Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

En tiedä mikä siihen auttaa.

Kommentit (16)

En ymmärrä miten se ei tajua elää omaa elämäänsä. En mäkään puutu heidän elämäänsä ja siihen, milloin he saavat tehdä lapsia ja mitä nimiä antaa heille. Muunmuassa tuollaista ihanaa..

Kuuntelisin mielellään jos jollakulla on samanlaisia kokemuksia sekä myös neuvoja kuinka päästä eroon tuollaisesta. Ilman että eroaa miehestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

siis ihan kaikkeen, ja raivostuu silmittömästi, jos emme anna määrätä. Sitten soitellaan suku ja tuttavat läpi ja haukutaan, uhkaillaan ja solvataan.

2

Onko se pakko olla jatkuvasti tekemisissä? Kai se vaan on osattava napakasti mutta asiallisesti sanoa sellaisille, oli sukua tai ei, siis esim. "Se ei ole sinun asiasi lainkaan..." tai jotain.

Eli ryhdy pitämään puolisasi äläkä ole nössö. Voit sanoa suoraan, että teidän perheen asiat eivät kuulu miehen siskolle missään määrin.

Miehen sisko on ihan kauhea akka! Hänen elämäntilanteensa, menneisyytensä -ja nykyisyytensäkin tuntien en kyllä arvostelisi muiden elämää. Mutta niinpä vaan arvostelee ja selän takana paskaa puhuu. Ja itsellään ei ole lapsia, mutta silti tietää minua paremmin, miten lapset hoidetaan... Ja on ihan suoraan sanonut, että veljensä on kuulemma liian hyvä mies minulle... GRRRR!!!

Selvästikin siskolla on jotain mielenterveysongelmaa.

Lainaus:

Nyt meille tulee sitten tekstiviestejä, joissa ilmoitetaan, että me käytämme lapsiimme henkistä ja fyysistä väkivaltaa ja että siskoni "haluaa nähdä lapseni tällä viikolla, piste". Samaten uhkaillaan sosiaaliviranomaisilla, välien katkomisella sukulaisiin jne.

Ja kaikki lähti alkujaan siitä, että minä kutsuin hänet lapseni kaverisynttäreille ja lapsi toivoi juhliin tietynlaista kakkua. Siskoni olisi halunnut juhliin toisenlaisen kakun ja määrätä vieraslistan...

4

Nyt meille tulee sitten tekstiviestejä, joissa ilmoitetaan, että me käytämme lapsiimme henkistä ja fyysistä väkivaltaa ja että siskoni "haluaa nähdä lapseni tällä viikolla, piste". Samaten uhkaillaan sosiaaliviranomaisilla, välien katkomisella sukulaisiin jne.

Ja kaikki lähti alkujaan siitä, että minä kutsuin hänet lapseni kaverisynttäreille ja lapsi toivoi juhliin tietynlaista kakkua. Siskoni olisi halunnut juhliin toisenlaisen kakun ja määrätä vieraslistan...

4

Jos tosiaan noin ihmeellisillä jutuilla uhkailee, vaikka kysymys on sinun lapsesi juhlista. Ellei tosiaan mitään perää moisissa jutuissa ole, ei sinulla ole mitään syytä huoleen. Ei tuommoisen juttuja kukaan viitsi tosissaan ottaa ja veikkaanpa ettette ole ainoita, jotka siskon "kontrollifriikkiydestä" saatte kärsiä.

Mutta älä ystävä hyvä lähde moiseen mukaan!! Vaikka millaisia uhkailuja saisit osaksesi, yritä vain hakea etäisyyttä ja sanoa asiat suoraan, et ole vastuussa siitä miten sisaresi tähän reagoi, hän on aikuinen ihminen ja vastaa itse teoistaan.

Hän ei tullut synttäreille kutsutusti, vaati sitten lapsia äitini luo kylään "omilla synttäreilleen", mutta en vienyt. Nyt niitä tekstareita on sitten satanut lisää...

En ole vastannut mitenkään, enkä aio vastata. Enkä anna lapsiani hänelle, enkä lapsia mummolaan tai minnekään muualle yksinään, koska en halua siskoni tapaavan heitä ilman minua tai isäänsä.

Tämä on ihan absurdia! Siis aikuistenoikeasti.

8

Näitä juttuja piisais vaikka kuinka... huh huh... itsekin vinkkejä kaipais...

Miehestä ei ole kovin paljoa sanomaan vastaan, kokee kai alitajuisesti olevansa jossain kiitollisuudenvelassa kun sisko huolehtinut lapsena nuoremmista sisaruksistaan paljon. Kaiken lisäksi mies vielä töissä siskon ja siskon miehen yrityksessä. On onneksi hiljalleen oppinut sanomaan vastaan.

Itse otin rajusti yhteen siskon kanssa eräissä juhlissa, kun lopulta napsahdin jatkuvaan sekaantumiseen ja siihen, että hän meni omalla kohdallani jo todella arkoihin juttuihin ja henkilökohtaisuuksiin. Olen yleensä ollut liiankin kiltti ja sietänyt asioita liiankin pitkälle, mutta sitten lopulta riitti. Itsekin ihan säikähdin omaa reaktiotani. No siskohan tietenkin otti tästä todella pahasti itseensä. Loukkasinhan häntä verisesti. (Itsehän hän ei tehnyt mitään vaikka "ajoi minut nurkkaan" ja alkoi sättiä ja haukkua.) Ei paljon sen jälkeen olla oltu tekemisissä.

Ei mitään mukavaa tietty sekään, kun miehen täytyy töidensä puolesta olla kuitenki tekemisissä päivittäin. Mutta eipä tarvitse kuunnella kokoajan niitä "hyviä" mielipiteitä, jotka kyllä tiedän muutenkin.

Etäisyyden pitäminen on ehkä ihan parasta silloin kun, ei muu tunnu auttavan. Ja tietenkin muistaa aina se, että itse sitä omaa elämäänsä elää, eikä muilla ole siihen sanomista. Eihän se helppoa ole, mutta mitä sitä muiden mielipiteillä on väliä, jos itse on tyytyväinen ja onnellinen elämäänsä. Usein nämä sekaantujat yms. eivät itse ole tyytyväisiä omaan elämäänsä tai tekevät aika kyseenalaisia päätöksiä ja ehkä siksi haluaisivat kontrolloida muita.

Mutta tälläiselle ei kannata antaa periksi, varsinkaan jos omaa liian kilttiä tai hyväksikäytettävää luonnetta, tällöin voi itsensä löytää hetken päästä täysin toisen pyöriteltävänä ja siitä ei niin vaan irti enää pääsekään.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat