Vauvakuume miehellä...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

En tiedä, olenko normaali nainen, kun en ole koskaan tuntenut " vauvakuumetta" . Minulla on yksi ihana poika, joka on minulle kaikki kaikessa. Halusin kyllä hänet ja en ole hetkeäkään katunut, että teimme hänet. Raskausaika oli kai harvinaisen helppoa ja synnytyskään ei ollut pahimmasta päästä. Poika on 1v2kk ja mies haluaisi toisen ja kolmannenkin.. mutta mua puistattaa ajatus uudesta raskaudesta. Ensinnäkin en edes tule helposti raskaaksi tai sitten se johtuu miehestäni, mutta esikoista tehtailtiin 1,5 vuotta ennen, kun tärppäsi. Mitä tekisit tilanteessani? Alkaisitko vaan yrittään toista, vai kuuntelisitko omia tuntemuksia ja et tekis toista lasta koskaan..?

Kommentit (3)

Vierailija

Olen itse ollut päinvastaisessa tilanteessa kuin sinä. Eli itse kärsin kovasta vauvakuumeesta ja meillä oli jo yksi lapsi eli lisää olisin halunnut. Meillä oli mies (nykyisin ex-mies) sitä mieltä että hän ei halua lisää lapsia vaan yksi riittää. Otin tietysti tämän lapsen hankinnan aina vaan uudelleen ja uudelleen esille, koska nämä asiat mielestäni pitäisi yhdessä päättää ja minusta tuntui että ei ole oikein kun mies määrää mikä meidän perheen lapsiluku on. Tuohon asiaan sain aina vastaukseksi jyrkän ein. Yritin mielessäni tietenkin hyväksyä asian koska toista ei voi muuttaa eikä pidäkkään sitä tehdä. Molempien mielipiteitä pitää kunnioittaa suhteessa. Mutta meillä tämä asia vaikutti siihen, että minä aloin epäilemään tämän suhteen jatkumista ja ilmeisesti exänikin sitä omalla tahollaan mietti, koska hän 14 vuoden yhteiselon jälkeen ilmoitti että suhteemme on loppu. No elämä jatkuu myös eron jälkeenkin. Elin reilut 3 vuotta yh-äitinä ja yhtenä kauniina syksyisenä päivänä löysin sen mikä elämästäni oli puuttunut. Löysin nykyisen aviomieheni jonka kanssa meillä on aivan samanlaiset elämänarvot ja jonka kanssa meillä on jo yhteinen lapsi ja toisestakin vielä haaveilemme.

Tämä oli oma tarinani ja en tarkoita sillä että kehoittaisin sinua tekemään mitään hätiköityä, mutta olen sitä mieltä että aina kannattaa kuulla omaa sydäntään ja jos olet sitä mieltä että et lapsia enää halua niin älä ryhdy siihen puuhaan toisen mieliksi. Se halukkuus pitää lähteä omasta itsestään eikä toisen kehotuksesta. Uskon että sinäkin löydät aikanaan asiaan oman oikean ratkaisusi.

Vierailija

Sinun tilanteessasi puhuisin mieheni kanssa omista tunteistani ja siita, miten puistattava ajatus uusi raskaus tai sen " yrttaminen" olisi. Sanoit ettet jaksa yrittamista. Voittehan te jattaa ehkaisyn pois ja vauva tulee jos on tullakseen. Siten ei varsinaista " yrittamista" ja siita aiheutavaa stressia.

Vierailija

Ei kukaan voi tehdä lasta, jos ei sitä itse halua. Minäkään en ole koskaan oikein vauvakuumetta tuntenut, ja meillä on yksi lapsi. Mies on tähän saakka ehdotellut toista, mutta itse en ole halunnut missään nimessä. Kaikki vauvatavaratkin olen myynyt heti pois, kun pieniksi kävivät.

Tilanne nyt: meillä on 3v10kk vanha lapsukainen, ja ENSIMMÄISTÄ kertaa poden nyt pienoista vauvakuumetta. Kaikki siis ajallaan;)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat