Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SEktio tiedossa mutta epäilys puudutuksen onnistumisesta,onko kipuja paljon jos nukutetaan ,mites kivunhoito sit?

Vierailija

Kommentit (5)

Vierailija

Vietin ikimuistoiset hetket kättärillä kun yrittivät saada neulaa useampaan kertaan läpi, ja oli helvetinmoiset poltot2 min välein, eikä saanut liikkua, lopulta nukuttivat, eli kaikille ei vaan mahdu. Selkä oli tosi ikävän tuntuinen pitkään.

Vierailija

Mulle tehtiin hätäsektio ja siis nukutuksessa. Haava on tietenkin kipeä, mutta siihen kipuun reagoi kukin oman kipukynnyksensä mukaan. Itse nostin ekan kerran vauvaani jo alle vuorokauden kuluttua leikkauksesta ja särkylääkkeiden syönnin lopetin toisena päivänä. En halunnut aineita maidon mukana vauvaani, vaikka Panadol vaaratonta kuulemma onkin. Naapuripedissä taas minua yli 15 vuotta nuorempi " neitonen" vaati anestesialääkärin määrättävissä olevia kipulääkkeitä, kun ei kestänyt. Kivun määrä ja sen sieto ovat siis yksillöllisiä asioita. Mutta älä huoli: vauvan saaminen on niin hieno juttu, että ei siinä pikkukivut tunnu. Itsekin luulin kuolevani avautumisvaiheen aikana, mutta hyvin selvisin enkä enää edes muista, miltä kipu tuntui. Sektioon jouduin siis vasta ponnistusvaiheen alussa, kun pikkuisella ei enää ollutkaan kaikki hyvin.

Uusimmat

Suosituimmat