Minä lihavana lentokoneessa.. Auttakaa.

Vierailija

Tiedän että monia ärsyttää kun lihavat viedät penkkitilaa jne. Mut tilanne on minulla tämä. Lihava olen ja kiloista en eroon päästä. Nyt siis puhutaan sairaanoloisesta lihavuudesta eli BMI yli 50. Sairaus syynä. Haluisin todella matkustaa tuoreen aviomieheni kanssa lomalla ulkomaille, mutta pelottaa tämä lentokone asia.. Varaa ei ole maksaa kahdesta paikasta. Mahdun kyllä varmaankin yhteen tuoliin, mut tottakai hartiat ja perse " valuu" väkisinkin toisen penkille. Onko mahdollista että saisimme tästä syystä mieheni kanssa paikan missä on kaksi penkkiä vain vierekkäin? Tietääkö kukaan? Onko lentokoneen penkit sellaisia että niistä saa ne käsinojat ylös? Onko finnairissa isommat penkit kun esim. ulkomalaisissa koneissa? Itkettää tämä tilanne tosiaan.. Haluan niin matkustella ja nauttia elämästäni kiloistani huolimatta. Niistä kun en eroon pääse.. Pelkään vaan niin muitten ihmisten katseita jne. joten helpompi olisi kai jäädä kotiin. -Eerika-

Sivut

Kommentit (59)

Vierailija

S-e-i-j-a:

Lainaus:

Edelleenkin olen sitä mieltä että sen paikan voi internetin kautta varata jo kuukausia ennen matkaa

Toiveen voi tietenkin esittää vaikka mille lennolle.

Vierailija

ihmisten takia?? Mietihän hieman itse jos joskus sairastut johonkin sairauteen joka lihottaa. Lopetatko matkustelun/elämisen siinä vaiheessa?

Vierailija

Ette näytä tajuavan että myös te voitte joskus lihota erinäisten sairauksien takia. Se ei aina ole itsestä kiinni jos on lihava. Ap:n tapauksessa syy ei ole hänen. Miksi hänen pitäisi maksaa enemmän jostain vaikka nyt lentolipusta koska hänellä on sairaus joka aihettaa painonnousua!!?

Ehkä nämä ihmiset joskus heräävät todellisuuteen kun joku läheinen tai jopa itse sairastuu johonkin sairauteen joka aiheuttaa tätä.

Niin kai se on, ihminen ei voi käsittää mitään ennenkun se osaa omalle kohdalle.

Säälin näitä ihmisiä joilla on näin suppea ajatusmaailma.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Jaa tiedänkin kuka olet :) Ex- pupulainen. Mutta tosiasia on se, että vahvistettuina ne paikat ei ole kuin busineksessa.

Voi kun minäkin tietäisin kuka sinä olet. ;-)

Tosin olen kyllä yhäkin pupulainen (siis tavallaan). Mehän emme vain enää ole pupussa. Siksi ex. Olen siis yhä talossa töissä.

Tehtäisiinkö niin että soitat huomenna ihan huvikseen meille lovelineen klo 8-15:30 välillä (olen silloin töissä) ja kysyt vaikka että " onko kuka siellä puhunut tänään herra Rembrantin kanssa" . Minä sitten voin vastata huuteluusi. ;-)

Kiva tavata samassa talossa olevia. :-)

Vierailija

Lapsena(4v.) todettiin vaikea aineenvaihduntahäiriö jonka seurauksena painoni nuosi 6vuotiaana 15kg 3kk. Voitte kuvitella mikä määrä se on pienelle lapselle.. Siitä se sitten lähti.. Aina olen ollut urheilullinen ja ruokaillut normaalisti. Teini iässä laihduin hieman koska tein syömä lakkoja. 18v. paino alkoi nousta kamalaa vauhtia ja minulla todettiin kilpirauhasenvajaatoiminta. Sen jälkeen painon pudotus ollut todella vaikeaa. Bulimiaa oli ja masennusta. Masennus lääkkeet ja muut lääkkeet taas lihottivat. Vaikeaa on ollut. Aina voi yrittää, mutta lääkärit ovat sanoneet että normaalipainoista minusta ei koskaan tule. Nyt ollaan kehittelemässä jotain uutta lääkitystä tähän aineenvaihdunnan häiriöön. Sitä odotellessa... -Eerika-

Vierailija

netissä voit tehdä lähtöselvityksen edellisenä päivänä jolloin " varaat" paikan. Itse lippujen ostotilanteessa ei siihen pysty.

Ja 160kg mahtuu ihan hyvin lennolle. Järkevä ja ammattitaitoinen chekkari pystyy katsomaan paikan käytävän vierestä ja voi yrittää blokata viereisen poisa käytöstä (sikälimikäli lennolla tilaa) Kuten myös vauvakoppalaisten kanssa. Ei kannata jämähtää kotiin jos painoa keskimääräistä enemmän. Siitä vaan seikkailemaan. Lisävyöt tuo lennolle mukavuutta.

Vierailija

Tai siis sen ymmarran, etta tayttaa istuimensa jne. mutta jos olet matkalla miehesi kanssa, kolmipaikkainen penkki ei pitaisi olla ongelma. Istut vain jommassa kummassa reunassa ja tursut sitten miehesi penkille. On siella isompiakin istunut, ajattele lihavaa pitkaa miesta, harva nainen on sen kokoinen. Ja jokainen, joka ostaa lippunsa ns. apinaluokkaan, ottaa sen riskin, etta vieruskaveri on iso, haisee, itkee, raakyy, juttelee, ei juttele jne.

Varauloskaytavien edessa istuvilta vaaditaan joskus jonkinlaista fyysista kuntoisuutta, koska voivat joutua auttamaan hatatilanteessa. En tieda muuten kuntoasi, mutta esimerkiksi jalkavaivat voivat olla este paikan saannille. Varmaan on firmakohtaista, mutta minullta on joskus kysytty, pystynko auttamaan, kun paikkaa on tarjottu (sattumalta). Taisi olla joku jenkkiyhtio.

Vierailija

järjestämään asia, näin saat varmistettua tilavan paikan! Minä olin raskaana matkatessamme ulkomaille ja halusin sen takia liikkumatilaa enemmän. Matkatoimisto hoisi asian hienosti, sekä meno- että paluumatkalla istuimme mieheni kanssa tilavilla paikoilla.

Jos olet terve ja liikut normaalisti (olettaisin, että et ole sen kömpelömpi kuin minäkään olin), ei lihavuus estä ko. paikkojen saantia.

Hyvää matkaa!

Vierailija

toiveita voi esittää. Exitiä en itse chekkarina anna

- lapsille (yli 12 vuotiaat vanhempiensa kanssa ok)

- raskaanaoleville

- liikuntavammaisille, näkövammaisille, kuuroille yms

- liikalihaville

- yms erityisiä syitä muita

Sitäpaitsi, exitin käsinojat eivät nouse koska tarjottimet tulee käsinojasta. On muutenkin huono paikka. 2:den istuttavia on vain md80 sarjassa ja uusissa embraereissa. Ja joissakin versoissa md11 koneita muutama rivi.

Lisää kysyttävää ammattinedustajalta?

ps hyvää matkaa, kyllä kaikenkokoisille tilaa löytyy!

Vierailija

Jos lähdette vielä reittilennolla (eli ei mitään pakettimatkaa) niin onhan sekin mahdollisuus että lennätte esim. tiistaipäivänä (joka on lentoliikenteen hiljaisin päivä) jolloin saatte aika takuuvarmasti esim. 3-istuttavasta rivistä kaikki paikat itsellenne. :-)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat