Muita, joilla Hb noussut keskiraskaudessa?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Palailin juuri neuvolasta ja hemppa oli 137. Alkuraskaudessa oli 128 eli aika paljon parantunut.

Nyt mieltäni askarruttaa terkkarin sanat siitä, että tuollainen nousu voi olla merkki siitä, että verenpaine nousee reippaasti loppuraskaudesta. Oon kuullut asiasta aikaiseminkin, ja nyt huolestuttaa... Onko kellään kokemuksia?

Ekassa raskaudessa sain ihan viime metreillä raskausmyrkytyksen, joten nyt jo stressaa :(

Curacao 22+1

Kommentit (8)

Vierailija

Mulla oli nyt ekassa neuvola tarkastuksessa hb 150 ja se on mun ihan normaali arvo jos ollaan kuukautiskierron loppuvaiheessa. Laskee menkojen takia 135-140 ja raskauden aikana ei vuoda ja jos juo riittävästi että saa rakennusainetta verelle niin ei pitäisi olla huolta. Toinen mikä nousuun vaikuttaa on se että suurin osa naisista yrittää syödä paremmin ja terveellisemmin raskausaikana. Rautaa on yleensä ravinnossa riittävästi aina mutta sen imeytymisessä on ongelmi. Imeytymistä auttaa c-vitamiin joten jos syöt paljon saalaatteja samalla kun syöt lihaa niin todennäköisyys raudanimeytymiselle kasvaa.

Toki kuivuus lisää HB arvoja mutta silloin yleensä myös ihon joustavuus kärsii ja suu alkaa kuivua.

Virallisesti naisten hb on korkee kun se huitelee 170 yläpuolella sit verenluovutukseenkaan ei tahdota enää ottaa.

Vierailija

Mulla oli hb alkuraskaudesta 130. Sitten jouduin pahoinvoinnin takia sairaalaan nestetippaan. Siellä hb laski parissa päivässä siten, että oli poislähtiessä 114. Lääkäri oli sitä mieltä, että korkea hb johtui siitä, että kehossa on liian vähän nestettä. Nyt viimeisessä neuvolassa hb oli 137. Olen kyllä yrittänyt juoda sen 1,5 litraa pelkkää vettä päivässä, mutta se ei taida riittää. Sairaalassa mulla meni tipan kautta sellainen 2,5 - 3 litraa päivässä nestettä. Mutta se oli tietty iso määrä, kun tilannetta piti korjata ei ainoastaan ylläpitää.

Missään vaiheessa mulle ei ole puhuttu tuosta verenpaineen noususta. Mutta korkean hb syyksi on siis sanottu tuo liian vähäinen nesteen määrä kehossa. Se on itseasiassa aika looginen päätelmä. Mä en syö mitään rautanappeja enkä muutenkaan oo mikään kovakuntoinen. Mutta, kun verestä häviää nestettä, niin punasolujen määrä suhteessa kasvaa.

" juusopetteri 21+5

Vierailija

Heinäkuussa ekasa neuvolassa oli hemoglobiini 128 ja noin kuukausi sitten 141. Kuun lopussa pääsen taas neuvolaan, joten sitten näkee mitä tällä hetkellä on. Verenpaine on laskenut aika paljon, mutta sekin kuuluu asiaan... ja onpahan ainakin hyvää tavaraa mitä suonissa kiertää!

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!

-Bambi ja perhonen rv 17+4-

Vierailija

ja nousi loppua kohden jopa 155:een. Verenpaine tosiaan nousi samaan tahtiin. En tosin ole ikinä tullut ajatelleeksi eikä minulle ole kerrottu, että näillä olisi yhteyttä toisiinsa. Mitään selitystä ei kummankaan arvon nousulle ollut ja LA:n aikoihin molemmat arvot putosivat " normaalilukemiin" .

Vierailija

En ole syönyt mitään rauta- tai vitamiinivalmisteita, lihaa vain reilusti. Verenpaine ei ole noussut samaan tahtiin eikä minua siitä neuvolassa varoiteltukaan, ei terkka eikä lääkäri. Terkka vain totesi, että tuo kertoo siitä, että vauva saa hyvin happea.

Eli otetaan rennosti vain ollaan tyytyväisiä, kun olemme syöneet hyvin;)

T.Pallotuija 27+

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat