mitkä Hgin/pääkaupunkiseudun asuinalueet mielestäsi yliarvostettuja eli ansiottomassa maineessa?

Vierailija

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

On boheemien suosiossa minkä jotenkin ymmärrän, mutta silti... Spuget pyörii joka nurkalla ja siellä on aika paljon sellaisia 60-70-luvun taloja jotka ovat ihan hirveässä kunnossa. Tuskin mistään lähiöstä sellaisia löytyy, paitsi nyt ehkä Jakiksesta... On alkanut inhottaa koko alue kun siinä vieressä käyn töissä.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Aurinkolahti on minun mielestäni ihan sama kuin Vuosaari.

Asunnotkin ovat pikkaisen vanhempia ja kämäsempiä. ;-)

Vierailija

eikä siellä ole isoja remontteja tulossa, talot ovat hoitokunnan todella hyvinä pitämiä ja muutamia kaupungin yhä omistamia lukuunottamatta hyvässä kunnossa. Itse siis asun täällä " hipahtavassa??" Käpylässä ja viihdyn, enkä muualle muuttaisi. Pidän ylihintaisina uusia asuinalueita -- arabianrantaa, aurinkolahtea tms. Rakastan vanhoja taloja ja aluita joilla on identiteetti ja historia -- Lauttasaari siis kelpaisi minulle mainiosti, mutta mieluummin pysyn täällä nykyään jo aika jupahtavassa Käpylässä. Kumpula vielä ehkä hipahtaa, mutta hipahdus on Käpylästä kaukana -- kannattaa katsoa kaikkia X5-bemareita ja mini coopereita ihanien puutalojen pihoilla...

Vierailija

ihan ehdottomasti!

Asuin siellä itse viisi vuotta. Siis oli ihan ok, mutta ei todellakaan mitään erityisen hienoa tai ihanaa. Päinvastoin, monet talot ovat mielestäni TODELLA RUMIA!

Viihdyn paljon paremmin nyt pientaloalueella, joka ei ole yhtä arvostettua kuin Laru, mutta PAAAAALJON viihtyisämpi!

Vierailija

Siinä missä Larua ja Munkkaa voidaan ehkä pitää ' jupahtavina' , ovat Kumpula, Toukola ja osin Käpyläkin imagoltaan ' hipahtavia' . Ymmärrän, ettet viihtynyt Töölössä, etkä Punavuoressakaan.

Minäkin olen asunut peräti yhdeksässä eri kaupunginosassa Helsingissä ja Espoossa, ja niin se vain on: jotkut paikat kolahtavat ja toiset eivät sitten millään. Itse pidän esim. Munkasta kovastikin. Minua viehättää siellä se, että lähellä ovat niin kaupunki, meri kuin luontokin. Vanhat talot ja ratikkayhteys kruunavat paikan. Larussa taas ei ole tarpeeksi vanhoja taloja minun makuuni ja sijaintikin on jotenkin ' pussin perällä' .

Vierailija:

Lainaus:

Taka-Töölössä olen myös asunut samoin Punavuoressa (en tykännyt erityisesti). Mulla pitää olla luontoa, puutaloja ja saunan tuoksua kun teen lauantailenkkiä.

Musta Munkka ja Laru on yliarvostettuja mestoja ja itse en siellä viihtyisi (käyn kylläkin säännöllisesti kylässä kavereilla, joten tuttuja paikkoja). Että en ihan pimeestä ammu.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Aurinkolahden asunnot ja muuttaa pois sieltä? Kyllä se kupla vielä nimittäin puhkeaa...

On ihana herätä aamulla ja katsoa merta. :-) Eikä se kuplan puhkeaminen tosiaan haittaa - lähinnä toivon sitä - sillä silloin saamme sen isomman halvemmalla (vaikka itsekin saamme tästä vähemmän). Mutta jos hintataso on esim. 5000e/neliö niin saamme meidän asunnosta 250000e (50m2) ja jos vaihtaisimme 100 neliöiseen joutuisimme maksamaan 250000e välirahaa.

Jos hintataso sitten taas on enää 3500e/neliö niin silloin saisimme tästä enää 175000e mutta 100 neliöinen maksaisi enää 350000e eli välirahaa tarvittaisiin vain 175000e. :-)

Vierailija

Kun muutimme tänne 2002 olivat hinnat noin 2750e/neliö eli tosi sopuhinta ottaen huomioon että kaupunkiin on 20min matka ja alue sijaitsee idässä ja on todella nätti merenranta-alue.

Nyt hinnat ovat noin 4500-5500e/neliö ja tässä ei ole enää mitään järkeä vaikka alue yhä vielä onkin kaunis!

Tässä on kyllä oma lehmäkin ojassa. Haluaisimme muuttaa alueen sisällä isompaan mutta näillä hinnoilla... :-(

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat