Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hiusterapeutteja/kampaajia kuulolla?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mun tukka irtoaa nykyään tuollaista kivaa n. 40-50 hiuksen päivävauhtia... Mistä se voi johtua, kun en ole mitään radikaaleja muutoksia elämäntapoihini viimeaikoina tehnyt (ja imetyksenkin lopetin melkein vuosi sitten)? Ja ennenkaikkea: Mitä voi tehdä, jotta se hiusten ylenmääräinen irtoaminen loppuisi? Mä otan vastaa MITÄ TAHANSA vinkkejä - nyt kehiin pelottavimmimmatkin! Kiitos.

Kommentit (8)

Vierailija

imettämisen lopetin jo melkein vuosi sitten. Tosin vuosi sitten laitatin hormonikierukan, ja keväällä kuulin että se voi aiheuttaa hiustenlähtöä :-( Ei naurata yhtään, peloissani tähyilen hiuksiani joka päivä, mun mielestäni ne ovat harventuneet.. Ja leikkautin lyhyeksi, ja laiton värin. Mutta silti, näyttävät hyvältä vasta kun on föönattu - kuvittelen itse huomaavani sen että ovat ohentuneet. En tiedä pitäsikö tähän tottua vai kokeilla sen hemmetin (muuten niin hyvin sopivan) kierukan poistoa. Jospa ei siis kuitenkaan ole siitä kiinni?

Kampaajaltani sain sellaista hiusnestettä, system 4 jotain joka tuoksuu kamomillalle ja jonka pitäisi stimuloida hiuspohjaa. 1 plo jo melkein mennyt, toivottavasti auttaa sua tai löydät jonkun paremman poppakonstin.

Vierailija

tai sitten vain osa hiuksista on elinkaarensa päässä ja vain putoavat pois. Minulla on joka kesän loputtua kamala sulkasato ja tuntuu että hiukset ohenee vaikka niitä onkin kyllä paljon muutenkin, mutta ainakin tähän asti on uutta hiusta kasvanut tilalle. Se taas sitten on ikävää kun ne lyhyemmät hiukset törröttää pystyssä.. :/

Jotkut kampaamot tekevät mikrokamerakuvauksia (onko lie oikea termi) hiuspohjalle, joten jos kovasti haittaa niin kannattaa käydä siellä. Yleensä ilmainen, mutta kauppaavat sitten jotain erikoisshampoita sen jälkeen..

Ja kuten aikasemmin joku mainitsikin niin monipuolinen ruokavalio + lisäravinteet ei varmaan ole pahasta. :)

Vierailija

No huh... Paljon olenkin jo saanut vinkkejä, kiitos kaikille! Yritän kyllä syödä monipuolisesti ja syön lisävitamiineja myös. Mitään hormonaalista ehkäisyä ei ole (ei kyllä muutakaan ehkäisyä ;)), mutta hartiat on jumissa kroonisesti ja stressaantunut olen, niin että löytyisiköhän niistä syy.Tää on vaan niin surkean kurjaa, kun mulla on ollut aina paksu tukka... Taidan vielä käväistä siellä " hiussivuilla" .

Vierailija

Syö monipuolisesti ja ota vitamiineja.

Jos tukka tuntuu ohuelta niin ota kampaajallasi hoitoa siihen tai vaikka väri.

Pian kampaaja =)

Vierailija

Siellä on muutama ketju hiustenlähtöön liittyen muutenkin, että jos kiinnostaa niin sieltä kannattaa kysellä. www.hairstore.fi

Hiustenlähtö loppuu usein itsestään, joten ensimmäinen hoito vaivaan on kärsivällinen odotus. Yleensä vaiva meneekin ohi itsestään parissa kolmessa kuukaudessa. Jos kuitenkin haluat tehdä asialle jotain, niin tässä muutamia vinkkejä:

- Varmista, että saat tarpeeksi vitamiineja ja hivenaineita, eli syö riittävästi ja monipuolisesti. Yksipuolinen ruokavalio näkyy hiuksissa jo muutamassa viikossa. Hiukset alkavat menettää kiiltoaan, kimmoisuuttaan ja alkavat lopuksi lähteä irti.

- Voit hankkia hiustenlähtöä ehkäiseviä hiustenhoitotuotteita. Ne virkistävät hiuspohjan verenkiertoa ja edistävät uusien hiusten kasvua. Näitä tuotteita löytyy ainakin seuraavista sarjoista: Bonacure, Cutrin Bio+, Sim System 4, Lakme jne.

- Voit syödä erilaisia hiustenkasvua stimuloivia lisäravinteita. Tällaisia ovat muun muassa Viviscal, HairPro, Hius-Vitaden yms. Varo kuitenkin syömästä erilaisia vitamiini- yms.valmisteita liikaa, sillä esim. liiallinen A-vitamiinin saanti voi lisätä hiustenlähtöä.

- Varmista hyvä verenkierto niskan ja hartian seudulla sekä päänahassa. Jumppaa itsesi vetreäksi ja hiero päänahkaasi kevyesti päivittäin.

- Myös kampaamoista voit saada erilaisia hiustenlähtöön vaikuttavia hoitoja, kuten esim. verenkiertoa ja soluaineenvaihtoa parantavaa laser-hoitoa.

- Ehkäisypillereiden vaihto tai niiden käytön lopettaminen voivat vaikuttaa hiustenlähtöön (sekä hiustenlähtöä lisäävästi että vähentävästi).

- Huolehdi päänahkasi hyvinvoinnista oikeantyyppisellä shampoolla. Jos joku tietty aine tuntuu ärsyttävän päänahkaasi, jätä se pois.

- Jätä maitotuotteet pois, jos olet laktoosi-intoleraktikko. Varmista kuitenkin riittävä kalsiumin saanti.

- Lopeta tupakointi tai ainakin vähennä sitä. Tupakointi heikentää ääreisverenkiertoa ja siten heikentää ravinteiden pääsyn hiusjuureen.

Vierailija

Olikohan se Sim-sarjassa, vai Cutrinilla, josta löytyy hajuton lakka ja jonka molekyylit (?) on sen verran isompia normaalilakkaan verrattuna, että astmaatikot eivät juurikaan ole saaneet oireita.

Kysy Hairstoresta.

-Toinen kampaaja-

Uusimmat

Suosituimmat