Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~Ex-haahut~, vko 42

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]

[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]

[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]

[b][color=6959cd]Nette: [/b][/color] Minä -72, mies -71, lapset -00 ja -02. Km 3/05. [color=red] LA 14.3[/color]

[b][color=darkviolet]beyond:[/b][/color] Minä -77, mies -74. Km 11/04. Esikoinen tulossa, [color=red]LA 17.10.[/color] Turun seudulta.

[b][color=darkviolet]Margariini: [/b][/color] Minä -75, mies -73, esikoinen -04. Km -03 ja 7/05. [color=red] LA toukokuussa [/color]

[b][color=6959cd]riax: [/b][/color] Minä -77, mies -72, tyttö 4/03. Km 10/04, 2/05 (kohdun ulkoiset) ja 5/05. [color=red] LA 20.4.[/color]

[b][color=darkviolet]Mauku75: [/b][/color] Minä -75, mies -69. Km 10/04. [color=red] LA 26.5 [/color]

[b][color=6959cd]ranki: [/b][/color] Km -04. [color=red]LA 24.4[/color]

[b][color=darkviolet]Melike77: [/b][/color] Minä -77, mies -73. Espoossa asutaan. Km 9/04 ja 1/05. Esikoinen tulossa, [color=red] LA 27.3. [/color]

[b][color=6959cd]_siru_:[/b][/color] Minä -74, mies -76. Pojat 9/00 ja 5/03, km 10/04. [color=red]LA 25.11.[/color] Koti Keski-Pojanmaalla

[b][color=darkviolet]miusumausu: [/b][/color] Minä 25v, mies 28v. Km 3/05. [color=red] LA 11.3[/color]

[b][color=6959cd]Helis77:[/b][/color] Km 7/04. Pk-seudulta. [color=red]LA 15.11.[/color]

[b][color=darkviolet]rouva80: [/b][/color] Minä 25v, mies 25v. Km 3/05. Oulusta ollaan. [color=red]LA 10.1 [/color]

[b][color=6959cd]Miikuko: [/b][/color] [color=red]LA 4.5. [/color]

[b][color=darkviolet]n.1979: [/b][/color] Km -97, sen jälkeen 2 lasta. [color=red] LA 19.3 [/color]

[b][color=6959cd]IinaMiio:[/b][/color] Minä -71, mies -70, tyttö 1/99, poika 9/00 ja poika 6/03. Km 1/05. Ruotsissa asutaan. [color=red] LA 22.11[/color]

[b][color=darkviolet]Pilkukas: [/b][/color] Minä 25v, mies 30v. Km 9/04. Asustelemme Turussa. Esikoinen tulossa, [color=red]LA 1.12[/color]

[b][color=6959cd]Minttuli79: [/b][/color] Minä 26v, mies 31v. Km 7/05. [color=red] LA 17.5. [/color]

[b][color=darkviolet]Sonnette: [/b][/color] Minä -73, mies -69, esikoispoika 3/03. Km 11/04. Kymenlaaksosta. [color=red]LA 7.12[/color]

[b][color=6959cd]tiitiäinen05: [/b][/color] Minä 26v, mies 29v, esikoinen 7/03. Km rv 16 5/05. Espoossa asustellaan. [color=red]LA 17.3.[/color]

[b][color=darkviolet]joanna04: [/b][/color] Minä -75, mies -74. Km 10/04 ja 7/05. Esikoisen [color=red] LA 30.4.[/color]

[b][color=6959cd]maaria73:[/b][/color] Minä 31v, mies 32 v. Helsingistä. Km 10/04, alkuraskauden km 2/05. [color=red]LA 30.11[/color]

[b][color=darkviolet]hilarius-hiiri: [/b][/color] Poika 2v4kk. [color=red]LA 7.12 [/color]

[b][color=6959cd]Bisquit: [/b][/color] Tyttö 2/03. Km 3/05 ja 6/05. [color=red]LA 12.5[/color]

[b][color=darkviolet]Bojo: [/b][/color] Minä 34v, poika 3/03, km 10/04. [color=red]LA 17.12[/color]

[b][color=6959cd]inkulaattori: [/b][/color] Minä 32v, mies 34v, tyttö 10/03. Km 8/04 ja 1/05. Savossa asustellaan. [color=red] LA 2.1[/color]

[b][color=darkviolet]Emmasophia: [/b][/color] Minä 27v, mies 29v. Km 12/04. Ruotsissa asutaan. [color=red]LA 14.1[/color]

[b][color=6959cd]Wilkuna-72: [/b][/color] Minä 33v, mies 32v, poika 2v3kk. Km 2/05 ja 5/05. [color=red]LA 4.4[/color]

[b][color=darkviolet]Viiru74: [/b][/color] Minä 31v, mies 35v. Poika -03, Uudeltamaalta. [color=red] LA 30.3[/color]

[b][color=6959cd].kati.:[/b][/color] Minä 31v, mies 35v, esikoinen 6/03. Km 10/04 ja 4/05. [color=red] LA 25.3 [/color]

[b][color=darkviolet]jaipur: [/b][/color] Minä -74, mies -74. Km 4/05. Esikoisen [color=red] LA 10.4 tai 14.4 [/color]

[b][color=6959cd]Fiona80: [/b][/color] Lapsi 11/04. Km 4/01 ja 12/03. [color=red]LA 29.5[/color]

[b][color=darkviolet]Toive06: [/b][/color] Tyttö 2v., Km rv 6+ [color=red] LA ??.6. [/color]

[b][color=6959cd]Aloevera1: [/b][/color] minä -79 ja mies -72, esikoinen 06/04, km 12/04, km 04/05, km 08/04. [color=red]LA ??.6.[/color]

[b][color=darkviolet]Porkkana: [/b][/color] minä 26v, mies 28v, ja lapset -02 ja -03. Keskeytynyt km 6/2005 rv11.[color=red] LA 19.5. [/color]

[b][color=6959cd]uba-aba: [/b][/color] Minä 24, mies 26. Poika 00, tyttö 02, tuulimuna rv 11+ 12/04 ja km rv 21+5 05/05 . [color=red]LA ??.?.[/color]

[b][color=darkviolet]Aapeli_77: [/b][/color] [color=red] LA ??.6. [/color]

[b][color=6959cd]Kengu76: [/b][/color] km 04/05 rv 8+4 ja 07/05 rv 6+?. [color=red]LA ??.6.[/color]

[b][color=6959cd] LA:t aika järjestyksessä [/b][/color]

[color=darkviolet] beyond [b]17.10[/b]

Helis77 [b]15.11[/b]

IinaMiio [b]22.11[/b]

_siru_ [b]25.11[/b]

maaria-73 [b]30.11[/b]

Pilkukas [b]1.12[/b]

hilarius-hiiri [b]7.12[/b]

Sonnette [b]7.12[/b]

Bojo [b]17.12[/b]

inkulaattori [b]2.1[/b]

rouva-80 [b]10.1[/b]

Emmasophia [b]14.1[/b]

miusumausu [b]11.3[/b]

Nette [b]14.3[/b]

tiitiäinen05 [b]17.3.[/b]

n.1979 [b]19.3[/b]

.kati. [b]25.3[/b]

Melike77 [b]27.3[/b]

Wilkuna-72 [b]29.3[/b]

Viiru74 [b]30.3 [/b]

jaipur [b]10.4 tai 14.4[/b]

riax [b]20.4[/b]

ranki [b]24.4[/b]

joanna04 [b]30.4.[/b]

Miikuko[b]4.5.[/b]

Bisquit [b]12.5[/b]

Minttuli79 [b]17.5.[/b]

Porkkana [b]19.5.[/b]

Mauku75 [b]26.5[/b]

Fiona80 [b]29.5[/b]

Margariini [b]??.5[/b]

Toive06 [b]??.6.[/b]

Aloevera1 [b]??.6.[/b]

uba-aba [b]??.?.[/b]

Aapeli_77[b]??.6.[/b]

Kengu76[b]??.6.[/b][/color]

[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja: [/color][color=6959cd] ♥[/color]

[color=6959cd][b] Emmiimi [/color][/b] 24.5 [color=blue]poika [/color], 3260g, 49cm

[color=6959cd][b] tirppana-78 [/color][/b] 25.6 [color=red]tyttö [/color], 3930g, 52cm, hattu 37

[color=6959cd][b] Rilla78 [/color][/b] 9.7 [color=blue]poika [/color], 3685g, 53cm

[color=6959cd][b] Authr [/color][/b]

[color=6959cd][b] Bella_Bambina [/color][/b] 5.8 [color=red]tyttö [/color], 3750g, 51cm, hattu 35,5cm

[color=6959cd][b] amiel [/color][/b] 12.8 [color=blue]poika[/color], 4570g, 54cm, hattu 38cm

[color=6959cd][b] mindi74 [/color][/b] 15.8 [color=red] tyttö[/color], 3900g, 52cm, hattu 36cm

[color=6959cd][b] Taika-80 [/color][/b] 24.8 [color=red]tyttö[/color], 3480g, 50cm

[color=6959cd][b] napoltti [/color][/b] 4.9 [color=red]tyttö[/color], 3860g, 52cm

[color=6959cd][b] molli_sointu [/color][/b] 10.9 [color=blue]poika[/color], 4650g, 55cm, hattu 34,5

[color=6959cd][b] nelely [/color][/b] 10.9 [color=blue]poika[/color], 2325g, 45cm, hattu 31cm

[color=6959cd][b] Kiana [/color][/b] 26.9 [color=blue]poika[/color], 4360g, 55cm, hattu 37,5cm

[color=6959cd][b] huip [/color][/b] 30.9. [color=red]tyttö[/color], 3500g, 50cm

[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]

Sivut

Kommentit (71)

Vierailija

Pienimahainen pomppii hiukan suurempimahaisten joukkoon :) Olenkin jo kovasti odotellut milloin maha alkaisi kasvamaan " kunnolla" . Kun en oikein osaa sanoa onko tämä nykyinen pömpötys turvotusta vai kasvanutta mahaa. Hmm, kasvaako maha silleen pikkuhiljaa kokoajan, vai voiko se pullahtaa esiin ihan ykskaks...? Kun mun mielestä ei ole tapahtunut kovinkaan paljon muutosta parin viikon aikana... No, kaipa minäkin ehdin huokailla isoa mahaani jossakin vaiheessa, toivottavasti ainakin!

12 viikkoa tuli tänään täyteen, jee! Ja np-ultraan enää 4 yötä. Jännittää kamalasti, mutta toisaalta ihanaa että se on jo kohta. Onhan sitä jo odoteltukin, edellisestä ultrasta " jo" 3 viikkoa!

Onne ja tervetuloa munkin puolesta Aapelille ja Kengulle :) Tänne onkin niin kiva toivottaa tervetulleeksi kun siihen saa liittää tuon onnittelun (toisin kuin haahuissa).

joanna 12+0

Vierailija

Joanna, täällä kans odotellaan, että päästäis jo selkeää vauvamahaa esittelemään. Tiedän, että tämä toive tuntuu myöhemmin typerältä, kun sen mahan kans talven sitte elelee... Vielä siis pelkkää turvotusta taitaa olla, mutta kohdunreunan taidan tuntea, kun lääkärin jälkeen kokeilin ja tunsin sen silloin samassa kohtaa kuin lääkärikin. Ja nyt ihan sama tunn, että pariin viikkoon ei oo kyllä kasvanu yhtään ja siitähän saa hyvän hermoilu aiheen. No viime maanantainahan kävin siinä ultrassa ja siellä pikkuruinen vastasi viikkoja niin silloin ainakin kaikki oli hyvin. Mutta tokihan nyt jo viikon päästä siitä olen alkanu huolestumaan. Lääkäriinkin vielä kaks viikkoa. Meillä ei kunta tarjoa sitä np-ultraa niin mietin, että jos siihen yksityiselle menis niin sehän olis hyvä syy käydä kurkkaan kohdun elämää.

Voi kävin typerä tänään kaupungilla lastenvaateliikkeessä, jossa on myös vaunuja ja ai, että oli ihania! Piti hipelöidä ja ihastella ja löysin just sen väriset kuin haluaisin. Eihän niitä enää ens keväänä saa ja sitä ennen en missään nimessä osta. Seitsemän vuotias tyttöni oli mukana ja ihaili sujuvasti kaverina kärryjä, vaikka ei vauvan tulosta vielä tiedäkään. Hoki siinä vaan, että tulispa meille vauva oikeesti niin sais ostella kaikkee ja sitte pitää sitä sylissä ja pukata kärryissä. Toivottavasti edes osa tuosta innosta säilyy vielä vauvan syntymän jälkeenkin.

Kyllä kuluu hitaasti aika, kun odotan jo kevättä... Mies osti onneksi tammikuulle liput pidennetyn viikonlopun reissulle Hulluilta päiviltä niin voi tässä välissä odotella ensin joulua ja reissua ja sitten toukokuuta!

Miikuko rv11+4

Vierailija

En malttanut olla tekemättä tänä aamuna uutta testiä, nyt siis kp32/28. Acon10:iin tuli kaksi viivaa. Haamusta ei siis voi enää puhua, mutta ei se viiva silti läheskään yhtä vahva ole kuin kontrolliviiva, mutta olkoon olematta! Mä en tule yhtään viisaammaksi noita viivoja vertailemalla. Olen jo varautunut pahimpaan, näyttääpä nuo testit mitä hyvänsä. Vaikka saisin kaksi kertaa vahvemman viivan kuin kontrolli, niin silti pelkäisin pahinta. Joten summa summarum olen nyt raskaana ja jos ultraan asti selviän, niin siellä saan kuulla totuuden.

Tällä hetkellä tuntuu, että anti olla oireitten vahtaamisenkin. Kun olen varautunut pahimpaan, niin ihan sama, onko oireita vai ei. Tuo oireitten vahtaaminen on vähintäänkin yhtä rasittavaa kuin noitten testiviivojen vertailu ja pähkäily.

Onhan tämä varsinaista haahuilua, voi voi. On se kyllä kumma, ettei voi edes yllätysplussasta iloita, kun heti alkaa pelot ja stressi. Toista se oli ennen.

Nette, meidän hotelli on Sokos Hotelli Puijonsarvi (muistaakseni se oli Puijonsarvi nimeltään). Nyt tuntuu vaivalloiselta saada itseään valmiiksi sinne lähtemään, mutta toisaalta olen tosi iloinen, että saan vähän muuta ajateltavaa. Ihanaa mennä kerrankin hotelliin ja saa valmiit ruuat eteen. Voikohan olla, että edellisen kerran ollaan oltu hotellissa hääyönä ja siitäkin on jo 9 vuotta. Mukavaa Kuopion reissua teillekin! Harmi vaan että sataa.

Joannan ultrakuulumisia tässä odottelen. Toivottavasti ne ehtii tulla ennen meidän lähtöä iltapäivällä. Voi kun kaikki olisi hyvin ja pääset onnellisesti yli sen rv12 rajapyykin!

Sonetelle pikaista paranemista!

neronja rv4+3 (nautitaan nyt tuosta viikkojen kirjoittamisesta niin kauan kuin mahdollista)

Vierailija

No hei ystävät.

Olen lukenut juttujanne koko viikon, mutta, mutta. Ihan järkyttävän kamala etominen ja ylitsepääsemätön väsymys ovat vieneet täydellisesti voimani ja töissä olen vain pyrkinyt pysymään pystyssä ja näyttämään jokseenkin ¿normaalilta¿ ja tämä palstailu on jäänyt lukemisen asteelle.

Neronjalle nyt virallisesti mitä lämpimimmät onnitteluni. Pidän sydämestäni peukkuja sinullekin.

Onnitteluni myös Joannalle ja kaikille muillekin iloisia ja onnellisia uutisia saaneille ja lämpimiä ajatuksia kaikille ex-haahuille ja haahuillekin.

Uba-aban tilanne vaikuttaa kovin epäreilulta. Toivottavasti joku sinun työpanoksesi ottaisi. Taidetaan mennä varsin samoilla viikoilla.

OMA NAPA:

Kesällä kun olin raskaana ei ollut oireita, ei siis mitään, tai noh, rinnat olivat kyllä arat, mutta nyt¿

Onpahan eri laulu. Aivan kamalaa :-D

Olen nukkunut 10,5 tunnin yöunia ja se ei riitä mihinkään. Etominen alkaa klo 9.00 ja jatkuu siihen asti kunnes nukahdan. Ruoalla se menee hiukan ohi, mutta vain hetkeksi. Jollen sitten satu syömään jotenkin ¿sopimatonta¿, joka selviää vasta syömisen jälkeen kun etominen alkaa kahta kauheampana : )

Oksentanut en ole, mutta tämän kaiken lisäksi välillä on niin uskomattoman heikko olo, että pelottaa. Luulenpa, että oman osansa tuohon heikotukseen tekee verenpainetautini ja alkuraskaus, jonka aikana ei verenpainelääkkeitä saa syödä. Joten IIIIIHANAA on olla raskaana.

Toivottavasti tämä on kuitenkin vain kaikki hyväksi ja merkki siitä, että pikku pavulla kaikki on hyvin ja tiistaiset treffimme yksityisen ultran luona ovat tuloksekkaat :-D

LIIKUNNASTA:

Neronja kyseli noista liikunta-asioista. Pakko myöntää, joudun itse nyt vähän pitämään taukoa, sillä tämän viikon alle 10:stä tunnistani meinasin kolmella pyörtyä ja loput sinnittelin parhaalla ammattitaidollani syyllisyyttä kokien. Yritä siinä nyt sitten olla esimerkkinä, kannustaa, tehdä 120% ja näyttää reippaalta ja heilua samalla kuvotuksen ja heikotuksen rajamailla.

Toivottavasti onnistuin :-D

Mutta nyt päätin luopua leikistä ja pitää tuosta kakkostyöstä (sairas)lomaa. Ennen kuin jotakin vakavaa tapahtuu.

Pääperiaatehan on se, että tässä vaiheessa (< rv12) voi vielä jatkaa niin kuin ennenkin kunhan on levännyt (mikäköhän määrä siihen riittää) ja syönyt säännöllisesti ja tarpeeksi ja muutenkin olo on hyvä. Raskauden toisella kolmanneksellahan olon pitäisi (heh) parantua ja jumpata voi kuten ennenkin, mutta sykettä kannattaa ryhtyä seuraamaan ja pahimmat riuhtomiset siis jättää. Suurimmat sykepiikit on syytä jättää väliin ja vatsalihasten tekemistä on tarpeen vähentää. Erityisesti suorien vatsalihasten alaosan suhteen. Lopun aikaa tekee sitten sitä mikä hyvältä tuntuu.

Aapeli 6+4

(laskurin mukaan 8+0, tiistaina selviää Jippii!! jännittää julmetusti)

Vierailija

Tsemppiä sinulle, joanna, ultraan!!! Luojan kiitos, se on jo huomenna, joten sen pitempään ei tarvii enää sinun jännittää. Ja kyllä minuakin jännittää puolestasi, mutta uskon ja luotan, että kaikki on hyvin!

Taas iski pahanolonaalto. Saas nähdä, kauanko tätä kestää. Vähän aikaa sitten kirjoitinkin tuonne haahuihin, että en luota tähän raskauteen yhtään. Ekan km:n jälkeen kun tulin raskaaksi, ajattelin, että NYT tämä onnistuu. Toisen km:n jälkeen olin vielä varovaisen luottavainen, vaikka oli mulla kyllä pelkojakin, jotka sitten myös toteutui. Nyt en pysty luottamaan tähän raskauteen yhtään. Minusta tuntuu hurjalta edes käyttää tuota raskausnimitystä. Tämä plussa, siis korjaan haamu, oli niin valtava yllätys. En olisi ikinä uskonut, että edes haamun saan. Tuntuu vaan, että varmasti viikon kahden sisällä oireet loppuu ja siihen päättyi tämä raskaus.

Mä taidankin ruveta varaamaan alkuraskauden ultraan aikaa. Saahan tuon sitten peruttua. Mutta neuvolaan en kyllä todellakaan soita vasta kuin ultran jälkeen, jos jotain aihetta on.

Onpas tosi paha olo...

Vierailija

Neronjalle tsemppiä, voi kun viiva vahvistuisi sitten sunnuntaina! Ainakin oireet kuulostavat lupaavalta. Mulla ei ollut oikein minkäänlaisia oireita niissä raskauksissa jotka päättyivät haalistuviin viivoihin.

Olen aivan paniikissa.... Huomenna on se np-ultra ja mua pelottaa niin kamalasti etten muista että koskaan aikaisemmin olisi jonkun asian odottaminen tuntunut näin pahalta. En niinkään (vielä) pelkää mittauksia, vaan ainoastaan sitä että sykkiikö siellä varmasti se meidän pikkuisen sydän. On tää niin piinaavaa...

Muutenkin on paljon kaikenlaista uutta tapahtumassa. Maanantaina aloitan uudessa työpaikassa! Sekin hirvittää. Stressiä pukkaa joka suunnalta... Mutta kyllä minä yhdestä työpaikasta selviän jos vaan kaikki on huomenna hyvin!

Täällä on ollut puhetta nimistä, kummeista ja tavaroiden hankkimisesta. Me ei olla kyllä yhtään tavaraa vielä uskallettu hankkia. Äidiltä olen kyllä jo saanut sellaisen pienen nutun, mutta se onkin ainoa vauvanvaate täällä meillä. Nimiä olen ehtinyt miettiä jo koko kuumeiluajan! Mutta eipä olla vielä lyöty mitään lukkoon, tai edes sen vakavammin asiaa yhdessä vielä mietitty. Vähän kuitenkin kirpaisi kun viikonloppuna kuulin että sukulaispojalle on annettu mun pojalle kaavailema nimi... Mutta mitäpä tuosta, kyllähän nimiä riittää, varmasti löytyy aikanaan se ihan oikea nimi meidänkin pienokaiselle :)

Kummien valinta tulee varmasti olemaan pienoinen ongelma, ainakin omalta osaltani. Kallistuisin ehkä veljeni ja hänen tyttöystävän puoleen, jotta välttyisin hankalalta valinnalta kaveripiiristäni. Mun paras kaveri ei nimittäin oikein tule toimeen mieheni kanssa, haluaisin kuitenkin että kummi olisi läheinen koko perheelle. Jos taas valitsen kavereistani esikoisen kummiksi jonkun muun kuin parhaan kaverini, niin voisi olla kova pala... Vähän hankalaa, mutta eiköhän tuokin asia ratkea, sitten kun se on ajankohtainen!

Voi kun näitä asioita sais pohtia vielä huomisenkin jälkeen!

Apua... pelottaa...

joanna 12+3

Vierailija

Mukavaa, että Sonnette toimii meidän " listaemona" . Järkytyksekseni huomasin olevan kohta seuraava synnyttäjälistalla... Jokohan Beyond on vauvanhakureissulla...?

Eipä kummempia kuulumisia, ajattelin vain nostella tätä pinoa. Kotona olo tylsistyttää ja olo on kuin norsulla. Kaikki hommat sujuu niin hitaasti ja kävelykin on hankalaa. Onneksi jokainen päivä vie lähemmäs h-hetkeä :-)

Vierailija

Olin ihan varma, että kaikki on hyvin ja tulin vain katsomaan kuin ihanalta se kerta toisensa jälkeen tuntuu nähdä, että kaikki hyvin. Meillä on lasketutajat sitten peräkkäisinä päivinä! Saapa nähdä sitten toukokuussa kuin pitää paikkansa!

Neronja: mulla on ollu tosi vähän oireita tässä raskaudessa ja alussa se ahdisti kovasti ja olin varma, ettei tästä mitään tuu, mutta nyt on jo kahdesti päästy ultraan kurkkiin, ettei se pahoinvointi ja muu niin välttämätöntä ole! Rinnat on turvonneet ja välillä on laiskuutta normaalia enemmän, mutta siinäpä ne melkein on ollu. Nukkua olen kyllä saanut aika hyvin ja sekin voi kuulema helpottaa.

Kaupungille lupasin lasten kanssa lähteä eli ei kun valmistautumaan.

-miikuko rv12+1

Vierailija

Ihan ensiksi PORKKANALLE suuren suuret pahoitteluhalit!!!!

Ja onnittelut tälle puolelle siirtyjille!!!!

Joanna: Kun odotin esikoista, niin olin jo lähellä rv 30 ennen kuin ihmiset huomasivat että odotan. Toisen kohdalla ei ollut tosin enää sitä ongelmaa. Nyt mulla on ollut viimiset 3 viikkoa maha todella turvonnut. Saattaa tosin johtua siitä, että edellisestä raskaudesta on vain muutama kuukausi aikaa ja silloin maha oli jo iso.

Kummeista: Luin juuri jonkun papin kirjoittamana(olisikohan ollut jossain vauva-palstalla), että 3-4 yksikköä on hyvä kummimäärä ja meillä on juuri näin kummallakin lapsella ja toivottavasti myös saadaan tälle lapselle sama määrä.

Nimistä: Meillä on lapsilla kolme nimeä, koska halusin lapsille kutsumanimen lisäksi myös suvusta nimet.

Hankinnoista:Olo on sellainen, että en uskalla hankkia mitään ennen kuin saan vauvan syliin. Rattaat yms on. Vaatteita ei ole muuta kuin tytölle, eikä niitäkään paljoa, mutta ajattelin käydä sitten vasta ostamassa, kun vauvan todella näen. Taidan olla vähän taikauskoinen.

Omaa napaa: Maha siis on turvonnut ja huono-oloa pitänee, mutta sen yhden yöllisen yökkäilyn jälkeen ei ole niin pahaaoloa enää ollut. Poskiontelontulehdus tuntuu jälleen tekevän tuloaan.

Opiskeluista on nyt syysloma ja sen jälkeen palaan vielä viikoksi kouluun ja sitten keskeytän, koska koulu ei pysty määrittelemään turvallisia rajoja liuotinainepitoisuuksille. En viitsi ottaa riskiä, että vauva vahingoittuisi niistä. Nyt sitten työkkäristä odotan tietoa, että saanko työmarkkinatukea, koska en ole vielä valmistunut(jouluna piti valmistua). Toivottavasti, koska muuten pelkään joutuvani lojumaan kotona loppuraskauden, koska täällä työllisyystilanne ei ole kauhean hyvä ja luultavasti ottavat töihin mieluummin jonkun joka ei ole

raskaana.

Tulipas tästä pitkä romaani!!!

Uba-aba rv 7

Vierailija

Neronjalle onnittelut plussasta ja Joannalle hyvistä ultrakuulumisista!!!!

Oma pahoinvointi jatkuu ja stressi kasvaa. Olen viikon aikana puhunut puhelimessa muutaman työkkärin henkilön ja tuloksena on se, että vaikka keskeytän opinnot ja opettajat kirjoittavat lausunnon, että opiskelupaikka on raskaudelle vaarallinen ja vaikka siitä on vielä lääkärin lausuntokin, etten voi opiskella, niin minut katsotaan silti täysipäiväiseksi opiskelijaksi, koska olen koulussa kirjoilla. Ja minulla kun olisi jo paikkakin johon voisin mennä työmarkkinatuella. Työkkärissä myönsivät, että systeemi ei ihan toimi ja ehdottivat hakemaan sairaslomaa. Sanoin sitten vaan, että eipä tässä ole burn out kaukana.Tosin nyt täytyy koittaa, jospa joku ottaisi raskaanaolevan töihin. Sitäkin vielä rajoittaa se, että miehen työn takia en voi mennä vuorotöihin, koska kuntamme ei järjestä vuorohoitoa.

Muuten mukava viikonloppu tiedossa. Lapset lähtevät mummun luo yöksi ja minä auttelen miehen kaveria, kun hänellä on bileet. Muutama vieras tietää, että odotan, mutta en ole vielä valmis julkistamaan asiaa, joten mietin tässä vielä miten tuon juomapuolen hoidan. Voi olla, että vetoan perinteiseen lääkekuuriin. Ja sitten sunnuntaina lähdetään siskon ja lasten kanssa muumi-risteilylle. Lapset odottavat laivareissua, kuin kuuta nousevaa.

Nyt tekemään sitten osaa bileruuista, jottei tule kiire ja hoppu.

Hauskaa viikonloppua!!!

Uba-aba rv 7+4

Vierailija

Enpä ole ehtinyt tänään käydä haahupuolella lukemassa, joten kiva että neronja tulit tänne kertomaan vahvistuneesta haamustasi! Saako jo onnitella..? ;) Aivan järjettömän ihana juttu! Sydämestäni toivon että tämä olis vihdoin nyt SE tärppi! Aika hyvin ajoitettu siinä tapauksessa kun jo hieman ehdit siirtää listaemovastuutakin muille :) Tämähän olis mitä parhain syy luopua siitä hommasta, ainakin siis tuolla haahupuolella!

Miljoona kiitosta teille jotka kommentoitte tuota masun kasvamisjuttua. Kaikkea sitä alkaa pohtimaan pienessä päässään. Tuntuu että olen jo NIIN pitkällä kun rv13 jo menossa, että johan tuon tarttis näkyä! Ja tosiaan kun ei muutosta tapahdu, ainakaan selkeetä, niin pikkasen jo aloin murehtia... Mistäpäs minä en murehtisi... Mutta kyllähän mullakin tuossa navan alla on sellainen pieni kumpu, iltaisin vähän isompi, kai sinne pieneenkin masuun yks viiden sentin mittainen pikkukaveri mahtuu :) Kolme yötä, niin päästään taas kurkkimaan!

joanna 12+1

Vierailija

Kummeista täällä kirjoiteltu:

Meidän kolmella lapsella on kaikilla kolme kummia ja niin sitten tälle neljännellekin pitäisi varmaan kolme kummia " keksiä" . Mutta kun tuntuu että noilla kolmella on jo ne kaikki " parhaimmat" eli ei ole kyllä vielä oikein tullut mieleen että ketä voisi pyytää sitten tälle neljännelle kummeiksi.

Nimistä:

Minä olen itsekseni miettinyt jo jotain nimiä ja tytölle oikeastaan on jo nimi (kolme nimeä) valmiina. Täytyy vielä avomiehen mielipide kysyä tähän nimeen. Ehtoina nimelle on kolme nimeä, kolmas nimi alkaa Jo.. ja näissä kolmessa nimessä yhteensä 18 kirjainta. Näin on muillakin lapsilla. Vaikka esikoisen ja kakkosen nimet täytti nuo ehdot sattumalta ja kolmannelle piti sitten vähän jo miettiä.

Hankinnoista vauvalle:

Mikille ainut isompi asia mitä pitää ostaa on uudet vaunut, kun vanhat meni rikki n. vuosi sitten. Muuten ei tarvitse varmaan oikein mitään ostellakaan. Kolmannellekin olen ostanut uutta vaatetta vaan jos on oikein ollut tarvetta eli ei esim. koon puolesta ole ollut vuodenaikaan nähden sopivaa vaatetta. No tuttipulloja pari kpl jos hankkisi varuiksi, kun entiset heitin kaikki pois. Ne oli esikoisen ja kakkosen jäljiltä, kun kolmas ei niitä käyttänyt ollenkaan. Sitten olen katsellut netistä sellaista turvakaukalopussia, kun ensi vuoden alusta ajellaan päivittäin autolla, kuskaten isompia kouluun ja päiväkotiin sekä hakea heidät vielä kotiin. Niin olisi varmaan kätevämpi laittaa sellainen vaan siihen turvakaukalon päälle kuin ruveta joka kerta toppapukua pukemaan Mikille.

Tuli nyt tällä kertaa kirjoiteltua kaikkea muuta kuin omaa napaa, mutta ei tässä sen kummempia kuulumisia olekaan kerrottavana. Seuraava neuvolakin on ensi viikon tiistaina.

T:IinaMiio ja Mikki 35+1

Vierailija

Me tiedetään, tänään käytiin rakenneultrassa ja poikahan se siellä melskaa :)

Lääkäri sanoi, että " varmaksihan hän ei sitä koskaan voi sanoa, mutta kyllä tämä nyt niin selvästi pippeliltä näyttää, että..."

Minä olin ihan hämmästynyt, sillä mulla on ollut tosi vahva tyttö-olo, samoin miehellä.

Hankinnoista kun oli sitä juttua, niin me sitten eilen ostettiin käytetyt Briot ja " pojan väriset" kun sattuvat olemaan, niin olen nyt sitten entistä tyytyväisempi ostokseen.

Huomasin muuten, että vauvan tarvikkeiden hankkiminen yllättäen vahvistikin uskoa siihen, että kaikki menee hyvin. Päin vastoin kuin etukäteen luulin.

Tämä poitsu on alkanut ajoittain potkia nyt niin täpäkästi, että sen näkee jo päältä päinkin. Ja ikää ultran mukaan 19+6.

Mulla on myös sama ongelma kuin Melikellä, eli talvitakki. Tai sen puute. Ja oikeastaan jo tämä syksykin tuottaa vähän ongelmia, sillä vaikka _omasta mielestä_ maha ei ole kamalan iso, niin takit ei meinaa mahtua enää kiinni ja sit taas kylmä tekee ainakin mulla rinnat tosi kipeeksi. Ei nyt ihan näitten parin viikon takia viitsisi uutta syystakkiakaan ostaa.

Miusu ja pikkupoika 19+6

Vierailija

Kuulumisiani pitkästä aikaa.

Ensiksi pahoittelut Porkkanalle! Tsemppiä ja onnea tulevaan. Toivottavasti olet pian tällä puolella.

Neronjalle tsempit!! Toivottavasti viiva vielä vahvistuu ja saat pikkuisen nyytin kesäkuussa.

Ultrassa olleille onnea ja sitä odotteleville kärsivällisyyttä :) Sitä tarvitsen myös itse.

Omassa navassa kaikki hyvin. Liikettä tuntuu ihan kivasti, melkein päivittäin saan nauttia kirpun potkuista. Ekat liikkeet tunsin rv12-13 ja ne tuntui tosi harvakseltaan, sitten tuossa 16+ alkoi nämä melkein päivittäiset. Esikoisesta tunsin tai oikeastaan tajusin ne liikkeiksi, rv 17+.

Sain elämäni ensimmäisen hiivan ja siihen nyt toista kuuria käytän, kun ei nuo canestenit oikein sulaneet ja oireet jatkui. Nyt tuntuu, että gyno-daktarin on vihdoin siihen purrut.

Mahaa alkaa olla aika kivasti, ei voi enää erehtyä onko vauvamaha vai läskiä. Tosin kaikki työkaverit ei ole vielä uskaltaneet kysyä. Esikoisesta maha alkoi näkyä vasta siinä 19-20 viikon paikkeilla, ja nyt alkoi jo tuossa 13+.

Kummeista, ei olla vielä uskallettu miettiä, mutta luultavasti yksi on ainakin mun hyvä kaveri, jota ehdin jo pyytää keskenmenneessä raskaudessa. Esikoisella on neljä kummia, joista kolme pitää yhteyttä. Mun sisko on sylikummi, miehen sisko ja miehen paras kaveri ja sen ex-avopuoliso, mutta eivät siis ole enää yhdessä. Tämä ex-puoliso ei ole ristiäisten jälkeen pitänyt mitään yhteyttä, piti vaan väkisin päästä viralliseksi kummiksi. Ei kuulemma kelvannut olla miehen " siivellä" . Olikin alkuun mulle suuttunut kun en kysynyt, niin sitten viikkoa ennen ristiäisiä kysyin ja kyllä on kaduttanut sen jälkeen. Nyt mietitään tarkkaan ketä pyydetään, 2-4 kummia sen mukaan mitä keksitään.

Nimiäkään ei olla kauheasti pohdittu, paitsi toiset nimet on ollut tiedossa jo pitkään. Tytön etunimi on kyllä aika varma, keksittiin niin hyvä silloin viime raskaudessa, että jos tyttö on niin sitten varmaan se. Toisista nimistä, niin luultavasti mun edesmenneen äidin nimi ja tarvittaessa kolmas nimi, jos tarvitsee soinnullisesti. Tosin mulla on kyllä hyvin vahva poikaolo, että saa nähdä sitten. Pojalle luultavasti tulee toiseksi/toisiksi isoukkiensa nimet, etunimeä pitäisi vaan sitten alkaa miettimään.

Enpä nyt muista mitä muuta kyseltiin, taisi tuossa olla tärkeimmät.

Viikon kuluttua on rakenneultra ja sitä kovasti odotan ja jännitän. Olisi kiva, jos sukupuolikin selviäisi. Mutta mies vaan ei haluaisi valehdella sitten mahdollisille kyselijöille ja minä taas en haluaisi muille vielä kertoa. Voi olla, että mennään sitten sitten tällä fiiliksellä loppuun.

Tiitiäinen ja kirppu 18+5

Vierailija

Porkkanalle ensin suuret pahoittelut tapahtuneesta!!!! Onneksi lääkärisi otti tämän tosissaan ja pääset tutkimuksiin. Valitettavasti ei vaan voi sanoa että mitään vikaa edes löytyy, " huonoa onnea" vaan... Tsemppiä ja jaksamista tästä eteenpäin!

Joanna, älä nyt huolestu siellä! Mulla oli vain turvotusta ekat 12 viikkoa eikä maha muutenkaan ollut selvä vauvamaha kuin vasta joskus rv15 jälkeen. Ja silloinkin riippui mitä vaatteita piti että näyttikö vauvamasulle vai vaan läskille (olen normipainoinen alkupainoltani). Niin ja liikkeet... Mä epäilin jotain tuntevani rv17 mutta meni niinkin kauan kuin rv 20+0 kun VARMASTI tunsin potkuja. Eli älä nyt ollenkaan huolehdi!! Ehkä sitten kun joskus toivottavasti pikkukakkosta odottaa tietää aikaisemmin mitä ne liikkeet on... Mulla on muuten istukka takaseinässä joten senkään ei olisi pitänyt estää liikkeitä tuntumasta. Tosin molemmissa ultrissa vaavi on ollut selkä mun mahanahkaa vasten ja potkinut istukkaa... Eli ei ihme ettei tuntunut aikaisin.

Seuraava neuvola on vasta ensi viikon perjantaina ja ajattelin kysäistä miten päin tämä vaavi mahtaa masussa olla, mulla kun ei ole hajuakaan. Liikkeitä tuntuu päivittäin mutta vaihtelevasti eri suunnissa. Ja välillä on kyllä aikas hiljaisiakin päiviä, varsinkin jos olen ollut jumpassa. En tiedä miksi mutta kyllä siellä ainakin elossa ollaan...

Kuinkas moni täällä tietää tulevan lapsen sukupuolen ja kuinka moni aikoo sen selvittää? Me ei tiedetä eikä halutakaan tietää. Mä epäilen itse tyttöä, mies poikaa :) Ruotsalaiset kaverit veikkaa tyttöä, suomalaiset poikaa (erikoista!!) Joten ihan täydessä pimennossa ollaan tän asian suhteen, kolmisen kuukautta pitäisi vielä jaksaa jännätä...

Emmis 27+2

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat