Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkuraskauden tuhruvuoto - apuja kaivataan!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Jo ennen plussaamista viime viikon alussa tuli parin-kolmen päivän aikana pientä tuhrua paperiin vessassa käynnin yhteydessä ja nyt sit taas eilen ja tänään (5+3) on ollut pientä tuhrua... Olen itse yhden keskenmenon kokenut, ja silloin tuhruttelu voimistui muistaakseni melko nopeasti selkeäksi vuodoksi rv 9-10. Kuopusta odottaessani minulla oli myöskin joitain päiviä kestänyt tuhruttelu, mutta raskaus meni ilman ongelmia loppuun asti.

Onko kellään kokemusta pidempiaikaisesta tuhruttelusta näin alkuraskaudesta, niin että kaikki olisi kuitenkin mennyt hyvin. Entäpä tuulimunan tai keskenmenon kokeneet, onko tuhruttelu muuttunut miten nopeasti runsaammaksi, punaiseksi vuodoksi? Entäpä onko kellään ollut vastaavia ongelmia mahdollisen etisen istukan vuoksi, ja missä vaiheissa raskausviikkoja?

Kuten näkyy, paljon on mielessä kysymyksiä, enkä tiedä miten tässä etenisin. Mietin mahdollisuutta päästä terveyskeskuksen kautta verikokeisiin, joista ilmeneisi raskaushormonien määrä...

Piinaavaa tämä odottelu on totisesti, joten mielelläni ottaisin kaikki kommentit vastaan! Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (9)

Vierailija

Mulla oli koko ajan pientä tuhrua aina viikon 12 loppuun asti, jolloin se loppui kun seinään - jotain hormonaalista kuulemma neuvolakätilön mukaan. Nyt mennään jo viikolla 27+6 ja masuasukki sen kun potkii...

:)

Vierailija

.. tuhrusta.

Eli syksyllä-04 alkoi ruskea tuhruvuoto rv 11+. Vuodon alkaessa oli perjantai.

Lauantaina sitä ei tullut ollenkaan, mutta sunnuntai-iltana alkoi verinen vuoto.

Terveyskeskuksessa ei saatu sydänääniä kuulumaan ja sain seuraavaksi päiväksi ajan Naistenklinikalle, jossa sitten ultralla todettiin pienokaisen menehtynen rv 7+...

Vierailija

Aikaisemmin siis kaksi keskenmenoa, joissa kummassakaan ei mitään vuotoa, kipua, tms, mutta ultrassa on todettu rv 9 paikkeilla sikiön kuolleen.

Tässä raskaudessa ruskehtavaa melko niukkaa vuotoa oli n. rv 5-6. Kävin silloin yksityisellä ultrassa, mutta siitä ei ollut mitään hyötyä, koska sikiö oli vielä niin pieni. Vuoto loppui itsestään ja rv 8 ultrassa (yksityisellä) saatiin syke näkyviin. Vuoto johtui ilmeisesti istukan kiinnittymisestä.

Nyt rv 21+3 ja kovasti potkitaan, tälläkin hetkellä! :)

Alkuraskauden vuoto ei siis välttämättä ole mitään huolestuttavaa!

Vierailija

Siitä huolestuneena kävin pariin kertaan gynekologilla ja kaikki oli kunnossa. Siellä sanottiin, että monilla istukan kehittyessä tulee pientä vuotoa. Limakalvoonhan se silloin kasvaa kiinni ja mun gyne sanoi, että ihmetteleekin ettei turhun mahdollisuudesta puhuta enemmän. Sinuna kävisin tarkistamassa asian yksityisellä tai sit onko teillä siellä tuleva synnytyssairaalasi lähellä? Voithan käydä siellä naistenklinikalla. Sielläkin tarkastavat tällaisia. Mä kävin sekä sairaalan naistentautien poliklinikalla (päivystyksessä sunnuntai-aamuna) sekä yksityisellä.Jos menet poliklinikalle, soita ensin!

Tsemppiä!

Vierailija

mulla kävi samoin kun edellisellä.. tosi ressaavaa mutta koeta olla ajattelematta asiaa. Vuoto loppui viikolla 11 ja nyt mennään rv 37 :-) turhaa pelkäsin keskenmenoa

Vierailija

Tuhruvuoto ei ole kyllä lisääntynyt eikä mitään kipuja tms. ole ollut. Seuraan tilannetta ja yritän sitten vaikka päästä tarkistuttamaan tilannetta. Viikkoja kun on vaan sen verran vähän vasta (rv 5+3) niin en vielä " raaskisi" yksityiselle mennä. Varmaankin sitten reilun viikon päästä jos tilanne muutoin on ennallaan.

Positiivisin mielin siis jatketaan :-)

Vierailija

minulla keskenmeno 2003 rv8 tuhruttelu alkoi perjantai iltapäivänä ja oli ihan kirkasta verta..iltaa kohti väheni ja seuraavana aamuna kävin päivystyksessä ja lääkäri katsoi spekulalla ja sanoi kohdunsuun olevan napakasti kiinni..iltapäivällä sitten alkoi supistukset ja vuodot todella kipeät olin kotona en lähtenyt lääkäriin kun tiesin mitä tapahtuu..synnytys kesti pari tuntia ja oli todella kivulias.

Vierailija

Minulla alkoi tuhruvuoto siinä viikona 7 paikkeilla ja jatkui viikolla 11. Loppui kolmisen viikkoa sitten, eli nyt mennään viikkoa 14. Todella rasittavaa se oli, vessassa käynnistä alkoi tulla jo melkoinen fobia ja koko ajan piti tarkistella, että mitä sieltä tulee.

Ultrassa löytyi tuhruttelun syy viikolla 8, hematooma eli verenpurkauma kohdunsuulla, sekä pikkukaksoset! Lääkäri määräsi sairaslomaa ja lepoa, jotta tuhruttelu ei lisääntyisi kovin. Tuollainen tuhruttelu oli hänen mukaansa yleensä vaaratonta, mutta turha oli kuitenkin ruveta rehkimään ja rasittamaan entisestään.

Eli jollei lopu, kannattaa käydä vaikka neuvolassa juttusilla. Minut lähetettiin ultraan sitä kautta eli ei tarvinnut maksaa yksityiselle.

Uusimmat

Suosituimmat