Kokemuksia Tampereen Väestöliitosta?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Me ollaan oltu Treella Väestöliiton hoidossa keväästä asti.

Kesällä mulle tehtiin laparoskopia ja nyt syksyllä on sitten ollut 2 IUI:ta.

Periaatteessa hoito on ollut hyvää ja asiat on selitetty meille perusteellisesti ja ajan (myös puhelinkeskusteluun) on saanut juuri silloin kun sitä on tarvinnut.

Periaatteessa kaikki on siis OK. Meillä ei ole kuitenkaan tärpännyt ja kun jostain koittaa etsiä ongelmakohtia, niin tulee mieleen, että osaakohon lääkärimme huomioida kaikki.

Esim. meillä ei ole tehty mitään hormoonimittauksia. Ja kun tästä mainitsin lääkärille, hän sanoi, että tässä tilanteessa niitä ei tarvita. Täällä olen huomannut, että niitä tehdään kuitenkin tosi yleisesti.

Päätimme kuitenkin viimeksi, että pakkohan sitä on luottaa lääkäriin, joka vielä on alallaan arvostettu. Eli emme me voi ilman kokemusta ja edes ihan perustietoja tietää paremmin.

Miten te olette oppineet luottamaan lääkäriinne? Että hän osaa toimia teidän parhaaksenne? Mulla tahtoo takaraivossa olla ajatus, että onkohan kaikki huomioitu ja kaikkea koitettu.

Entä onko kokemuksia Treen väestöliiton klinikasta?

Kommentit (2)

Vierailija

Kiva kuulla, että on siis muitakin tahoja, jotka eivät välttämättä aloita sillä perinteisellä tavalla (hormonimittaukset jne.) - vaikkakin meidän tilanteemme on hiukan erilaiset.

Hiukan lueskelin noista hormoneista ja huomasin, että LH-tason saa mitattua ihan tavallisella ovulaatiotestillä. Ja sen käytöstä ja viivan ilmestymisestä lääkäri kysyi jo alkumetreillä. Ja sen pitäisi olla ok. Mutta se kiinnittymistä tukeva hormoni minua oikeastaan huolestuttaakin, mutta lääkärin mukaan kiinnittymiseen vaikuttaa niin monet tekijät ja lisäksi IUI-hoidossa ei epäonnistumisen syytä oikein voida määrittää (kun voi johtua kiinnittymisen lisäksi jo ihan hedelmöittymisestä tai jopa jakautumisesta jne.)

No, meillä on vasta 2 IUI:ta takana, joten eiköhän tässä ainakin yksi koiteta vielä ennen kuin siirrytään etiäpäin. Kaiketi lääkäriin luottaminen linkittyy siihen seikkaan, että tulisi olla ottamatta asiasta stressiä. Kyllähän hermoilu siitä lisääntyy, kun täytyy mahdollisuuksien lisäksi pohtia lääkärin ammattitaitoa ja sitä, että onkohan kaikki tehty mahdollisimman hyvin. Eli koitan siis luottaa lääkäriin ja hoitoihin sekä uskoa, että tärppääminen on meilläkin vain ajan kysymys.

Mukavaa syyspäivää kaikille! Ainakin Tampereella aamulla oli aivan upea, kirpeä auringonnousu!

Vierailija

ja meillekkään ei tehty mitään hormoonimittauksia. Itselläni on todettu jo -80 luvun lopulla pco. Kävimme läpi 4 kk:n ajan pistoshoidon ja kotona ajoitetun yhdynnän. Jokaisesta kerrasta testasin puhtaan negan. 4:nnen kerran jälkeen siiryimme ivf:ään joka tuotti meillä heti plussan.

Ja tuo plussamme puuhailee tuolla olohuoneen lattialla omiaan.

Itse koimme tuon 4:n kuukauden rumban aivan turhaksi koska emme uskoneet tuohon plussaan, olisimme halunneet heti siirtyä eteenpäin hoidoissa mutta lääkärimme halusi kuitenkin vielä kokeilla perinteisempää tapaa. Tosin kun yksityisellä on hoidossa niin kaikkihan siellä maksaa ja nuo hormoonimittauksetkin olisivat varmasti nostaneet hoidon hintaa, mutta en tiedä olisiko ne meidän tapauksessa kuitenkin auttaneet ja olisimme päässeet aiemmin ivf:ään.

Mekin mieheni kanssa hiukan epäilimme lääkäriämme ja sitä tietääkö hän varmasti mitä on tekemässä, mutta tuon plussan jälkeen kaikki unohtui ihme ja kumma ja kuitenkin ajattelemme loppujen lopuksi hyvin positiivisesti tuosta Ava-klinikasta. Palvelu oli todella hyvää, odotusajat tosin hieman välillä eivät pitäneet paikkansa.

Tosin nyt yritämme tehdä pikkukakkosta ja emme vielä ainakaan mene takaisin Avalle vaan yritämme ensin julkisen puolen kautta ja jos siellä ei onnistu niin sitten katsomme miten myöhemmin jatkamme.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat