Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä on erityisosaaminen? siis kun sitä kysytään työhaku kaavakkeessa?

Vierailija

voiko esim. hyvä oraginisointi kyky ja esim. maalausharrastus tai piirtämistaito olla sitä?

Kommentit (15)

Vierailija

Jos esim puhut toisena äidinkielenäsi venäjää, harrastat sukellusta tai lentämistä, osaat viittomakieltä tai teet freelance-pohjalta nettisivuja.

Vierailija

mutta josta olisi hyötyä ko. työtehtävässä, esim. kielitaitoa ei kysytä muualla, mutta sinulla on sellainen, silloin se merkitään tähän ja esim. puutarhurin hommiin ei ehkä kysytä atk-taitoja, mutta saatat osata kirjanpito-ohjelmistot, joten ne sitten tähän.

Lisäksi sellainen taito, joka on ollut erityinen ydinosaaminen edellisessä tehtävässä. Esim. jos haetaan myyjää ja olet laittanut kaikki asiakaspalvelutaitosi yms. sinne muualle hakuilmoituksen pätevyysvaatimuksiin ja jos olet ollut myymässä urheilutarvikkeita aiemmin, niin sun erikoistaitosi on varmaankin urheiluvälineiden tuntemus.

Harrastukset tulevat sitten eri kohtaan ja hyvä organisointikyky sinne oman luonteen kuvauksiin.

Vierailija

Tähän laitetaan "ammattitaitoa" läheltä liippaavia juttuja, esim. jos olet tehnyt gradun jostakin aiheesta, niin sen gradun aihepiiri on erityisosaamista.

Vierailija

ta luonteenpiirteisiin. Tai jos laittaisin ne erityistaitoihin, niin tarkentaisin niitä, kertoisin siis, mistä olen ne hankkinut ja miten ne ilmenevät. Esim hyvä organisointikyky: olen vastannut kolmen vuoden ajan kansainvälisen partioleirin järjestelyistä ja tiedotuksesta. Luovuus: harrastan kuvanveistoa ja teoksiani on ollut esillä kolmen vuoden aikana viidessä eri galleriassa.

Vierailija

miksi haluat tähän tehtävään. Siinä pitää löperrellä, että olen luova, energinen, hyvä organisoimaan, joten tämä työ sopisi juuri minulle. Luonteenpiirre-kysymys siis on jokin tuollainen.

Vierailija

Oisko sen käyttö? Ja opitko jotain esim. huoltoyhtiöiden organisaatiosta jotain työssäsi esim. huoltoyhtiöiden asiakaspalvelutoiminta voisi olla sun erikoisosaamistasi.

Vierailija

nimenomaan ammatillista erityisosaamista. Eli mitä sellaista osaat ja hallitset, mitä muut saman tutkinnon suorittaneet eivät yleensä osaa tai hallitse. Esim. oma ammatillinen erityisosaamiseni liittyy markkinointiin ja pedagogiaan, vaikka oma koulutukseni on ihan muualta.

Uusimmat

Suosituimmat