Raskausarpirasvaa..

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kertokaa kokemuksianne eri valmistajien raskausarpirasvoista.. Mikä on hyvää, mitä maksaa jne..

Itsellä jo jonkin verran arpia, mutta en haluaisi enää lisää.. Auttaako joku vaalentamaan vanhojakin arpia?

Kommentit (6)

Vierailija

Mä kokeilin jo 4-vuotta sitten tulleisiin raskausarpiin, Remederm - nimistä rasvaa. Löyty Yliopiston Apteekista. JOku uus sarja, tullut vasta kesällä. Rasva ei sinänsä ollut tarkoitettu raskausarpiin, vaan ihan kuivalle iholle. mutta ohjeissa luki että soveltuu erinomaisesti myös raskausarpien ennaltaehkäisyyn ja hoitoon.

Mulla nyt ei niin hirveesti noita arpia enää ollut. Ei sellasia sentin paksusia viiruja. Vaan ihan vaaleita kapeita lyhyitä arpia..

Niin se rasva - oli muuten tosi tehokasta! Viikon käytin aamuin illoin ja lähes kaikki lähti. Mahaan jäi vielä useampi. Tisseihin en oo vielä kokeillu. Rasvan käyttö oli kyllä aika työlästä, kun oli koostumukseltaan niin paksua. Riittoisaa kylläkin. Lebitin kuitenkin isolle osalle (maha, reidet, peppu), niin puolet on tuubista jäljellä..

Tuubi taitaa olla 75ml ja 8¿ makso. Jos ei tykkää voimakkaasta tuoksusta, niin hajusteetontakin myydään.

Vierailija

En ole käyttänyt mitään täsmätuotetta raskauarpien ehkäisyyn, vaan Ceridalin ihoöljyllä olen rasvaillut nahkaani joka päivä. Helpottanut myös ihon kutiamiseen, eikä arpia myöskään ole ilmestynyt, vaikka masu TOSI iso ja nahka piukeana sen takia.

rv 38

Vierailija

Mullakin kuiva iho ja masu kutiaa etenkin navan ympäriltä. Joskus aikaisemmin sain tältä palstalta vinkin käyttää " peltipurkki-Niveaa" , joka on tosi paksua tavaraa. Sitä onkin tämän raskauden aikana kulunut jo useampi rasia. Vielä en ole huomannut arpiviiruja, mutta toisaalta en ole enää aikapäiviin nähnyt alavatsaani...

Vierailija

on tällainen vanhan kansan ohje, mutta hyvin toimii. Eli vetelen Tummelia joka aamu iholle. Tummeli on sitä halpaa hajustamatonta perusrasvaa, jota käytetään lehmien utareiden rasvaamiseen, mutta on myös loistavaa ihan tavallisena rasvana. Sitä saa ihan marketeista, eikä tosiaan ole hinnalla pilattu. Tummelia voi käyttää myös vauvojen peppurasvana. Mulla on muutenkin tosi kuiva iho, joten vaikka Tummeli on tosi rasvaista niin iho oikein imaisee sen. Neuvolassakin ollaan oikein ihmetelty mun samettista ihoa, terkka sanoi ettei ole koskaan nähnyt näin pehmeää ihoa aikuisella :-) Suosittelen!

Austen

Vierailija

Näähän tahtoo olla makuasioita, mutta kerronpa oman kokemukseni.

Oon rasvaillut masuani jo rv 8 alkaen, kun tiesin jo silloin odottavani kaksosia. :) Mulla on teinivuosina tullut raskausarpia reisiin ja lanteille, joten mulle tulee varsin helposti arpia. Nyt ei ole tullut vielä yhtään *koputtaa puuta*, viimeiset pari kuukautta olen rasvannut mahaani pari kertaa päivässä. Pari viikkoa sitten sf-mitta oli jo 36cm, joten mun masuni on jo ylittänyt täysiaikaisen yksösraskauden mitat. Kokeilin myös The Body Shopin kaakaostickiä, mutta mun mielestäni se oli ihan tolkuttoman hankala levittää, käytin pari päivää ja sitten kävin ostamassa Biothermin rasvaa. Helppo levittää ja tuoksu on miellyttävä. Suosittelen! Hintaa on tosin aika paljon, 35 eur/tuubi, mutta jos joku on menossa laivalle, sieltä saa hintaan 22 eur (Silja).

Mia79 ja masumöyrijät rv 31+1

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat