ikuisessa kiitollisuuden velassako? vanhempani antoivat meille 20 000 euroa....

Vierailija

ihan seteleinä.....ovat kuulemma usean vuoden ajan nostaneet pankista rahaa ja panneet sukanvarteen ja nyt sit lahjoittivat meille-ettei verottaja saisi tietää--ei noita rahoja varmaan pankkiin voi viedä tai ostaa jotain kallista vai voiko miten tarkassa syynissä suomessa ollaan me kansalaiset??

Kommentit (7)

Vierailija

Juu ei kannata sijoittaa rahaa mihinkään " näkyvään" . Käyttäkää vaikka rahoja esim. vaatehankintoihin, eli jos lapsille ja aikuisille pitää laittaa uudet talvivaatteet niin käytätte niitä rahoja, samoin jos hankitte uusia huonekaluja/kodinkoneita/tietokonetta tms. Eli käytätte pikku hiljaa.

Säästyneet rahat voitte sitten käyttää ylimääräisiin lainanlyhennyksiin jne. Eli siis kun teiltä menee yleiseen kulutukseen vähemmän rahaa, niin palkasta jää enemmän käyttämättä ja voitte näillä " säätöillä" lyhentää lainaa ilman että kukaan mitään ihmettelee.

Vierailija

ostaa voit vapaasti kalliinpaakin, ei sitä kukaan kysy mistä rahat olet saanut.

Verottajalla on oikeus saada tiedot pankkitileistä ja talletuksista, jos epäilee jotain vilppiä.

Ehkä kannattaisi tehdä vanhempiesi kanssa jokin papru, jonka mukaan ovat antaneet sinulle/teille 3499 ¿X 2/ per joka toinen vuosi (tuo on rahamääräinen raja 3499 ¿ minkä molemmat vanhemmat voivat lahjoittaa lapsilleen ilman perintöveroa, eli 6998 euroa joka toinen vuosi) Eli viimeiseltä kuudelta vuodelta olisit voinut periä ennakkoperintöä ja jättänyt rahat sukan varteen.

Vierailija

Mä nyt tosin ajattelen olevani ikuisessa kiitollisuuden velassa vanhemmilleni jo ihan siistä syystä että sain elämän heiltä, heidän ansiosta olen olemassa ja elän onnellista elämääni :-)

Vierailija

ette ole mikään rahanpesijä. Tai ei syynää, vaan tekee teistä ilmoituksen, jollekin viranomaiselle. Se ei kylläkään tarkoita, että verottaja sen tietää. Mutta itse ostelisin käteisellä huonekaluja, vaatteita, matkoja jne... Kyllä sen saa pikkuhiljaa kulumaan ja todellakin sitten varsinaisilla tuloilla lyhentelisin lainoja pienemmäksi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat