Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko NKL saatavana yksityishuoneita synnyttäneelle ja vauvalle lisämaksusta?

Vierailija

Vai onko vain perhehuoneita ja niitä joissa on monta?

Kommentit (7)

Vierailija

Tutustuin parhaaseen ystävääni siellä. Naikkarilla syntyi seuraava, neljän hengen huone. Eipä siellä paljoa yksityisyyttä ollut, mutta entäs sitten! Juteltiin kyllä keskenämme eikä jäänyt yhtään paha mieli. Jos olisin oikeasti sairas haluaisin varmaan yhden hengen huoneeseen.

Vierailija

millään rahallakaan ei saa. Ehkä siksi meille ei tule lisää lapsia! Perhehuoneitakaan ei ole kuin yksi tai nolla. Nykyisin kai nolla. P-paikka!

Vierailija

Itse olin samasta asiasta huolissani, sitten jouduin riskisynnytyksen vuoksi (vaikka haikaranpesää suunniteltiin) kättärillä 4 hengen huoneeseen. Oikeasti en pahemmin edes nähnyt niitä muita huoneessa asustavia, ainakaan emme jutelleet edes mitään keskenämme. Verhon sai vetää eteensä ja olla omassa rauhassa. Väkeä myös lähti ja tuli uutta, niin ettei siinä kauan samat tyypit edes olleet. Se on kuitenkin vaan muutama yö.

Älä ota tuosta vaan mitään stressiä. Isoissakin huoneissa saa oltua rauhassa, kenenkään kanssa ei tarvi tehdä tuttavuutta. Keskityt kuitenkin luonnostaan siihen vauvaan varmastikin niin, että ihan sama sitten ketä ympärillä pörrää. Mutta onnea kuitenkin yksityishuoneen hankintaan, jos vaikka lykästäisi. Mutta ei mitään hätää ole, jos ei lykästäkkään.

Vierailija

Minä ainakin haluisin oman huoneen perheelleni jos olisin esim. julkisuuden henkilö. En haluisi ottaa riskiä, että synnytyskertomukseni lukisi seiskassa.

Vierailija

kahden hengen huoneen... Jos joskus syntyy kolmas lapsi, niin toivon kädet ristissä isoa huonetta, sillä silloin varmaan saa edes jotakin yksityisyyttä!

En nimittäin enää halua kuunnella vieruskaverin sukulaisten juttuja, jatkuvaa puhelimen pirinää tai ylipäänsä seurata sitä, kuinka toisen synnyttäneen eli vieruskaverin mies makaa samassa sängyssä äidin ja vauvan kanssa...

Pahinta oli kuitenkin mielestäni se, että vieruskaverin sukulaiset kurkkivat verhojen yli minun puolelleni ja päivittelivät vauvojani. Tapaamishuone oli naapurihuoneessa, joten sinne ei olisi ollut pitkä matka...

Näin Helsingin Naistenklinikalla marraskuun lopussa vuonna 2003, terveisiä vaan Kallen äidille.

Uusimmat

Suosituimmat