Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä oon niin loppu..

Vierailija

oon koko päivän miettiny että mitä sitä alkais tekee tälle asialle. Tupakan jo poltin kun miehen varastosta löyty, ei auttanu. Kaapissa ois siideriä, ei tee mieli juoda kun oon muksujen kanssa kotona, mut jos se piristäis.. jos itelle teen jotain se pitää ajottaa niin että mies tulee ihan just kotiin, ettei lasten tarvi olla yksin täällä, jos koittais saada ne kaikki samaan aikaan päiväunille ja sitten.. niin se onnistuis.. mut oon aina ollu sitä mieltä että itsemurha on itsekästä, sillä aiheuttaa vaan surua toisille.. en todella tiedä mitä enää teen.. anteeks että häiritsin teitä, oli pakko johonkin kirjottaa.

Kommentit (15)

Vierailija

mieti ensin miksi olet nii loppu, ja yritä sitten etsiä ratkaisua elämään ja ennen kaikkea puhu miehellesi. yhteinen aika auttaa jaksamaan..

Vierailija

meidän kunnassa saa kotihoidonapua, jos sitä kokee tarvitsevansa. Erityisesti monilapsisissa perheissä kotiapua käytetään mm siivous, ruoanlaitto yms apuna. Itselle jää silloin aikaa enemmän lasten kanssa olemiseen, lepäämiseen tms. Perhetyön kautta myös saa tarvittaessa lastenhoitoon lisäapua, jos tarvitsee aikaa lepäämistä varten ja haluaa unohtaa lastenhoitorutiinit hetkeksi aikaa. Avun pyytäminen ei tavatonta ja sitä ovat monet lapsiperheet joutuneet hakemaan, kun on elämänvarrella ollut kaikenlaista mm lasten koliikkivaivoja, masennusta, rahahuolia tms. Nyt saatat ajatella väsyneenä, että vaihtoehtoja ei ole, mutta levon ja kunnon yöunien jälkeen koko elämäntilanteenne näyttää erilaiselta. Anna lapsille ja miehellesi vielä mahdollisuus!!!!!

Vierailija

Voisithan soittaa vaikka neuvolan terkkarille ja kertoa hanelle tilanteesta, han osaa sitten tarvittaessa ohjata sinut vaikka psykologin juttusille. Apua taloudelliseen tilanteesen kannattaa kysya sosiaalitoimistosta - ei ole mitenkaan noloa! Oletko itse tyoton vai kotihoidontuella? Jos kotona ahdistaa, saattaisi toihin menokin olla ratkaisu seka taloudelliseen tilanteeseenne etta siihen etta saisit vahan ns. omaa aikaa . Siis jos asut paikkakunnalla, jossa on helppo loytaa toita.

Tsemppia! Ala tee mitaan itsellesi! Lapsesi tarvitsevat sinua!

Vierailija

mutta hän on kai yhtä loppu kuin minäkin. huudamme vaan toisillemme ja lapsille, se on kamalaa, yritän joka päivä, joka tunti joka minuutti olla huutamatta lapsille ei ole heidän vikansa, mutta minulla ei ole enää yhtään kärsivällisyyttä. lapset nukkuu huonosti, jokainen on vuorollaan hereillä, kaikki nukkuu päiväunet eriaikaan, en tiedä milloin olisin viimeksi nukkunut. mies nukkuu eri huoneessa että saisi edes vähän nukuttua ennen töihin menoa. kaikki kai alkoi huonosta rahatilanteesta, mikä tuntuu vaan pahenevan, ikinä ei ole rahaa mihinkään, yrittää vaan saada laskut ja lainat maksettua, itepähän olen itseni tähän tilanteeseen saanut. luulen että miehellä olisi asiat paremmin jos minä lähtisin. hän osaa ja jaksaa lasten kanssa paremmin.. en tiedä.. huoh.. -ap

Vierailija

Jos ei muu tule mieleen niin soita jonnekin auttavaan puhelimeen. Numeroita on joka puhelinluettelon kannessa ja kyllä netistäkin jotain kriisiapua löytyy. Voimia

Vierailija

ei ole. sukulaiset kaukana ja lähellä olevia ei kiinnosta. rahaa lastenhoitoon ei ole, olen vanhempainrahalla vielä. alallani ei ole kuin pätkätöitä tarjolla eli ei mahdollisuutta lasten kanssa. kaupungissa huono työtilanne. kiitos välittämisestä!

Vierailija

Sosiaalitoimen kautta voisitte kysyä tukiperhettä lapsillenne, jolloin voisivat olla esim viikonlopun kuukaudessa turvallisessa perheessä ja saisitte aikaa itsellenne ja parisuhteelle. Tarvitsetko kodinhoitoapua? Varaa sossuun aika (vaikka se meille suomalaisille kirosana onkin, mutta on olemassa juuri tällaisia tilanteita varten!).

Vierailija

väljin lainanhoito menossa. Sossussa käyty " liian hyvät tulot" laskevat siellä menoiksi vain korot asuntolainasta, auto-ja opintolaina ovat turhia.olen yrittänyt kaikkeni, lastenhoitajaa ei ole varaa ottaa. asun niin pienessä kaupungissa etten kehtaa mennä enää mistään kysymään mitään, kaikki tietävät jo tarpeeksi asioistani. Mutta kiitos teille vinkeistä! ja välittämisestä.. ehkä tämä joku päivä tästä, tai sitten minusta tulee viikonloppuäiti, silloin saisimme molemmat ainakin joskus nukuttua ja omaa aikaa. -ap

Vierailija

täytyy yrittää kysellä kodinhoito tms avusta ja olette varmasti oikeassa että kun saisi univelkaa pois niin jaksaisi paremmin. yritän tänään vielä jutella mieheni kanssa eri vaihtoehdoista, tämä jo auttoi vähän että sai nimettömästi purkaa asioita. kiitos. -ap (TH)

Vierailija

Valtakunnallinen kriisipuhelin 0203 44 55 66 päivystää ti-la klo 15-06, su-ma klo 15-22. Voit soittaa kaikkialta maasta paikallispuhelun hinnalla.

Vierailija

en osaa muuta sanoa..vaikka haluaisin kyllä auttaa.kuulostaa samalta kuin meillä kotona.en tosin mitään noin lopullista ole miettinyt mutta aika nurkassa tässä ollaan....jos saisit mahdollisuuden nukkua kunnolla muutaman yön.olisi varmaan se ensimmäinen asia mikä auttaisi ainakin piirun verran.univelkaisena kaikki tuntuu turhalta ja vaikeasta tilanteesta ei varmasti näe ulospääsyä..vaikka sellainen on aina.

en tiedä mitä muuta sanoisin...toivon että löydä iloa ja toivo sen verran että jaksat sentti sentiltä ponnistella ...ja kiituutella...parempaan huomiseen.

itse otin yhteyttä neuvolaan sitä kautta varattiin aika psykiatrian sairaanhoitajalle jossa kävin juttelemassa muutamia kertoja....joku vuosi takaperin.

VOIMIA!

Vierailija

Hänellä varmasti kokemusta samankaltaisista tilanteista. Ja osaa opastaa eteenpäin. Jos esim. saisitte lapset hoitoon muutamiksi tunneiksi kerrallaan että saisitte nukkua jne.

Ja neuvolan psykiatrin kanssa pääsisit varmasti juttelemaan.

Hae hyvä ihminen apua, sitä on varmasti saatavilla!

Vierailija

Ja jos todella olet loppu, niin tuskin se rahakaan tuo lopullista helpotusta tilanteeseesi. Sossu voi järjestää teille kodinhoitoapua ja lapsille tukiperheen, voitte päästä psykologin puheille työstämään tilannettanne. Ei paikkakunnan koko vaikuta millään tavalla ammattihenkilöstön vaitiolovelvollisuuteen!

Ja Sinullekin: häpeä pois! Jos tilanne ei parane, niin suunta on vain alaspäin. Hae apua!

Uusimmat

Suosituimmat