Voiko vauva nukkua yöllä sitterissä?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meillä on kahden kuukauden ikäinen vauva saanut nuhan. Viimeiset kaksi yötä on ollu vaikeita kun pieni ei saa nukuttua. Syö rintaa hyvin, mutta ei nuku pitkiä pätkiä (yli tuntia) koska nenä vuotaa. Oon kohottanu sängyn päätyä, laittanu keittosuolatippoja, sipulia on sängyn vieressä eli kaikki (?) keinot on käytetty. Nyt viime yönä laitoin vauvan aamuyöstä sitteriin nukkumaan ja nukkuikin siinä pari tuntia. Nyt kysynkin voisiko vauvaa nukuttaa nyt nuhan aikan suurimman osan yöstä sitterissä?

Kommentit (4)

Vierailija

Taidanpa ensi yönä kokeilla nukuttaa sitterissä pidemmän pätkän jos sitten sais pikkunen nukuttua. Oon samaa mieltä että paranemisen kannalta vauvan täytyy nukkua, vaikka pari yötä sitten sitterissä. Nyt on vedelly sikeitä jo kolme tuntia liinassa pystyasennossa eikä nenä vuoda yhtään. Vois kokeilla yöllä nukkua ite istualteen vauva liinassa. Ihan mitä tahansa teen pikkusen olon parantamiseksi.

Paranemisia myös sun pikkuselle sannuska80!

Iloista (ja nuhatonta) syksyä kaikille!

Vierailija

Itse oon nukuttanut juuri nuhan aikoina sitterissä kun pojat on olleet 1-4kk. Sen jälkeen eivät enää oo pysyneet sitterissä.

Oon laittanu jalaksien alle tyynyn kun meillä babybjörnin sitteri (10v vanha) joka on aika pystyssä asennossa. Luulisin että ihan oikeasti ei muutamasta yöstä ole haittaa lapsen kehitykselle. Meille lastenlääkäri ehdotti esikoisen aikana sitterissä nukuttamista. Kun kysyin onko vaarallista selälle niin totesi vaan että " ei ole jos et nyt lopullisesti siirry nukuttamaan lasta sitterissä"

En sitte pitänyt päivällä poikia sitterissä jos siinä olivat yön olleet. eikä ainakaan nuorimmainen tuon ikäisenä siinä päivisin kipeänä viihtynytkään vaan liinassa oli sitten lähes koko päivän.

Vierailija

Aika pienestä vauvasta on kuitenkin kyse. Sitterissähän ei suositella pitämään lasta kovin pitkiä aikoja kerrallaan, koska se ei ole kovin hyvä lapsen selälle. Saisitteko esim. vaunujen kopan niin kaltevaan asentoon, että lapsen olisi mahdollista nukkua siinä vähän pidempiä pätkiä? Lohdutuksen sanana voin sanoa, että ne pari kertaa, mitä meidän tyttömme on ollut räkäinen, se pahin vaihe on mennyt ohi muutamassa päivässä. Toivottavasti menee teilläkin.

Vierailija

kun meidän vauva sai 3 vko ikäisenä nuhan ja korvatulehduksen, lääkäri kehoitti nukuttumaan vauvaa YÖLLÄ joko turvakaukalossa tai sitterissä, jotta henki kulkee ja vauva sa nukuttua. eli tuskin kovin vaarallista on muutama yö siinä nukuttaa. yksi keino on myös nukkua itse puoli-istuvassa asennossa vauva rinnan päällä pystyasennossa, mutta ei meidän vauva ainakaan siinä pysynyt, enkä olis varmaan itse uskaltanut nukkua silleen. muistaakseni lääkäri sanoi että edesauttaa paranemistakin jos vauva saa unta eikä valvo itkien koko yötä, kun minä huolehdin juuri siitä miten siinä sitterissä voi niin pitkään olla. ja en tiedä mikä asiaan vaikutti, mutta tyttö parani parissa päivässä siihen kuntoon että saattoi nukkua kohotetussa sängyssä. luulen että siitäkin oli apua ettemme pitäneet vauvaa yhtään makuuasennossa missään, minään aikana päivästä. ei edes sylissä. eikä oleiltu lattialla. näin räkä ei päässyt ollenkaan valumaan ylähengitysteihin tukkimaan hengitystä. nyt kun neiti on jo 4 ja puoli kuukautta vanha ja toisen kerran nuhassa ja kuumeessa, nukutan häntä päivisin rattaissa sisällä, joissa on selkänoja uhden asteen nostettuna. voi olla että laitan yöksikin siihen nukkumaan.

toivottavasti teidän (ja meidänkin) pikkuinen paranee pian!

värikästä syksyä!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat