Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hieman huolestunut, kohdunulkoiseen liittyen

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Heissan, nyt kaipaisin kovasti kommenttia seuraavaan huolenaiheeseeni. Takana on ensimmäinen IUI ja perjantaina, pp16 alkoi vuoto. Olen aivan ihmeissäni siitä, että kunnon vuotoa tuli vain pe-la välisen yön ajan. Sitä ennen n. 12 h ja la-su olisin pärjännyt pikkuhousunsuojalla. Vuoto oli välillä tosi tummaa, ei oikeastaan mitään hyytymiä kuten yleensä, ainoastaan sen yöllisen vuodon myötä hieman. Välillä vuoto oli taas normaalin punaista, tosin välillä sellaista venyvää. Voiko inssin onnistumisen jännääminen muuttaa vuotoa noin paljon? Normaalisti kunnon vuotoa on pari päivää, tuhrua kolmas ja ehkä vielä neljäskin päivä.

Lisäksi oikean munasarjan kohdalle, mistä viime kierrossa munasolu irtosi, on jo pitempään pistellyt välillä aika ikävästi. Välillä tunne on ihan lievää. Kovin kipeältä ei kohta tunnu painettaessa, ehkä pienen pientä aristusta. Välillä taas tuntuu vasemmalle alas mutta pääosin tuonne oikealle. Voisiko kyseessä olla kohdun ulkoinen raskaus? Kuinka pian se oireilisi? Nyt on siis kohta 3 viikkoa inssistä... Ummetusta ei pitäisi olla, olen ottanut siihen lääkettä ja vatsa on ollut nyt viime päivät ihan normaali.

Ensi maanantaina on onneksi ulträäni tulevaan inssiin liittyen mutta voiko siihen mennessä tapahtua jo jotain vakavaa jos kyseessä olisi KU? Toivon että mielikuvitukseni vain laukkaa. Negatiiviset raskaustestit tein pp 15 ja pp17, joten toivoa tärpistä ei taida olla. Lisäksi aloin syömään eilen, kp 3 clomeja mutta ne eivät tähän ongelmaan kyllä liity.

Pliis, osaisiko joku auttaa? Olisin kiitollinen kaikesta tiedosta!

Huolestunut Lilium

Kommentit (2)

Vierailija

Mutta kannattaisiko tehdä vielä yksi raskaustesti? Kyllä sen kohdunulkoisenkin pitäisi näkyä, jos alkio todella on kiinni väärässä paikassa. Itse tein ku-inssissä heikon positiivisen testin pari päivää vuodon alun jälkeen (pp 15), kun kivut eivät lakanneet (olivat todella pahat normaaleihin kuukautiskipuihini verrattuna). Oireet voivat siis alkaa heti, sillä minulla tuntui vuotopäivistä alkaen kipua oikealla puolella selässä ja munasarjassa ja ne jatkuivat ihan keskeytykseen asti (rv 7).

Enkä tarkoita pelotella sinua, että siellä nyt ku olisi, mutta jos haluat varmistua, tee vielä yksi testi. Jos on negaa, niin tuskinpa siellä mitään on, mikä ei ensi viikon ultrassa näkyisi (esim. kysta tai voimakas reagointi clomeihin tms.).

Toivotaan, että kaikki on ok ja käynnissä olevasta kierrosta tärppää ihan oikeaan paikkaan!

Vierailija

ja kiitos kommentistasi. Mietin itsekin samaa, tekisinkö vielä yhden testin. Näin iltaisin noita kipuja tuntuu hieman useammin tuolla oikealla ja juuri nyt on vähän pahoinvointiakin. Lisäksi kainalot ja rintojen sivut tuntuvat vieläkin vähän kipeiltä, tuossa ekassa inssikierrossa kun tuli kamalasti erilaisia raskauoireita muistuttavia tuntemuksia eikä osa niistä ole vieläkään kadonnut. Tai sitten vaan kuvittelen, mene ja tiedä...

Sitä vaan mietin kun mulla on vain Acon 25-testejä, kuinka hitaasti / nopeasti hcg nousee jos on kyseessä KU raskaus? Voiko mennä kauankin ennen kuin hormonipitoisuus näkyisi tuolla testillä? Olemme lähdössä torstaina reissuun ja palaamassa vasta maanantaina ennen ultraa. En haluaisi joutua menemään minnekään päivystykseen tai yksityiselle matkan aikana, varsinkin kun olemme suurimman osan ajasta aika korvessa. Mutta toivotaan ettei tarvitsekaan vaan tämä selviäisi muuten... ja kyllähän monelle selviää vasta 6. raskausviikon jälkeen tuo KU, joten voisi kai kuvitella että riittää kun maanantaina tilanne tsekataan?

Lilium

Uusimmat

Suosituimmat