käsittämätönta - homeopatiasta

Vierailija

olen suhtautunut aina hieman skeptisesti homeopatiaan, vaikka lapsi onkin saanut siitä avun useampaan vaivaan (korvatulehduskierre, nuhakierre, ihottuma) - olen kokeillut homeopatiaa noihin kun koululääketieteestä ei ole ollut apua, kummasti on aina auttanut, mutta skeptikkona olen laittanut paranemisen sattuman piikkiin ja vain osittain uskonut, että homeopatialla olisi osuutta asiaan.

Nyt alkaa skeptisyyteni horjua: lapsella on paha yskä jo pitkään (flunssasta jäänyt), varsinkin öisin niin pahana, että on oksentanut. Useampaan kertaan ollaan käyty lastenlääkärillä, keuhkot puhtaat ja lääkäri on määrännyt tehokasta yskänlääkettä josta ollut osittain apua. Seuraavaksi olisi määrännyt vahvan antibioottikuurin " varmuuden vuoksi" . En kauhean innostunut ole antibioottikuureista, jotka määrätään kokeilun merkeissä joten kiikutin lapsen lääkärille, joka käyttää homeopatiaa. Lapsi sai kolmea homeopaattista valmistetta ja yskä oli seuraavana päivänä täysin poissa. Yöllä heräsin itse moneen kertaan ja kävin varmistamassa, että lapsi ylipäänsä hengittää, niin hiljainen oli. Ei yskän yskää öisin, eikä päivisin.

Käsittämätöntä. En jaksa uskoa, että noin pitkä yskä olisi sattumalta loppunut kuin seinään - ja juuri sattumalta kun aloitimme tuon homeopaattisen lääkityksen.

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

kun kokeilisit, niin tietäisit. On sitä moni muukin epäuskovainen kääntänyt takkinsa. Yksi niistä on minä. Olen asunut ulkomailla useaan otteeseen, ja aikoinaan " jouduin" homeopaatille. En uskonut siihen, vaikka näärännäppyni (jokin silmäpatti) hävisi, vaikka lääkärit sanoivat varmaan kymmenen vuoden ajan, että se pitää leikata. Ja muutamia muita.

Mutta pahinkin skeptikko kääntyy, kun huomaa vuosi vuodelta, tauti taudilta sen auttavan. Sen verran minäkin todennäköisyyslaskennasta ymmärrän, että on asioita, joita sattuma ei voi selittää.

Toiset meistä ovat itsepäisempi kuin toiset. Olen tutustunut homeopatiaan vuonna 98. Mieheni on kääntänyta takkinsa vasta v 2004. Eli niin kauan hän taisteli vastaan. Ja joutui luovuttamaan.

21

Vierailija

(neuvoivat kaupassa) ja kivut hävisivät saman päivän aikana. Mitkään särkylääkkeet ei tehonneet, mutta tämä toimi saman päivän aikana.

Vierailija

vuosituhannen vaihteessa, tutustuin homeopatiaan aivan tavallisen " oma lääkärin" vastaanotolla. Siellä lääkärit (tai ainakin osa?) kysyy haluaako homeopaattisia valmisteita vai " antibiootteja" . Ja kyllä parani välikorvantulehdus niillä kuulillakin... Ja tavallisesta apteekissa siellä ne ostettiin.

Vierailija

ja voi hyvinkin olla näin - ehkä

mutta se iso mutta: plasebovaikutusta ei voi olla pienillä vauvoilla ja lapsilla, koska plasebovaikutus vaatii tietoisuuden lääkkeen otosta.

Itse olen hoitanut alle 6kk ikäistä vauvaa menestyksekkäästi homeopatialla (koululääketieteen keinot loppuivat ja ainoaksi vaihtoehdoksi jäi joko vahvat antibiootit tai homeopatia). Edelleenkään 3- ja 5-vuotiaat lapseni eivät tiedä saavansa lääkettä kun homeopatiaa annan - eli se siitä plasebovaikutuksesta =)

Vierailija

Se toimii 100 prosenttisesti. Tavalliset yskänlääkkeet ovat ihan huuhaata, niistä ei ole mitään hyötyä. Homeopatialla olen aina saanut lapsen yskän loppumaan viimeistään kymmenessä minuutissa. Valitettavasti oivasin tämän vasta kolme vuotta sitten. Sitä ennen olen valvonut monta, monta yötä kuuntelemalla toisen yskää...

Jopa minun skeptikkomieheni on alkanut uskomaan homeopatiaan. Pakkohan on, kun huomaa sen auttavan. Minä itse olen harrastanut sitä enempi-vähempi jo kuusi vuotta. Kuukausi sitten poistin homeopatialla syylän, joka oli jalkapohjassa kymmenisen vuotta. En saanut sitä pois apteekin tököteillä, en kaivamalla, en muurahaishapolla, en lasikuituteipillä. Onneksi löyty vaiva.

Yhtä asiaa en kuitenkaan homeopatialla edes yritä parantaa: päänsärkyä. Muuten kokeilen kaikkeen.

Vierailija

keski-Euroopassa homeopatia on osa lääketieteen opintoja, jokainen yliopistosta valmistunut lääkäri on perehtynyt myös homeopatiaan ja käyttävät sitä myös työssään.

Väitätkö, että keski-Euroopan tieteellinen traditio (joka huomattavasti pidemmällä ja korkeatasoisempaa kuin suomalainen) uskoisi huuhaahan?????

Vierailija

Onko kenelläkään tietoa/kokemusta homeopatiasta aknen parantajana?

Teini-ikäisen tytön, ei kovin pahan, mutta kumminkin näkyvän vaivan?

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Selittäkääs nyt miten sellainen " lääke" voi toimia, joka on valmistettu laimentamalla " lääkeainetta" kunnes liuoksessa ei ole alkuperäistä ainetta lainkaan jäljellä, vaan aineen " informaatio" on siirtynyt liuokseen (vettä tai alkoholia) kun ainetta on oikeoppisesti ravisteltu tarkan kaavan mukaan?

Homeopatialla on vain ja ainoastaan plasebovaikutus, mitä ei toki pidä väheksyä, sillä se on mahtava voima. Mutta aivan saman vaikutuksen saisi jos valkotakkinen tärkeä ja asiantunteva henkilö möisi teille ravistelematonta vettä.

Jos se ei kerta auta, niin ole hyvä ja kerro miksi minun paha kohtutulehdukseni parani homeopaattisilla lääkkeillä? Vauva oli kaksi viikkoinen ja tulin niin kipeäksi etten varvastakaan voinut liikauttaa. Lääkäri määräsi kahta todella vahvaa antibioottia,ja sanoi että vauvalle voiu kyllä tulla vatsavaivoja näistä. Joten päätin koittaa homeopatiaa. Ja paranin siis niillä lääkkeillä.

Miksi ihmeessä sellainen joka ei ole koko asiaa kokeillut,tulee vakuuttamaan että ei ne tehoa ja ne on huuhaata?? Ja sillä perusteella että " minä olen lukenut kirjasta ettei ne voi auttaa joten ne ei auta" . Haloo,voiko tyhmempiä ihmiset enää olla!!!

Vierailija

Itävallassa, Saksassa, Sveitsissä, Belgiassa jne jne homeopatia kuuluu osana lääketieteen opintoihin, eli jokainen valmistunut lääkäri on myös perehtynyt homeopatiaan - ja siellä sitä käytetään koululääketieteen rinnalla juuri kertomallasi tavalla.

Suomi nyt vain tulee jossain asioissa jälkijunassa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat