Help! Kotona viikon vanhan vauvan kanssa... Onko tämä normaalia :(

Vierailija

Vauva hereillä max 2 tuntia/ vrk. Syö tosi laiskasti ja harvakseltaan. Väsyneen oloinen, jaksaa saada tosin raivarin esim. vaipan vaihdosta. Onko tämä normaalia käytöstä vauvalta vai olenko huolestunut aiheesta? On pullolla ja syö n. 40ml n. 4h:n välein. Nukkuuko sen takia noin paljon ettei saa riittävästi ruokaa?

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Tää toka on ihan erilainen. Syntyi sektiolla ja lääkityksen takia en voi imettää. Painoi syntyessään reilut kolme ja puoli kiloa. Sairaalassa sanoivat, että pitäisi syödä pullosta 65 milliä maitoa kolmen tunnin välein ja tuo ei kyllä uppoa tälle vauvalle. Ihmettelen siis tuota nukkumisen määrää...

Vierailija

Lainaus:

Neuvolassa nauretaan tuoreelle äidillä mokomasta huolesta. Ihan oikeasti, on normaalia! t: kolmen äiti

Me kaikki ollaan oltu ensikertalaisia joskus. Mun mielestä aivan turhaa mollata toisia. Mä tiedän monen lapsen äitejä jotka eivät välitä lapsistaan vaikka niillä olis pää kainalossa. Että ihan turhaan mainostat kolmen lapsen äitiyyttäs. Lapset on erilaisia.

Vierailija

Älä pelkää, ei sinulle naureta neuvolassa. Kysy sieltä apua Ja toisekseen, jos kyseessä on ensimmäinen lapsesi, niin ei kannata juuri roikkua näillä palstoilla. Teet nimittäin lapsesi kanssa miten tahansa, niin sinut tullaan täällä teilaamaan armotta kelvottomaksi äidiksi ja lapsesi on mammojen mielestä otettava huostaan välittömästi. Että tällaista vertaistukea täällä saa!

Vierailija

meidän tyttö alkoi n. 4 viikon iässä satunnaisesti heräillä itse syömään ja 6 viikon iässä ei sitten enää pidetty huolta että syö säännöllisesti - tyttö teki sen itse. Mutta ekat neljä viikkoa siis olisi nukkunut ties vaikka minne asti jos olis antanut, oli vielä sen verran pieni ja paino laskussa että ei voinut antaa nukkua.

Vierailija

Minusta on aika pieni tuo maitomäärä, jos syö 6x40ml/vrk... Tai no vertaan vaan omaani joka todella on syntymästään saakka ollut tosi virkku, valvonut tosi pitkiä pätkiä ja syönyt tiheämmin ja isompia annoksia...

Vierailija

Vastasyntyneet on pari-kolme ekaa viikkoa tuollaisia noin keskimäärin (toki poikkeuksiakin on suuntaan tai toiseen) ja vasta sitten ne jotenkin vasta "heräävät tähän maailmaan". Pienelle synnytys on ollut rankka fyysinen ja psyykkinen kokemus (rankempi kuin äidille), joten pieneltä menee oma aikansa toipua kohdun ulkoiseen maailmaan. Onnea uudesta vauvasta ja tsemppiä, luota omaan kykyysi ja taitoosi äitinä! t. Neljän äiti

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Neuvolassa nauretaan tuoreelle äidillä mokomasta huolesta. Ihan oikeasti, on normaalia! t: kolmen äiti

Me kaikki ollaan oltu ensikertalaisia joskus. Mun mielestä aivan turhaa mollata toisia. Mä tiedän monen lapsen äitejä jotka eivät välitä lapsistaan vaikka niillä olis pää kainalossa. Että ihan turhaan mainostat kolmen lapsen äitiyyttäs. Lapset on erilaisia.

Mun eka lapsi nimenomaan oli tuollainen, joten tiedän mistä puhun =)

Vierailija

Ymmärrän huolesi: esikoinen suorastaan asui rinnalla ja jaksoi ensimmäisitä päivistä lähtien valvoa useamman tunnin putkeen. Kakkonen olikin toista sorttia, nukkui vaan ja söi lyhyen aikaa, nukkui taas. Ekat pari kk oli tällaista, ettei vauvaa nähnyt hereillä juuri koskaan. olin aika huolissani, mutta puuhakas, temperamenttinen ja hyvin kehittynyt nelivuotias kakkosesta on kehkeytynyt.

Vierailija

Esim. täysaikainen 3,5 kiloinen vauva tarvitsee 10 päivän iässä 160-170ml/kg/vrk. Jos sen jakaa vaikkapa kahdeksaan ateriaan se tekee 70 ml per ateria.

Vierailija

maitomäärä vaikuttaa pieneltä. Oma keskoseni söi kahden tunnin välein n. 30ml ja piti siis herättää syömään kun muuten vain nukkui niin kauan että ei olisi sitten enää herännyt. Sokerit laahasi alhaalla.

Herääkö vauva itsekseen syömään? Jos syö kovin laiskasti ja nukkuu vain ja on vaikea herätä niin herättelisin kyllä syömään tiheämmin ainkin nyt jonkin aikaa. Tokihan vauvat nukkuvat todella paljon aluksi mutta pitäisi kuitenkin syödä ns. hyvällä halulla.

Syötä vähän tiheämmin vauvaa nyt illan ja yön aikana ja aamulla soittele neuvolaan!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat