TOUKOiset uuteen viikkoon.. =)

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Moi kaikille, en löytänyt uutta viikkopinoa joten ajattelin aloittaa..

Eli täällä yökötys jatkuu, mutta nyt on jo ollut helpompiakin päiviä eli toiveissa olis että pian helpottaa.

Keskiviikkona on toka neuvola, jokohan ne sydänäänet kuuluu, kohtu on ainakin ison omenan kokoinen ja tuntuu selvästi alamahalla.

Seuraavalla viikolla sit vasta ultraan pääsee, mies odottaa innoissaan.

Viikonloppu meni mukavasti, alkaa täällä savossa jo olla selkeästi viileämpää niin oli mukava takkaa lämmitellä iltaisin.

Mutta, joko olette kertoneet monelle?

Meillä tietää nyt jo lähes kaikki lähipiiristä, noh nyt on se alkiokausikin loppunut tuon kymppiviikon myötä. =)

Iloista päivää!

Pidelipom 10+2 (eteneehän se!)

Sivut

Kommentit (74)

Vierailija

Onpas ollut toukoisilla hiljainen viikonloppu :) Mullakin on aika vierähtänyt itselle villapaitaa kutoessa. Siihen kun aina jotenkin jää kiinni niin, että olis pakko saada kerralla valmista =D Eilen illasta taas vähän yökötteli, mutta muuten on ollut vointi ihan loistava. Huomenna tulee jo 13 viikkoa täyteen ja np-ultra on sitten tiistaina.

Meillä on mun vanhemmat tienneet vauvasta jo elokuun lopusta =D ja miehen vanhemmat, molempien sisarukset ja kaverit sitten melkeinpä kaikki on tienneet jo syyskuun lopulta... Aikaisin kerrottiin.

Nyt takaisin villapaidan kimppuun... Ai niin... täällä on leijaillut tänä aamuna ensimmäisiä lumihiutaleita!!!

[color=red]pikku-milli & paco 12+6[/color]

Vierailija

Tari: Pahoittelen, että jouduit kokemaan keskenmenon, toivon sinulle jaksamista!

Enpä ole minäkään monien muiden tavoin kovasti tänne kirjoitellut, vaikkakin olen lukenut muiden viestejä lähes päivittäin. Tänään minulla on np-ultra ja sinne meno vähän jännittää. Piti tulla purkamaan jännitystä tänne. Olin kyllä alkuraskauden ultrassa ja kaikki oli silloin (n. 6 rv) ok, mutta siitä on kulunut jo useita viikkoja. Saattaa olla vähän turhan aikainen vaihe tälle ultralle, mutta halusin sen tähän kun joudun viikonloppuna firman koulutuspäivillä todennäköisesti paljastamaan raskauden työkavereille. Ja ilmeisesti viikkoja on kuitenkin riittävästi, että niskapoimun turvotus voidaan jo mitata jne.

Huomasin tänään suihkun jälkeen kun rasvailin itseäni, että mulle on tullut navasta alaspäin sellainen ruskea viiru. Jostain moisesta luinkin, mutta jotenkin kuvittelin että se tulisi vasta myöhemmin. Lisäksi mulle on tullut yläkroppaan paljon finnejä, joita ei koskaan ennen ollut (muuta kuin kasvoissa). Ja vielä kolmanneksi, ärsyttävää kyllä, mutta karvoitus rehoittaa entistä pahemmin. Mulla on aina ollut paljon karvoitusta muutenkin, en olisi enää lisää tarvinnut.

Kertoilen ultrakuulumisia myöhemmin!

Soile + papu rv n. 11+3

Vierailija

Tämä viikonloppu meni kavereita tavatessa ja muuten vaan lepäilemässä. nyt on ihan törkee väsymys iskeny vaikka nukun paljon ja hyvin. onneks väsymys hävii melkein kokonaan kun pääsee kämpästä ulos. uusi viikkokin alkoi tänään ja keskiviikkona on eka neuvola. yökötys pahenee koko ajan mut se yökötyksen huippu iskee kuin salama kirkkaalta taivaalta. ja sit juostaan vessaan. ihan kummallista tämmöstä kun ei edellisissä odotuksissa ole ollut. mietin vielä sitä et oisko mahollisesti poika tulossa.

keksittiin hyvä " leikki" miehen kaa ja alettiin keksiä puol hauskoja nimiä. leikki muuttui sit realityksi kun keksin koko ajan ihan hyviä nimiä. okei, myönnän olevani aika hyvissä ajoin mut nimiä olen miettiny ennen kuin tulin raskaaksi. väestörekisterikeskuksesta vi sit aina kattoo et onko mahollista kans, löytyykö muita.

Hyvää viikon alkua mamit ja masut! =)

mietteliäs my_selene rv 8+0

Vierailija

Eteneehän ne viikot, vaikka välillä tuntuu että aivan liian hitaasti=) Eli kun on odotettava sitä ultraa. Vaikka eipä mulla pitäs olla valittelemista sillä meillä keskiviikkona jo toinen ultra:) Mutta näyttää olevan paljon ensimmäisiä neuvola käyntejä tälle viikolle. Käykää sitten kuulumiset kertomassa.

Mutta täällä siis ei ihmeempiä, pahaolo taisi sitten tosiaan jäädä viime viikkoon ja nyt enää " vaivana" hurja väsymys. Mutta kaikki siis kohdallaan ja keskiviikkoa odotellen.

H-R rv9+0...tuleehan niitä viikkoja ;)

Vierailija

Tässä nykyisessä raskaudessa hematooma oli noin ½cm leveä ja kolmisen senttiä pitkä. Kulki sikiöpussin ympärillä. Ultrassa näytti aivan kuunsirpiltä. Lääkäri sanoi, että jos ympäröi sikiöpussin kokonaan, niin silloin on jo suuri riski, että menee kesken. Vuoto alko 5+0 ja viimeksi vuos tiistaina, eli 9+4. Ja koko ajan on vuotanut, välillä on pari päivää väliä ja taas vuotaa.

Siinä raskaudessa, mikä meni kesken huhtikuussa, todettiin myös hematooma viikolla 6+4 ja se oli tosiaankin paljon suurempi kuin koko alkio pussukoineen. Viikolla 8+0 kävin ultrassa, kun vuoto vaan ylty ja silloin näkyi vielä syke, mutta kohtu oli täynnä verta. Kamala paine tuntu mahassa. Kaikki raskausoireet loppu sillon 8+, eli luulen, että sillon on mennyt kesken. Pois alko vuotamaan 9+.

Kaverilla oli kanssa hematooma, kun odotti kuopustaan. Suunnilleen 3cm x 3cm. Se ei vuotanut missään vaiheessa ja kesti paikallaan synnytykseen asti. Periaatteessa voi vuotaa pois missä vaiheessa raskautta tahansa. Mitään haittaa siitä ei ole vaikka ei mihinkään lähtiskään.

Viimeksi ultrassa lääkäri sanoi, että mitä suuremmaksi sikiö kasvaa, sitä paremmat on mahdollisuudet. Ja niin kauan kun vuoto on ruskeeta ns. vanhaa verta, eikä ole kipuja, niin voi olettaa, että kaikki on hyvin.

Se on kyllä totta, että mitä useampi raskaus, sitä hysteerisemmäks tässä ittensä tuntee! Ja vielä kun takana kaksi keskenmenoa ja tääkin vuotaa enemmän kuin normaalit menkat, niin meinaa olla yöunet koetuksella!! Ja pitäis jaksaa päivät järjissään noitten kolmen tenavan kanssa kuitenkin...

(H-R) toivottavasti sulla kaikki menee hyvin :)

Nalluri, hetken vielä 9+6, puolentunnin päästä " jo" 10+0 :D

Vierailija

Heippistä vaan kaikille.

En ole kirjoitellut " sitten alun" , koska olen koko ajan odottanut keskenmenoa. Selkää ja mahaa särkee koko ajan enemmän, kuin keskivertomenkoissa. Ihan samanlaista juilimista oli edellisen km:n aikana. :(

Tää on tosiaan meidän YLLÄRI-raskaus ja yritän sopeutua kuopuksen " melko" hankalan vauvavuoden jälkeen ajatukseen seuraavasta, jopa pahemmasta vuodesta.

Rakennetaan taloa, ts. mies rakentaa ja minä hoidan kodin ja lapset. Varmaan olis rankaa muutenkin tämä raksa-aika, muta raskaus antaa sille kyllä entistä rankemman säväyksen. V ä sy t t ä ä niin, että teksi mieli vaan itkeä. Odotan innolla sitä energistä keskiraskautta.

Mielitekoja ei täällä ole. Paitsi ehkä kaikki tuore ja raikas kylmänä. Salaatit, hedelmät jne. Rasva aiheuttaa välittömän yökötyksen ja olenkin sitä oppinut välttämään tehokkaasti. Söin nimittäin kerran possun kasslerpaistia pahimpaan kuvotukseeni. Vetelin oikein urakalla ihanan suolaista lihaa ja HYI h*lvetti mikä olo sen jälkeen... :(((

Siksi mäkkärin herkut jää mulla aikaan jälkeen pahoinvoinnin.

Toivottavasti pahoinvointi EI kestä kauhean kauaa, kun taas 20 viikolla alkaa sokeri/rasva diettaus vauvan maxi-koon minimoimiseksi. (haudon helposti isoja vauvoja, mutta niiden synnyttäminen onkin jo toinen juttu) Olis kiva siinä välissä mättää jotain hyvää ja lihottavaa! ;)

Paleltaa iltaisin edelleen, mitä en muista yhdestäkään aikaisemmasta raskaudesta. Kohdun kasvukipuja, niitä repäisyjä, on alkanut myös tulla. Rinnat ei ole edelleenkään yhtään kipeät. Outoa...

Neuvola on vajaan 2 viikon päästä, koska halusin mennä vasta sydänääniä kuuntelemaan. Ja vasta sitten laitan Toukokuisten LA ja esittelypinoon tietoni. :)

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Ripsukka, viikkoja 9+1

Vierailija

Sain eilen kirjeen neuvolasta. Mun ensimmäinen neuvola aika viikon päästä perjantaina on peruttu. Että mua harmittaa. Oon odottanut sitä kuin kuuta nousevaa ja nyt se on peruttu. Pitää nyt aamulla soittaa sinne uusi aika. Toivottavasti saan sen pian.

Eilen oli kaikista pahin pahoinvointi päivä kokoaikana. Koko päivän sellainen oksetus olo. Väsymyskään ei ole yhtään helpottanut.

Joku puhui niistä mielihaluista. Mulla on kans niitä mutta ne kestää vain pari päivää ja sitten alkaa kyseinen ruoka-aine ällöttää. Esim. mandariinit oli alussa, sitten ne alkoi ällöttää. Lisäksi suolakurkku on ollut suosiossa, sekä tomaatti. Yks ilta teki niin kovasti mieli kotipitsaa että se oli pakko hakea. Toisaalta olen ajatellut että vaikka rahaa vähän enemmän meneekin toteuttaessa näitä mielihaluja, niin hyvä että jotain saa syötyä. :)

Red_Cat rv 8+5

Vierailija

Aivan ihan aurinkoinen sää täällä Kaakkois-Suomessa, mites muualla?

Vietän tän viikon kesä(!)lomaa ja kiva on olla pojan kanssa kotona ihan kaikessa rauhassa. Eilenkin ulkoiltiin paljon ja illalla kyläiltiin serkkujen luona.

Paha olo yllättää usein illalla ja väsykin on aika kova. Viime viikolla neuvolassa (10+0) ei vielä sydänääniä saatu dopplerilla kuulumaan, mikä ei ollut ylläri, koska kohtu on taaksepäin kallellaan. Huomenna koitetaan sitten uudemman kerran!

Yksi vähän outo juttu ilmeni neuvolassa; hb oli laskenut hirveesti ja oli vain 118. Kolme viikkoa aikaisemmin oli vielä 140! katoin just vanhoista neuvolakorteista että edellisissä raskauksissa oli laskenu vasta vk 20 jälkeen.

Joku mainitsi vatsakivut. Mulla on parin viikon aikana ollu välillä koviakin, menkkamaisia kipuja alavatsalla. Oon tulkinnu ne kasvukivuiksi. Itse jos kokeilee niin kohdun yläreuna tuntuu jo lähempänä napaa kuin häpyluuta, eli on se kasvanukin =)

Jos on istuvat vaatteet päällä, niin massu näkyy jo ihan selvästi =) Kuis muilla??

Iisamaari 10+6

Vierailija

Olen parina päivänä lueskellut teidän kuulumisia, mutta ajattelin nyt itsekin liittyä joukkoon. Vauva-lehden laskurin mukaan LA on 31.5., mutta näin epäsäännöllisillä kuukautisilla se voi olla todellisuudessa mitä vaan. Edellisessä 51 päivää kestäneessä kierrossa kolmen negatestin jälkeen päätin, etten enää tee testiä ennen kp50:tä. Siksi olen saanut näin jälkijunassa tietää olevani raskaana. Ja ihana uutinen se oli, vaikka näin ensimmäistä odottaessa monet asiat mietityttää.

Eikä huolia ainakaan poista se, että minut lähetetään ens viikolla parin viikon työkomennukselle Kaakkois-Aasiaan. Siis ihana lähteä matkalle, mutta mietityttää lintuinfluessa, hygienia, pitkät matkat ja raskaan työpäivät. Huh, toivottavasti kaikki menee hyvin.

Jännitän jo keskustelua raskaudesta työnantajan kanssa. Mulla on määräaikainen työsopimus, johon on tosin suullisesti luvattu jatkoa, mutta toivottavasti lupaukset eivät raukene, kun kuulevat töissä raskaudestani. Pomo ei ole tunnettu ihmisläheisyydestään...

Voi voi, kylläpäs kuulostaa, että mulla olisi pelkkiä huolia. Vaikka olen kyllä oikeasti tosi onnellinen tästä raskaudesta ja ihastelen pyöristyvää alavatsaa. Voiko se oikeasti olla jo tässä vaiheessa (rv8+2) noin iso? :) Se aina turpoaa iltaa kohti palloksi, ja yön aikana taas laskeutuu. Hämmentävää...

Kiva kuulla teiltä etukäteen neuvola- ja ultrajuttuja, niin on sitten helpompi itse mennä niihin, kun ne on kaikki mulle ihan uusia tilanteita. Mulla ne on kaikki edessä sit vasta matkan jälkeen.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

peupeu

Vierailija

Mulla on vasta rv8 menossa, eikä olla vielä kenellekään kerrottu. Jotenkin haluaisin varmistua ensin, että kaikki etenee hyvin. Mutta eihän siitä tietysti voi missään vaiheessa 100-varma olla...

Me sovittiin mun vanhempien kanssa tapaaminen kahvilaan tiistaina, muilla syillä perustellen. Eivät tainneet aavistaa mitään. Saa nähdä, miten julkisella paikalla tilanne sujuu. Mies tosin kommentoi, että eipä ainakaan mun isä voi nylkeä sitä muiden ihmisten läsnäollessa. ;) Miehen vanhemmille täytyy ilmoittaa vähän tylsästi puhelimitse, kun ne asuu niin kaukana.

Vierailija

Oon kyllä käynyt lukemassa viestejä, mutta en ole vain itse tullut kirjoitelleeksi mitään. Kaksi viikkoa sitten olleen ultran jälkeen on ollut itsellä parempi ja varmempi olo, joku siellä kohdussa tosiaan asustelee.

Mulla on pahoinvointi ollut helpottamaan päin viikonlopun aikana ja tänään, tosi ihanaa. Väsyttää kyllä edelleen samalla tavalla, nukun päikkärit joka päivä.

Eka neuvola on meilläkin sitten perjantaina, jännittää millaisen neuvolantätin saan. Toivottavasti synkkaa hyvin, kuitenkin aika monta kertaa raskauden aikana neuvolassa käydään. En usko että kuunnellaan vielä sydänääniä, mulla ois perjantaina viikot 10+1, ja kohtu on kuulemma taakse päin kallistunut eli tuskin ne vielä kuuluisikaan. Tietysti olisi mahtavaa, jos sattuisivat kuulumaan... Np-ultra on ilmeisesti parin viikon päästä, neuvolantäti varaa mulle sinne ajan. Kovasti odotan tuota 12 viikon rajapyykkiä, sen jälkeen aion uskaltaa kertoa kaikille kavereillekin, nyt vain vanhemmat ja yksi ystäväpariskunta tietää.

Mukavaa alkuviikkoa toukokuisille!

Terveisin Minttuli79 9+4

Vierailija

Voi itkun itku....kävin neuvolassa ja kaikki muuten ok, kohtu oli jo kasvanu, rv oli nyt 11+4 elikkä vähän mentiin takapakkia la olisi 8.5.2006, mutta mutta...sydänääniä ei saatu kuulumaan!!!!! Onko normaalia tässä vaiheessa????Taivas että mä pelkään, että siellä ei olekaan ketään...mitä teen???

Vierailija

Laitoin viestiä muualle mutta ajattelin nyt kysellä täälläkin listalla tosta np-ultrasta. Maanantaina olisi aika sinne, mutta ei hajuakaan mitä siellä tapahtuu! Aikaisemmissa raskauksissa kävin vain rakenneultrassa. Lapussaminkä sain, luki että tehdään alapään kautta, muttamitä muuta? Onko neulojamukana tässä ultrassa, tökitäänkö johonkin? Hermostunut olo kun ei itedä mitä tapahtuu. Ja entänämä turvotusrajat? Oon kyllälukenu että 2,5 ollut joillakin ja että se olisi raja.

Kauhea räkätauti jatkuu vieläkin. Onneksi oon ite vaa täl hetkel kipee, kuopus alkaa olla suht terve jo ja esikoisella ei ole tullutmitään sittenkään, vaikka alkuviikosta luulin ettäalkaa nenän vuoto hänelläkin. Menis vaan nyt nopeesti ohi ettei tarvii niiskuttaa ultrassa.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Vierailija

Huominen neuvola jännittää jo, saadaanko pikkuisen sydänäänet kuulumaan!

Kohdun kasvukivut tuntuu repivän välillä alavatsaa aika voimakkaasti, onko teillä muilla samanlaisia oloja?

Yöllä oli jo pakkasen puolella ja nyt pitää miettiä että mitä ihmettä tässä pukee päälleen kun ulos lähtee. Tuntuu että paleltaa ihan koko ajan, vaikka olisi takan edesssä viltti korvissa, liekö näitä raskauteen liittyiä tämäkin..?

Mutta mukavaa päivää kaikille!

Pid 10+3

PS: Katsoitteko ihanan aamun imetysjutun, nyt jo rupeaa jostain syystä miettimään noita asioita kun edellinen imetys tyssäsi 3,5kk.n

Vierailija

Tarille lohtuhalaus keskenmenon takia. Toivottavasti pääset pian takaisin tänne odottajien puolelle, sitten kun olet siihen valmis.

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista niissä käyneille, ainakin H-R ja typy 72, olikohan muitakin. Toivotaan ettei se verihyytymä ole mitään vakavaa. Yhdessä toisessa keskustelussa ainakin jollain oli tuollainen hyytymä ollut ja lääkäri oli todennut, että istukan muotoutuessa on saattanut olla pientä vuotoa, joka ei kuitenkaan ole vaarallista.

Itse odottelen ekaa neuvolaa, joka on vasta 31.10. eli rv 10+2. Myös np-ultra meni ainakin esikoisen kanssa tosi myöhään, lähemmäs rv 14:ää. Ihmettelin sitä, sillä mahdollinen niskaturvotushan saattaa silloin jo alkaa hävitä. No, kaipa ne sairaalassa tietävät mitä tekevät...

Meillä ei yksi flunssa edes ehtinyt kunnolla parantua kun toinen jo pukkasi. Mies oli alkuviikon vastoin tapojaan pari päivää jopa saikkarilla (muuten aina änkeää töihin vaikka ns. pää kainalossa). Minä ja esikoinen pysyttelemme sisätiloissa ja yritämme parannella oloamme. " Kiva" kun jatkuvasti aivastuttaa, ja aivastusten myötä tuntuu kovia repäisykipuja tuolla kohdun sivuissa.

Nyt lepäilemään...

pampula 8+4

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat