Kerro esimerkki lähipiirisi materialisesta ihmisestä

Vierailija

ja onko hänellä ollut koskaan mitään vastoinkäymisiä elämässään? Mitä?

Kommentit (9)

Vierailija

saattaa jopa olla jossain määrin peruja juuri siitä että hänellä on ollut pahoja vaikeuksia lapsuudessaan (vakavaa alkoholismia sekä isällä että äidillä, väkivaltaa, jo lapsena aloitettu päihteiden käyttö jne). Tuntuu kuin hänelle ne tavarat toisivat jonkinlaista päälleliimattua turvallisuudentunnetta, kun perusturvallisuus ei ole kohdallaan.

Vierailija

mikään varakas, mutta mikään ei kelpaa hänelle. Lahjat ovat rumia ja vääränlaisia, punainen matto pitäisi olla levitettynä joka paikkaan ja hänellä pitäisi olla oma palvelija yms...käytös puhuu puolestaan.

Vierailija

Mun kaverit ovat varsin materialisteja. Esim. yksi shoppaa vain tiettyjä merkkejä ja laittaa hyvin paljon rahaa ruokakauppaan, mutta ihan samanlaisia suruja ja onnenhetkiä hänellä on kuin muillakin.

Vierailija

Tunnen sekä materialistisia köyhiä että materialistisia varakkaita, samoin tietysti ei-materialistisia kummankinlaisia. Osalla on ollut enemmän ongelmia elämässään, osalla vähemmän.

Monella tuntuu piilevä materialismi heräävän oikein kukkaan kun saavat vauvoja. Yhtäkkiä pitää olla joka ikinen tarjolla oleva vauvalaite ainakin varmuuden vuoksi, muodikkaita ja teknisesti hienoja vaunuja jokaiseen mahdolliseen lähtöön, ja potkupukuja jotka maksavat enemmän kuin aikuisten vaatteet...

Vierailija

Hän on mielestäni materialisti, ostelee kalliita vaatteita ja sisustelee merkkituotteilla kotiaan. Hänen elämänsä näyttää mielestäni kauniiden kulissien rakentelulta.

Tämän henkilön kohdalla olen monesti miettinyt sitä, että hän ei ole kohdannut elämässään oikeita vaikeuksia. Ajatusta on vaikea selittää, mutta ehkä se johtuu siitä, että tavarapaljouden hankkiminen ja ulkopuolisille menestymisensä esittäminen tuntuu olevan hänelle se elämän tärkein sisältö. Joskus olen ajatellut, että tämän henkilön parisuhde ei kestäisi rahavaikeuksia.

Itsekin tykkään tuhlata rahaa silloin kun sitä toisinaan tuhlattavaksi asti riittää. Nautin myös vaatteiden ostamisesta ja kodin sisustamisesta, mutta minun ja tämän ystäväni kohdalla on suuri ero siinä, miten yleensä suhtaudumme elämään ja mitkä asiat meille ovat oikeasti tärkeimpiä elämässä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat