7 kuukautisen aamuherääminen?!!!!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meillä on 7 kuukauden ikäinen poikavauva joka aloitti aikaiset aamuheräämiset/yöheräämiset kaksi viikkoa sitten. Samoihin aikoihin loppu imetys ja putkahti ensimmäinen hammas näkyviin. Vauva menee klo 20- 20.30 nukkumaan ja nukkuu yleensä klo 03-04 asti yhdellä tutinnostamisella. Mutta klo 04 jälkeen alkaa ähinä ja kitinä, ensin silmät kiinni ja hetkenpäästä silmät auki. Mikään silittely/heijaaminen/tassuttelu/sylissäpito/yksinään nukahtaminen/syöminen ei auta. Poika herää ja on aivan pirteä ja jopa hyväntuulinen! Maitoa olen tarjonnut pullosta, mutta ei ole kovin nälkäinenkään. Olemme olleet hereillä 1-1,5 ja pistän takaisin nukkumaan. Nukkuu noin puoli tuntia ja aamu alkaa sitten puurolla. Illalla nukkumaan pojan saa vain jättämällä omaan sänkyynsä. Panadolia olen antanut yötä vasten jos on ollut kovin itkuinen (ylä ja alaikenet turvoksissa, tuleekohan lisää hampaita lyhyellä aikavälillä?)

Äiti erittäin väsynyt, aamuyöheräämiset ottaa voimille, kun poika kovin tempperamenttinen päivisin ja vaatii paljon huomiota. Liikuttu ei ole kuin napaa ympäri, ei mielestäni ole oppinut uusia taitoja nyt 2 viikon aikana. Vauva nukkuu kolmet päiväunet 2h + 1/2h + 1h.

Onko muilla kokemuksia aikaisista aamukukkujista? Mikä neuvoksi?

Kommentit (2)

Vierailija

Meillä kans 7kk:n ikäinen ukkeli ja yöheräilyt oli kuukauden ajan värittämässä öitä.Eli meillä alkoi puilen vuoden ikäisenä ja kesti noin kuukauden.Yöllä herättiin 2-3 aikoihin ja valvottiin sit pari tuntia.Päristeltiin,hihkuttiin ym.mukavaa.Annoin välillä maitoa joka joskus auttoi nukahti nopeesti.Pienempänä jos heräsi niin nostettiin keskelle ja niin tehtiin nytkin vaan eipä auttanu sekään,päristeli meidän keskellä.Me kyl kokeiltiin kaikenlaista muutakin,ulkoilua alkuillasta,myöhempään nukkumaan mutta ei ollu vaikutusta,siispä meillä vaan kestettiin.Nyt ollaan taas ruvettu nukkumaan koko yö,edelleen herää viiden maissa,mut nukahtaa heti meidän keskelle.

Tästä tais nyt tulla enempi kauhutarina ku vinkkejä antava.Mut mä uskon et kyllä ne teilläkin yöt rauhoittuu.Syökö miten illalla,puuroo ym..??

Vierailija

Meidän poika nyt 8kk herää kanssa satunnaisesti aikaisin (klo 4-5) Jossain vaiheessa heräsi joka yö, samoin esikoinen aikanaan. Minä vaan olen niin väsynyt siihen aikaan etten jaksa paljoa reagoida. Hihkuu, pölisee ja tyrskii aikansa kunnes muuttuu itkuksi kun en tee mitään hänen hyväkseen. Viereen en enää ota silloin jos virkeä kun sitten vaan repii mun ulokkeita. Tissiä annan yleensä muttei oo nälkäinenkään eikä muutenkaan tissi enää kiinnosta kun en päivisin imetä. En vaan jaksa pulloa antaa yöllä.

Nukahtaa n. 1h pyörimisen jälkeen. En siis reagoi jos ei kunnolla itke ja silloinkin laitan vaan tutin ja taputtelen hetken. Mä en yksinkertaisesti jaksa nousta siihen aikaan. Tai jaksaisin mutta kun sitten esikoinen herää kuitenkin siinä klo7 enkä saa nukuttua sitten enää tietenkään vaikka vauva nukkuisi. Minä pidän mun aamun rajana n. klo 6.30 ja mieluummin klo 7 enkä ennen sitä suostu aloittamaan päivää. Aika hyvin pojat on sen muutaman aamuyö" kouluttamisen" jälkeen. Yleensä n. 3yötä on menny. En siis itketä varsinaisesti mutten reagoi kunnolla mihinkään. " Nukun" (ainakin makaan voipuneena) suurimman osan ajasta kun poika äheltää sängyssään. Aluksi protestoi sitä etten tullut hänen luokseen ja ottanut sängystä mutta tajusi kai viimein että äiti vaan on niin laiska...

Nykyään toimittaa hetken omiaan, muuttuu itkuiseksi-- laitan tutin, itkeskelee hetken aikaa ja jos kunnolla taas parahtaa-- laitan tutin, ja yleensä sen jälkeen nukahtaa pienen yninän säestämänä. Tänä aamuan heräsi klo 6.30 muttei kunnolla itkeskellyt joten en reagoinut jutteluun kun vielä niin nukutti, Aikansa (30min) ähellettyään otti itse tutin ja nukahti uudelleen. Nukuttiin kaikki klo 8 asti...

Eipä täskätään mitään apua ollu mutta kuitenkin...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat