****NELIAPILAT uusi viikko****

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ajattelin uutta pinoa tehdä, edellinen on jossakin piilossa ja melko pitkäkin jo..

Tänään onkin kylmä päivä- aika lailla -0 keli, laitoin juuri kinkkukiusauksen uuniin, lomalla menee normaali rytmi vähän myöhäisemmäksi, ollaan saatu aamulla nukkua JOPA 8 asti :D Yleensä lapset on heränneet 7 aikaan, mutta mikä lie nyt, ihan kiva vaan ;)

Tänään olisi tarkoitus käydä lasten kanssa kirjastossa kunhan ollaan syöty

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Taitaa kyllä olla talvi tulossa, kun on niin kylmää...olen kyllä vilukissa, että saattaahan se palelu johtua vain siitä.

Leijona80:jännät paikat sulla:)testailehan ja tule kertomaan tulos!

...melko monella muulla taisikin olla kierto vasta puolessa välissä, mutta tärppionnea toivottelen!!!!

itse hoitelen vielä niin pientä vauvaa, että varsinaista vauvakuumetta ei vielä ole. Ja töihinkin olen palaamassa pian. mutta kyllä ne isot vatsat sitten näyttää kauniilta, voi juku!!...miten sitä niin nopeasti unohtaakin sen loppusuoran piiitkän odotuksen, painavan vatsan ja muutenkin tukalan olon;)

Joko on talvivaatteet lapsille hankittuna? entäpäs joululahjoja? Itse olen pitkin vuotta ostellut noita talvitamineita.oikeastaan alkuvuoden alesta hankin ja osittainhan menee vanhatkin. joululahjoja en ole vielä ehtinyt hankkimaan, mutta joulupukin ajattelin piakkoin varata, jotta saamme siihen aikaan pukiin kylään kuin haluamme:)

lemmikkikyselyyn vastailen, että emme omaa yhtään lemmikkiä...allergisia ollaan, joten ei tulla hankkimaankaan....niin kivoja kuin olisivatkin. Itse olen lapsena saanut hoitaa eläimiä ja kivaahan se oli:)

Kauheasti nyt plussaonnea kaikille ja kirjoittelemisiin...Kiara:)

Vierailija

Kyllä laiskottaa! Tiskipöytä on täynnä astioita ja tiskikone odottaa tyhjentäjää ja täällä minä vain istun surffailemassa. Ihanan rauhallista, kun isommat lapset on kylässä ja pienin nukkumassa.

Joko Haavekuva on päässy niistä raskausoireista? Mulle on iskenyt nyt epäilys, että olenkin raskaana vaikka nyt on 12/27. Jos ne viimeiset menkat olikin sitten valemenkat.. Nytkin on inhottavan huono olo. Olen kyllä yrittänyt järkeillä, ettei se nyt voi olla mahdollista, mutta kuitenkin takaraivossa on pieni ajatus, että entä jos kuitenkin.. Taitas olla parasta unohtaa asia.

Vierailija

Olen vähän samansuuntaista ohjelmaa ajatellut, tietovisaa ja jotain kilpailuja vähäsen... Katsotaan nyt mitä sitten keksimme.

Nyt täytyy alkaa tekeen leipomuksia. Koira pisteli ensimmäisen marjapiirakan suihinsa...Arvaa harmittiko?

Nyt laitetaan peukut ja varpaat pystyyn, että olisi tärpännyt!

Vierailija

Leijona80: Voi harmi! Tuo tädin saapuminen siis. Toivotaan, että se miehesi innostuisi taas ensi kierrossakin pelaamaan " riskipeliä" .

Itselläkin taisi tämä kierto mennä harakoille, koska ovistesti ei näyttänyt oikein selkeää plussaa minään päivänä ja silloin kun oli vahvimmillaan niin mies oli reissussa. Joten ei tule meille siis heinäsirkkaakaan. Mutta jos vaikka sitten elounelma***(haaveilee..)

Tytön synttärit tänään vietetty ja kylläpä on ihanaa kun talo hiljenee mölyisän lapsilauman jäljiltä.

Koittakaahan nyt napata näitä plussasäteitä niin saataisiin tänne neliapiloihinkin vähän plussanneita++++++++++++++++++++++

Minnilotta kun on tuolla odotuspuolella nyt ihan yksin;)

Vierailija

Tänään ei taidakaan sataa vettä, pääsee koiran kanssa lenkille.

Mullakin jäänyt kirjottelut vähemmälle, lomaviikko kun on. Harmi vaan kohta sekin ilo loppuu.. Lukemassa olen kuitenkin käynyt teidän kirjoitteluja!

Jaahas, pölyjen pyyhintä kutsuu..

Vierailija

Mulla on ollu niin kiireinen viikko ja tulee jatkumaankin sellaisena että vauva-asia melkein unohtunut ja välillä tullut mieleen että tähänkö vielä vauvakin. =) No kp on nyt 34/29 ja puolilta päivin olis keskimmäisen fysioterapia tk:ssa niin vähän mietin että voisin samalla käydä labraan antamassa näytteen.

Minä ostin tuossa vajaa kuukausi sitten kaikille uudet Jonathanin haalarit, rukkaset ja villakypärälakit.. Pojille ne Cordura haalarit ja tytölle v.pun. vauvahaalarin. Tytön lakki on kyllä vielä ostamatta, mutta näin nicky&nellyssä aivan ihanan fredriksonin talvilakin että pakko varmaan semmoinen hakea, oli vaan aika kallis, mutta eipä varmaan tartte muuta lakkia. Pojillekkin pitäisi vielä hakea semmoiset teddylakit jesperjuniorista, mutta niissä ei ole niin pientä kokoa että tytölle passais. Inhottava jos lakki pyörii päässä.

Kyllä mua vähän jännittää itseäkin että näin helpostikko sitä voi tosiaan tulla raskaaksi ja entä jos testi näyttää negaa, miksi menkat ei sitten ala? Kylläkin toisen lapsen kohdalla mikään pissatesti ei näyttäny plussaa, verikoe piti ottaa ja käydä ultrassa, joka varmisti asian.

No mutta nyt aamupalalle! Jännitetään vielä jonku aikaa. ;)

Vierailija

Me taidetaankin nyt keskustella täällä ihan kahdestaan haavekuvan kanssa;)

Meilläkin oli eilen tytön 8-vuotis synttärit ja kolmen viikon päästä on toisen tytön 10-vuotis synttärit. Tytöt olivat itse suunnitelleet kaikki ohjelmat ja hyvinhän nuo vieraat näyttivät viihtyvän. Tällä oli mm. tietovisaa, ongintaa ja pullonpyöritystä, mutta en sitten tiedä tykkäävätkö pojat ihan samanlaisista leikeistä.

Sain muuten sen miehen kellistettyä, joten nyt vain odotellaan;)

Vierailija

Pienemmät päiväunilla ja nelivuotias touhuaa omiaan, joten pieni hetki aikaa koneelle istuutua. Tiskit ym. kaaos joutaa varmasti odottaa.

Otollisin aika vauvanteko puuhille olis laskurin mukaan tänään, mutta pahus vaan kun miehen kanssa juuri sopivasti ollaan sukset ristissä ja murjotus päällä :-O . Pitäsköhän alkaa lepyttelemään, vai antaako tärppipäivien valua käsistä. Siinäpä pulma =). Seksi on kyllä viimeinen asia mikä just nyt tulis muussa tapauksessa mieleen, mutta mitäpä sitä vauvakuumeinen ei tavoitteeseen päästäkseen tekisi. Mutta katotaan nyt, kunhan tuo töistä kotiutuu, jotta puhutaanko meillä edes tänään.

Kyllä se rakkaus vaan toisinaan on niiiiiiin ihanaa että =).

Iitu ja muksut -01, -02 ja -04 (ja toiveissa myös -06)

Vierailija

[color=fuchsia] Sain kanniskella ja nuuhkia nukkatukkaa, kun äidillä oli kädet täynnä ujostelevan esikoisen kanssa. Ei kuitenkaan vaikuttanut kovin pieneltä kun painoi melkein seitsemän kiloa! Keskimmäisemme (tyttö) painoi niin paljon joskus lähemmäs vuoden ikäisenä... Pihalla on samanikäinen tyttövauva ja näyttää kantoliinassa vielä tosi pikkuruiselta. Kunpa pääsisin jo katsomaan sitä ystäväni viikonloppuna syntynyttä vauvaa!

Ei ole lemmikkejä, olen itse allerginen, enkä muutenkaan jaksaisi hoitaa kuin ihmisvauvoja :) On kyllä ihan kiva käydä kylässä koiraperheessä. Tykkään kissoistakin, mutta en pysty olemaan kovin kauan samassa tilassa, kun hengitys käy niin vaikeaksi.

Joululahjat on miehelle ja tytölle. Esikoiselle ostan varmaan lego-paloauton ja kuopukselle jonkin valoa ja ääntä tuottavan " kehittävän" lelun. Jännää miten lapset ovat erilaisia. Kaksi ensimmäistä pelkäsivät äänteleviä ja välkkyviä leluja, tämä taas rakastaa... Hulluilta päiviltä sain esikoiselle talvivaatteet; keskimmäiselle ja kuopukselle ostin käytetyt reimatecit. Vanhat kengät mahtuvat onneksi vielä...

Vierailija

Haavekuva: Täällä minä ainakin olen kotosalla hyvin tiiviisti ja missäs muualla kuin vauva-lehden sivuilla;) Minäkin olin jo heittää haaveet tuosta heinäsirkkavauvasta menemään noiden ovistesti sekoilujen jälkeen, mutta tänään tulikin sitten tosi vahva ja selkeä plussa ovistestiin!!! Kp on nyt siis 12/24-26. Enää pitäisi vaan saada tuo mies kellistettyä vauvanteko puuhiin. Siinäpä haastetta kerrakseen, mutta onneksi on vielä 24h aikaa;) Viimeeksi meillä on puuhailtu kp 10/11, joten periaatteessa sekin voisi riittää, mikäli tuota miestä ei saa innostumaan. Mutta yrittänyttä ei panna;) Heh!

Vierailija

Leijona80: Tulethan sitten heti kertomaan kun olet testin tehnyt? Pidän täällä peukkuja bdbdbd! Saataisiin tuonne esittelypinoon lisää plussanneita:)

Kaikille muillekin tasapuolisesti +++++++++++++tuulia toivottelee hän:)

Oma napa: Kp8/24-28 ja nyt onkin loppukuukaudeksi niin paljon menoja, ettei onneksi varmaan tarvitse kuumetta huippulukemiin nostaa. Toivon kuitenkin, että tuon miehen saisi loppu viikosta houkuteltua vauvanteko puuhiin, niin voisi sitten marraskuun alussa taas piinailla.

Meillä olisi nyt torstaina tytön 8-vuotis synttärit ja pitäisi keksiä kutsuille menu. Kaikenlaisia ehdotuksia otetaan kiitollisena vastaan;)

Vierailija

Harvakseltaan ehdin tänne lukemaan, saatikka kirjoittelemaan, mutta nyt laitan jotain ettette kahdestaan toisianne huhuile. Kävin viime viikolla poistattamassa kierukan ja jo on ajatukset kiertyneet tosi toimiin, vaikka ajattelin ettei vielä tässä kierrossa hätäillä, kun en haluaisi heinäkuun helteillä synnyttää. En paljon mittaile ja pähkäile kierron kulkua, mutta kuitenkin sitä miettii jos sittenkin tärppäis. Olen niin kärsimätön että ensi kierrossa varmasti lasken päiviä ja suunnittelen lapset ajoissa nukkumaan, että jäisi aikaa miehen kanssa puuhasteluun ja varmasti testailen jo ennen aikojaan.

Meillä lasten synttärit on mennyt aina niin, että tytöt suunnittelee jonkun teeman minkä ympärille kaikki rakennetaan ja heillä on hirveästi ideoita kakun muodosta ja ohjelmista lähtien. Pääsen itse vähän helpommalla, mutta minunkin pitää aina pukeutua. Lasten kaverit on aina tykänneet, kun hekin saavat pukeutua ja meillä aina touhutaan jotain, ettei mene vain haahuiluksi koko juhla.

Pojan synttäreille täytyy vielä itse panostaa enemmän, mutta siskot auttaa.

Olen itse jouluihminen ja aloitan usein jo syksyllä ostelemaan lahjoja kun jotain kivaa sattuu kohdalle. Sitten ei tarvitse kiireessä pakolla löytää. Teen myös kortteja ja etsin aina uuden jälkiruokareseptin. Kaikki rutiinit ja perinteet on meillä tärkeitä ja lapset tykkää valtavasti niistä lähiviikkojen valmisteluista. Enää en ota kauheaa stressiä jos lattia ei ole juuri edellisenä päivänä pesty ja keittiön kaapitkin voin siivota jo lokakuussa, ennen olin aivan puhki aattona kaikesta siivoamisesta.

Omaa napaa tuli paljon, mutta tuntuu ettei kukaan vielä oikein tiedä minusta mitään kun olen niin uusi ja minulla on onneton nimimuisti, niin en vielä osaa teidän juttujakaan muistaa. Plussaonnea kaikille ja pitkää pinnaa piinailijoille.

Vierailija

Minäkin olen niin vakaasti päättänyt että luomuna tulee jos on tullakseen ja nyt kovasti mietin noita ovistikkuja... En ole kolmen edellisen aikana tarvinnut, vaikka pitkään niitä onkin yritetty, mutta nyt alkaa ahdistaan tuo ikä... Vanha mikä vanha ja kun se raskautumisenkin mahdollisuus vain vähenee, eli jos noita aikaisempia on väsätty lähes vuosi niin mitenkähän nyt sitten...

Kova kuume on, en olisi uskonut, olisin kuvitellut, että neljäs sitten tulee jos on tullakseen... Ja toisaalta sitten pelottaa että entäs jos sitä ei saakaan...

Nyt täytyy mennä vääntämään korvapuusteja... Meillä on synttärit tulossa ja koitan vähän tarjoamisia saada aikaiseksi... Olisko kenelläkään mitään kivoja kilpailuja/ pelejä poikien ajan vietoksi, 9 vee?

Vierailija

Pitää varmaan yrittää olla vain muina miehinä niin jospa ne kumit unohtuis kaappiin. Me halailtiin illalla pitkästä aikaa, mutta siihen se jäikin kun mies ei löytänyt kumia. Eli meillä ei vahingossakaan unohdu... Itse kyllä olin ihan tyytyväinen kun sai alkaa nukkua... Varsinaista intohimon paloa meillä näin imetysaikana :D

Nyt unohtui kuka sai miehen kellistettyä otolliseen aikaan... Tärppionnea! Kai makasit kauan niskaseisonnassa, että pääsevät perille?

Itse olen ollut ihan pyörryksissä kun sain pitää ystäväni vastasyntynyttä vauvaa sylissä. Muistutti jotenkin niin meidän lapsia; musta tukka ja kaikki... Se tuoksu ja tuhina ja pienen nukkuvan nyytin lämpö rintaa vasten - ah! Arvata saattaa että kuume on noussut taas monta pykälää ja tänään aloin melkein itkeä kun tajusin ettei mulla enää ole vauvanvaateosastolta mitään ostettavaa omaan perheeseen! No, ystäville syntyy pieniä talven aikana kyllä pilvin pimein, mutta ei se ihan sama ole...

Vierailija

En osaa päättää mitä haluan, toisaalta haluan vauvan ja sitten taas en... Tai haluan, mutta rahallisesti tulee kyllä tosi tiukkaa sitten... ja autokin pitäisi vaihtaa...

Joululahjoja olen muutaman ostanut, lasten talvivaatteista ei ole hajuakaan (muutettiin keväällä) ja lemmikkinä meillä on koira, josta olisin kyllä vaikka välittömästi valmis luopumaan tuon kamalan karvanlähdön vuoksi!

Jouluvaloja en ole vielä viritellyt pihalle, mutta varmaankin kohta, kunhan saadaan ensin ulos sähkörasia...

Oikein piristävää syksyn jatkoa kaikille, ja hyvää lomaa niille, joilla sitä nyt on.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat