Uskonnon uhri

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Koulussa meita opetettiin, etta on olemassa muslimeja, jotka uskovat Allah-nimiseen jumalaan. Kukaan ei sanonut etta he uskovat samaan Jumalaan kuin mekin. Mohamedia en muista edes mainitun. Tai sitten minua ei kiinnostanut aihe patkaakaan, mika on todennakoisempaa.



Vuosia vuosia sitten eraalla automatkalla kirkkaan tahtitaivaan alla, juttelin eraan henkilon kanssa Jumlasta, taivaasta, tahdista ja elamasta yleensa. Han kysyi miksen uskonut etta Mohamed oli profeetta, en edes tiennyt kuka Mohamed oli. Never heard..



Aiheesta lisaa keskusteltuamme aloin miettia voisiko han olla oikeassa? Oliko Mohamed Jeesuksen mainitsema profeetta? Vai oliko han sittenkin Anti-Kristus? Jos olisi vaara profeetta, niin hanen sanomansa taytyisi olla Jeesuksen sanoman vastainen. Mutta kun ei ollut, paitsi niilta osin joilta kristinuskoa joskus epailin (lasten syntisyys, perisynti, Jeesuksen uhrikuolema jne).



Jeesus oli ja pysyi Jumalan poikana henkisessa ja vertausuvallisessa mielessa ihan niinkuin me kaikki olemee Jumalan lapsia. Jeesus eritoten, koska han syntyi Jumalan kaskysta. Niinhan me tietysti kaikki synnytaan Jumalan tahdosta, mutta siis ilman miehen siemennestetta!



Samat 10 kaskya, sama Jumala. Pyrkikaa hyvyteeen, valttakaa syntia, olkaa noyria ja kuuliaisia, alkaa tuomitko toisia jne jne. Sama ydinajatus. Miksei Mohamed olisi profeetta?



Ok, hyvaksyin. Uskon etta Mohamed on profeetta, koska minulla ei ole syyta olla uskomatta. Sina paivana kun kristitty nain sanoo uskovansa, ei han ole enaa olekaan kristitty, vaan muslimi. en loytanyt yhtaan jarkisyyta olla uskomatta, joten minusta tuli aivojeni ja uuden uskontoni uhri.



Minun tulisi nyt palvoa uusien saantojen mukaan Jumalaa hiukan eri tavalla, mutta enhan palvonut ennenkaan (kirkossa kerran vuodessa ja kadet ristiin iltaisin, jos oli asiaa Jumalalle), eli en ollut sen kummempi kristitty kuin olen muslimikaan, joten parempaa ihmista minusta ei sitten tullut. Vai onko niin etta kristityn ei tarvitse palvoa, riittaa kun uskoo? Olinko sittenkin parempi kristitty kuin muslimi?



Minua ahdistaa. Pitaisiko soittaa johonkin hatanumeroon?

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Mutta viesti tästä teosta kuitenkin oli että se on SALLITTUA. Sen kyllä tietää, mitä siitä seuraa ja on seurannut.



Pointtini lähinnä oli, ettei minun tarvitse etsiä teologisia perusteita sille, että torjun Muhammedin profetiuuden. Hän hoiti perusteet valmiiksi pelkästään elämäntyylillään.



Puhutaanko seuraavaksi Muhammmedin harjoittamasta seksistä sotavankinaisten kanssa, jos profeettasi tekoset Aishan kanssa aiheuttavat sinussa torjuntareaktion?

Vierailija




Islamin lapsimorsiamet

Profeetta Muhammed oli 52-vuotias ja Aisha 9-vuotias, kun he solmivat avioliiton ja täydellistivät sen seksuaalisesti. Aisha oli Muhammedin toinen vaimo. Muhammed noudatti arabialaista tapaa avioituessaan tytön kanssa, jolla oli juuri ollut ensimmäiset kuukautisensa. Hän ei siis suinkaan ollut ensimmäinen, joka teki niin.



Muhammed ei osoittanut teollaan ainoastaan hyväksyvänsä asian, vaan myös varmisti, että tavan noudattamista jatkettaisiin, asettamalla oman ¿sunnansa¿, elämäntyylinsä jumaliseksi ihanteeksi, jota muslimien tulisi seurata. Muhammedin teko ja hänen opetuksensa avioliitosta loivat näin islamilaisen perinnäistavan: Tyttölapsia pidetään aikuisina ja näin ollen täysin valmiina avioliittoon ja seksuaalisuhteeseen heidän saatuaan ensimmäiset kuukautisensa.



Monien lännen muslimien on vaikea hyväksyä, että Aisha oli vasta 9-vuotias, kun heidän profeettansa oli seksuaalisuhteessa hänen kanssaan. Arvostetuimmat Hadithit sekä islamilaiset tiedemiehet historian aikana kuitenkin todistavat Aishan olleen 6-vuotias kihlautuessaan ja 9-vuotias aloittaessaan sukupuolielämän Muhammedin kanssa.



Muhammedin sunna eli elämäntyyli on johtanut lailliseen lasten hyväksikäyttöön islamilaisessa maailmassa. Monet lapsista on pakotettu, joko isiensä, perheidensä tai perheidensä taloudellisen tilanteen vuoksi hyväksymään avioliitto miehen kanssa, joka on kyllin vanha olemaan heidän isoisänsä. Muut tytöt eivät luultavasti edes tiedä, mihin ryhtyvät, kun heille ehdotetaan avioliittoa.



Ensimmäisten kuukautisten jälkeen näitä lapsia arvostetaan suuresti neitsyydestään. He joutuvat liian useasti vanhojen himokkaiden miesten hyväksikäyttämiksi, jotka ostavat tytöt myötäjäisillä ja käyttävät heitä seksuaalisten tarpeidensa tyydyttämiseen ja lasten synnyttämiseen. Heidät jätetään elämään toisen luokan kansalaisina kulttuurissa, joka pohjautuu Muhammedin elämään.



Ihmisen teot osoittavat hänen mielenlaatunsa ja ¿pyhyytensä¿.



www.islamopas.net

Vierailija

Olen lukenut koraanin suomalaisen kaannoksen useita kertoja ja olen opiskellut Islamilaista kirjallisuutta haditheista Islamilaiseen lakiin yhteensa vuosia.



Kuten sanottu, ei ole mitaan syyta olla olematta muslimi, joten olen muslimi, mutta minkalainen muslimi olen kun en paastoa, en osaa kunnolla rukoilla, annan almuja enemman kuin saadetty, en ole kaynyt pyhiinvaelluksella ainakaan viela jne?



Miksi sitten en paastoa, enka rukoile 5 krt paivassa enka kay pyhiinvaelluksella? Varmaan samasta syysta kuin miksen lopeta vahaista tupakanpolttoani, miksen syo terveelliesti, miksi juon liikaa kahvia, miksen pudota ylimaaraisia kilojani, miksen kierrata ihan kaikkea, miksen kehita itseani viela enemman jne. Ei se ole siita kiinni etteiko olisi aikaa tai kykya, ehka kyse on enemman siita etten halua tarpeeksi muuttaa olemassaolevia tapojani. Olen tottunut elamaan nain, enka nae elamantavassani mitaan dramaattisen vaaraa, en ole perfektionisti naissa asioissa, vaikka jossain muissa asioissa saatan ollakin.



Vierailija

Tämä saattaa mennä hieman ohi aiheen,anteeksi ap!

Silti puutun keskusteluun vaikka oon sivistymätön,enkä osaa hienoja sanakäänteitä,enkä osaa lainata tekstejä raamatustakaan sanatarkasti,ellen sitä hae tuosta kahden metrin päästä hyllystä...enkä sitä tee,koska Kristinusko on mielestäni sydämen usko ja pelastus tuli mulle 12 vuotta sitten,kun otin SYDÄMESSÄNI vastaan Jeesuksen,mistään opeista mitään ymmärtämättä.Ei minusta tuolloin tullut mitenkään täydellinen kristitty,päinvastoin elämäääni ilmestyi kärsimystä,kipua ja tuskaa...miksi?Koska olin antanut elämäni Jeesukselle,Hän piti minusta kiinni vaikka minä rimpuilin ja irrotin(ja monesti)näin Hän kärsimykseni kautta kutsui minua tykönsä,etten eksyisi ja voi kuinka monesti olin eksyksissä ja aina,Aina Hän antoi anteeksi....sitä on ARMO!" ei itsenne tai tekojenne tähden ettette kerskaisi vaan Armon kautta olette pelastetut" tai jotenkin tohon suuntaan!Jeesus on Rakkaus ja rakkautta ei selitellä sanoin,niinkus tiedätte,se koetaan...ja mä en ole elämässäni suurempaa rakkautta saanut osakseni,vaikka ihmisiltäkin rakkautta olen saanut!Paavali sano jossain kohtaa,että vaikka minä puhuisin enkelten kieltä...eikä minulla olisi rakkautta,en minä mitään olisi......joku paremmin ulkolukutaitonen muistaa ton varmaan paremmin!

En mä pysty väittelemään Kolmiyhteisestä Jumalasta sen paremmin ku mistään muustakaan,eikä mun tartte...mulla on Jeesus,joka on tie,totuus ja elämä.........ehkä noi asiat sitte joskus selviää mullekkin...mulla oli 12vuotta sitten pienenpienen sinapinsiemenen kaltanen usko JA SE RIITTI!!Tää tie ei ole ollut helppo,tää on ollut kapea ja nyt mun usko on hyvä että taimenen kokonen...MUTTA se kasvaa kokoajan hiljalleen!!

Tällasia ajatuksia tuli mieleen ja en tässä nyt ketään halunnut sitten loukata,kerroin vaan oman kokemukseni kristinuskosta,mikä ei perustu tietoon vaan uskoon!Ja toi usko on muuttanut munkin " hedelmät" paremmiksi kuin 12v sitten,muttei ne ny mitään täydellisii ole vielkään!!=)

Vierailija

Tekijä: Shaykh Ibn ' Uthaymeen

02.10.2005

Kysymys: Onko henkilö, joka jättää paaston laiskuuden ja välinpitämättömyyden takia kuten se, joka hylkää rukouksen siinä mielessä, että hän on epäuskoinen (kaafir)?



Vastaus: Se, joka hylkää paaston välinpitämättömyydestä ja laiskuudesta ei ole epäuskoinen. Se johtuu siitä, että perussäännön mukaan henkilö pysyy Islamissaan kunnes on tarvittavat todisteet, jotka osoittavat, että hän on Islaamin ulkopuolella. Siitä ei ole mitään todisteita, että henkilö, joka jättää paaston olisi Islaamin helmojen ulkopuolella jos hän jätti paaston laiskuuden ja välinpitämättömyyden vuoksi. Tämä ei ole sama asia kuin rukous koska Allaahin Kirjan tekstit sekä Hänen Lähettiläänsä (salla Allaahu äleihi wa sallam) Sunnan sekä seuralaisten sanat osoittavat kaikki sen, että henkilö, joka jättää rukouksen välinpitämättömyyden ja laiskuuden takia on epäuskoinen (kaafir).



¿Abdullaah ibn Shaqeeq sanoi:¿...Allaahin lähettilään (salla Allaahu äleihi wa sallam) seuralaiset eivät pitäneet epäuskona (kufr) minkään tekojen hylkäämistä paitsi rukouksen¿. Ihmistä, joka laiminlyö paastoa laiskuuden ja välinpitämättömyyden takia pitää kutsua paastoamaan. Jos hän kieltäytyy niin hänet pitäisi torjua kunnes hän paastoaa.



Shaykh Ibn ' Uthaymeen

Fataawa Ramadhaan ¿ 1 osa, sivu 51, Fatwa No.18



http://www.totuudentie.com/index.php?option=com_content&task=view&id=412...

Vierailija

32. Päästäkää avioliittoon keskuudessanne olevat naimattomat naiset, ja samoin naittakaa kunnolliset orjanne sekä orjattarenne. Jos he ovat köyhiä, niin Jumala on armostaan antava heille toimeentulon, sillä Jumala on runsaskätinen, tietävä.



33. Mutta hillitkööt ne itseään, joilla ei ole varoja mennäkseen naimisiin, kunnes Jumala armossaan antaa heidän vaurastua. Ja jos jotkut orjistanne pyytävät vapautuskirjaa, antakaa se heille, jos tiedätte heidän hyvässä ansioituneen, ja antakaa heille jotakin omaisuudestanne, jonka Jumala on teille suonut. Älkää pakottako orjatyttöjänne tämän maailman voitonhimon houkuttelemana haureuteen, jos he haluavat viettää siveätä elämää. Jos joku heidät pakottaa, niin Jumala, koska heidät on pakotettu, on heille anteeksiantavainen, armollinen. [24:32-33]



lisää=> http://www.tafsir.com/default.asp?sid=24&tid=35958 jatkuu seuraavalle sivulle klikkaa next

Vierailija

Vaikka muuten ihan hauska teksti olikin:)



Kristittyjen ja muslimien Jumala on eri. Kristityt uskovat Jumalaan, joka tuli ihmisenä maailmaan ja kärsi ristinkuoleman. Muslimeilla ei tällaista jumalaa ole, eikä se ole muslimien jumalalle mahdollista. Eli Jumala on täysin eri tapaus.



Mikäli siis uskotte, että kristittyjen jumala on myös oikea jumala, niin silloin islam on polyteistinen uskonto eli siinä on kaksi jumalaa.

Vierailija

Olen pahoillani, mutta lahteesi on varsin yksipuolinen ja puolueellinen, eika sille ole mitaan varteenotettavia todisteita. Propagandaa, sanoisin.



Mutta ehka osaisit auttaa minua seuraavien kysymysten parissa:



Kuinka vanhana muslimit keskimaarin kehittyneimissa kehitysmaissaan avioituvat?



Kuinka suuri prosentuaalinen osuus muslimeista on ns. moniavioisia?



Kuinka vanhana ihmiset yleensa keskimaarin kehittyneissa kehitysmaissa avioituvat?



Kuinka suuri prosentuaalinen osuus koko vaestosta harrastaa ns. avioliiton ulkopuolisia suhteita?

Vierailija

En mitenkään pysty edes epäilemään, että Muhammed saattaisi olla profeetta. Pelkästään seksiakti 9-vuotiaan kanssa estää sen täysin.



Minuakin ahdistaa. Aika moni pikkutyttö on tänäkin päivänä tämän profeetaksi väitetyn miehen ikuisiksi ajoiksi legitimoiman elämäntavan ja uskonnon uhri. Minne minun pitäisi soittaa?

Vierailija

Sasusasu:

Lainaus:


Olen lukenut koraanin suomalaisen kaannoksen useita kertoja ja olen opiskellut Islamilaista kirjallisuutta haditheista Islamilaiseen lakiin yhteensa vuosia.



Miksi sitten en paastoa, enka rukoile 5 krt paivassa enka kay pyhiinvaelluksella?



Olen tottunut elamaan nain, enka nae elamantavassani mitaan dramaattisen vaaraa, en ole perfektionisti naissa asioissa, vaikka jossain muissa asioissa saatan ollakin.






Sasusasu jos olet opiskellut islamia vuosia tiedät varmasti että rukous on verho ihmisen ja epäuskon välillä?

Voisiko ahdistuksen syynä olla se että tiedät tekeväsi väärin vaikka tuossa lopussa kiellät sen?

Aloitustekstissähän selvästi tuot ilmi ettei kaikki ole ihan hyvin.

Onko sinulla uskovia ystäviä tai muslimiperhettä joka tukee ja antaa voimaa?



Kannattaisi kokeilla vaikka viikko rukoillen ja nyt ramadanina paastoten. Opit varmaan suorittamaan rukouksen ihan kunnolla viikossa varsinkin jos pohjalla on vuosien opiskelu silloin muoto ja tekstit ovat varmaan tuttuja.

Jos yksinopettelu on vaikeaa ainakin pääkaupunkiseudulla on helppo pyytää joku opettamaan kädestä pitäen.

Vierailija

Luin tekstisi uudestaan ja vähän rauhallisemmin ja moneen kertaan. Ensimmäisessä viestissäni ajattelin vielä, että tämä on jokin yritys todistaa taas kerran, että islamissa ja kristinuskossa on sama Jumala, mutta nyt taidan pyytää sinulta anteeksi. *Anteeksi*



Onko sinulla jonkinlainen sieluntuska uskosi muutosten myllerryksessä? Kenenkään ei tarvitse olla uskoltaan mitään muuta kuin haluaa olla. On hyvä löytää rauha ja levätä siinä. Jos rauhaa ei ole tai se häviää, etsiminen jatkuu.



Kysyit millainen on hyvä kristitty. Ihmisten mielissä ja omassa mielessä se voi olla melkein mitä vaan. Jumalan edessä jokainen kristitty on rakas ja tärkeä, Hänen itsensä pelastama. Hän kyllä lähettää Pyhän Henkensä ohjaamaan ja neuvomaan elämän eri toimissa, kun sitä vain pyytää.



Rukous ei ole suoritus. Se on kommunikointia sinun ja Jumalasi välillä. Jumalaa voi palvella auttamalla lähimmäistä, välittämällä heistä ja rakastamalla. Jos Jumalalla on sinulle erityinen osa tai tehtävä, Hän kertoo sen sinulle.

Vierailija

En ole provo. Eika tarkoitukseni ole kaantya takaisin tielta, jonka naen oikeaksi. Olen muslimi (en hyva sellainen, enka mitenkaan malliesimerkki, mutta kuitenkin) ja sellaisena pysyn loppuun saakka!

Vierailija

mutta kuis sitten tämä.. eikö ole kristinuskossa näitä pelastukseen vaikuttavia juttuja..



Sasusasu:

Lainaus:


En kristittynakaan ikina uskonut Jeesuksen olevan Jumalan maanpaallinen ilmentyma...



...En uskonut etta Jeesus on Jumala tai osa Jumalaa, silla minusta siina ei vain yksinkertaisesti ole mitaan jarkea, etta Jumala uhraisi itsensa ihmisten syntien vuoksi.




Eikös tuossa ole syy että et ole kristitty?

Eikö kristittyjen mukaan ym asioihin pidä uskoa että olisi " taivaskelpoinen" ?



Ymmärrän uskonnon uhrilla jotain ihan muuta. Sitä että tulee painostetuksi yhteisöön/yhteisössä jne.

Sinulla kyseessä on oma valintasi ja haluat jatkaa sillä tiellä niin mikä ihme sinusta tekisi uhrin?



Sekin on oma valintasi jos et rukoile paastoa tms ja vastaat niistä yksin Allahille etkä minulle tai muille täällä.

Vierailija

" Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on Taivasten valtakunta.



Autuaita ovat murheelliset, sillä he saavat lohdutuksen.



Autuaita ovat hiljaiset, sillä he saavat maan periä.



Autuaita, jotka isoavat ja janoavat vanhurskautta, sillä heidät ravitaan.



Autuaita ovat laupiaat, sillä he saavat laupeuden.



Autuaita ovat puhdassydämmiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.



Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heitä pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.



Autuaita ovat he, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on Taivasten valtakunta.



Autuaita olette te, kun ihmiset Minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhettellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa." Matt. 5:3-11

Vierailija

Kiitos vastauksistasi. Ei minua Mohamedin ' lapsivaimo' mitenkaan jarkyta, koska kukaan ei tieda mita oikeastaan tapahtui ja miksi han nai nuoren tyton. Eihan meilla Jeesuksenkaan avioelamasta tai sukupuolisuhteista ole mitaan tietoa, eika se esta meita uskomasta hanen profetiaansa.



Kysyin kerran eraalta islamilaista teologiaa opiskelleelta fiksun oloiselta miehelta aiheesta ja han vastasi suurinpiirtein nain. Kukaan ei tieda miksi Mohamed otti Ayshan vaimokseen. Ei tiedeta olisiko siihen ollut Jumalallinen ohjaus esim siita syysta etta Aysha oli tarkean uskonystavan tytar ja talla mahdolliesti oli joku hanen jalkeista elamaansa paljon ohjaileva tarkoitus.



Loysin myos netista taman..



For the sake of information only, I would like to ask you to kindly provide me with information on the prophet Muhammad' s marriage with Aisha. I have heard that the holy prophet married her when she was six, and consummated the marriage when she was nine (nine!). How true, and sensible is this?



The source of the above information can only be the Hadiths books which are nothing but lies attributed to prophet Muhammad. It has no support in Quran. It does not make practical sense. Any person at the age of six is still a child who is incapable of taking crucial decisions which are essential for marriage under Quranic guidance, like taking solemn pledge, ascertaining mutual attraction, agreeing to the dowry (including adjustment thereto), ascertaining whether the opposite person is an idol worshipper or not and many other issues. Further, marriage involves taking serious responsibilities on the part of both the spouses concerning the upbringing of the family, which a child of the age of 6 or 8 or whatever is incapable of taking.

God commanded us in the Quran not to accept any Hadith but the Quran



Taytyy myos muistaa, etta Mohamedilla oli alunperin vain yksi vaimo, jota han suuresti rakasti. Vasta hanen kuolemansa jalkeen han otti itselleen monta vaimoa, leskia, orpoja jne. Osoittaakseen etta on hyva huolehtia naisihmisista, joilla ei ole ketaan huolehtimassa. Muhamedin yksiavioisuus osoittaa, etta han ehdottomasti piti sita parempana.



Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat