Tallukoiden viikko 42

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Viikko on siis aloitettu kampaajalla käynnillä ja olo on aikasta piristynyt. Pojan kanssa on valvottu pari yötä, onneksi ei ole enää kuumetta tänään... Apteekissa on ravattu ihan urakalla, tänään hain viimeksi sellaista nenäsuihketta, että hieman auttaisi onnetonta rassua saamaan unta tukkoiselta nenältä... Päikkärit tuntui ainakin tänään sujuvan ihan pikkaisen paremmin kuin kolmena edellisenä päivänä.

Loppuviikosta pitäisi lähteä käymään kaupoillakin, saisi lapselle lahjan ostettua ja uusi puserokin pitäisi ostaa, että saapi hienot kuteet valokuvaan... Mistä tulikin mieleen, että valokuvaajalle pitäisi varmaan soittaa ja varata aika... Niin ja kun on ollut näin ahkera ja ripeä äiti, niin on vielä viime vuotiset kuvatkin (valokuvaajan ottamat) teettämättä!!! Täytyykin viedä ne ensin ja sitten vasta sen jälkeen varata uuteen kuvaukseen aika... (Hieman meinaa hävettää....)

Eipä tänne oikeastaan mitään muuta uutta sitten kuulukaan. Tai en ainakaan muista nyt tähän hätään. On vähän hitaalla tuo järki, kun on nuo unet jääny vähän pieniksi pätkiksi...

Mutta lukuintoa Piilarille ja Tuiskutukalle jaksamisia! Itsellä alkaa hieman kurkku tuntua kipeältä, että taitaa se tauti sitten iskeä minuunkin...

Kommentit (9)

Vierailija

Olen nyt pysynyt kirjojen parissa kaiken vapaan aikani. Enää 50 sivua jäljellä. Pitikin ottaa oikea spurtti, kun tänään tulee vieraita ja silloin lukemisesta on kai turha haaveilla. Kohta pitäisi lähteä koululle luennoille, lisää tietoa tenttiaiheesta. On kyllä todella hyvä, että käsittelevät samaa aihetta ja ihan sattumalta valitsin tämän tentin lokakuulle suoritettavaksi. Hyvin valitsin.

Minä elän pienoisessa jännityksessä, menkkojen pitäisi alkaa tänään... Voivat tosin alkaa myös viikonloppunakin. Saas nähdä joudunko testin hakemaan, miehelle en uskalla vielä sanoa mitään. Hirvittää ja jännitää ja vaikka sun vallan mitä.

-piilari-

Vierailija

ja nettikin lakkasi lakkoilemasta!

Tyttö nautti todella paljon, eikä ujostellut vieraita. Sai onnellisena olla huomion keskipisteenä. Saas nähdä kuinka sujuu tänä iltana, kun ollaankin perheen kesken. Huomenna lähdetäänkin taas tytön kanssa reissuun, ollaan yksi yö ystäväni luona, hänellä on neljä kuukautta tyttöäni nuorempi tyttö, eli touhua riittää. Sunnuntaina on ystäväperheen tytön kaksivuotis synttärit, silloinkin siis säpinää. Paluu arkeen koittaa maanantaina.

Menkkoja ei ole vielä kuulunut ja kolmen siiderin jälkeen minulla on melkoinen krapula, etova olo yms. ajattelin käydä hakemassa testin, niin lakkaisin itsekin miettimästä ja jännittämästä. Omenatestin mukaan en kuitenkaan ole raskaana...

Minulla menkat raskauden jälkeen muutuivat jonkun verran, ennen olivat vähäiset ja kestivät vain neljä päivää. Nyt runsaat ja kestävät n. viikon, kivutkin ovat pahentuneet.

No juu, päästän miehen internetin valtakuntaan.

-piilari-

Vierailija

Olen täällä tänään hyvissä ajoin, kun olemme lähdössä kaupunkiin ostoksille ja piti käydä katsomassa isin tiliä, että paljonko on varaa törsätä... Pojalle pitää saada synttäreiksi ja muihin juhliin hienompi paita ja itse tarvitsen kengät, jottei jalat ihan kokonaan ulkona jäädy...

Joo, minulla muuten ilmestyi kans pitempään kestävät kovat menkkakivut... Vaikka aina aiemmin kaikki sanoivat, että synnytys sitten helpottaa niissä kivuissa... Olen siis aina kärsinyt kovista menkkakivuista, jopa ihan olen oksennellut. Mutta ei siis ainakaan minulla helpottanut mihinkään suuntaan...

Tulethan Piilari tosiaan heti kertomaan, että mitä se virallinen raskaustesti näytti? Minua ihan jännittää kauheesti sinun puolesta!

Mutta nyt täytyy mennä aamupuurolle ja pesuille. Päästään sitten lähtemään ajoissa hurvittelemaan, niin ei poikakaan sitten väsy liikaa!

Mutta kaikkein tärkein jäi tänne viimeiseksi: Missä on meidän Tuiskutukka?? HUHUU??

Vierailija

Hmm... kampaaja? Onkos se jotakin syötävää? Itse olen sellainen takkutukka ja omaa väriä pukkaa mustan alta, ettei oikein peiliin viitsi katsoa (en kyllä useasti muistakaan...).

Meillä ei mitään mainitsemisen arvoista, joten taidan lopetella lyhyeen.

-tuiskis-

Vierailija

Tänään oltiin juhlimassa ystäviemme tyttären 2-vuotis synttäreitä, oli hyviä herkkuja ja tytötkin touhusivat keskenään kovasti. Olemme usein sanoneet tyttöjä siskoksiksi, kun ovat niin samanlaisia, sekä ulkonäöltään että luonteeltaan. Toki tämä toinen tyttö on ollut aina askeleen edellä.

Siellä oli myös vauva, joka ei kumma kyllä herättänyt minussa mitään tunteita, mutta koira sen sijaan sai minussa (heh kirjoitin ensin munissa) taas koirakuumeen aikaan.

Luin joku päivä sitten jostain jutun isien ja lasten vuorovaikutuksesta ja läheisyydestä ja tulin siihen tulokseen, että teimme kuitenkin todella hyvän ratkaisun, kun hankimme lapsen opiskeluaikana. Tytöllä on oikeastaan yhtä läheiset välit isänsä kuin minunkin kanssa ja tosipaikan tullen turvautuu kumpaan tahansa meistä. Monet ajattelevat usein sitä taloudellista tilannetta, kun lykkäävät lapsen tekoa, mutta mielestäni taloudellinen hyvinvointi ei korvaa läheisyyttä. En minä ainakaan koe olevani millään tasolla huono äiti, vaikkakaan en osta tytölle juuri koskaan mitään uutta, enhän minä itseasiassa osta tytölle juuri mitään muuta kuin ruokaa. Tässä pointtini oli siis se, ettei välttämättä ole hirveän huono ratkaisu laittaa lasta alulle, vaikka onkin työttömänä, paitsi jos haluaa hankkia kaiken uutena ja hienona.

Juu, taidan pistää pääni tyynyyn ennen kuin kirjoitan yhtään enempää.

-piilari-

Vierailija

kuitenkin sisimmässäni toivoin, että " vahinko" olisi tapahtunut. Heh ja omenatestikin oli taas oikeassa. Tein testin jo torstaina, mutta en ehtinyt enää koneelle, kun piti lukea ja nukkumaankin menin jo hyvin varhain. Perjantain tentti meni jotenkuten, mutta toivottavasti läpi. Kohta pitäisi aloittaa taas seuraavan kirjapinon lukeminen.

Oltiin yökylässä tytön kanssa kaverini luona ja taas huomasin, että tyttömme on todella touhukas ja villi. Olihan se toinen tyttö tosin neljä kuukautta tyttöämme nuorempi, mutta silti.

Ensi viikkolla meille tuleekin sitten vauva vieras, veljeni avovaimo tulee viisikuisen poikansa kanssa kuumettani kasvattamaan.

Univelka painaa ja koko ajan väsyttää, pitänee mennä tänäänkin varhain nukkumaan ja huomenna nukun kyllä pitkään. Mutta ensin kuitenkin tyttö unille.

-piilari-

Vierailija

Pikkuinen sisareni (jo 15 vuotta, kohta 16!) oli meillä yötä ja kivaa oli! Naurettiin mun rakkaalle miehelleni, kun hän niin ei eilen Siskaa katsoessa nukkunut eikä kuorsannut... Vaikka me kuitenkin selvää kuorsausta kuulimmekin... No miehen logiikkaa ei voi ymmärtää!!

Perjantaina sujui ihan kivasti kauppareissu ja kaikki tarvittava löytyi. Hieman jopa ylimääräisiäkin tavaroita tuli ostettua.

Piilari, toisaalta minäkin pettyneenä täällä, mutta taas toisaalta, saamme pitää sinut edelleen tässä meidän pinossa kirjoittelemassa!! ;->

Eilen piti miehen lähteä mun kaverin miehen kanssa saunomaan ym. hauskaa pitämään, mutta tämä mun kaveri teki aikasta selväksi, ettei halua miesten lähtevän minnekään... Mieheni sitten katsoi parhaaksi perua menon, jottei tule jotain isoa perheriitaa kavereille... Hieman outoa, kun hän minua moralisoi joskus kauan sitten, että ei saa olla miehestä riippuvainen ja täytyy osata olla yksin ja antaa toiselle vapaus omiin menoihin. En omasta mielestäni nyt kamalan riippuvainen miehestäni olekaan ja annan omasta mielestäni mahdollisuuden noihin omiin menoihinkin. Ei kai ukko muuten rekkaa voisi ajaakaan, tai ainakin näin minä olen käsittänyt. No nyt nämä kaverit sitten ovat molemmat tahallaan työttöminä ja kaverini, siis nainen, sanoi että on kuulema jo tarpeeksi töitä he molemmat tehneet, että nyt on aika sitten heidän vaan olla ja nauttia toisistaan... Ja että ei sitten saa olla riippuvainen miehestä?? Kukahan lienee nyt itse ihan kokonaan ankkuroitunut mieheensä ja ei päästä minnekään läheltään?? Tekisi mieleni hänelle huomauttaa asiasta ja kerran jo vähän siihen suuntaan vihjailinkin, mutta ilmeisesti viesti ei mennyt perille... Tällä naisella on vielä pakonomainen tarve saada vauva nyt heti, mies ei vielä halua, koska ei ole niitä töitä eikä tuloja siis ja ostivat erittäin huonokuntoisen talonkin, jonka mies haluaa ensin rauhassa remontoida... Ymmärrän kyllä miestä aika hyvin, mutta toisaalta kai sitten täytyy olla tämän oman naispuolisen kaverin puolellakin. Hän ei kyllä kovin hyvin tunnu ymmärtävän, että mitä se arki ja elämä lapsen kanssa sitten on... Jotenkin vierestä on aika raskasta yrittää seurata tapahtumia ja olla neutraali, mutta no taitaa pitää ensi viikolla yrittää saada hänet käymään ja jutella vähän...

Nyt taidan lähteä saunan lämmittämiseen, mies on ullakolla laittamassa vihdoin lattialautoja!! Jippii, huomenna ei enää tarte yrittää neljän laudan päällä kävellen etsiä talvivaatteita!! Putosin nimittäin tässä yhtenä päivänä jo puhallusvillojen päälle ja roikuin kattotuoleista kiinni, etten vaan putoaisi keittiön katosta läpi! Taisi se miestä vähän innostaa enempi tekemään asialle jotain...

Joo, ja vauvakuume se täälläkin alkaa pikkuisen vaivata enempi... Tiedä sitten miten sen asian ratkaisee... Tammikuussa vasta kyllä lääkärillekin menen lääkkeistä keskustelemaan ja painoa on vieläkin liikaa... Makeat on alkanu maistua ihan liikaa. Olisin toivonut ainakin 5 kilon pudotusta marraskuun puoleen väliin mennessä. Ei tietysti ole mahdoton ajatus vieläkään, jos vaan ruokavaliosta pidän tiukasti kiinni ja elimistö alkaisi viikossa sen kaksi kiloa taas pudottaa. Mutta toivotaan menestystä tässä asiassa!!!

No niin, nyt siis puiden hakuun ja saunalle!!

Vierailija

Nyt alkoi minuakin jännittää Piilarin puolesta!! Tule heti kertomaan, kun olet tietoisempi asiasta!!!

Itse tuossa laitoin sen yhden työhakemuksen menemään sähköpostilla eteenpäin ja toisaalta toivoisi niin kamalan paljon menestystä sillä saralla, mutta toisaalta tietää, että kun ei ole kokemusta siltä alalta vaikka koulutus onkin, niin tuskinpa sitä työtä sitten tulee saamaan...

Mutta ei passaa vielä heittää kirvestä kaivoon! Katsotaan ja odotellaan!!!

Minä muuten jätin viime viikolla pillerit tauolle, mutta siis siinä tarkoituksessa, että kun mun menkat sekosi ihan kokonaan... Alkoi vuotaa ihan älyttömästi, vaikka pitäisi olla sellaiset pillerit, että vähentää vuotoa... Yhtenä aamuna jouduin pesemään sekä kaikki vaatteet että myöskin vessan lattian ja maton... Oli tullut niin paljon verta ettei edes yöside ollut sitä saanut kiskottua sisäänsä. Eihän gyne tähän mitään sano tai tee ennen kuin olen ne pillerit kokeillu, että johtuuko niistä... Ukko oli ihan innoissaan asiasta, kas kummaa, mutta mun luento siitä mun nykyisestä verenpainelääkkeestä ja sen aiheuttamista sikiövaurioista sai hänet tokenemaan suhteellisen nopeasti...

Tuiskutukalle lohdutuksen sana, että oli mullakin vierähtänyt aikasta monta kuukautta edellisestä kampaajakerrasta. Ihme, että vielä muistivat minut! Paitsi että mun sellainen etukuponki shampoista yms. heiltä ostettavista tuotteista oli kadonnut!! Liekö ollut vihje, että käy useammin ainakin ostamassa tuotteita!! ;-)

Nyt leikkautin sellaisen mallin tukkaan, että se jopa vaan paranee, kun kasvaa pitemmäksi. En nimittäin varmaan tän vuoden puolella enää kampaajalle raaski mennä... Paitsi, jos ei äkkirikastuminen koita!!

Leivoin suklaatäytekakun tänään vieraille ja mies, joka yleensä tykkää tosi paljon erittäin makeasta, alkoi valitella mun suklaakuorrutusta maistellessaan, että onpas tämä liian makeaa... Ajattelin tämän kuorrutuksen laittaa pojan synttärikakkuun, mutta taitaa tuon kommentin nojalla jäädä tekemättä... Paitsi, jos vieraat tänään kehuvat sen maasta taivaisiin!!

Niin noista menkoista vielä, että onko teillä ollu jotenkin muuttuneet tai erilaiset lapsen syntymän jälkeen?

Vierailija

ja en kyllä enää ihmettele miksi lapsi on ollut niin kiukkuinen. Jos vaan kehtaisin niin itkisin itsekin ja kiukutteleisin koko ajan... Mikä lie erittäin ärsyttävän kivulias virus taas tullut, kun kurkku on ihan älyn kipeä ja tuntuu, että joku on hakannut joka lihaksen... Eilen illalla vielä kävin lenkillä ja ei tuntunut edes pahalta, mutta yölläpä sitten alkoi tämä ihanuus...

Kohta täytyisi lähteä vielä kauppaan ja hakemaan työhakemukseen papereita... Huomenna on sen paikan viimeinen hakupäivä... Näinköhän menee taas rahat hukkaan ja ei ole mitään hyötyä, vaikka hakemuksen laittaisikin?

Isästä muuten sen verran uutisia, että nyt syyslomalla on paljon rennompi jannu! Ihan kiva vaihteeksi niinkin. Ovat tänään tulossa käymään meillä illalla. Täytyy yrittää jaksaa jotain leipoakin.

Mutta eipä meilläkään tällä kertaa tämän enempää kuulumisia. Onko Piilari hukkunut tenttikirjaansa? ;->

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat