa riitti pakastamiseen asti..

Nyt lähdemme vaunuilemaan ja hakemaan piristystä päivään.

Hauskaa loppuviikkoa!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat