Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä johtuu raskauspahoinvointi?

Vierailija

Ja miksi se toisilla on aivan järkyttävää ja toiset pääsee helpommalla?

Mulla kolmas raskaus ja tässä ehdottomasti kuvottavin olotila lähes kokoajan =(

Ja kaikista kauheinta on kun ei meinaa mitään saada alas... etoo jatkuvalla syötöllä.

Kommentit (5)

Vierailija

mä oon kans joutunu kärsimään rankimman päälle. yli kuukausi esikoisesta sairaalassa tiputuksessa. ja nyt tästä kolmannesta olin yli kuukaudne vaan sohvan pohjalla, ja kun ei noita kiloja muutenkaan olisi ylimääräisiä. onneksi nyt rv 13 ja alkaa helpottaa, enää vain aamulla ja aamupäivisin yökkäilen. Tytöstä näyttää mulla pahimmat oireet olevan. saas nähdä kumpi nyt tulee.

Vierailija

No ainakin hormoonimäärät alkuraskaudesta muuntuvat raskaustilaan, joten se ainakin yököttää. Itselläni helpottaa, jos vältä makeaa (ei kyllä edes tee mieli - sitäkään) vaan syön vaikka suolaista makkaraa, ruisleipä ja puurot näyttävät tasoittavan oloani samoin maito. Myös itse pomitut jäiset marjat maistuvat. Mulla pahoin vointia lisää pienikin kiire, stressi, juokseminen, pahamieli, kiivastuminen, eli niitä yritän välttää. Tsemppiä sulle!

Vierailija

on suojata sikiota, odottavaa aitia etoo kaikki outo, voimakashajuinen ja mahdollisesti vaarallinen syotava ja juotava. Ja valitettavasti usein tutut ja turvallisetkin ruoat... Sikio on herkin ympariston aiheuttamille vaurioille alkukuukausina, kun suurimmat muutokset kropassa tapahtuvat. Myohemmin kehitys on enemman kasvua, vaikka tietysti muutakin tapahtuu koko ajan.

Uusimmat

Suosituimmat