Koko kroppa ihan sekaisin km:n jälkeen, apua!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Voisiko joku auttaa, jos on ollut samanlaisia kokemuksia kuin minulla nyt. Sain keskenmenon 2.9. rv 6+0. Kohtu oli jo tyhjä, mutta sain varmuuden vuoksi pari pilleriä vauhdittamaan kohdun supistelua. Vajaa neljä viikkoa myöhemmin alkoi menkat, jotka kestivät yli viikon (normaalisti 5 päivää). 2,5 viikkoa myöhemmin kp 16 alkoi voimakas verinen vuoto uudelleen, mutta kesti vain yön yli ja vähän seuraavana päivänä. Tämä vuoto sai siis alkunsa yhtäkkiä yhdynnän aikana, mutta oli ihan kirkasta verta ja reippaasti.

Nyt on ihan paska olo, kun ei tiedä missä taas mennään tai mikä kp on menossa... Onko nyt siis taas kp 3, varmaankin. Ja oltiin vielä niin ahkerasti pupuiltu, että ihan innolla taas odotin testaamaan pääsyä, voi paskat...

Jos jollain on ollut samanlaisia ongelmia, niin kauanko meni ennen kuin kroppa taas alkoi toimia normaalin aikataulun mukaan ja raskautuminen oli taas mahdollista??

Kommentit (6)

Vierailija

Nyt kyllä näyttää siltä, että joka toinen kerta kun jotain yrittää touhuilla, niin verenvuoto alkaa. Se kuitenkin loppuu melkein saman tien yhdynnän jälkeen, vähän vain tuhruttaa. Ihan kummallista, aivan niin kuin tuolla jokin ärtyisi puuhastelusta ja alkaa heti vuotamaan. Niiiin kummaa...

Kaikkein rasittavainta on kun ei ole ketään kenenkä kanssa näistä asioista puhua. Kun ei viitsisi kuitenkaan kavereille puhua vauvasuunnitelmista ja keskenmenosta ja ties mistä ongelmista, alkaan vain kauheat kyselyt onnistumisista ja muista. Eikä sitä äidilleenkään jaksa koko ajan jauhaa kun ei se oikein ymmärrä. Ja se on kuitenkin ainoa joka tiesi koko raskaudesta ja keskenmenosta...

No onneksi on esikoinen, joka pitää kiireisenä ettei ehdi liikoja murehtia. Täytyy vaan jatkaa samaa aktiivista touhuamistahtia, niin eikö tää kroppa tästä joskus palaudu normaaliin rytmiin ja mahdolliseen raskauteen:)

Vierailija

Mulla loppu n. 1½ vkoa sitten km vuoto ja nyt tänään taas vilautteli, että alkaako jo uusi vuoto...en siis ole varma vieläkään, että onko nämä nyt jo uudet menkat, vai vieläkö reistailee km vuotojen vuoksi. Tämän 1½ vkonkin aikana on tullut välillä pikkuhousunsuojaan sitä sellaista ruskeaa tuhruvuotoa vielä. Tämän päiväinen ruskea vuoto on ollut tosi hailua ja aikas limaista...vatsanpohjaa vähän juilii. Viimeksi kun oli näin sama tilanne, niin taisi olla ovis ja siitä tuli tärppi, joka nyt sit valitettavasti meni taas toistamiseen kesken. Nyt mietinkin, että oliskohan mulla sit kuitenkin just nyt parhaillaan tuon liman runsaudesta päätellen sittenkin taas ovisaika...mutta tulisko sieltä vielä jotain jemmavuotoja sen verran, että värjäisi tuota limaa hitusen ruskeaksi. Se on enemmän kyllä kirkkaan liman näköistä kun ruskeaa. Kyllä tuntuu, että nyt on kroppa vielä enemmän sekaisin tän toisen km:n jälkeen kun sen ekan. Ihan hukassa on välillä kun ei tiedä koska olis hyvä alkaa yrittämään ja koska ei. Voihan nokka tätä kroppaa...kun ei tiedä ollakko vaiko eikö olla.

Toivottelen kuitenkin onnea ja menestystä " uudelle ja onnekkaammalle" kierrokselle. Toivotaan että onni suosii nopeasti meitä kaikkia ja että josko seuraava kerta menisi muutenkin vähän paremmin.

titi75

Vierailija

mulla oli tosin rv 8 menossa. Mulla alko menkat vasta viime perjantaina tasan 6 viikkoa km:n jälkeen, joten nyt on kai kp 6 menossa. Mielenkiinnolla tosiaan täälläkin odotellaan, että missä vaiheessa alkaa hormonit ja kierto tasaantumaan. Uusi yritys on meilläkin jo käynnissä, mutta nyt ei taas yhtään osaa arvioioda, että millon ovis mahtaa tulla.

Plussaonnea teillekin!

Vierailija

tosin mulla oli kodunúlkopuolinen raskaus sori kaikki näppäimet ei toimi.Kun verta alkoi tulemaan mulla sitä tuli kaikenkaikkiaan ainakin 5viikkoa en tiedä miksi eikä lääkäritkään kommentoinu siien mitään, muuta kun et voi olla että sulla alko kuukautiset perään.Eli mulla kesti jonkun aikaa kunnes ne OIKEET menkat alko ja siitä lätien on ollu tosi säännöllinen kierto ainakin.Raskaaksi en ole vielä sen jälkeen tullut mutta yritys on kova.Ovistestitkin käytössä.Tsemppiä teille yritykseen!

Vierailija

Ekan keskenmenon (06/2004) jälkeen meni noin puoli vuotta, että kuukautiset palasivat säännöllisiksi. Sitten " raskauduin taas" tänä kesänä, mutta meni kesken heinäkuussa (10 viikolla). Keskenmenoni oli erittäin kivulias ja jouduin ambulanssilla sairaalaan. Ainoastaan tiputuksessa saamani kipulääkitys auttoi. Tuolloin myös verenpaineeni putosivat todella alhaalle. Tuosta keskenmenoreissussusta meni melkein 3 viikkoa, jollon sain taas yöllä aivan vastaavanlaisen kovan kipukohtauksen (sen seurauksena myös oksentelin) ja taas ei auttanut muu kuin ambulanssikyyti. Mieheni on hoitoalalla (ollut itsekin mm. ensihoitajana) ja siten hän kyllä pystyi arvioimaan tilanteeni eli en ollut henkilöautolla kuljetettavassa tilassa kovien kipujen vuoksi. Tällä kerralla päivystävä lääkäri ei osannut sanoa muuta selitystä olotilalleni, kuin että minulla olisi ollut " kohtukramppi" . Menin joitakin viikkoja myöhemmin yksityiselle gynelle keskustelemaan keskenmenoistani (mukanani myös kaikki mahdolliset labratulokset + lääkärien hoitokertomukset keskenmenoistani) ja kerroin myös tuosta toisesta oudosta kipukohtauksesta. Hän kysyi minulta, että tapahtuiko tuo mahdollisesti ovulaation ajankohtana. Ja kun sitä sitten siinä allakasta katseltiin, niin hän tuli siihen tulokseen, että minulla oli erittäin kivulias ovulaatio (johon kuului myös yhden yön kestänyt vuoto). Tuosta tapahtumasta on nyt 4 kk. Ja jälleen koin erittäin kivuliaan illan (+ vuotoa). Nyt vain osasimme jo hoitaa tilanteen oikein eli minulla on nyt Panacodia poretablettina (vaikuttaa nopeammin) ja lisäksi otin myös toista eri tyyppistä kipulääkettä. Kivut jatkuivat n. 45 minuuttia ja sitten " tilanne oli ohi" .

Eli mitä tällä tarinallani halusin kertoa, niin ovulaatioon voi liittyä erittäin kovat kivut ja verinen vuoto vaikkei muutoin muita " limoja" huomaisikaan. Minulla on nyt menossa 5. kierto keskenmenon jälkeen ja ainakin vielä kiertoni ovat hyvin ailahtelevia.

Mutta toivotaan, että kroppamme tästä taas pian tokenevat.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat