Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä vika " tilatuissa" lahjoissa?

Vierailija

Mä en kertakaikkiaan tajua ihmisiä, jotka valittaa että joku toinen " tilaa" lahjoja. Se mistä nää valittajat puhuu " tilaamisena" kun yleisemmin on sitä, että lapsen omainen kysyy vanhemmilta ja vanhemmat vastaa esim tyyliin: lapsi tykkää duploritareista, mutta sillä on niistä pienemmistä muut paitsi musta lohikäärme. Tai sit se tykkää turtleseista, mutta sillä on muut paitsi donatello.

Jos kysyy, mitä lapsi toivoo, niin ohjeet on yksityiskohtaisia, kun lapsilla on sitä kamaa aika paljon. Sitten kans on niin että oikeesti on aika kiva, jos saa rajotettua sen sortimentin edes jotenkin. Musta ei ole mitään järkeä keksiä jotain älyttömiä uusia sarjoja tai neitseellisiä kokonaisuuksia, josta vinkinkysyjä sitten pääsee vapaasti valitsemaan, jos lapsi ei sellasia oikeesti toivo eikä edes niitten olemassaoloa tiedä.

Eihän niitä toivomuksia ole yhtään pakko toteuttaa, yllätykset on kivoja, ja kakkein kivointa on, jos ei edes kysytä ja aiheuteta vanhemmille stressiä siitä mitä ihmettä keksii kaikille vastaukseksi.

Kommentit (4)

Vierailija

Joka luonnollisesti on se sarjan vaikeimmin hankittava osa :)

Jos multa kysytään lasten lahjatoiveita, niin se " tilaus" on aika yleinen: esim. eläinkuvakirja, legoja, junarataan joku juna tai raiteita (meillä on vain tää yksi), kiva pusero kokoa 98, helmiä askarteluun jne. aika yleisen tason " tilauksia" .

Vierailija

vois sanoa toiveeks, jos joku kysyy. ja kun meillä niitä lahjatoiveita kyselee kaikki mummit ja kummit ja kaimat, niin tylsää jos ei osaa sanoa mitään. mäkin mieluummin ostan jotain semmoista mitä tiedän että lahjan saaja haluaa, ettei tuu sitten vietyä jotain ihan tyhmää, turhaa tai jotain mistä se saaja ei yhtään tykkää. ei se aina oo helppoa keksiä kymmenelle eri kyselijälle että mitä lapset haluaa, sen takia mä oon ruvennu valmistautumaan ajoissa, kun tiedän että ei mee hirveen kauaa ennenkun ne joululahjakyselyt taas alkaa.

Vierailija

Jos vastaa että lapsi toivoo legoja, niin on aika suuri riski siihen, että lapsella on jo se tietty pakkaus. Sitten se, joka on pyytänyt neuvoja, vetää herneen nenään, koska oli kysynyt sitä neuvoa .

Uusimmat

Suosituimmat