Luitteko luitteko uuden tutkimuksen rintamaidosta!!!???

Vierailija

Nyt pitäisi jo taviksenkin tietää, että maito ei muutu vanhojen uskomusten mukaisesti sokerilitkuksi vaan itse asiassa rasvapitoisuus on yli 1 vuotta imettäneellä suurempi kuin maito alle 6 kk imettäneellä. Eli maito on laihaa alkuvaiheessa ja senkus paksunee iän myötä.

Esim. keskisuomalaimem uutisoi tänään.

Kommentit (14)

Vierailija

Mutta näyttää siis valistus edelleen olevan tarpeen, kun ihan tavalliseen sanomalehteen hyvin yleistajuisesti asiasta kirjoitetaan.

Eli paljon on äitejä, jotka uskovat sokerilitkujuttuun, kun onhan näitä uskojia vielä ihan terveydenhoitohenkilökunnassakin.

On turha luulla että kaikki tajuavat, että rintamaito on lapselle parasta ja maito ei noin vain lopu. Siitäkin vihjastiin hienotunteisesti artikkelissa.

Vierailija

Minä olen imettänyt kaikkia lapsia yli vuoden, nuorinta melkein 3-vuotiaaksi, ja aina olen saanut olla selittelemässä pitkää imetystä. Monesti on tullut esille tuo sokerilitkujuttu. Itse en ole siihen koskaan uskonut.

Vierailija

Ei siinä varmaan imettäjille olekaan mitään uutta, mutta monille pitkää imetystä hämmästeleville on varmaan uutta se, että äidinmaito onkin ihan tuhtia ravintoa vielä yli vuoden vanhoille.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat