miten selviätte uhmaikäisen kiukkukohtauksista

Vierailija

Miten taltuttaa 3,5v kiukkupussi?

Kommentit (4)

Vierailija

Lapsi vastaa yleensä nolostuneena, että " minä huudan" ja voin kysyä mikä vaivaa tai on hätänä. Pari kertaa on käynyt niin, ettei tämä ole vielä auttanut joten olen jatkanut, että " onkohan täällä tapana metelöidä noin kauheasti, pitäisikö minunkin koettaa?" ja samalla kurtistan kulmiani huolestuneen näköisenä. Yleensä huuto on loppunut viimeistään tähän, jolloin saan jalan ovenrakoon ja voin rauhallisella äänellä saada lapsen rauhoitettua kokonaan.

Kotona saatan sanoa, että huuda vain, ei maailma meteliin kaadu.

Meillä on tosin ollut aika lyhytkestoisia huutouhmailut. Lapset ovat aika nopeasti siirtyneet EI- ja EIKÄ uhmaamiseen.

Vierailija

Paras keino on tähän asti ollut ensin jättää kiukku täysin huomioimatta. Se ei aina riitä, ja sitten tulee niitä kiinnipitämisiä, ettei satuta itseään tai muita. On vaan kamalaa, koska lapsi on luonteeltaan sellainen, että väkisin sylissäpito aiheuttaa hirveää, loputtomalta tuntuvaa, vaan kiihtyvää vastataistelua ja siten en mielelläni tuohon rupea hänen kohdallaan. Olen sitten päästänyt pois sylistäkin, kunhan ei tee mitään typerää eli paisko tavaroita tms. Sitten joutuu takaisin pakkopitoon, mitä siis kammoaa. Jo pelkkä uhkaus takaisin syliin joutumisesta auttaa usein.

Silloin kun on hyvällä tuulella, on kyllä mielellään sylissä. Toivottavasti aika auttaa, vaikka pelkään että pahin on vielä tuloillaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat