Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olette puolivuotiaan " sitomisesta" ruokailun ajaksi puklurätillä, että kädet pysyy

Vierailija

aloillaan ja säästyy sotkulta? Eräässä tuttavaperheessä tämmöinen käytäntö... Ei kai kovin yleistä??? Itselle ei tulis kyllä mieleenkään.. Vesi ja rätti on mun mielestä aika mainio väline siihen sotkun jälkisiivoukseen. Kehtaanko sanoa asiasta mitään ystävättärelleni??

Kommentit (15)

Vierailija

Eihän tuossa nyt mistään sitomisesat ollut kyse. Vaan siitä, että peitto tai sideharso kierretään lapsen ympärille kapalon tapaan, jotta kädet eivät osu siihen lusikkaan. Toiset hosuu enemmän kun toiset.

Vierailija

esim. laittamalla toisen käden puolipotkareiden vyötärön sisäpuolelle (esim. sen joka heiluu enemmän). Ja en usko että kukaan näistä on traumoja saanut. Tuonikäisen heiluminen voi olla aivan holtitonta, kun eivät vielä kunnolla hallitse käsiään. Ei ole siis tarkoituksellista.

Vierailija

.. ja käytin sivoomiseen melkein kokonaisen talouspaperirullan ja vaihdoin kaikki päällä olevat vaatteet sekä itseltä että lapselta, toi pukluliina-pakkopaita kuullostaa ihan ymmärrettävältä idealta*huoh*

Vierailija

Mulla on samanikäinen vauva, yököttää ajatuskin että pikkunen sidottaisiin syöttötuoliin. Minä kehtaisin ilmottaa vaikka lastensuojeluun. Ei kai lapsesta voi normaalia tulla tuollaisella " kasvatuksella" . Mitenkäs kun lapsi opettelee itse syömään? Siitähän sitä vasta sotkua syntyykin.

Vierailija:

Lainaus:

aloillaan ja säästyy sotkulta? Eräässä tuttavaperheessä tämmöinen käytäntö... Ei kai kovin yleistä??? Itselle ei tulis kyllä mieleenkään.. Vesi ja rätti on mun mielestä aika mainio väline siihen sotkun jälkisiivoukseen. Kehtaanko sanoa asiasta mitään ystävättärelleni?

?

Vierailija

sen merkityksen. Milloinkas olet ajatellut alkaa kieltämään lastasi?

Vierailija:

Lainaus:

esim. laittamalla toisen käden puolipotkareiden vyötärön sisäpuolelle (esim. sen joka heiluu enemmän). Ja en usko että kukaan näistä on traumoja saanut. Tuonikäisen heiluminen voi olla aivan holtitonta, kun eivät vielä kunnolla hallitse käsiään. Ei ole siis tarkoituksellista.

Vierailija

enää vuoden ikäisenä käsiä sitoisi, mutta puolivuotiaalla voi ihan hyvin estää heilumasta. Meillä on kyllä sana ei opittu ihan muutenkin. Eipä ole kolmen lapsen kanssa tarvinnut vielä tavaroita mihinkään siirtää, vaan ihan opeteltu mihin kosketaan ja mihin ei. En edelleenkään usko, että tuon ikäinen saa traumoja siitä, jos ei saa koko ruokailun ajan heiluttaa käsiään. Tosin sitonut en ole, housunpuntti ajaa saman asian ja paljon helpommin. Mutta jokainen tavallaan...

Uusimmat

Suosituimmat