**PITKIKSET VKO 42**

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Lainaus:

[color=darkturquoise] Pitkiksillä eli pitkäkiertolaisilla on nimensä mukaisesti tavallista pidemmät kuukautiskierrot. Syitä pitkiin kiertoihin on monia, osalla kierto on mennyt sekaisin pillereiden tai synnytyksen jälkeen, joillakin kierto aina heitellyt. Olet lämpimästi tervetullut porukkaamme![/color]

[color=darkturquoise] [size=5]***Pitkikset***[/color] [/size]

[color=darkorchid]katjuska12[/color] [color=deeppink]minä kohta 22 ja mies 29 ja ensimmäistä kuumeillaan kovasti! Heinäkuussa jätin pillerit ja sitten kestikin 3 kk ennen kuin tulivat seuraavat menkat ja nekin teroluteilla! Kierrot sen jälkeen kp 46, 36 ja nyt meneillään kp 56! Eli todella pitkät ja epäsäännölliset kierrot ja se on piinaavaa![/color]

[color=darkorchid]KirPPuli[/color] [color=9BCD9B] Minä 21v, mies 23v, tyttö 12/2002, kierrot ollut sekaisin 8/2003 lähtien->23-80kp. Primolut 1/04 ja terolut aloitettu 2/05[/color]

[color=darkorchid]Kristiin@82[/color] [color=deeppink]Minä 23v, mies 27v, pillerit jätetty pois 10/04, jonka jälkeen kuukautisia ei kuulunut => Primolut-kuureja. 8/05 todettu pco => clomit+terot.[/color]

[color=darkorchid]Lilli78[/color] [color=9BCD9B]Ikä 26 ja mies 29. Yritys aloitettu 10/04. Kierrot huitelee 20. - 45 välillä.[/color]

[color=darkorchid]Mia79[/color] [color=deeppink]25-vuotias ensimmäisten odottaja, mies 28vee. Pillerit lopettanut 02/04, minkä jälkeen ei luomusti kuukautisia. Vauvatouhut aloitettu 10/04. 12/04 todettu pco. Lääkitys: metformiinia, teroja ja clomeja. Tärppi tuli kolmannesta clomikierrosta.[/color]

[color=darkorchid]Mikaela77[/color] [color=9BCD9B]Minä 27v, mies 29v (pian 30v), Tytär 02/2004 (yritystä ½v ennen häntä), ehkäisy jätetty pois 05/2004, jonka jälkeen terot. Nyt lapsettomuushoidoissa, clomit käytössä, kierrot ilman lääkitystä >40pv, hormoniavusteisesti n.28-31pv

[color=darkorchid]pikmin[/color] [color=deeppink]Olemme 28-vuotiaita ja esikoista olemme kuumeilleet 1/05 alkaen. Minulla on aina ollut pitkät ja epäsäännölliset kierrot. Terolutteja kokeilin alkuvaiheessa, mutta kierrot lyhenivät 20:n ja ovis jäi kokonaan pois. Nyt tukena vain ovistikut. Hoitoihin hakeutumista harkitaan vielä.[/color]

[color=darkorchid]JJ-82[/color] [color=9BCD9B]Olen 23v ja aviopuolisoni on 26v. Esikoista ollaan yritetty kesästä 2004. Käyty tutkimuksissa 04/05, jolloin minulle määrättiin clomit neljän kierron ajaksi.[/color]

[color=darkorchid]quiero3[/color] [color=deeppink]Olen 23 v. ja mies 24 v. Jätin pillerit pois joulukuussa, kun ei maltettu enää odottaa, että päästäis toteuttamaan vauvahaavetta. Eka kierto oli lähes normaali, eli 29. Nyt menossa toinen kierto ja kp35 eikä mitään kuulu...[/color]

[color=darkorchid]redhead81[/color] [color=9BCD9B]Ikä 24, aviomies 32, poika 2,5. Yritystä reilu vuosi, teroja popsitaan, muuten tutkimukset vasta aluillaan. Kierrot on aivan mitä sattuu, välillä myös terojen kanssa.[/color]

[color=darkorchid]Veera24[/color] [color=deeppink] Minä ja mies 25 v. meillä 2 kissaa. Pillerit jätetty 5/04. Kierrot 32-52...ja nyt yli 100, ei lääkitystä vielä[/color]

[color=darkorchid]vikli80[/color] [color=9BCD9B]Minä 24, mies 30, Olen 5-v tytön äitipuoli, Ensimmäisen yhteisen yritys aloitettu 7/04, Kierrot ennen pillereitä 28-72 ja pillereiden jälkeen 30-42[/color]

[color=darkorchid]haaveilija3[/color] [color=deeppink]olen 25v ja kuumeilen kolmatta. Ukko on 28v. kävin eilen lääkärissä ja tänään aloitin sitten terot. kp on tänään 76. Sain kolmen kuukauden satsit. Jospa sitten kierto tulis tasaisemmaksi tai parempi olisi jos jäisi sattuneesta syystä 9kk pois :). [/color]

[color=darkorchid]hankihippiäinen [color=9BCD9B]vähän alta 30-vee, ensimmäistä kuumeillaan, kierrot venähtivät pitkiksi (40-50) pillereiden lopetuksen jälkeen alkusyksystä. Ei lääkitystä vielä. [/color]

[color=darkorchid]Alexiana[/color] [color=deeppink]Minä 27, mies 26. Vauvahaaveita 2003 alkaen, 3/04 pillerit pois, 5/04 alkaen yritystä, 11/04 pco-havainto, vahvistus siitä 12/04, mutta lääkäri vain kehotti odottelemaan. 1/05 toiselta lääkäriltä lähete julkiselle tutkimuksiin, 4/05 eka käynti ja miehen tutkimuksia odotellaan ennen kuin alan syödä clomeja. Kierrot 2-3 kk pitkiä.[/color]

[color=darkorchid]Sonja_79[/color] [color=9BCD9B]Olemme mieheni kanssa molemmat 25-vuotiaita ja kuumeilemme pikkukakkosta (01/2005 alusta). Esikoinen syntyi 06/2004. Syksyllä minulla oli säännöllinen kierto 29-33pv, mutta nyt takana yksi 53 päivän kierto ja tällä hetkellä kp42. Suunnittelen lääkärille menoa, jos vaikka saisi Terolutit kiertoa tasaamaan.[/color]

[color=darkorchid]PIPSA1[/color] [color=deeppink]Ikää 25v, pillerit pois 7/2004, jonka jälkeen ei vuotoja 3 kk, 1 kk terot = vuoto, 3 kk ei vuotoa, taas terot, joilla vuoto ihan ok, tosi nyt jostain syystä kiertopäivänä 12 alkoi taas vuoto... Eläessäni olen " saanut" 6 normaalit kuukut 14 - 15 vuotiaana...[/color]

[color=darkorchid]mörötin-81[/color] [color=9BCD9B]Minä ja mieheni ollaan molemmat 24v. ja esikoista ollaan yritetty syyskuusta 2004 saakka. Kahden yrityskierron jälkeen kierrot muuttuneet epäsäännöllisiksi ja pitkiksi. Huhtikuussa 2005 tutkimuksissa huomattu pco-tyyppiset munasarjat, clomeista ei apua utukimukset ja hoidot jatkuvat elokuussa. [/color]

[color=darkorchid]Illuminatus[/color] [color=deeppink] on yhden lapsen äiti, nyt odottaa toista. Pitkäkiertolainen olen ollut " aina" , mutta nyt kierrot karanneet täysin käsistä. Viimeksi oli kp 41, nyt lähestytään kp 50. Myös tuhrutteluvuoto on uusi asia.[/color]

[color=darkorchid]Tulikivi[/color] [color=9BCD9B]Minä ja mies kummatkin 23 v. Yksi lapsi on ja toista yritetty pian kaksi vuotta. Ei ole käyty ainakaan vielä tutkimuksissa. Kierto 36-39 päivää.[/color]

[color=darkorchid]mimmu_78[/color] [color=deeppink]Minä ja mies 27v. Esikoinen täyttää kesällä 2v. Toista yritetty marraskuusta -04. Kierrot 25-x [/color]

[color=darkorchid]punatilhi[/color] [color=9BCD9B]76 syntynyt, noin kymmenen vuoden pillereiden (Diane Nova) syönnin lopettamisen 09/04 jälkeen ei menkkoja. Primolut 11/2004 kolmeksi kuukaudeksi. Eikä taaskaan menkkoja! Ensimmäistä yritellään![/color]

[color=darkorchid]Leppis78[/color] [color=deeppink]Minä 27 ja mies 30v. Ensimmäistä yritellään. Yritys aloitettu 06/04. Kierrot 31-42 [/color]

[color=darkorchid]tilulilu[/color] [color=9BCD9B]Eli ikä 25v. mies 31v.Nuvaringin jätin pois 03/05 jonka jälkeen seuraavakierto oli 53 päivää pitkä ja nyt tässä kierrossa mennään jo päivää 58...Ensimäistä yritellään.[/color]

[color=darkorchid]Brooke73[/color] [color=deeppink]Olen 31-vuotias ja mies yli 4-kymppinen. Ensimmäistä kuitenkin vasta aletan yrittelemään. Pillerit jätin pois joulukuussa ja kumit jätettiin vasta viime kuussa. Eka yrityskierto siis takana. Mulla on aina olleet kierrot pitkiä[/color]

[color=darkorchid]flaming[/color] [color=9BCD9B]minä 24v mies 34v tyttö 1v8kk. pco kierrot 28-56 olleet aina sellaiset. tyttö saatiin aikaan luomuna 20kk yrityksen jälkeen ja nyt yritystä luomuna takana 19kk tai heinäkuu on 19. kk. menkkoja taas odotellaan. niin joo ja kaarinasta me.[/color]

[color=darkorchid]MAYA79[/color] [color=deeppink]minä 25 v, mies 24v, ensimmäistä kuumeillaan espoossa. Pillerit lopetin 10/04, ja siit lähtein kierrot alkuun 32-35, mut nytte huidellaan kp 82!!!![/color]

[color=darkorchid]tuplis2[/color] [color=9BCD9B]Minä 30 ja mies 29v, meillä entuudestaan kaksoset 12/00 ja kolmatta yritetty reilu vuosi nyt[/color]

[color=darkorchid]kaipuu[/color] [color=deeppink]Oon 39 v, mieheni 50 v. Kierrot pitkiä ilman lääkitystä, lääkkeillä 31. Lasta toivottu 04/94 alkaen...[/color]

[color=darkorchid]krista-75[/color] [color=9BCD9B]minä 30v ja mies 35v.meillä 10v tyttö.menkat oli vuoden pois.porimolut kuuri ja lugestrone kuuri menkat oli 7pv.nyt lugestrone kuuri huomenna loppu.[/color]

[color=008B45] [size=3] Plussanneet pitkikset [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Pips[/color] [color=FF6A6A] la 30.10. [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Illuminatus[/color] [color=FF6A6A] la 18.12. [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Mia79[/color] [color=FF6A6A] la 18.12. [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] vikli80[/color] [color=FF6A6A] la? [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Sonja_79[/color] [color=FF6A6A] la? [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Pomppis03[/color] [color=FF6A6A] la? [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Alexiana[/color] [color=FF6A6A] la 20.2.[/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Mikaela77[/color] [color=FF6A6A] la 24.2.[/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] mimmu_78[/color] [color=FF6A6A] la [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] KirPPuli[/color] [color=FF6A6A] la 28.4. [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] katjuska12[/color] [color=FF6A6A] la [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Leppis78[/color] [color=FF6A6A] la 5.5. [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] suklaavohveli[/color] [color=FF6A6A] la [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] haaveilija3[/color] [color=FF6A6A] la [/color] [/size]

Kommentit (15)

Vierailija

Tervehdys!

En tiedä kaikistä käytännöistä, mutta ois kivä liityä seuraan ja mukaan keskusteluun tän jengin kaa. Toivottavasti on ok?

Kirjottelin aikaisemmin " Meikäläisen tarinan" ja sit huomasin et on tällänen Pitkikset-juttu kans. Ois varmaan tarvinnu kirjottaa heti ekaks tänne.

Lyhyesti itsestäni: minä 30v. ja mies 29v. ei lapsia, mut toi mies on saanu mun ajatusmaailman muuttumaan positiiviseks yrityksen suhteen. Liekö ollut itsesuojekuvaistoa vai mitä mun negatiivinen asenne aikaisemmin?

Kierto aina ollu epäsäännöllinen ilman pillereitä ja ne jätetty pois 2001. Sen jälkeen 2x menkat ekan vuoden sisällä, jonka jälkeen 3kk kuuri teroja ja clomeja. Kuurin aikana tuli menkat 3x, sit taas loppu. Kävin gynellä hormoonitesteissä ja siellä todettiin et ei oo normaalia munasolun irtoomista eikä estrogeeniä kropassa.

Vuosi odotusta ja sitte vaan ilman mitää lääkitystä alko menkat tuleen pitkällä kierrolla 45-55pvää.

Pari kuukautta sitten tilasin ovistestejä ihan kokeilun vuoks ja iloseks yllätykses löysin ovulaation kp33 kaikkien kropassa tapahtuvien muutosten avulla ja sit siitä tasan 2vkon päästä alko menkat. Nyt on menossa kp 14 ja ajattelin taas yrittää bongata oviksen tuol loppuvaiheessa jos vaikka tulis muutakin tulosta.. :-)

Toiv. oon oikeessa jengissä mukana ja saa vaihtaa vähän ajatuksia muiden kaa.

Vierailija

Ihan ajattelin kuulumiset tähän kirjoittaa ja samalla ilmoitan virallisesti siirtyneeni tuonne lapsettomien puolelle. Jos esittelyä haluatte minun kohdallani ylläpitää niin sinne voisi laittaa, että lapsettomuushoidot aloitettu 10/2005 (IUI). Meillä tehdään tähän kiertoon ensimmäinen inseminaatio.

Tsemppiä kaikille uusille ja vanhoille pitkiksille jatkoon! Ja älkää tosiaan turhaan surko yksinänne pitkiä kiertoja. Tutkimukset saadaan nopeasti tehtyä ja ongelmaan voi löytyä ihan helppokin ratkaisu. Tsemppiä!

Vierailija

Tervetuloa mukaan [color=green]pantteri[/color] ja [color=red]kanelisokeri[/color]! Laittakaahan lyhyet esittelyt itsestänne niin lisätään teidät listalle!

[color=blue]Pips:[/color] Vieläkö käyt täällä lukemassa? Laskettu aikasi lähenee hurjaa vauhtia, millainen on vointi vai joko vauva-arkea elätte?

Mia79 ja masumöyrijät rv 31+1

Vierailija

Hyvää viikonalkua kaikille pitkiksille! Viikonloppu toi mulle mukanaan flunssan ja sen kourissa täällä makoilen kotona. Onneks töitä vasta torstaina seuraavaks, hyvä työntekijä sairastaa vapaapäivinä:(

Ja tervetuloa munkin puolesta pantteri ja kanelisokeri!!joukkomme sen kun kasvaa.

Mia79:ltä kyselisin(oot varsinanien tietopankki:) että tikuttelitko ovista sillon kun söit clomeja?oon ite vähän kahen vaiheilla...

aurinkoista päivää!

-maya-

Vierailija

JOs nyt heti alkuviikosta pinoudun, niin ei sitten jää.. Käyn kyllä ahkerasti lukemassa teidän viestejä, mutta en oikee osaa kirjotella mitään ku ajatukset pyörii vaan oman navan ympärillä.

Mulla pelko helpotti ku lääkäri viime viikolla kuuli pikku papusen sydänäänet ja tuli 12 viikkoa täyteen. Nyt ei pelota enää niin paljoa, torstaina on ultra että sitähän tietty jännätään. Vatsa on kasvanut jo nyt valtavasti ja melko mahdotonta tätä on enää salailla. Esikoisellekin kerrottiin ja tyttö on ihan innoissaan, höpöttää vauvasta päivittäin.. toivottavasti into riittäis kevääseen asti:)! Ja tyttö on varma et äidin masussa on poikavauva.. mä olen kyl itse ihan eri mieltä ja olen melkoisen varma et meille on tuloillaan toinen tyttö.

Mua sapettaa ku lueskelen juttuja teroluteista.. Mullehan lääkäri aikanaan määräs terot tukemaan raskautumista ja tääl palstoilla saa lukea monia kommentteja siitä miten lääkärit on sanonut et terolutit saattaa jopa vaikeuttaa raskaaksi tuloa. Ja niinhän se vaan mullakin oli et ekan ovulaation bongasin vasta ku olin omatoimisesti lopettanut terojen syömisen!

Neuvolassa muuten kyseli kierrosta ja heitin sit et kaikkea 20 ja 80 päivän väillä niin neuvolan täti ihmetteli suuresti miten niinkin kauan jouduttii olee " oman onnemme" nojalla eikä vaivaa hoidettu muuten ku teroilla. Ja sit ku sanoin et tää tärppikierto oli n30päivän pituinen niin se sano et no olipas sekin melko pitkä! Varmaa tuntuu tässä pinossa kamalalta kuulla et 30pvää on jo pitkä kierto!!

Mutta siis torstaina ultraan ja varmaa toi laskettu aika pomppaa vapun tienoille.. ainaki veikkaan et se siirtyy muutaman päivän eteenpäin..

Ihanan kirpakkoja syyspäiviä kaikille!

KirPPuli rv12+4

Vierailija

Möröttimelle paljon onnenkantamoisia lapsettomuushoitoihin ja ensimmäiseen IUI:n!!!! Pidähän meidät silti ajantasalla, joohan? Hyvää jatkoa sinulle!

Omassa navassa ei mitään uutta. Kovasti vauva potkii ja selvästi herää jo öisin jos käyn esikoista katsomassa kun älähtelee omassa huoneessaan. Ensi viikon ke on Brunon ultra. Toivomme kaiken muun tiedon lisäksi, että saisimme myös sukupuolen selville. Tai se on vähän jännä juttu.. toisaalta tekis mieli selvittää, toisaalta ei. Mutta kyllä mä uskon, että siinä tilanteessa sitä sitten kuitenkin haluaa tietää.

Esikoisesta ei otettu selville kumpi on tulossa. Mulla on TOOSI vahva tyttöolo läpi raskauden ja tyttö tuli. Nyt on taas ollut vahva poikaolo. Sukupuolen tosin pidämme salaisuutena (kahdelle kaverille olen luvannut kertoa), joten tännekin kerron uutisen sitten helmi-maaliskuussa.

Hyvät voinnit teille kaikille! Toivon sydämestäni, että pikkutonttuset ilmoittaisivat kaikille tulonsa tässä talven tullen :)

t. Mikaela rv21+1

Vierailija

Heipparallaa Pitkikset!

Sain tänään aikaiseksi vihdosta viimein varata ajan gynekologille, koska kiertoni se vain venyy ja paukkuu. Nyt on meneillään jo kp 53, eikä merkkiäkään menkoista. Olen tosiaan tehnyt jo varmaan sata testiäkin, joista yksikään ei ole vilkuttanut vihreätä valoa tässä vauvaprojektissa.

Gynelle oli ihan hirveät jonot, ja sain ajankin vasta 1.11. Minun tuurillani ne menkat alkavat juuri sinä päivänä kun pitäisi mennä vastaanotolle. Onneksi sain saman lääkärin tälläkin kertaa. Hän nimittäin poisti kierukkani silloin heinäkuussa ja toivotteli vauva onnea ihan vilpittömästi.

Ajattelin pyytää klomeja nyt ainakin ensi hätään sillä epäilen, että minulla ei ole ollut ovulaatiota lainkaan. Sama ongelma oli silloin joskus kun yritimme saada esikoistamme. Kierrot olivat pisimmillään 60pv ja kuinkas kävikään: Pamahdin paksuksi heti ensimmäisestä Clomifen/Lugesteron yhdistelmä -kuurista. Toinen lapsemme lähtikin sitten ihan luomusti kehittymään, esikoisen ollessa ½v. Vähän kyllä Klomeissa kauhistuttaa tuo kaksosten saamisen riski, meillä kun on niitä suvussa ihan riittävästi...

Tässäpä näitä mietteitä näin torstain kääntyessä illaksi. Kiitos, että mahdutitte minut mukaan tähän pinoon :-)

Vierailija

mä olen myös menossa ensi kuussa gynelle, samasta syystä kuin sinä sillä epäilen että en ovuloi ollenkaan tai en ainakaan joka kuukausi. Minunkin käsittääkseni siihen pitäisi saada avuksi nimenomaan nuo clomit. Mutta katsotaan, mitä lääkäri sanoo.

Vierailija

Tässä lyhyesti:

Iltatähtemme, eli kolmas lapsemme on ollut työn alla heinäkuusta -05 lähtien. Meillä on jo ennestään 7v tyttö ja 6v poika. Ikää meillä vanhemmilla on jo 32v. Poistatin kierukan (Levonova) tuolloin heinäkuussa ja kuten silloin joskus monta vuotta sitten, (ennen kierukkaa), kierto on jälleen mitä sattuu. Ensimmäinen kierto oli 41pv ja nyt mennään jo kp:ssä 50...

Vierailija

Hankihippiäiselle tsemppiä! Koita rauhoittaa mieltäsi. Omalla toiminnalla ei voi keskenmenoa saada aikaan. Jos sellainen tapahtuisi, niin sitten vaan niin olisi tarkoitettu käyvän ja jotain luultavimmin alkiolla vikana. Uskon kuitenkin, että kaikki menee kohdallasi hyvin! Yritä olla luottavainen!

Itse en ensimmäisessä raskaudessa edes ajatellut keskenmenon riskiä. Niin yllättäen ja helposti eka sai alkunsa, etten jotenkin ollut asiaan tarpeeksi " perehtynyt" . Kun joskus saisi tämän toisen alulle, niin varmasti stressi tulee olemaan paljon suurempi. Kun tätä toista on yritetty kauemmin ja kierrot niin sekaisin, ettei mitään tietoa ovuloinnista ym., niin varmasti keskenmenon pelko tulee olemaan kova, jos joskus raskaana olen.

Kanelisokeri: Hyvä, kun sait ajan lääkärille. Kuinka nopeasti noita clomeja voi saada? Ja milloin niitä määrätään? Meillä tosiaan ehkäisy lopetettu kesäkuussa ja en usko, että olen kertaakaan ovuloinut tänä aikana. Sulla tietysti tuo historia takana ja olet jo niitä ekaan raskauteen käyttänyt, joten varmaan helpommin antavat niitä taas. Millaisia lääkkeitä ne muuten ovat ja onko niissä millaisia sivuvaikutuksia?

Vierailija

..ja vasta-alkaja =)

Rohkenen liittyä joukkoonne, se lienee luvallista?

lmeisesti minun kuuluisi myös esittäytyi jollain tapaa ;)

Elikkäs: ikää minulla on 25v ja miehellä 27v. Pillerit jätin pois viime jouluna ja kokonaan ehkäisyn jätimme pois elokuussa. kuukautiseni eivät ole koskaan olleet säännölliset ja pillereiden lopetuksen jälkeen niitä tuli neljät. Heinäkuussa kävin lääkärillä ja sain terolut -kuurin, sen jälkeisistä menkoista kulunut nyt 81pv. eilen sain verikokeiden tulokset, joista ei löytynyt mitään normaalista poikkeavaa... Nyt odotan gynekologiselle tutkimukseen menoa.

En tiedä mitä ajatella, pelottaa että siellä selviää että siellä selviää jotain peruuttamatonta.. hormonitoiminnan häiriö tms. olisi ollut helpompi hyväksyä.

Sellainen tapaus meillä.Onko muilla vastaavaa? Mitä teille on määrätty hoidoksi/annettu neuvoksi? Mulle kun lääkäri on vain sanonut että tutkitaan..

Vierailija

Tervetuloa joukkoon kaikki uudet Pitkikset! Meitä pitkän ja/tai epäsäännöllisen kierron omaavia on jo aika paljon (valitettavasti), mutta moni on löytänyt avun hormonihoidoista. Toivottavasti myös teille selviää syy pitkiin kertoihin.

Hankihippiäinen kyseli raskaustuntemuksista.. Mä olen jostain syystä ollut koko ajan luottavaisin mielin raskauteni suhteen, vaikka monella on lähipiirissä ollut keskenmenoja. Olen miettinyt, että se on niin vähän mitä pystyy vaikuttamaan raskauden kestoon tai keskeytymiseen, että jos km on käydäkseen, se käy. En ole osannut ajatella että mitä jos tämä menee kesken tms, olen vain pyrkinyt nauttimaan tästä olotilastani ja ottamaan vastaan sen minkä annetaan. Np-utlraankin mennessä mieheni sanoi sairaalan pihalla että no toivottavasti ei ole turvotusta. Tajusin, etten ollut edes ajatellut koko asiaa. Halusin vain nähdä pienokaiseni. En halua ajatella asioita etukäteen. Jos jotain käy, se käydään läpi sitten. Niin kauan kun voin nauttia, nautin. Tietysti olisi eri tilanne jos olisi ollut keskenmenoja itsellä. Mutta enhän voi tietää miltä se tuntuu, joten en kai osaa sitä siksi pelätäkkään. Ystävieni tilannetta sivusta seuranneena toki tiedän miten hirveää se on.

Mutta tässä mun filosofiaani asiasta.

Nyt syömään, on hurja nälkä!

t. Mikaela rv21+6

Vierailija

Tässä lyhyt esittely minusta:

Minä 30-v, mies 31-v, tyttö 2,5-v. Toisen yritys aloitettu 06/05. Kierrot nuvaringin jälkeen täysin hukassa ja teroilla käynnistelty. Ensimmäinen sai alkunsa hyvällä tuurilla, vaikka kierto silloinkin aivan sekaisin.

Vierailija

Ihan ekaks tervetuloa uusille pitkiksille! Hyvä että saadaan uusia joukkoon:)

Sitten omaa napaa. Meinaan tulla ihan huolesta hulluksi, kun yksinkertaisesti pelkään ihan kahjona että keskenmeno tulee. Siis mitään erityistä syytä ei ole pelätä, vaan se tieto että ne ovat niin yleisiä, ja jonkun kohdalle se aina sattuu. Yhdessä hetkessä saattaa olla taas vaikka kuinka luottavainen, mutta parin tunnin päästä on ihan varma että mulla ei voi käydä niin hyvä tuuri että tää onnistuisi! Oman mielenterveyden kannalta aion kyllä mennä alkuraskauden ultraan (siis jos tuonne viikolle 7 asti päästään...) Aika kuluu tuskastuttavan hitaasti!

Möröttimelle onnea ekaan inssiin! Käy edes välillä kertomassa kuulumiset!

KirPPuli, Mikaela ja Mia, olen NIIN kateellinen teille viikoistanne:) Luettuanne yllä olevan ymmärrätte varmasti miksi ;) Olitteko te heti alusta asti luottavaisin mielin, vai kaihersiko pelko keskenmenosta?

Maya, viime pinossa oli juttua teroluteista clomikierrossa. Mun mielestä clomikierrossa et tarvitse teroluteja, koska jos clomit toimii ja follikkeli irtoaa, pitäisi siitä automaattisesti seurata se että kierto ei veny. Mutta jos ovista ei tapahdu, niin silloinhan terot on tarpeen.

heipat kaikille!

Vierailija

Heipsistä!

En muista itselleni tulleen Clomifenista mitään sen kummempia sivuvaikutuksia, tosin sen yhden ainoan kuurin syömisestä on jo kahdeksan vuotta ja risat :-). Sen muistan, että Klomeja söin alkukierrosta päivinä (5-9) ja Lugeja otin sitten loppukierrosta.

Ajattelin nyt samalla lääkärireissulla ottaa puheeksi kilpirauhasarvoni, joiden epäilen olevan liian alhaiset, mikä sekin tietenkin osaltaan yleensä vaikuttaa kuukautiskiertoon ja vuodon runsauteen. Oireeni (pitkä kierto, runsaat menkat, nivelkivut, väsymys, sydämen harvalyöntisyys jne.) voivat hyvinkin olla peräisin kilpirauhasesta. En tiedä sitten, mitä mahtaa olla hintana kun yksityinen gyne määrää nuo labrakokeet. Jos joku tietää, saa kertoa :-).

Mieheni on sitä mieltä, että asialla ei ole kiirettä, mutta sanoinkin hänelle, ettei hän voi mitenkään tietää miltä tuntuu kulkea noin kuukauden verran side pöksyissä ihan vain kaiken varalta, jos ne menkat nyt sattuvat vaikka alkamaan. Minulla kun vuoto alkaa varoittamatta ja sitä tulee kuin hanasta...

Kopsailin tuolta Yliopiston apteekin sivuilta tietoa Clomifenista ja sen vaikutuksista ja tässä löytämäni:

" CLOMIFEN 50MG 20 TABL

LEIRAS 51,71 ¿ 2,59¿/kpl

Lääkemuodot

Tabletti, jossa on vaikuttavaa ainetta 50 milligrammaa.

Vaikuttavat aineet:

Klomifeeni, joka muistuttaa rakenteeltaan estrogeenejä eli naishormoneja.

Käyttötarkoitus:

Lääkettä käytetään munasolujen irtoamisvaikeuksista aiheutuvan hedelmättömyyden hoitoon. Myös miehillä se voi olla avuksi hedelmättömyyden hoitoon, jos taustalla on siittiöiden tuotannon niukkuus.

Vaikutustapa:

Klomifeeni vähentää estrogeenin vaikutuksia, jolloin aivolisäke vastaavasti kiihdyttää munasarjoja stimuloivaa toimintaansa. Tällöin munasolujen irtoaminen helpottuu ja hedelmöitymisen mahdollisuus kasvaa. Samanaikaisesti kasvaa monisikiöisen raskauden mahdollisuus. Miehillä lääke lisää hormonitoimintaa kiveksissä, jolloin siittiöiden tuotanto paranee.

Annostus:

Lääkärin ohjeen mukaan. Munasolun irrottamiseksi tavallinen annos on 1-2 tablettia päivässä viiden päivän ajan kuukautiskierron alkupuolella. Miehet ottavat tavallisesti yhden tabletin päivässä useiden kuukausien ajan, ja välillä pidetään sovitun mittaisia taukoja.

Lääkkeen ottaminen:

Tabletit niellään runsaan nesteen kera.

Haittavaikutukset:

Tavanomaisia annoksia käytettäessä haittavaikutukset ovat harvinaisia ja lieviä. Naisilla voi esiintyä kuumia aaltoja, pahoinvointia, vatsakipuja, virtsaamistarpeen tihentymistä ja joskus ihottumaa tai ohimenevää näön hämärtymistä. Miehille voi tulla pahoinvointia ja turvotusta.

Raskaus ja imetys:

Lääkettä ei käytetä silloin, kun raskauden edes epäillään alkaneen. Myös miehen on lopetettava hoito heti, kun herää epäilys vaimon raskaaksi tulosta. "

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat