Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aika varattuna PAS:in suunnitteluun - mitä meillä on edessä?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meillä on yksi IVF-alkuinen taapero ja nyt haaveilemme toisesta lapsesta. Olen juuri tänään varannut ajan PAS.In suunnittelua varten. Minulla ei ole PAS:ista mitään muuta tietoa kuin se, että minulle se tehdään lääkkeelliseen kiertoon. Monilla on varmaan tällaisesta hoidosta kokemusta, joten olisinkin iloinen jos kertoisitte hieman omista kokemuksistanne. Mitä meillä mahtaa olla edessä ja kuinka rankat lääkkeet PAS vaatii onnistuakseen?

Kommentit (4)

Vierailija

En ole koskaan kuullut, että PASeihin liittyisi pistämisiä, tietääkseni sitä tehdään vain siinä stimulaatiokierrossa, jossa kasvatellaan follikkeleita ja jonka lopuksi tehdään punktio.

PASien onnistumisprosentit ovat kai yleensä vähän pienemmät kuin tuoresiirtojen, mutta koska olette aikanaan onnistuneet heti ensimmäisessä IVF:n tuoresiirrossa, teillä on varmasti aivan huippuhyvät alkiot ja siis loistavat onnistumismahdollisuudet myös PASeissa. Hienoa kuulla, että näitä onnistumisiakin on!!! Onnea matkaan!!!

Vierailija

Minulle on tehty neljä PASia lääkkeelliseen kiertoon. Olin hoitojen aikaan jo 38-39-vuotias, joten minulla ei käytetty oman hormonitoiminnan vaimentamiseksi ns. jarruja lainkaan, vaan kun alkoi se kierto, jossa PAS oli suunniteltu tehtäväksi, laitoin vain estrogeenilaastarin (Estradot) kp 2. Laastari vaihdettiin kahdesti viikossa. Joskus kp 10-11 tienoilla oli ultra, jolloin katsottiin munasarjojen ja limakalvon tilanne ja päätettiin siirtopäivä. Pari päivää ennen siirtoa aloitin keltarauhastukihoidon (Lugesteron) (400 mg/vrk), ja annosta nostettiin siirtopäivästä lähtien vähän (600 mg/vrk). Veritesti tehtiin sitten normaalisti eli 14 päivää alkiosiirrosta.

En pitänyt PASeihin liittyviä lääkityksiä raskaina enkä huomannut niistä mitään sivuvaikutuksia.

Joku joka tietää pitemmän kaavan PASeista (jarrujen kera) kertokoon siitä puolesta lisää.

Vierailija

Estrogeenilaastarin tarkoitus on vahvistaa ja ylläpitää kohdun limakalvoa, ja sitä pidettiin kp 2 lähtien ihan sinne veritestiin asti, laastari vaihdettiin siis 2 krt/vko.

Vierailija

Tuo ei kuulostanut ollenkaan pahalta, jos lääkitys olisikin noin kevyt. Eniten ehkä jännitän sitä pitääkö pistää... Piikitys ei ole minun leipälaijin, ei todellakaan.

Minulle on tehty yksi IVF, joka oli ns. lyhyellä kaavalla, eli siinä ei niitä sumutuksia ollut ollenkaan. Saimme heti ensimmäisestä tuoresiirrosta lapsen, joten olen näissä PAS-asioissa aikamoinen ummikko.

Voisikohan se, että IVF tehtiin lyhyellä kaavallaa, ennustella sitä, että PAS olisi myös " lyhyemmän kaavan" mukainen. Ikää minulla on 34 ja PCO. Suunnitteluaika on reilun viikon päästä ja saan reseptit sun muuta. Sittenhän sen tietää. Mutta olisi tosi kiva tietää vähän jotain ennakkoon, että tietää suunnilleen varautua siihen mitä tuleman pitää.

Millaiset onnistumisen mahdollisuudet muuten PAS:issa on? Onkohan meillä toivoa?!?

Uusimmat

Suosituimmat