Onko täällä ketään jolla kävisi apuna perhetyöntekijä?

Vierailija

Esim. yh:ta tai muuten tukiverkostotonta pienten lasten perhettä? Mitä kautta saitte, järjestivätkö neuvolan kautta vai otitteko yhteyttä itse? Maksaako palvelu teille, jos niin mitä? Jos ei maksa, niin miksi ei? Millaista apua saatte, kuinka usein, mitä mieltä olette työntekijästä? Kaikki (asialliset) vastaukset tervetulleita, kiitos jo etukäteen! Olen yh ja tilapäisessä (toivottavasti) kaikenkattavassa ahdingossa, mietin apuvaihtoehtoja...

Kommentit (6)

Vierailija

Soita ihmeessä vaikka neuvolaan ja kerro omasta tilanteestasi. Apua kannattaa pyytää jo ennen kuin on aivan loppu. Pyytäminen on kyllä vaikeaa, sen tiedän omasta kokemuksesta.

Vierailija

Espoossa asutaan, en ole yh. Meillä 1- ja 3-vuotiaat lapset ja pyysin työntekijää että pääsisin psykologille masennuksen takia. Ei irronnut, pitää olla kriisi, pelkkä masennus ei riitä. Meillä ei ole tukiverkostoa, isovanhemmat mm. asuvat kaikki yli 500 km:n päässä.

No sain järjestettyä hoitajan Mannerheimin Lastensuojeluliiton kautta, itse maksan tietenkin mutta nyt olen päässyt hoitoon. Että käsitykseni on että Espoossa " tavalliset" perheet eivät saa apua, pitäisi alkaa ryyppäämään, käyttämään huumeita tai hakkaamaan toisia tai lapsia että olisi mahdollisuuksia. Masennuksen takia ei saa hoitoapua, ainakaan itse en saanut mistä olen lievästi sanottuna kitkerän katkera.

Vierailija

Oolin jäänyt yh:ksi ja lapset olivat tuolloin 1 ja 2v. Neuvolassa kerroin väsymyksestä ja ottivat yhteyttä perhetyöntekijään. Sain paikan numeron ja uskaltauduin soittamaan. Se ei maksanut minulle mitään ja jos minulla oli esim meno jonnekin, sain aina jonkun kaitsemaan sieltä lapsiani n.4-5 tunniksi kerrallaan. Oli iso helpotus

Vierailija

Olen itse ollut perhetyöntekijänä ja kaikista ihanimpia asiakkaita(jos nyt näin voi sanoa...) ovat juuri ne perheet jotka itse haluavat ottaa apua vastaan. Soitat vaan reippaasti neuvolaan tai sosiaalityöntekijälle(jos sinulla sellainen kontakti) ja pyydät apua.

Olet hieno äiti kun ajattelet teidän kaikkien parasta ja omaa jaksamistasi!!!

Vierailija

mietin vain, että olenko ihan luuseri jos lähden tällaista apua kyselemään? Olen yh, mutta lapsia on vain yksi 1,5 v poika. Äitini on hoitanut poikaa n. kerran kuussa 1-2 h, siitä saakka kun poika täytti vuoden, muuten hoidan yksin. Meillä oli muutto toukokuussa, mutta sekin on vielä kesken tai siis laatikkoja purkamatta jne, kun ei tuon lapsen kanssa saa oikein mitään tehtyä (ei viihdy itsekseen juuri yhtään, ei ole koskaan viihtynyt). Tuntuu että kaikki aika menee arjen pyörittämiseen, ja mitään muuta ei sitten ehdikään. Kyllähän tämä tietysti jossain vaiheessa helpottaa, kun lapselle tulee ikää... mutta nyt just on sellainen olo että ihan on hölmöläisen hommaa tämä meidän elämä.

Vierailija

Meillä on kaksi lasta alle 2v. ikäerolla ja olen ollut TODELLA väsynyt ja myös masentunut. Neuvolan kautta sain puh. numeron. Ei maksa mitään. Suosittelen!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat