Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla elintenluovutuskortti?

Vierailija

Kommentit (13)

Vierailija

Mulla on myös hoitotestamentti, jos huonosti sattuu käymään niin ei tartte omaisten miettiä et mitä tehdään vaan testamentti kertoo sen. Siis jos on kyse sellaisesta tilasta että joutuisi koneisiin, niin niihin ei laiteta.

Vierailija

Juuri oli paikallisessa päivälehdessä juttua, miten tänä vuonna paikallisessa sairaanhoitopiirissä ei ole yhtään elintenluovuttajaa ollut :(

Kaksi potentiaalista luovuttajaa oli ollut, mutta omaiset oli kieltäneet. Jutussa sanottiin, että jos vainajalla on elinteluovutustestamentti, niin se menee omaisten tahdon edelle. Eli ehdottomasti kannattaa tehdä, jos haluaa tehdä sen mikä on oikein.

Vierailija

Ja kun kuulin, etten saa luovuttaa enää verta (olen asunnut Isossa-Britanniassa yli puoli vuotta 90-luvulla), niin varmistin meidän työterveyhoitajalta, että pitääkö minun heittää elintestamentti pois. Mutta yllättävää kyllä, elimeni kelpaavat edelleen, vaikka veri ei kelpaakkaa.

Mielestäni on vähän älytöntä, että verenluovutuskielto on ikuinen, vaikka " hullun lehmän taudin" itämisaika on 10 vuotta. Olen tullut takaisin Suomeen 11 vuotta sitten, joten eiköhän se tauti jo olisi puhjennut.

Uusimmat

Suosituimmat