Onko miehenne olleet sairaalassa koko ajan kun ootte olleet siellä vauvan kanssa?

Vierailija

Jos niin olitteko esim. neljän hengen huoneessa? Miten muut äidit suhtauduitte jos jollain muulla äidillä oli samassa huoneessa mies aamusta iltaan?

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

En oikein ymmärrä myöskään tuota ja toivottavasti ei olis seuraavan kerran kun meen synnyttää koko ajan jonkun mies notkumassa neljän hengen huoneessa..

Se olis ärsyttävää.

-ap

Vierailija

Oli todella rasittavaa aivan sama kuin oilis omassa makkarissa aamusta iltaan joku vieras mies. Illalla se lähti sitten iltapalan jälkeen(onneksi etes silloin.) Kunnes taas päivä valkeni... Jostain syystä halusin kotiutua mahdl.äkkiä. Olisin kyllä halunnut etes vähän levätä synnytyksen jälkeen, kotona odotti 4 lasta äitiä. Miettikää hyvät ihmiset vähän muitakin kuin pelkästään itseänne.

Vierailija

Ja hyvä niin. Minut leikattiin ja olin tosi huonossa kunnossa. Osastolla kiire heinäkuussa, joten hoitajiakaan ei aina viitsinyt vaivata. Onneksi mieheni oli sairaslomalla ja hoiti vauvaa jo sairaalasta alkaen, vaihtoi vaippaa ja nosti rinnalle. Hän opetteli kylvetykset ym. ja opetti sitten minulle. Tämä loi miehelle luonnollisen pohjan vauvan hoitoon, eikä siitä tullut äidin yksinoikeus.

Huonekaverini oli puhelias ja kun mies hoiti puhumisen hänen kanssaan, minä sain levätä :)

Vierailija

Kävi kyllä töissäkin, joten ei ollut koko päivää. Yritettiin olla niin, ettei häiritä muita: ei keskusteltu kovaäänisesti, oltiin verhojen takana ja mies ei todellakaan vilkuillut kenenkään imetyksiä.

Muhun iski jonkinmoinen synnytyksen jälkeinen masennus ja tarvitsin miestäni todella. Mies opetteli kaikki kylvetykset ym., syöttikin vauvaa, kun oli pakko antaa pullomaitoakin. Mä sain tälla tavalla levätä mahdollisimman paljon.

Nyt toisen lapsen tullessa mies tuskin pystyy olemaan yhtä paljon sairaalassa, kun pitää huolehtia esikoisesta.

Olen pahoillani, jos jotakuta häiritsi mieheni läsnäolo. Mutta tiedoksi, että se tuli tosi tarpeeseen ja yritimme olla huomaamattomia.

Vierailija

Todella ärsyttävää. Vastasynnyttäneenä haluaa rauhaa ja intimiteettiä. Todella inhottavaa että huoneessa jatkuvasti joku. Imetinkin niin aina ku se ukko meni ohi niin kurkkas. verhot ei menneet ees kunnolla kiinni. Halusin muutenkin hiljaisuutta silloin kun vauvatki oli hiljaa mutta ei. Se ukko pälätti ku puuropata.

Vierailija

Mies oli aamuisin pari tuntia ja iltaisin pari tuntia. Välissä sitten muistaakseni teki remonttia kotona. Olin neljän hengen huoneessa ja en mä ainakaan ehtinyt seuraamaan muiden vieraita - niitä oli kyllä usein. Eikä ne mua häirinneet, jos eivät kovaa ääntä pitäneet. Paljon pidin sitten verhoa sänkyni ympärillä kiinni, että sain olla rauhassa ja nukkua.

Vierailija

Vauva nukkuu lähestulkoon koko ajan ja lopun ajan äiti imettää, lukuunottamatta vaipanvaihtoja. Eikös siellä tule miehelle aika pitkäksi, ainakin minä nukuin itsekin koko ajan kun pystyin.

Vierailija

Meillä oli siis perhehuone (Luojan kiitos), olin nimittäin niin huonossa kunnossa etten pysynyt edes pystyssä, vauvaa pystyin hoitamaan vasta viimeisenä päivänä. Mies toi minulle ruoat tarjottimella sänkyyn ja tuli kanssani suihkuun auttamaan minua peseytymisessä ja oli pitämässä huolta, etten pyörry tms. Vauva oli silloin tietysti kätilöllä hoidossa. Mies hoiti esimerkillisesti vauvaa sairaalassa ollessa.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Vaikka siinä on verho välissä niin kyllä se on kuitenkin siinä.

Kyllä isällä täytyy saada olla oikeus olla äidin ja lapsen kanssa sairaalassa, jos käyttäytyy normaalisti. Joitakin aikarajoituksia voisi olla, mutta näistä päättää sairaala. Jos hämää, niin valita sairaalaan äläkä meille muille äideille.

Eihän siellä saa joka tapauksessa nukuttua, kun kaikkien vauvat kitisee eri aikaan. Ja tuttavallisiksi heittäytyvät huonetoveritkin voivat olla aika rasittavia.

Siinä kyllä pitäisi olla joku raja, kuinka monta vierasta saa kerralla ängetä sinne huoneeseen per äiti. Isommat laumat voisi tavata vaikka päivähuoneessa tms. muussa tilassa.

Vierailija

Useamman synnytysreissun kokeneena kertaakaan en ole vauva kitinän takia joutunut valvomaan. Mutta tämän vierasrumban takia olen. Ja joku tuossa manitsi, että jos ei perhehuonetta saada, niin mies kyllä tulee majailemaan sinne ryhmähuoneeseenkin. Toivottavasti ei satuta samaan huoneeseen, sillä tiedän ja muistakaa muutkin, että sen kun vaan sanotte sairaanhoitajalle asiasta, niin mies lentää pihalle kuin leppäkeihäs kourassaan lappu, jossa vierailuajat ja kehotus tavata vaikkapa tv-huoneessa tai kahviossa. Siellä sairaalassa on kyllä sopukoita ja tv-huoneita yms jonne voi mennä, jos kerran on koko ajan oltava yhdessä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat