Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*reps* Tuttavani ei EHDI tehdä mitään kotitöitä yhden lapsensa kanssa...

Vierailija

Meinasin revetä nauruun, kun yhden 1v2kk äiti kertoi kyläillessämme heidän perheensä luona, ettei hän ehdi tekemään mitään kotitöitä päivien aikana. Hän on siis hoitotuella. Ei ehdi laittaa ruokaa, ei ehdi siivota, pestä pyykkiä tms. Hän kertoi, että hyvä kun ehtii täyttää astianpesukoneen =D Kaikki aika menee kuulemma lapsen kanssa eikä lapsi "anna" hänen tehdä muita asioita.

Ei hyvää päivää, sanon minä! Mulla 3 lasta (4-,3-, ja 1,5v) ja ehdin hyvin tekemään kotityöt, jotka minusta kuuluvat normaaliin elämään ja "työpäivääni".

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija

ja ekaan kahteen kuukauteen en jaksanut tehdä ko. hommia. Sen jälkeen kyllä, kun yöt vähän rauhoittui, niin aivan hyvin ehdin tehdä ruuat ja siivoukset. Se on kyllä järjestelykyvystä tai kehtaamisesta kiinni..

Vierailija

lapsi muistaa hänen kanssaan olevan äidin kuin kotitöitätekevän äidin!!!

Hän on todella viisas kun ajattelee lastaan ja on hänen kanssaan, ap;n lapset muistavat vain ne hemmetin kotityöt jotka äidin "piti" tehdä!

Vierailija

Täälläkin vaativan esikoisen äiti ihmettelee sitä, miten nyt kahden lapsen kanssa ehtii ja jaksaa ihan mitä vaan, mutta esikoisen kanssa oli silloin aikoinaan niin takkuamista. Siperia kasvattaa meitä kaikkia - toisia ennemmin kuin toisia, ap.

Vierailija

Lainaus:

miten tyhmiä ihmisiä täällä taas on!!! Jos MINÄ olen pystynyt tekemään hommat yhden lapsen kanssa niin sitten kaikkien muidenkin täytyy... Joskus sitä toivoo että voisi tällaisten arvostelijoiden kanssa "vaihtaa elämää" hetkeksi. Sitten vasta tulisi oikeaa fakta tietoa että kuinka jaksaa ja pystyy kun heräilee tunnin välein yöllä, päikkärit max puoli tuntia ja loppu aika sylissä kitisten.

Onneksi täällä oli muidenkin vaativien lapsien vanhempia kirjoittelemassa, muuten tuntisi itsensä TAAS aivan luuseriksi kun ei pysty edes huolehtimaan lapsensa perustarpeista (lue unesta) eikä niistä kotitöistäkään... Ei kyllä tulisi mieleenkään jättää lasta yksin pinnasänkyyn huutamaan että saisi siivota, kuten joku kirjoittaja oli tehnyt, tosi säälittävää lapsen kannalta. No on siellä kodissa sitten varmaan siistimpää kuin meillä...

Vierailija

Tiskatessa seisoo vieressä ja vinkuu kunnes pääsee mukaan tiskaamaan so. kaatamaan vettä mukista lattialle. Menee tuplasti enemmän aikaa ja lattia pitää pestä saman tien. Toisaalta jos lapsi on itekseen, on levittänyt kaikki dvd:t tai muutaman laatikon sisällöt pitkin olohuoneen lattiaa.

Lattiaa pestessä ja imuroidessa lapsi tuo kaikki lelut juuri siihen huoneeseen, mitä kulloinkin yritän siivota. Tai ajaa leikkimopollaan juuri pestyllä lattialla, kaatuu ja kaataa myös ämpärin.

Pyykinpesukonetta täyttäessä koneesta voi löytyä mitä vaan.

Pesutupareissuista en jaksa edes kirjoittaa,

Voi kunpa voisinkin heittäytyä ja jättää siivoamatta, mutta ei käy, täällä ei sit siivoa kukaan,

Vierailija

joka rakastaa tätä ainoota tytärtään. Ja sitten on isotveljet jotka saa hyvää hoitoharjoitusta tulevaa elämäänsä varten.

Minkä takia mun tarviskaan jaksaa tai tykätä???

Lainaus:

jos se kerta on kamalinta mitä tiedät?

anna se adoptioon. jollekin se voi olla ihaninta maailmassa!

Vierailija

En ehtinyt tehdä mitään kotihommia lapsen ollessa 6kk-1v6kk...

kokoajan piti olla perässä juoksemassa ja itki jos siirsi katseen vaikka televisioon hänestä. rupesi kävelemään jo tuotta 8kk...

valitin tästä äidilleni ja hän sitten myöhemmin otti lapseni pariksi päiväksi hoitoon ja sanoikin, että nyt ymmärtää minua :)

Toiset vain on sellaisia. sitten kun syntyi leikki kaveri sain omaa aikaa ja rupesi leikit yksinkin kiinnostamaan...

niin vielä se et iltaisin olin sitten niin väsynyt kantamisesta ja muusta, etten jaksanut mitään enää tehdä. Mieheni yleensä siivosi sitten töistä tullessaan :)

Vierailija

Lainaus:

lapsi muistaa hänen kanssaan olevan äidin kuin kotitöitätekevän äidin!!!

Hän on todella viisas kun ajattelee lastaan ja on hänen kanssaan, ap;n lapset muistavat vain ne hemmetin kotityöt jotka äidin "piti" tehdä!

Vierailija

Masennun kun se tulee siihen säheltämään mukaan ja hölöttämään omia typeriä juttujaan. Meen mieluummin sohvalle makaamaan niin voin mutista sille siitä joojoo vastauksia ja laittaa uutta videota pyörimään.

Tää on iltatähti ja hyvin hoitui kotityöt kolmen ekan lapsen kanssa (paitsi silloin kun oli vain 1 lapsi, mutta silloin hoidatin mummolla)

Vierailija

Mä tiedän valitettavasti monta vastuutonta äitiä. Mitä sitte vaikka lapset juoksentelee päineen ulkona? Mitä sitten vaikka ne lyö ja haukkuu toisiaan kuin aikuiset? Mitä sitten vaikka lapset istuu tietokoneella 8h/päivä?

Vierailija

Kylläpä on tullut taas ihmeellisiä vastauksia.. Ihmiset tosiaan ovat erilaisia, ja toiset vaan ovat parempia järjestämään aikansa riittämään myös noihin normaalihommiin, kuten kotitöihin. Toisilla siis on organisointikykyä ja toisilla ei. Kyllä minunkin korvaan kuulostaa omituiselta, että ei kerkeä mitään kotitäitä tekemään yhden lapsen kanssa. Oon ap:n kanssa ihan samoilla linjoilla siis.

Ja ei niitä kotitöitä tosiaan ole pakko tehdä lapsen päiväuniaikana, kyllä niitä varmaan voi tehdä ihan lapsen hereillä ollessa ilman, että se tarkoittaa sitä, että äiti on vastuuton. Meillä myös aika vaativa lapsi kaikkine ongelmineen ollut, mutta hyvin vaan aika on riittänyt kotitöihin ym. rutiineihin. Ja yhdessäoloahan se on kotitöiden tekeminenkin, vaikka joku tuolla väitti muuta.

Vierailija

Minäkin olen perhepäivähoitajana ehtinyt päivän mittaan tekemään paljon sellaista, mitä en kotiäitinä ehtinyt. Lapsia on enemmän, joten työtäkin on enemmän, mutta sitä saa tehtyä, kun lapset hetkenkin leikkivät nätisti yhdessä. Kauhulla odotankin tulevaa työttömyysaikaani, jona taas jään lapseni kanssa kaksin. Mahtaa olla sotkuista, kun lapsi on joka sekunti kimpussani, kun ei muuta kaveria ole...

Vierailija

että pojat hoidin 90-prosenttisesti yksin kotiäitinä aikanaan. Nyt ei enää huvita ottaa sellaista vastuuta. Hoitakoot muut vuorostaan.

Vierailija

Mikä sen parempi "syy" olla siivoamatta kuin saada oma vauva?

En yhtään ihmettele että reilun kuukauden ikäsen vauvan äiti ei kerkeä tekemään muuta kuin nuuskimaan vauvaa, hellimään ja heittäytymään hetkeen! Outoa toi on vasta myöhemmin. Pitäähän jonkun joskus siivota, toivottavasti kaikkea ei tee työssäkäyvä isä; vaan hänkin saa osansa nuuskimisesta ja paijaamisesta.

Itse saan kolmannen lapsen. Enkä aio nähdä tuskaa jos en siivoa joka päivä! Hyvä jos tiskit saan koneeseen.

Reilun kuukauden ikänen lapsi ei vielä "vaadi" kaikkea huomioo, ja toki lapsen tarttee saada tuntea olonsa turvalliseksi vaikkei äiti kokoajan hyysää! Mutta kyllä noin pienen vauvan tarpeisiin tarttee vastata. Ja mennä hitaammalla tahdilla että uppoaa kunnolla lapseen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat