Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita jotka eivät anna lastaan/lapsiaan mielellään anopille hoitoon?

Vierailija

Edessä olisi yhden yön reissu jonka ajaksi pitäisi antaa vuoden vanha tytär yöhoitoon.

Tyttö on ollut vanhemmillani yötä kolme kertaa ja viihtyy siellä mummin ja vaarin kanssa tosi hyvin, mutta nyt on mies sitä mieltä että lapsi pitäisi antaa hänen äidilleen hoitoon.

Anoppi on mielestäni huolimaton ja huoleton: esim. kun sanoin että tuomme matkasängyn sitten JOS tyttö sinne hoitoon menee niin anoppi se siihen että ei sellaista tarvita, tyttö nukkuu sohvalla (ei siis levitettävä) HALOO HEI? tuon ikäinen ei todellakaan pysy paikoillaan sohvalla vaan tulla muksahtaa sieltä alas johon anoppi tokaisi että kaikkien lasten kuuluu ainakin kerran tippua alas sohvalta tai sängyltä,ei ne muuten kuulemma opi korkeus eroja!!! (mies sitten kotona sanoi että hänen äitinsä heitti tuon kommentin vitsinä!)

Toinen on se että anoppi syöttää tytölle kaikkea mahdollista: karkkia,suklaata,jäätelöä,popcornia,kurkkupastilleja,kahvia ja hän saattaa jopa vatkata purkin kermaa jotta jotta lapsi saa suun makeaksi! Ja vaikka kuinka monta kertaa olen tuosta syöttämisestä sanonut niin ei se mene perille!

Anoppi antaa tytölle ihan mitä vain tavaroita leluksi: esim golf palloja jotka mahtuvat tytön suuhun! (ei kuulemma miehenikään pienenä sellaisiin tukehtunut,miksi miehen tytärkään tukehtuisi?)

Mieheni ja anopin mukaan minä olen vain yli huolehtivainen ja hössötän liikaa, mutta mielestäni sitä en ole! Huolehdin vain lapsestani ja haluan tehdä niin kuin mielestäni hänelle on parasta! Ajattelen lapseni turvallisuutta!

Tiedän että edessä on mieletön riita jos nyt miehelleni ilmoitan että tyttö menee minun vanhemmille yöksi.

*huoh*

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Anoppi halusi omia meidän esikoisen jo hänen ollessa vauva. No, siitä seuras että tiesi/tietää kasvatus ja hoitoasiat mielestään parhaiten. Ja siitä seuras kova sota mun ja anopin välillä. Nyt ei juurikaan puutu asioihin, mut sen on selvästi vaikea olla näyttämättä ulospäin ett meidän esikoinen on sen suosikki, muilla lastenlapsilla ei ole niin väliä. (ei 5)

Vierailija

Sanoi häntä lapsekseen kun kukaan ei ollut lähellä (ei tiennyt että minä olin sattumalta oven takana kun olin menossa vessaan), sanoi minulle,että hänestä tuntuu että on synnyttänyt lapseni, sanoi myös lapselleni,että muista syödä paljon niin hänelle ei tule rintatulehdusta (hänellä oli joku patti rinnassa). Että tällasta meillä.

Ja hän on vastuuton paska hoitajana.

Vierailija

Onpahan hyvinkin, mutta kun olen kuunnellut hänen juttujaan lastensa nuoruusvuosilta, niin kyllä on sairaalassakin ravattu harva se päivä (ihan liioittelematta!).

Olen seurannut hänen tapaansa " hoitaa" lapsia ja siinä vaiheessa kun hädin tuskin kävelemään oppineelle annetaan mm. sahareunainen, terävä harava leluksi, niin on siinä kestämistä.

Ei sikäli - tilanne ei ole tuottanut meidän perheessä ongelmaa, sillä edes mieheni ei halua (= uskalla) antaa lapsiamme äidilleen hoitoon!!!

Vierailija

Anoppi vahtii hysteerisenä ettei lapsi pääse koskemaan esim. likaisiin kenkiin, laittamaan hiekkaa suuhun ym. Juoksee joka sekunti lapsen perässä ettei vaan putoa esim. sohvalta (lapsi pian 2 ja ihan näppärä kiipeilijä, me kuulemma olemme välinpitämättömiä kun annamme yksin kiivetä sohvalle). Ainoa ongelma on meilläkin tuo syömispuoli, anoppi ei voi ymmärtää miksei lapselle voi ostaa karkkia, syöttää voita purkista ym. Mutta uskoo onneksi kieltoja kuitenkin (tai toivottavasti uskoo!).

Tässä sentään se hyvä puoli, että lapsen uskaltaa jättää hoitoon, vaikka muuten vähän rasittavaa onkin ;)

Vierailija

anoppi tosin on se ylihuolehtiva ja minusta se on sairaus... toki normaalit jutut voi huolehtia: ettei lapsi tipu, syö kilokaupalla hiekkaa, palellu kuoliaaksi, mutta jos lapsi konttaa kohti pöytää, laittaa pari murua hiekkaa suuhun tai kädet on vähän viileät, niin en jaksa kyllä alkaa kuuntelemaan sitä anopin vouhkaamista ja " tietämistä" .. Tehkööt omia lapsia jos haluaa kaiken hoitaa ja kontrolloida..

on anoppi jo rauhoittunutkin, mutta eipä sekään koskaan lasta niille pyydä, mies ei tarjoa ja minä en ala niiden sotkuihin mukaan enää menemään

Vierailija

En antaisi minäkään tuollaiselle hoitajalle lasta. Oli sitten anoppi tai joku muu. Kyllähän hoitajaan pitää pystyä luottamaan. Ja kun lapsi on noin pieni niin on tärkeää, että vanhempien ohjeita seurataan. Jotenkin tuntuu kamalalta ajatella kuinka lapsellekin syötetään vaikka mitä eikä vahdita lasta kunnolla.

Ei ihmekään sitten, että lapsille tapahtuukin kaikenlaista kun he ovat hoidossa. Oliko se nyt kesällä Pohjanmaalla kun yksi 1½-vuotias lapsi pääsi livistämään isovanhemmiltaan ja meni ja hukkui järveen:(. Eivät olleet vissiin isovanhemmat tajunneet kuinka vikkeliä pikkulapset ovat ja ettei heitä voi jättää valvomatta.

Voin myös kuvitella ettei oma anoppini edes tajua mitä lapset oikeastaan voivatkaan keksiä. Anoppilassakin on esillä ties mitä tavaroita, mm. marmorikuulilla ovat lapseni saaneet leikkiä ja suusta olen niitä löytänyt heiltä!! Arvatkaa vaan säikäyttikö:((.

Vierailija

katsoo asiaa vaaleanpunaisten lasien läpi. Antaisi anopille hoitoon koska tahansa. Luulee että minä valehtelen nuo jutut jne. on ihan äitinsä pikkusormen ympärillä. Välillä tuntuu että mies on hänen kanssaan eikä minun,tuntuu että anoppi pitää poikaansa miehenään. Olen varma,että anoppi on leimannut minut hulluksi kun mies on kysellyt asioita häneltä..tosiasiassa hän on se hullu. Tuntuu pahalta sanoa,mutta mä oikeasti toivoisin että hän kuolisi.

Vierailija

Esität listan kun viet hoitoon ja jos se kumoaa sen, sanot että lapsi ei sitten jääkään tänne. Sinä olet äiti ja saat päättää kuinka lastasi hoidetaan. Tee kellontarkka päiväohjelma, mitä missäkin vaiheessa tehdään (syöminen, ulkoilu, unet jne.) ja vie purkit mukaan joka ateriaa varten.

Vierailija

jos se ei oikeasti tajua että mitä saa tehdä ja mitä ei. minä taas en veisi omalle äidille lapsiani hoitoon. se ei kans ymmärrä esim. ettei kenkiä saa nuolla ja imeskellä. hänen mielestä se vain lisää vastustus-kykyä! lisäksi se saattaa syöttää niille mitä sattuu ja sen äijä on täys kusipää joka saa aina ihme raivareita.

Vierailija

..Ja myös mieheni on sitä mieltä! Touhu on niin " hälläväliä" tyylistä, lapset saa vaikka aamusta iltaa toljottaa videota tai pelata pleikkaria. Ruokaa tehdään jos viitsitään, herkkuja sen sijaa saa syödä mielinmäärin. anoppi saattaa iltasella päättää lähteä vähän bailaamaan ja hankkii jonkun toisen vahdin! Näin on käynyt miehen veljen lapselle joka siellä on ollut hoidossa. Meidän lapset siis ei koskaan mene siinne hoitoon, ei edes hetkeksi!

Vierailija

Mulla kanssa samanlainen anoppi joka on välinpitämätön, ei varmaan tahallaan mutta en uskaltaisi jättää yöksi enkä moneksi tunniksi. hän kanssa jättäisi sohvalle yms jopa pihakeinuun nukkumaan!

Ja kylmälläkään ei ole pakko laittaa tarpeeksi vaatteita päälle jopa sisävaatteissa päästäisi pihalle!!! Unohtaa lapsen allergiat ja tyrkyttää millon mitäkin herkkuja..

lapsi ollut vain minun vanhemmilla hoidossa ja se on miehelle ok, kun olen sanonut että noin pienelle (myös 1v) on parhainta olla yhdellä tutulla hoitajalla että myöhemmin kyllä pääsee toiseen mummolaan.. ;)

Ja tottahan tuo onkin periaatteessa. Muutoin on kyllä oikein mukava ihminen ja tykkää tytöstä kovasti mutta tuo ajatusmaailma turvallisuudesta yms lapseen liittyvistä asioista on aivan erilainen kuin minun!

Eli odotelkoon hetken vielä..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat